Page 10 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 03/2025
P. 10
O ČINNOSTI ŠKOLNÍHO PARLAMENTU
ě
y
p
l
b
tí,
y
y
em d
znalost
soben
ř
izp
ů
vž
Úk
ol
y
Úkoly vždy byly přizpůsobeny znalostem dětí,
dy
t
si žáci z
é. Zár
o si k
o
v
e
ň
o
išel
d
ř
p
ý
ž
v
proto si každý přišel na své. Zároveň si žáci ze 7. A vy--
pr
a
na s
.
e
7
A
vy
zkoušeli přípravu celého projektu a všichni procvičili
zk oušeli p ř ípr a vu celého pr ojektu a v šichni pr oc vi č ili
č
angli
angličtinu.tinu.
lej den hez
ě
č
í 11/
- Udělej den hezčí 11/2424
- U
d
po
šit
ě
v a
vyk
t
ouzlit úsm
ylo
Sm
y
slem ak
ce b
ě
Smyslem akce bylo vykouzlit úsměv a potěšit
. Uk
po
r
e
ě
ě
ě
t
ázat d
druhého
em, ž
druhého. Ukázat dětem, že rozdávat úsměv a potě--
t
z
o
at úsm
v a
á
v
d
šení vyv olá v á skv ě l ý pocit. D ě ti i zam ě
šení vyvolává skvělý pocit. Děti i zaměstnanci si mohli stnanci si mohli
tta, kt
vybrat z různých sloganů a motta, která byla umístě--
at z
ch slogan
ů
ý
zn
er
r
ě
vybr
ů
yla umíst
a
mo
á b
ol
edat je druhé osob
ě
.
na na chodbách škol a předat je druhé osobě.
ř
a
p
na na chodbách šk
- Den ú č es ů 1/
- Den účesů 1/25 25
Oslnit, ok ouzlit, p ř ekv apit č i zastr ašit ú č esem na
Oslnit, okouzlit, překvapit či zastrašit účesem na
T ematickými ak cemi a č inností ŠP pr opojo v a l
Tematickými akcemi a činností ŠP propojoval 1. 1. své hlavě bylo cílem této akce, která proběhla v době své hlavě bylo cílem této akce, která proběhla v době
.
y
č
n
olním klubem
Spole
se Šk
ě
a
ol
a 2. stupeň naší školy. Společně se Školním klubem vrcholné plesové sezóny. Styl i náročnost si děti i za-vrcholné plesové sezóny. Styl i náročnost si děti i za-
2. stupe
naší šk
ň
budo v a l be zpe č né pr ost ř edí a podpor o v al w ellbeing,
budoval bezpečné prostředí a podporoval wellbeing, městnanci volili individuálně. městnanci volili individuálně.
o
- Srdce od srdce 2/25 25
rozvíjel nejen kritické myšlení ale i občanské kompe-ompe- - Sr dce od sr dce 2/
nejen kritick
šlení ale i
é m
y
r
é k
ansk
ob
zvíjel
č
ch, sr
zamilo
o
n
č
a
v
ý
Únor
dí
vzk
se
tence. ence. Únor není jen o zamilovaných, srdíčko se vzka-a-
t
není jen o
k
zem, který potěší, můžeš dát i kamarádovi nebo vi nebo
Šk olní parlament se aktivn ě podílí na d ě ní v e šk o- z em, kt erý po t ě ší, m ů ž eš dát i k amar ádo
Školní parlament se aktivně podílí na dění ve ško-
dí
le. Zastupuje žáky , pr opojuje žáky me zi r o č níky , zpr člověku, na kterém ti záleží. Vybrat si srdíčko, napsat , napsat
ku, na kt
č
er
V
lo
le. Zastupuje žáky, propojuje žáky mezi ročníky, zpro-o-
ží.
o
ém ti zále
at si sr
v
k
č
ybr
ě
it
eli a
č
v
edením
á k
omunik
edk
v
o
v
á
ř
st
aci me
středkovává komunikaci mezi nimi, učiteli a vedením vzkaz a předat, mohly děti celé dva týdny v měsíci vzkaz a předat, mohly děti celé dva týdny v měsíci
zi nimi, u
ol
šk
y
ol
školy. Plánuje a pořádá tematické akce školy, tím tím únoru.
y
é ak
ce šk
.
ř
ádá t
po
Plánuje a
,
ematick
únoru.
podporuje vlastní iniciativu žáků. Je prostředníkem em - Den spánku + Pyž amo vý den 3/ 25 spole č n ě
- Den spánku + Pyžamový den 3/25 společně se se
ost
pr
edník
e
. J
vlastní iniciativu žák
ř
podporuje
ů
, pomáhá
ů
ř
p
ů
, po
vyjad
ání žák
v
ání náz
o
ř
or
k vyjadřování názorů, potřeb a přání žáků, pomáhá školním klubemškolním klubem
t
k
eb a
ř
v
ojekt
olbou pr
ý
v
p
ch dn
Objasnit důležitost, význam a potřebu spánku,
o
ř
s
. P
ípr
v
ů
ou a
a
osiluje spo-
s přípravou a volbou projektových dnů. Posiluje spo- Objasnit d ů le žit ost, význam a po t ř ebu spánku,
nebo dozvědět se některá „nej“, to bylo cílem osvě-
lupráci, zlepšuje školní klima, pečuje o wellbeing.
lupr áci, zlepšuje šk olní klima, pe č uje o w ellbeing. nebo do zv ě d ě t se n ě kt er á „nej“ , t o b ylo cílem os v ě -
ak
ošil
é
o
v
tové akce. Společně s přehlídkou pyžam, košil a žu-
t
ř
n
ě
yžam, k
ou p
č
a
p
žu-
ehlídk
ce. Spole
s
Slo ž ení šk panů, jsme si chvilku připadali jako doma. o doma.
Složení školního parlamentu:olního parlamentu:
vilku p
, jsme si ch
ipadali jak
ř
ů
pan
– Bor
ec/Bork
-
a k
et
e
ů
dni u
Ank
y
ol
a naší šk
č
el
celkem 14 dětí od 3. třídy po 9. třídu po dvou čle-
it
celk em 14 d ě tí od 3. t ř ídy po 9. t ř ídu po dv ou č le- - Anketa ke dni učitelů – Borec/Borka naší školy
Během březnového týdne se žáci zapojili do hla-dne se žáci zapojili do hla-
nech.
nech. B ě hem b ř e zno v ého tý
č
v
ímž
olbami,
yli
Zástupci do ŠP
oleni tajn
Zástupci do ŠP byli voleni tajnými volbami, čímž sování ke dni učitelů, kterou zástupci ŠP navrhli. Ve sování ke dni učitelů, kterou zástupci ŠP navrhli. Ve
v
ými
b
jsme podpořili občanskou kompetenci: Volby: přímé čtyřech kategoriích vybrali svého Borce a Borky roku čtyřech kategoriích vybrali svého Borce a Borky roku
jsme podpo ř ili ob č ansk ou k ompet enci: V olb y: p ř ímé
– r o vné – tajné. 2025.
2025.
– rovné – tajné.
ů
e
ě
z
Sch
Schůze ŠP byly prováděny 1x za měsíc dle plánu, - N o pack day – os v ě t a nadužív ání plast ů a jed-
b
ŠP
1x za m
síc dle plánu,
y
o
- No pack day – osvěta nadužívání plastů a jed-
ád
v
pr
y
l
y
n
ě
norázových obalů – doprovodná akce No backpack backpack
pop ř . dle po t ř eb y vícekr nor áz o v ých obal ů – dopr o v odná ak ce N o
popř. dle potřeby vícekrát. át.
day
o
v
– den bez akt
day – den bez aktovekk
e
ody”
kt
“Dnem v
m
e
souvislosti se “Dnem Z
T ematick é ak ce po ř V souvislosti se “Dnem Země” a “Dnem vody”, kte-e-
Tematické akce pořádané ŠP: ádané ŠP:
ě
” a
,
V
- Canisterapie 9/24
rý si naše škola pravidelně připomíná, jsme i my chtěli li
- Canist er apie 9/ 24 rý si naše šk ola pr a videln ě p ř ipomíná, jsme i m y cht ě
ř
r
ijala po
ámci ak
ání do
zv
”
ol
ce “Odborník do šk
p
V
V rámci akce “Odborník do škol” přijala pozvání do upozornit na ochranu životního prostředí. Opakování upozornit na ochranu životního prostředí. Opakování
naší školy cvičitelka psů, která dětem vysvětlila nejen tlila nejen témat recyklace, nebezpečí plastů a vliv na kvali-témat recyklace, nebezpečí plastů a vliv na kvali-
naší šk ol y c v i č it elk a ps ů , kt er á d ě t em vy s v ě
co canist er apie obnáší, ale tak é p ř edv edla, jak
co canisterapie obnáší, ale také předvedla, jak vypa-vypa-
dá vý c vik a jak á plemena jsou
dá výcvik a jaká plemena jsou vhodná. vhodná.
- N
- Návštěva paní poslankyně Jany Krutákové na
u
r
ě
yn
paní poslank
ě
t
a
v
ny
ko
tá
K
vé
Ja
n
a
š
v
á
naší školeole
naší šk
Paní poslankyn ě str á vila s d ě
Paní poslankyně strávila s dětmi celé dopoled-tmi celé dopoled-
v
milém r
oru odpo
zho
ř
o
ne, v
át
elsk
vídala na
ne, v přátelském a milém rozhovoru odpovídala na
p
ém a
y
všechny dotazy dětí. Také se zajímala o naši školu. olu.
v
d
ě
tí.
do
naši šk
tazy
šechn
é
se zajímala o
T
a
k
Pr ohlédla si jak o no v ou modulární šk olu, tak star
Prohlédla si jako novou modulární školu, tak starou ou
budovu školy a přijala pozvání na oběd v naší jídelně.
budo vu šk ol y a p ř ijala po zv ání na ob ě d v naší jídeln ě .
jí
elmi chutnal.
v
erý
Kt
Který jí velmi chutnal.
- H allo w een 10 / 2
- Halloween 10/244
.
a
– žáci 7
vné u
A
ení pr
č
ídy
3. t
ř
o 1., 2. a
č
Zába
Zábavné učení pro 1., 2. a 3. třídy – žáci 7. A a členo-leno-
vé parlamentu přichystali pro děti z mladších ročníků,
v é parlamentu p ř ich y stali pr o d ě ti z mladších r o č ník ů ,
vždy jednu tematickou hodinku, během které mohly
vž dy jednu t ematick ou hodinku, b ě hem kt er é mohl y
plnit úkoly na jednotlivých strašidelných stanovištích. vištích.
plnit úk ol y na jedno tlivý ch str ašideln ý ch stano
10 10

