Page 22 - Chytrý Zpravodaj - Praha 7 - Hobulet - listopad 2020
P. 22
22 Hyde Park Hobulet listopad 2020 Hobulet listopad 2020 Hyde Park 23
Milé čtenářky, milí čtenáři, tato stránka je určena jednotlivým stranám v zastupitelstvu, které střídavě stanovují otázku k diskuzi.
Možnost odpovědět dostaly všechny strany. Tentokrát se ptají Piráti a Zelení Praha 7: a současně nenavýšit dopravní zátěž místa, které Argentinské, a celkově by zlepšilo přístup od Vl- a vnějšího okruhu a možná redukce dopravy
již dnes trpí průjezdem desítek tisíc aut. tavské a filharmonie k říčnímu břehu. Je jasné, že na magistrále), ale i s konceptem nábřeží
Oblast Vltavské čeká proměna v souvislosti s novou budovou filharmonie. Součástí naší představy pro okolí filharmonie je by se jednalo o poměrně nákladné řešení. Přínos v Holešovicích.
Jaké dopravní a urbanistické řešení pro celý prostor preferujete? architektonicky kvalitní řešení pro uzel veřejné pro zkvalitnění života občanů Prahy 7 by však byl Především preferujeme kultivaci celého nábřeží,
dopravy, kdy bude možné pohodlně přestupovat nezpochybnitelný. ○ a to od Libeňského mostu přes Bubenské nábřeží
mezi tramvají, metrem a železnicí. Současně Tomáš Bartovský, předseda klubu zastupitelů ODS u Pražské tržnice až po nábřeží Kpt. Jaroše. Tato
podporujeme, aby došlo k návratu úrovňového kultivace by měla probíhat postupně, v etapách…
křížení v prostoru konce ulice Antonínská u Vl-
tavské tak, aby budova Elektrických podniků byla – v souvislosti s výstavbou lávky Hol-Ka na
opět dominantou. Stávající mimoúrovňovou kři- Štvanici a do Karlína,
žovatku je nutno upravit tak, aby při zachování PRAHA 7 SOBĚ
kapacit pro všechny druhy dopravy byla součástí – v souvislosti s opravou Libeňského mostu
městského prostoru, a nikoli pouze překážkou. Stavba tzv. Vltavské filharmonie je projektem, a přilehlého úseku k bývalé drtičce,
Je také potřeba myslet na průchodnost který magistrátní koalice, jejíž součástí je i PRA-
nábřeží. Chceme, aby podél řeky bylo možné HA SOBĚ, zdědila po předchozí politické garni- – v souvislosti s úvahami o vybudování
pohodlně a bezpečně jet na kole či jít pěšky tuře a vzala si jej za svůj. V současné době vzniká Rohanského mostu
i přes ústí Hlávkova mostu. Využijme impulz studie proveditelnosti, nacházíme se tedy na
nové budovy filharmonie a vytvořme na Vltav- samém počátku realizace. Koncertní síň může – a konečně i v souvislosti s přeměnou Vltavské,
ské příjemný veřejný prostor, který může být stát nejdříve za sedm let. PRAHA 7 SOBĚ záměr kde má vzniknout filharmonie.
novým centrem Prahy 7 a který bude sloužit umístit veřejnou stavbu celoměstského významu
lidem k pohybu i pobytu. ○ na území Prahy 7 rozhodně vítá. Praha 7 je – Nábřeží by mělo umožňovat promenádu a ne-
Ondřej Mirovský, radní pro dopravu MČ Praha 7, Zelení mimo jiné díky projektu ArtDistrict – význam- konfliktní průjezd cyklistů, pokud dopravu, tak
nou kulturní čtvrtí, do které veřejná stavba toho- spíše místního charakteru. V oblasti od Libeňské-
to významu přirozeně zapadá. Novostavba síně ho mostu k drtičce by měl převažovat rekreační
by byla i významným iniciačním momentem pro charakter (plánován park). V oblasti od Vltavské
zamýšlenou městskou čtvrť v rozvojovém území (filharmonie) k Pražské tržnici by měl převažovat
ODS Bubny-Zátory, která bude v budoucnu integrál- charakter promenády. Od Bubenského nábřeží
ně propojovat Letnou s dolními Holešovicemi k Rohanskému mostu by měla být doplněna
Okolí Vltavské projde velkou proměnou nejen a která by i díky nové veřejné kulturní budově tramvajová síť s propojením přes Rohanský most
kvůli výstavbě budovy filharmonie, ale pře- potvrdila svůj celoměstský význam. do Karlína a rovněž k plánovanému parku na
devším se vznikem nové městské čtvrti Bub- Stavba koncertní síně právě na tomto místě je „Rohanském ostrově“ například v kombinaci
ny-Zátory. Nepřívětivý prostor, který má dnes i skvělou příležitostí pro celkovou úpravu okolí s náplavkou.
charakter dopravního uzlu na městské periferii, stanice metra Vltavská, které bylo v minulosti po- Stávající křižovatka na Vltavské by měla
se od základu transformuje v jedno z nejživějších škozeno stavbou dálničních nájezdů magistrály, vycházet ze studie rozvojového území Bubny-
center Prahy. Jeho podrobné řešení je zakotveno jež se do současného města nehodí. V souvislosti -Zátory a její podoba by měla mít městský (nikoli
v územní studii, jejíž čistopis se v současnosti s proměnou Vltavské by mělo dojít k žádoucímu dálniční) charakter. Konečná podoba bude ještě
schvaluje. V ní je do širšího prostoru Vltavské na- odstranění mimoúrovňové křižovatky, které předmětem studie/prověření. Rychlost redukce
vrženo umístění budovy filharmonie, nové radni- umožní zapojení budovy do stávající i budoucí provozu na magistrále, a tedy i v Argentinské,
ce Prahy 7, nového nádraží spojeného se stanicí zástavby, a vytvoření důstojného městského bude pravděpodobně do značné míry reflektovat
metra a tramvajovým uzlem, ale také rozsáhlého, předpolí Hlávkova mostu. i rychlost dostavby obou dopravních okruhů.
téměř dvouhektarového náměstí, které se na Byť se jedná o plán v režii hlavního města Samotná podoba budovy filharmonie a nej-
jižní straně dotkne Vltavy. To jsou všechno skvělé Prahy, městská část Praha 7 se hodlá příprav bližšího okolí by pak měla vzejít z architektonické
nápady, jejichž realizaci je zapotřebí podpořit, aktivně účastnit a dbát o to, aby zvolené řešení soutěže a bude velmi důležité zformulovat dobré
protože umožní vznik příjemného a životem bylo vhodné jak z hlediska celé čtvrti, tak i pro zadání. ○
pulzujícího městského prostoru. své bezprostřední okolí. Pokud jde o vlastní Jiří Hejnic, Jiří Sívek
Návrh územní studie bohužel uspokojivě ne- architektonické řešení, budeme trvat na vypsání
vyřešil jeden zásadní problém, který má přesah mezinárodní architektonické soutěže, která by
do života celé naší čtvrti. A tím je automobilová měla být v případě veřejných budov financo-
doprava. Hlavní tah má nadále vést z Hlávkova vaných z veřejných peněz pravidlem a jež je
mostu přes Argentinskou na most Barikádníků. významným předpokladem pro vznik kvalitní
Provoz v Bubenské ulici má být spíše tlumený, soudobé architektury. ○
Piráti bude nejen koncertním sálem, ale aktivizuje Zelení dříve zvažovaná Brazilská třída v návrhu není. Hana Holubkovová, zastupitelka za PRAHA 7 SOBĚ
i další společenské funkce ve svém okolí.
Argentinská tedy zůstane hlavní dopravní
Stavbu filharmonie považujeme za velkou tepnou, která ponese naprostou většinu zátěže
Jsme rádi, že po letech diskuzí dostává nová příležitost pro další rozvoj Holešovic, především Okolí stanice metra Vltavská včetně nábřeží řeky se všemi negativy pro obyvatele okolních domů.
budova filharmonie reálné obrysy. Jistě ale lokality Bubny-Zátory. Doufáme, že stavba vytě- je již od sedmdesátých let minulého století po- Minimálně do doby, než bude dokončen vnitřní
každému obyvateli Prahy, natož Prahy 7, vytane ží maximum ze svého sousedství s Vltavou, oživí ničené velmi necitlivou stavbou mimoúrovňově a vnější okruh, ale i pak povede přes Holešovice TOP 09 – STAN
na mysl celkem zásadní otázka: Co nám vlastně a kultivuje daný prostor. křižovatky, která také částečně znehodnotila do- část tranzitu z městského centra a do něj.
taková stavba a nemalá investice do ní přinese? Piráti jsou transparentní a koncepční strana, minantní budovu bývalých Elektrických podniků Na tento nevyřešený problém jsem vloni Stávající vzhled okolí Vltavské je výsledkem
Myslíme si, že odpověď souvisí i s urbanistickým tudíž souzníme s tím, že stavbě předchází studie od architektů Benše a Kříže. V posledních letech upozornil ve svých oficiálně předložených připo- budování pražského metra a jedné z největších
řešením celé lokality. Stavba budovy filharmo- využitelnosti, která bude sloužit jako důležitý se nám podařilo alespoň pomocí nestavebních mínkách k územní studii. Doteď bohužel nevím, dopravních tepen Prahy – Severojižní magistrá-
nie na Vltavské totiž dává Praze hned několik podklad v dalším rozhodování města. Co se úprav umožnit nová pěší a cyklistická propojení, jak se s nimi zpracovatel územní studie, Institut ly, která bohužel ve své době měla za následek
příležitostí, které bychom neměli promarnit. dopravního řešení týče, čerpáme ze studie Bub- a cesta na Štvanici tak dnes již není k naštvání, plánování a rozvoje hl. m. Prahy, vypořádal. Za nešetrné rozdělení města. Magistrála dopravně
Můžeme v Praze vytvořit progresivní veřejnou ny-Zátory, kterou Piráti již dříve připomínkovali. ale bezpečná a pohodlná. řešení považuji stažení tranzitní dopravy z centra zatížila oblast I. P. Pavlova, odřízla Národní
stavbu, která bude přínosem na poli architektu- Vltavská je a bude výborně dostupná hromad- Celý prostor je potřeba definitivě napravit tak, Prahy do zahloubeného tunelového tubusu, muzeum od Václavského náměstí, při budo-
ry a přivede do Prahy jiný typ turistů, než jaké nou dopravou, ovšem nepovažujeme za zcela aby se opět stal součástí města. Uvažovaná budo- který by začínal na úrovni plánované budovy vání byla zničena nádherná budova Denisova Řešíte nějaký problém, či vás naopak
Praha přitahuje nyní. Budova filharmonie by ideální dopravní řešení mimoúrovňové křižo- va filharmonie může být zásadním impulzem pro filharmonie a za Negrelliho viaduktem by se nádraží a v oblasti Vltavské vznikla křižovatka něco potěšilo? Napište nám do redakce
měla plnit veřejnou funkci a být široce přístup- vatky. Věříme, že v tomto často kritizovaném celou lokalitu, je ale potřeba myslet na všechny stočil pod ulici Za Viaduktem a pokračoval pod dálničního typu. na email: hobulet@praha7.cz. Těšíme
ná. Příkladem nám může být známá Labská bodě je stále prostor pro zamyšlení a nalezení aspekty včetně dopravy. Oblast navíc těšně Argentinskou dál k výjezdu směrem na most Pokud se tedy máme vyjádřit k dopravnímu se na vaše názory a postřehy.
filharmonie v Hamburku, která neláká pouze nejlepšího řešení v širokém konsensu obyvatel sousedí s rozvojovým územím Bubny-Zátory Barikádníků. Toto řešení by umožnilo zachovat a urbanistickému řešení v oblasti Vltavské, má
hrstku příznivců vážné hudby, ale slouží široké a politické reprezentace. ○ a je jednou ze vstupních bran do centra Prahy. uliční síť nové čtvrti primárně pro lokální dopra- to poměrně značné souvislosti s celkovým kon- Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
veřejnosti. Přejeme si vytvoření budovy, která Iveta Lysoňková, Piráti I proto je potřeba změnu naplánovat velmi citlivě vu, čímž by se ulevilo obyvatelům domů v okolí ceptem dopravy v Praze (dokončení vnitřního Ilustrace – Alexey Klyuykov