Page 9 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 03/2025
P. 9

ě
                                                                    a B. po
          U č it elk a domlouv ala d ě t em, ž e  zlobí.       Olinka B. pořád něco vykládala a nebyla k zasta-zasta-
          Učitelka domlouvala dětem, že zlobí.
                                                                                                    yla k
                                                                                                neb
                                                                                 co vykládala

                                                               Olink
                                                                           ř
                                                                                              a

                                                                            ád n
          Jindřiška N: „Už ti padly nervy, že?“             v ení.
          Jind
                                                            vení.
                                     , ž
                               y
                                 nervy
                 a N: „
             ř
                                        e
              išk
                      Už ti padl
                                         ?“
                                                               U
                                                                        Oli, co t
                                                               Učitelka: „Oli, co to pořád meleš?“
                                                                                     ád meleš?“
                                                                                  po
                                                                  it
                                                                 č
                                                                   elk
                                                                      a: „
                                                                                    ř
                                                                                o
          Maty O: „Majn got.“
          Maty  O: „Majn go t. “                               Olink a: „ Co t o  meleš K elišo v á ?“
                                                               Olinka: „Co to meleš Kelišová?“
                       ,
                         a
           č
          U
          Učitelka: „Maty, a co to znamená?“
                          co t

                                         ?“
             elk
                a: „Maty
                                znamená
                              o
            it
          Maty: „No to je táto fi alová tužka.“
                                v
                    o

                  o t
                                        “
                                 á
                                       a.
          Maty: „N
                                   tužk
                      je tát
                          o
                            fi
                              alo

                                                                                                    ru do oblak.
                                                                                    je dr
                                                                                   ě
                                                                                               vzh
                                                                                                   ů
                                                                                        ak, letí
                                                                     opcem se sm
                                                               Nad k
                                                               Nad kopcem se směje drak, letí vzhůru do oblak.
                              o
                                            ejedla a
                                 já sem sa p
                            elk
                   „Pani u
           délk
                  :
                           it
          Adélka V: „Pani učitelko, já sem sa přejedla a pobli-  T ak se usmív ejt e taky  a   m ě jt e kr ásn ý ,  bar e v n ý  a   vo ň
          A
                          č
               a
                                                            Tak se usmívejte taky a mějte krásný, barevný a voňa-a-

                                                    pobli-
                 V
                                            ř
                                ,
       la sem sa. Poblila sem si aj tů napsanů básničku, ale  vý podzim.
                                                  č
       la sem sa. P
                                                            vý
                  oblila sem si aj t
                                           ů
                                  ů
                                                               podzim.
                                              básni
                                                   ku, ale

                                     napsan
                            ila.
       p
       přesto sem sa ju naučila.“                                                                R adka Š ů rko v
           o sem sa ju nau
                              “
                                                                                                 Radka Šůrkováá
                           č
        ř
         est
       PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY NA STŘEDNÍ ŠKOLY:
       PLÁN PRO ŠKOLNÍ ROK 2025/2026
          P ř ijímací zk oušky  na st ř ední šk ol y  se kv apem blíží,  tí t é t o  f á z e  budou p ř ijímací zk oušky  nane č ist o ,  kt er é
          Přijímací zkoušky na střední školy se kvapem blíží,   tí této fáze budou přijímací zkoušky nanečisto, které
                                               ní plán p
                                                         í-
             o jsme pr
                                      ipr
       a proto jsme pro žáky 9. tříd připravili roční plán pří-  budeme simulo v a t  v   hodinách  č eštin y  a   mat ematiky
         pr

                                                            budeme simulovat v hodinách češtiny a matematiky
                                     ř
                             9. t
                                                        ř
            t
                      o žáky
       a
                                        a
                                             o
                                 íd p
                                ř
                                         vili r
           o
                                              č
                                                            jednou až dv
                                                                                  ě
                                                                                dn
                                                                         akr
                                                                            át tý
       pr a v y ,  kt erý  jim pom ů ž e  úsp ě šn ě  zvládnout t e nt o d ů  jednou až dvakrát týdně. .
       pravy, který jim pomůže úspěšně zvládnout tento dů--
                                        omple
                                                               Na základě výsledků těchto testů budeme analy--
       le
        žitý
       ležitý milník. Cílem je poskytnout komplexní podporu    Na základ ě  vý sledk ů  t ě cht o  t est ů  budeme anal y
                                              xní podporu
             milník. Cílem je poskytnout k
       v   oblasti mat ematiky  a  č eštin y ,  ale tak é pomoci s   vo l-  z o v a t individuální ch yb y  a   pr aco v at na jejich odstr
                                                            zovat individuální chyby a pracovat na jejich odstra-a-
       v oblasti matematiky a češtiny, ale také pomoci s vol-
                     ol
                                                            nění. Cílem je ukázat žákům, že chyba je příležitost ke
                               chick
                                            a
                              y
                                              ou.
                            ps
                                    ou p
                          s
                                             v


                       y
                         a
                                          ípr
       bou správné školy a s psychickou přípravou.          n ě ní. Cílem je uk ázat žák ů m, ž e  ch yba je p ř íle žit ost k e
       bou spr
                                         ř
              á
               vné šk
                                                                                                           vy
                                                                       r
                                                                                     ch hodin a
                                                                                                       cho
                                                                                               hodin vý
                                                            zlepšení. V
                                                                        ámci t

                                                                                                              e
                                                                              ídnický
                                                            zlepšení. V rámci třídnických hodin a hodin výchovy ke
                                                                             ř


                                                                                                             k
                                       p

                                        ř
          Zá
                                                            zdraví se budeme věnovat také práci se stresem, aby
                           tartujeme s
                                         ípra
            ř
                                              o
               ř
                íjen 2025: S
          Září–říjen 2025: Startujeme s přípravouu          z d r a ví se budeme  v ě no v a t tak é pr áci se str esem, ab y
             í–
                                             v
                                                                                                 vyr
                                                                        ili, jak se s
                                                                                                    o
                                                            se žáci nau
                                                                       č

                                                                                  ním co nejlépe
          První dv a m ě síce se zam ěř íme na se známení s   ce-  se žáci naučili, jak se s ním co nejlépe vyrovnat.vnat.
          První dva měsíce se zaměříme na seznámení s ce-
                                  ř
                                                                                                            a je
                                    ení a
                                                        na
                                                                                            e
                                                                                              domácí p
       lým  procesem  přijímacího  řízení  a  s  požadavky  na    Je ovšem důležité zdůraznit, že domácí příprava je
       l
                                            po
                                                                                                       ř

                                                                                                        ípr
                                                                                                           v
                                                                                                          a
                                  íz
                                                   vky
                                                                                  d
                                                                e
                                                                                    ů
                        ř
                                                               J
                                                                   v
                                                                               é z
                                                                    šem d

                                                                             žit
                                                                  o
                                                                          ů
                                               žada
                        ijímacího
             ocesem p
       ým pr
                                                                                      aznit, ž
                                                                                     r
                                          s
                                                                            le
                                                                     ž
           o

                                            esty
                                                                         be
             Žáci si

            .
                                                                      e
                                   vz
                                                    eštin
       učivo.  Žáci  si vyzkouší  první vzorové  testy  z  češtiny  klíčová a že bez ní se i ta nejlepší školní příprava neo-a neo-
       u
                                                 z
                                                                           z ní se i
                                                         y
                                     or
                                          é t
         iv
                                                                                                    ř
                                                                                  ta nejlepší šk
                                                            klí
                         ouší první
                                                              č
                                         v
                                                                                               olní p
        č
                    vyzk
                                                                  á
                                                                                                        v
                                       o
                                                                    a
                                                               ov
                                                                                                     ípr

                                                                                                       a
                                                   č
                                                        c
                                                       ý
                                             ehled o
                                     získ

                                            ř
                                        at p
                                   e
                                                    sv
                       ž jim pom
       a matematiky, což jim pomůže získat přehled o svých   bejde.
                                                            bejde.

        mat
       a
                    , co
                                 ů
                                                         h
                                  ž
            ematiky
                                  o
                                                       íná
                                     o období tak
       sou
       současných znalostech. V tomto období také začíná
                                 t
                                                  é za

                               V
               ý
                                                      č
           asn
                ch znalost
                          ech.
                                   mt
          č

          videlné dou
       pr
       pravidelné doučování: matematika se koná v pondělí      Duben 2026: Den D a    co dál
                                                 v
         a
                                ematik
                        v
                                                               Duben 2026: Den D a co dál??
                                             oná
                                                         lí
                         ání: mat
                                                        ě
                     č
                                       a se k
                       o
                                                   pond
                                                                                                          oušky
       od 14:00,
                                                                              ě
                                                                                síc je tady! Ostr
                                                                                              é p
                                                                                                  ijímací zk
                                                                                                 ř
                                                               N
                                                                 ejd
                                                                    ů
                        e
                            ř
                          st

       od 14:00, čeština ve středu od 14:00.edu od 14:00.      Nejdůležitější měsíc je tady! Ostré přijímací zkoušky
                                                                         ě
                                                                          jší m
                č
                                                                     le
                                                                       žit
                 eština v
                                                                     v

                                                            se k
                                                                onají
                                                                       t
                                                                            o
                                                                              t
                                                                       ě
                                                                         cht
           ě
          B
          Během  září  navštívíme  úřad  práce  (24.  9.  2025),   se konají v těchto termínech:ermínech:
                                         áce (24. 9. 2025),
                          štívíme ú
            hem zá
                    ř
                                   ad pr
                                   ř
                     í na
                         v
                                                                     ř
                               o
                     vují t

                                                 dostanou
                                                                    1.
                         est pr
                                                                      ádn
       k
                                                                            ermín: pát
        de žáci absol
       kde žáci absolvují test profesní orientace a dostanou    -  -  1. řádný termín: pátek 10. dubna 2026ek 10. dubna 2026
                                 esní orientace a
                                                                            t
                                f
                                                                          ý
                                                                    2. řádný termín: pondělí 13. dubna 2026lí 13. dubna 2026
       k a talogy  šk ol.  V  ř íjnu se pak k oná  v eletrh  vz d ě lá v ání  -  -  2. ř ádn ý  t ermín: pond ě
       katalogy škol. V říjnu se pak koná veletrh vzdělávání
       v Hodoníně (15.–16. 10. 2025), který by žáci měli na-
       v   H odonín ě  (15.– 16. 10. 2025), kt erý  b y  žáci m ě li na-
       vštívit společně se svými rodiči. Tato setkání jim po-ání jim po-
                                                                v
                                                                                                        chick
                                                               I

                                                                                       m poskyt
                                                                                      ů
                                                                       ázi budeme žák
                                                                                                  at ps
                                                                                                 v
                                                                                                o
                                                                       f
                                                                  é
                                                                  t

                                                                    o
                                                                    t
                                                                                                       y
       v štívit spole č n ě  se s vými r odi č i.  T a t o  setk  I v této fázi budeme žákům poskytovat psychickou
                                                                                                             ou
       skytnou cenné informace o budoucích možnostech  podporu a zopakujeme si techniky pro zvládání stresu.
       skytnou cenné inf ormace o   budoucích mo žnost ech    podporu a   z opakujeme si t echniky  pr o zvládání str esu.
       studia a   k ariéry .                                P o  zk oušk ách se t ř ídní u č it el  a   vý cho vn ý  por
       studia a kariéry.
                                                            Po zkouškách se třídní učitel a výchovný poradce za-adce za-
                                                            měří na práci s výsledky a na to, co dělat dál.lat dál.
                                                            m ěř í na pr áci s   vý sledky  a   na t o , co d ě
                                                               Držíme všem žákům palce a věříme, že se jim díky
          Listopad 2025–leden 2026: Intenzivní opakování       Držíme v šem  žák ů m palce a   v ěř íme, ž e  se jim díky
          List
                                        enzivní opak
             opad 2025–leden 2026: Int
                                                       ání
                                                     o
                                                      v
       a   t e st o v ání                                   pe č liv é p ř ípr a v ě  poda ř í splnit si s v ů j sen o
       a testování
                                                            pečlivé přípravě podaří splnit si svůj sen o studiu!studiu!
                                                                    Nela Dvořáková, třídní učitelka žáků 9. ročníkuníku
          V    zimních m ě sících se p ř ípr a v a zint enzivní.    N e l a  Dv o ř áko v á, t ř ídní u č it elka ž á k ů  9. r o č
          V  zimních  měsících  se  příprava  zintenzivní.
       Zaměříme se na procházení typových úloh a strategie
       Zam ěř íme se na pr ocház ení typo vý ch úloh a   str at egie
       ř řešení testů. Žáci budou pravidelně, alespoň jednou
                                                 ň
                                                    jednou
                                        ě
                                         , alespo
                                 a
       ešení t
              est
                  . Žáci budou pr
                 ů
                                  videln
                       , psát opak
                     ě
                                       esty
            akr
               át tý
                                            z
                                              č
       až dv
       až dvakrát týdně, psát opakovací testy z češtiny a ma-
                                              eštin
                   dn
                                                   y

                                 o
                                                      ma-
                                   ací t
                                  v
                                                     a
                                         o
                 č
                  etn
       t tematiky, včetně testů na čtení s porozuměním.ním.
                                               ě
                             na
                                 ení s
                                          zum
       ematiky
                                t

               , v
                               č
                        est
                                      por
                       t
                     ě
                          ů
                                                   zici pr
            cho
                    por
                vn
                  ý

          V
                                        m k
          Výchovný  poradce  bude  žákům  k  dispozici  pro
                                       ů
                        adce bude žák
           ý
                                                         o
                                             dispo
       k onzultace p ř i v olb ě  šk ol y .  Pr o r odi č e uspo ř ádáme
       konzultace  při  volbě  školy.  Pro  rodiče  uspořádáme
                                          onat 20. 11. 2025.
         orma
       inf
               ní sch
              č
                      zku, kt
                     ů
                              á se bude k
                             er
       informační schůzku, která se bude konat 20. 11. 2025.
                                                ední šk
                                                       ol
                       ř
                                                         y
                             víme jedno
                                               ř
                                        tliv
       B
       Během  ní  jim  představíme  jednotlivé  střední  školy
                                           é st
         hem ní jim p
        ě
                        edsta
                     ešk
        z
                            do
                        er
         odpo
                          é
       a zodpovíme veškeré dotazy..
       a

                              tazy
               víme v
                                                 ř
                                                        ky
                                           ní a
                 ř
                                                  ijíma
                  e

               –b
                                                       č
                                                p
                                         ě
           nor
                   z
          Únor–březen  2026:  Finální  ladění  a  přijímačky
                    en 2026: Finální lad
          Ú
       nanečistoo
       nane č ist
                                                     č
                                   b
                                                      astní

               v
                y
              a
                                     e
                  vr

                                      znu. Žáci se zú
                    cholí v
                           únoru a
          Přípravy vrcholí v únoru a březnu. Žáci se zúčastní
            ípr
           ř
          P
                                    ř
                                            er
                    žící
                       č
                        eštiná
         ednášky
        ř
       p
       přednášky Běžící češtinář (10. 2. 2026), která jim poskyt- -
                                              á jim poskyt
                  B
                              ř
                   ě
                                (10. 2. 2026), kt
                                               ou sou
                                        .
                                   eštin
                                       y
                                             o
                                            č
                                          Klí
                                              v
                                                      č
                    ,
       ne cenné tipy, jak na test z češtiny. Klíčovou součás-
       ne cenné tip
                   y
                                  č
                                                       ás-
                      jak na t
                            est z
                                                                                                             9  9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14