Page 23 - Chytrý Zpravodaj - Praha 7 - Hobulet - listopad 2020
P. 23

22  Hyde Park  Hobulet listopad 2020  Hobulet listopad 2020                         Hyde Park                        23



 Milé čtenářky, milí čtenáři, tato stránka je určena jednotlivým stranám v zastupitelstvu, které střídavě stanovují otázku k diskuzi.
 Možnost odpovědět dostaly všechny strany. Tentokrát se ptají Piráti a Zelení Praha 7:    a současně nenavýšit dopravní zátěž místa, které   Argentinské, a celkově by zlepšilo přístup od Vl-  a vnějšího okruhu a možná redukce dopravy
        již dnes trpí průjezdem desítek tisíc aut.  tavské a filharmonie k říčnímu břehu. Je jasné, že   na magistrále), ale i s konceptem nábřeží
 Oblast Vltavské čeká proměna v souvislosti s novou budovou filharmonie.    Součástí naší představy pro okolí filharmonie je   by se jednalo o poměrně nákladné řešení. Přínos   v Holešovicích.
 Jaké dopravní a urbanistické řešení pro celý prostor preferujete?  architektonicky kvalitní řešení pro uzel veřejné   pro zkvalitnění života občanů Prahy 7 by však byl   Především preferujeme kultivaci celého nábřeží,
        dopravy, kdy bude možné pohodlně přestupovat   nezpochybnitelný. ○           a to od Libeňského mostu přes Bubenské nábřeží
        mezi tramvají, metrem a železnicí. Současně   Tomáš Bartovský, předseda klubu zastupitelů ODS   u Pražské tržnice až po nábřeží Kpt. Jaroše. Tato
        podporujeme, aby došlo k návratu úrovňového                                  kultivace by měla probíhat postupně, v etapách…
        křížení v prostoru konce ulice Antonínská u Vl-
        tavské tak, aby budova Elektrických podniků byla                             – v souvislosti s výstavbou lávky Hol-Ka na
        opět dominantou. Stávající mimoúrovňovou kři-                                Štvanici a do Karlína,
        žovatku je nutno upravit tak, aby při zachování   PRAHA 7 SOBĚ
        kapacit pro všechny druhy dopravy byla součástí                              – v souvislosti s opravou Libeňského mostu
        městského prostoru, a nikoli pouze překážkou.  Stavba tzv. Vltavské filharmonie je projektem,   a přilehlého úseku k bývalé drtičce,
          Je také potřeba myslet na průchodnost   který magistrátní koalice, jejíž součástí je i PRA-
        nábřeží. Chceme, aby podél řeky bylo možné   HA SOBĚ, zdědila po předchozí politické garni-  – v souvislosti s úvahami o vybudování
        pohodlně a bezpečně jet na kole či jít pěšky   tuře a vzala si jej za svůj. V současné době vzniká   Rohanského mostu
        i přes ústí Hlávkova mostu. Využijme impulz   studie proveditelnosti, nacházíme se tedy na
        nové budovy filharmonie a vytvořme na Vltav-  samém počátku realizace. Koncertní síň může   – a konečně i v souvislosti s přeměnou Vltavské,
        ské příjemný veřejný prostor, který může být   stát nejdříve za sedm let. PRAHA 7 SOBĚ záměr   kde má vzniknout filharmonie.
        novým centrem Prahy 7 a který bude sloužit   umístit veřejnou stavbu celoměstského významu
        lidem k pohybu i pobytu. ○            na území Prahy 7 rozhodně vítá. Praha 7 je –   Nábřeží by mělo umožňovat promenádu a ne-
        Ondřej Mirovský, radní pro dopravu MČ Praha 7, Zelení   mimo jiné díky projektu ArtDistrict – význam-  konfliktní průjezd cyklistů, pokud dopravu, tak
                                              nou kulturní čtvrtí, do které veřejná stavba toho-  spíše místního charakteru. V oblasti od Libeňské-
                                              to významu přirozeně zapadá. Novostavba síně   ho mostu k drtičce by měl převažovat rekreační
                                              by byla i významným iniciačním momentem pro   charakter (plánován park). V oblasti od Vltavské
                                              zamýšlenou městskou čtvrť v rozvojovém území   (filharmonie) k Pražské tržnici by měl převažovat
        ODS                                   Bubny-Zátory, která bude v budoucnu integrál-  charakter promenády. Od Bubenského nábřeží
                                              ně propojovat Letnou s dolními Holešovicemi   k Rohanskému mostu by měla být doplněna
        Okolí Vltavské projde velkou proměnou nejen   a která by i díky nové veřejné kulturní budově   tramvajová síť s propojením přes Rohanský most
        kvůli výstavbě budovy filharmonie, ale pře-  potvrdila svůj celoměstský význam.  do Karlína a rovněž k plánovanému parku na
        devším se vznikem nové městské čtvrti Bub-  Stavba koncertní síně právě na tomto místě je   „Rohanském ostrově“ například v kombinaci
        ny-Zátory. Nepřívětivý prostor, který má dnes   i skvělou příležitostí pro celkovou úpravu okolí   s náplavkou.
        charakter dopravního uzlu na městské periferii,   stanice metra Vltavská, které bylo v minulosti po-  Stávající křižovatka na Vltavské by měla
        se od základu transformuje v jedno z nejživějších   škozeno stavbou dálničních nájezdů magistrály,   vycházet ze studie rozvojového území Bubny-
        center Prahy. Jeho podrobné řešení je zakotveno   jež se do současného města nehodí. V souvislosti   -Zátory a její podoba by měla mít městský (nikoli
        v územní studii, jejíž čistopis se v současnosti   s proměnou Vltavské by mělo dojít k žádoucímu   dálniční) charakter. Konečná podoba bude ještě
        schvaluje. V ní je do širšího prostoru Vltavské na-  odstranění mimoúrovňové křižovatky, které   předmětem studie/prověření. Rychlost redukce
        vrženo umístění budovy filharmonie, nové radni-  umožní zapojení budovy do stávající i budoucí   provozu na magistrále, a tedy i v Argentinské,
        ce Prahy 7, nového nádraží spojeného se stanicí   zástavby, a vytvoření důstojného městského   bude pravděpodobně do značné míry reflektovat
        metra a tramvajovým uzlem, ale také rozsáhlého,   předpolí Hlávkova mostu.   i rychlost dostavby obou dopravních okruhů.
        téměř dvouhektarového náměstí, které se na   Byť se jedná o plán v režii hlavního města   Samotná podoba budovy filharmonie a nej-
        jižní straně dotkne Vltavy. To jsou všechno skvělé   Prahy, městská část Praha 7 se hodlá příprav   bližšího okolí by pak měla vzejít z architektonické
        nápady, jejichž realizaci je zapotřebí podpořit,   aktivně účastnit a dbát o to, aby zvolené řešení   soutěže a bude velmi důležité zformulovat dobré
        protože umožní vznik příjemného a životem   bylo vhodné jak z hlediska celé čtvrti, tak i pro   zadání. ○
        pulzujícího městského prostoru.       své bezprostřední okolí. Pokud jde o vlastní   Jiří Hejnic, Jiří Sívek
          Návrh územní studie bohužel uspokojivě ne-  architektonické řešení, budeme trvat na vypsání
        vyřešil jeden zásadní problém, který má přesah   mezinárodní architektonické soutěže, která by
        do života celé naší čtvrti. A tím je automobilová   měla být v případě veřejných budov financo-
        doprava. Hlavní tah má nadále vést z Hlávkova   vaných z veřejných peněz pravidlem a jež je
        mostu přes Argentinskou na most Barikádníků.   významným předpokladem pro vznik kvalitní
        Provoz v Bubenské ulici má být spíše tlumený,   soudobé architektury. ○
 Piráti  bude nejen koncertním sálem, ale aktivizuje   Zelení   dříve zvažovaná Brazilská třída v návrhu není.   Hana Holubkovová, zastupitelka za PRAHA 7 SOBĚ
 i další společenské funkce ve svém okolí.
        Argentinská tedy zůstane hlavní dopravní
    Stavbu filharmonie považujeme za velkou   tepnou, která ponese naprostou většinu zátěže
 Jsme rádi, že po letech diskuzí dostává nová   příležitost pro další rozvoj Holešovic, především   Okolí stanice metra Vltavská včetně nábřeží řeky   se všemi negativy pro obyvatele okolních domů.
 budova filharmonie reálné obrysy. Jistě ale   lokality Bubny-Zátory. Doufáme, že stavba vytě-  je již od sedmdesátých let minulého století po-  Minimálně do doby, než bude dokončen vnitřní
 každému obyvateli Prahy, natož Prahy 7, vytane   ží maximum ze svého sousedství s Vltavou, oživí   ničené velmi necitlivou stavbou mimoúrovňově   a vnější okruh, ale i pak povede přes Holešovice   TOP 09 – STAN
 na mysl celkem zásadní otázka: Co nám vlastně   a kultivuje daný prostor.  křižovatky, která také částečně znehodnotila do-  část tranzitu z městského centra a do něj.
 taková stavba a nemalá investice do ní přinese?   Piráti jsou transparentní a koncepční strana,   minantní budovu bývalých Elektrických podniků   Na tento nevyřešený problém jsem vloni   Stávající vzhled okolí Vltavské je výsledkem
 Myslíme si, že odpověď souvisí i s urbanistickým   tudíž souzníme s tím, že stavbě předchází studie   od architektů Benše a Kříže. V posledních letech   upozornil ve svých oficiálně předložených připo-  budování pražského metra a jedné z největších
 řešením celé lokality. Stavba budovy filharmo-  využitelnosti, která bude sloužit jako důležitý   se nám podařilo alespoň pomocí nestavebních   mínkách k územní studii. Doteď bohužel nevím,   dopravních tepen Prahy – Severojižní magistrá-
 nie na Vltavské totiž dává Praze hned několik   podklad v dalším rozhodování města. Co se   úprav umožnit nová pěší a cyklistická propojení,   jak se s nimi zpracovatel územní studie, Institut   ly, která bohužel ve své době měla za následek
 příležitostí, které bychom neměli promarnit.  dopravního řešení týče, čerpáme ze studie Bub-  a cesta na Štvanici tak dnes již není k naštvání,   plánování a rozvoje hl. m. Prahy, vypořádal. Za   nešetrné rozdělení města. Magistrála dopravně
 Můžeme v Praze vytvořit progresivní veřejnou   ny-Zátory, kterou Piráti již dříve připomínkovali.   ale bezpečná a pohodlná.  řešení považuji stažení tranzitní dopravy z centra   zatížila oblast I. P. Pavlova, odřízla Národní
 stavbu, která bude přínosem na poli architektu-  Vltavská je a bude výborně dostupná hromad-  Celý prostor je potřeba definitivě napravit tak,   Prahy do zahloubeného tunelového tubusu,   muzeum od Václavského náměstí, při budo-
 ry a přivede do Prahy jiný typ turistů, než jaké   nou dopravou, ovšem nepovažujeme za zcela   aby se opět stal součástí města. Uvažovaná budo-  který by začínal na úrovni plánované budovy   vání byla zničena nádherná budova Denisova   Řešíte nějaký problém, či vás naopak
 Praha přitahuje nyní. Budova filharmonie by   ideální dopravní řešení mimoúrovňové křižo-  va filharmonie může být zásadním impulzem pro   filharmonie a za Negrelliho viaduktem by se   nádraží a v oblasti Vltavské vznikla křižovatka   něco potěšilo? Napište nám do redakce
 měla plnit veřejnou funkci a být široce přístup-  vatky. Věříme, že v tomto často kritizovaném   celou lokalitu, je ale potřeba myslet na všechny   stočil pod ulici Za Viaduktem a pokračoval pod   dálničního typu.  na email: hobulet@praha7.cz. Těšíme
 ná. Příkladem nám může být známá Labská   bodě je stále prostor pro zamyšlení a nalezení   aspekty včetně dopravy. Oblast navíc těšně   Argentinskou dál k výjezdu směrem na most   Pokud se tedy máme vyjádřit k dopravnímu   se na vaše názory a postřehy.
 filharmonie v Hamburku, která neláká pouze   nejlepšího řešení v širokém konsensu obyvatel   sousedí s rozvojovým územím Bubny-Zátory   Barikádníků. Toto řešení by umožnilo zachovat   a urbanistickému řešení v oblasti Vltavské, má
 hrstku příznivců vážné hudby, ale slouží široké   a politické reprezentace. ○   a je jednou ze vstupních bran do centra Prahy.   uliční síť nové čtvrti primárně pro lokální dopra-  to poměrně značné souvislosti s celkovým kon-  Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
 veřejnosti. Přejeme si vytvoření budovy, která   Iveta Lysoňková, Piráti   I proto je potřeba změnu naplánovat velmi citlivě   vu, čímž by se ulevilo obyvatelům domů v okolí   ceptem dopravy v Praze (dokončení vnitřního   Ilustrace – Alexey Klyuykov
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28