Page 10 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 03/2025
P. 10

O ČINNOSTI ŠKOLNÍHO PARLAMENTU

                                                                                                               ě
                                                                                  y
                                                                                    p
                                                                                 l
                                                                              b
                                                                                                                 tí,
                                                                                y
                                                                                                y
                                                                                                          em d
                                                                                                  znalost
                                                                                          soben
                                                                                     ř
                                                                                      izp
                                                                                         ů
                                                                         vž
                                                                  Úk

                                                                     ol
                                                                      y
                                                                  Úkoly  vždy  byly  přizpůsobeny  znalostem  dětí,
                                                                           dy
                                                                  t
                                                                                                   si žáci z
                                                                                        é. Zár
                                                                   o si k
                                                                 o
                                                                                              v
                                                                                               e
                                                                                                 ň
                                                                                             o
                                                                               išel
                                                                          d
                                                                              ř
                                                                             p
                                                                           ý
                                                                         ž
                                                                                       v
                                                               proto si každý přišel na své. Zároveň si žáci ze 7. A vy--
                                                               pr
                                                                        a
                                                                                   na s
                                                                                                            .

                                                                                                          e
                                                                                                            7
                                                                                                             A
                                                                                                               vy

                                                               zkoušeli přípravu celého projektu a všichni procvičili
                                                               zk oušeli p ř ípr a vu celého pr ojektu a   v šichni pr oc vi č ili
                                                                    č
                                                               angli
                                                               angličtinu.tinu.
                                                                       lej den hez
                                                                      ě
                                                                                  č
                                                                                   í 11/
                                                                  - Udělej den hezčí 11/2424
                                                                  - U
                                                                     d
                                                                                                            po
                                                                                                                šit

                                                                                                               ě
                                                                                                       v a
                                                                                        vyk
                                                                                                              t
                                                                                           ouzlit úsm
                                                                                    ylo
                                                                  Sm
                                                                     y
                                                                      slem ak
                                                                               ce b
                                                                                                      ě
                                                                  Smyslem  akce  bylo  vykouzlit  úsměv  a  potěšit
                                                                       . Uk
                                                                                                             po
                                                                                           r
                                                                                         e

                                                                                 ě
                                                                                                        ě
                                                                                                                ě
                                                                                                                t
                                                                           ázat d
                                                               druhého
                                                                                   em, ž
                                                               druhého. Ukázat dětem, že rozdávat úsměv a potě--
                                                                                   t
                                                                                             z
                                                                                           o
                                                                                                 at úsm
                                                                                                         v a
                                                                                               á
                                                                                                v
                                                                                              d
                                                               šení vyv olá v á   skv ě l ý  pocit. D ě ti i   zam ě
                                                               šení vyvolává skvělý pocit. Děti i zaměstnanci si mohli stnanci si mohli
                                                                                             tta, kt
                                                               vybrat z různých sloganů a motta, která byla umístě--
                                                                   at z
                                                                             ch slogan
                                                                        ů
                                                                            ý
                                                                         zn

                                                                                                  er
                                                                       r
                                                                                                                ě
                                                               vybr
                                                                                      ů
                                                                                                       yla umíst
                                                                                         a
                                                                                          mo

                                                                                                    á b
                                                                                  ol
                                                                                        edat je druhé osob
                                                                                                          ě
                                                                                                           .
                                                               na na chodbách škol a předat je druhé osobě.
                                                                                       ř

                                                                                    a
                                                                                      p
                                                               na na chodbách šk
                                                                  - Den ú č es ů  1/
                                                                  - Den účesů 1/25 25
                                                                  Oslnit, ok ouzlit, p ř ekv apit  č i zastr ašit ú č esem na
                                                                  Oslnit, okouzlit, překvapit či zastrašit účesem na
            T ematickými ak cemi a  č inností ŠP  pr opojo v a l
            Tematickými  akcemi  a  činností  ŠP  propojoval  1.  1.  své hlavě bylo cílem této akce, která proběhla v době své hlavě bylo cílem této akce, která proběhla v době
                              .
                             y
                                     č
                                      n
                                               olním klubem
                                Spole
                                          se Šk
                                        ě
          a
                            ol

          a 2. stupeň naší školy. Společně se Školním klubem  vrcholné plesové sezóny. Styl i náročnost si děti i za-vrcholné plesové sezóny. Styl i náročnost si děti i za-
           2. stupe
                     naší šk
                   ň
          budo v a l  be zpe č né pr ost ř edí a   podpor o v al  w ellbeing,
          budoval bezpečné prostředí a podporoval wellbeing,  městnanci volili individuálně.  městnanci volili individuálně.
          o
                                                                  - Srdce od srdce 2/25 25
          rozvíjel nejen kritické myšlení ale i občanské kompe-ompe-  - Sr dce od sr dce 2/
                 nejen kritick
                                 šlení ale i
                            é m
                                y

          r
                                                   é k
                                               ansk
                                           ob
           zvíjel
                                             č
                                                                                              ch, sr
                                                                                   zamilo
                                                                                                        o
                                                                                            n
                                                                                                     č
                                                                                          a
                                                                                         v
                                                                                             ý
                                                                  Únor
                                                                                                    dí
                                                                                                             vzk
                                                                                                          se
          tence. ence.                                            Únor  není  jen  o  zamilovaných,  srdíčko  se vzka-a-
          t
                                                                        není jen o

                                                                                                       k
                                                               zem,  který  potěší,  můžeš  dát  i  kamarádovi  nebo vi nebo
            Šk olní parlament se aktivn ě  podílí na d ě ní v e   šk o-  z em, kt erý  po t ě ší, m ů ž eš dát i    k amar ádo
            Školní parlament se aktivně podílí na dění ve ško-
                                                                                                     dí
          le. Zastupuje žáky , pr opojuje žáky  me zi r o č níky , zpr  člověku, na kterém ti záleží. Vybrat si srdíčko, napsat , napsat
                                                                    ku, na kt
                                                               č
                                                                             er
                                                                                           V
                                                                lo
          le. Zastupuje žáky, propojuje žáky mezi ročníky, zpro-o-
                                                                                        ží.
                                                                                                         o
                                                                               ém ti zále
                                                                                               at si sr
                                                                  v
                                                                                                        k
                                                                                                       č
                                                                                            ybr
                                                                   ě
                                               it
                                                eli a
                                             č
                                                    v
                                                     edením

                    á k
                       omunik
            edk
                   v
               o
                 v
                  á
           ř
          st
                              aci me
          středkovává komunikaci mezi nimi, učiteli a vedením  vzkaz a předat, mohly děti celé dva týdny v měsíci vzkaz a předat, mohly děti celé dva týdny v měsíci
                                     zi nimi, u
            ol
          šk
                                                       y
                                                     ol
          školy.  Plánuje  a  pořádá  tematické  akce  školy,  tím  tím  únoru.
             y
                                           é ak
                                                ce šk
              .
                             ř
                              ádá t
                           po

                Plánuje a
                                                        ,
                                   ematick
                                                               únoru.
          podporuje  vlastní  iniciativu  žáků.  Je  prostředníkem em   - Den spánku + Pyž amo vý  den 3/ 25 spole č n ě
                                                                  - Den spánku + Pyžamový den 3/25 společně se  se
                                                 ost
                                               pr
                                                    edník
                                            e
                                          . J
                     vlastní iniciativu žák
                                                    ř

          podporuje
                                         ů
                                                   , pomáhá
                                                  ů
                 ř
                                         p
                             ů
                              , po
           vyjad

                                           ání žák
                   v
                    ání náz
                 o
                                          ř
                           or
          k vyjadřování názorů, potřeb a přání žáků, pomáhá  školním klubemškolním klubem
                                  t
          k

                                   eb a
                                   ř
                                      v
                                ojekt
                        olbou pr
                                       ý

                       v
           p
                                        ch dn
                                                                  Objasnit  důležitost,  význam  a  potřebu  spánku,
                                     o
            ř

          s
                                               . P
             ípr
                 v
                                              ů
                  ou a
                a
                                                 osiluje spo-
          s přípravou a volbou projektových dnů. Posiluje spo-    Objasnit d ů le žit ost, význam   a    po t ř ebu spánku,
                                                               nebo dozvědět se některá „nej“, to bylo cílem osvě-
          lupráci, zlepšuje školní klima, pečuje o wellbeing.
          lupr áci, zlepšuje šk olní klima, pe č uje o   w ellbeing.  nebo do zv ě d ě t se n ě kt er á „nej“ , t o  b ylo cílem os v ě -
                                                                    ak
                                                                                                         ošil
                                                                  é
                                                                o
                                                                 v
                                                               tové akce. Společně s přehlídkou pyžam, košil a žu-
                                                               t
                                                                                       ř
                                                                                 n

                                                                                  ě
                                                                                                  yžam, k
                                                                                             ou p
                                                                               č
                                                                                                              a

                                                                                     p
                                                                                                               žu-
                                                                                       ehlídk
                                                                      ce. Spole
                                                                                    s
            Slo ž ení šk                                       panů, jsme si chvilku připadali jako doma. o doma.
            Složení školního parlamentu:olního parlamentu:
                                                                               vilku p
                                                                    , jsme si ch
                                                                                      ipadali jak
                                                                                     ř
                                                                   ů
                                                               pan
                                                                                         – Bor
                                                                                              ec/Bork
                                                                  -
                                                                         a k
                                                                       et
                                                                            e
                                                                                       ů
                                                                              dni u
                                                                   Ank
                                                                                                                y
                                                                                                              ol
                                                                                                      a naší šk
                                                                                   č
                                                                                     el
            celkem 14 dětí od 3. třídy po 9. třídu po dvou čle-
                                                                                    it
            celk em 14 d ě tí od 3. t ř ídy  po 9. t ř ídu po dv ou  č le-  - Anketa ke dni učitelů – Borec/Borka naší školy
                                                                  Během březnového týdne se žáci zapojili do hla-dne se žáci zapojili do hla-
          nech.
          nech.                                                   B ě hem b ř e zno v ého tý
                                                        č
                                               v
                                                         ímž
                                                olbami,
                              yli
            Zástupci do ŠP
                                  oleni tajn
            Zástupci do ŠP byli voleni tajnými volbami, čímž  sování ke dni učitelů, kterou zástupci ŠP navrhli. Ve sování ke dni učitelů, kterou zástupci ŠP navrhli. Ve
                                 v
                                           ými
                             b
          jsme podpořili občanskou kompetenci: Volby: přímé  čtyřech kategoriích vybrali svého Borce a Borky roku čtyřech kategoriích vybrali svého Borce a Borky roku
          jsme podpo ř ili ob č ansk ou k ompet enci:  V olb y: p ř ímé
          – r o vné – tajné.                                   2025.
                                                               2025.
          – rovné – tajné.
                ů
                  e
                                               ě
                 z
            Sch
            Schůze ŠP byly prováděny 1x za měsíc dle plánu,       - N o  pack day  – os v ě t a  nadužív ání plast ů  a   jed-
                        b
                     ŠP
                                        1x za m
                                                síc dle plánu,
                                     y
                              o
                                                                  - No pack day – osvěta nadužívání plastů a jed-
                                 ád
                               v
                             pr
                          y
                          l
                         y
                                    n
                                   ě
                                                               norázových obalů – doprovodná akce No backpack  backpack
          pop ř . dle po t ř eb y  vícekr                      nor áz o v ých obal ů  – dopr o v odná ak ce N o
          popř. dle potřeby vícekrát. át.
                                                               day
                                                                                 o
                                                                                  v
                                                                    – den bez akt
                                                               day – den bez aktovekk
                                                                                   e
                                                                                                         ody”
                                                                                                              kt
                                                                                                 “Dnem v
                                                                                           m
                                                                                          e
                                                                    souvislosti se “Dnem Z
            T ematick é ak ce po ř                                V souvislosti se “Dnem Země” a “Dnem vody”, kte-e-


            Tematické akce pořádané ŠP: ádané ŠP:
                                                                                             ě
                                                                                              ” a
                                                                                                             ,
                                                                  V
            - Canisterapie 9/24
                                                               rý si naše škola pravidelně připomíná, jsme i my chtěli li
            - Canist er apie 9/ 24                             rý  si naše šk ola pr a videln ě  p ř ipomíná, jsme i   m y  cht ě
                                             ř

              r
                                              ijala po
               ámci ak
                                                       ání do
                                                     zv
                                           ”
                                         ol
                       ce “Odborník do šk
                                            p
            V
            V rámci akce “Odborník do škol” přijala pozvání do  upozornit na ochranu životního prostředí. Opakování upozornit na ochranu životního prostředí. Opakování
          naší školy cvičitelka psů, která dětem vysvětlila nejen tlila nejen  témat  recyklace,  nebezpečí  plastů  a  vliv  na  kvali-témat recyklace, nebezpečí plastů a  vliv na kvali-
          naší šk ol y  c v i č it elk a ps ů , kt er á d ě t em vy s v ě
          co canist er apie obnáší, ale tak é p ř edv edla, jak
          co canisterapie obnáší, ale také předvedla, jak vypa-vypa-
          dá vý c vik  a   jak á plemena jsou
          dá výcvik a jaká plemena jsou vhodná. vhodná.
            - N
            -  Návštěva  paní  poslankyně  Jany  Krutákové  na
                                                 u
                                                 r
                                        ě
                                     yn
                        paní poslank
                    ě
                   t
                      a
                     v
                                            ny
                                                     ko
                                                   tá
                                               K
                                                       vé
                                          Ja

                                                          n
                                                           a
                  š
                 v
                á
          naší školeole
          naší šk
            Paní poslankyn  ě  str á vila s   d ě
            Paní  poslankyně  strávila  s  dětmi  celé  dopoled-tmi celé dopoled-
                                          v
                             milém r
                                           oru odpo
                                      zho
                 ř
                                     o

          ne, v
                 át
                   elsk

                                                    vídala na
          ne, v přátelském a milém rozhovoru odpovídala na
               p
                       ém a
                 y

          všechny dotazy dětí. Také se zajímala o naši školu. olu.
          v
                          d
                           ě
                             tí.
                   do
                                                   naši šk
                     tazy
           šechn
                                  é
                                    se zajímala o
                               T
                                a
                                 k
          Pr ohlédla si jak o no v ou modulární šk olu, tak star
          Prohlédla si jako novou modulární školu, tak starou ou
          budovu školy a přijala pozvání na oběd v naší jídelně.
          budo vu šk ol y  a   p ř ijala po zv ání na ob ě d v   naší jídeln ě .
                jí
                  elmi chutnal.
                 v
           erý
          Kt
          Který jí velmi chutnal.
            - H allo w een 10 / 2
            - Halloween 10/244

                                                  .
                                                     a
                                            – žáci 7
                 vné u

                                                   A
                        ení pr
                       č
                                        ídy

                                     3. t
                                       ř
                             o 1., 2. a
                                                       č
            Zába
            Zábavné učení pro 1., 2. a 3. třídy – žáci 7. A a členo-leno-
          vé parlamentu přichystali pro děti z mladších ročníků,
          v é  parlamentu p ř ich y stali pr o d ě ti z   mladších r o č ník ů ,
          vždy jednu tematickou hodinku, během které mohly
          vž dy  jednu t ematick ou hodinku, b ě hem kt er é mohl y
          plnit úkoly na jednotlivých strašidelných stanovištích. vištích.
          plnit úk ol y  na jedno tlivý ch str ašideln ý ch stano
           10 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15