Page 12 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 03/2025
P. 12
íz
eních p
ekt
za
ř
v
n
o
ryb a také méně masa, cukru a méně solení školních olních
ř
i-
ů
omat
oleni, jak
ošk
pr
v
cht
o
ě
t
k
konvektomatů proškoleni, jak v těchto zařízeních při- ryb a tak é mén ě masa, cukru a mén ě solení šk
pravovat co nejchutnější stravu.
jídel.
pr a v o v at co nejchutn ě jší str a vu. jídel.
Jídelníček na každý týden děti vidí na nástěnce ve My se již postupn ě na tut o zm ě nu p ř ipr a vujeme
ž
Jídelní
My se již postupně na tuto změnu připravujeme
d
ý
e
ě
den d
ě
č
ti
vidí na nást
tý
a
nce v
ek na k
ím dál
č
ast
a
šk ole, p ř ípadn ě v online v aplik aci S t r a v a . cz, p ř es kt a čím dál častěji vaříme ze surovin jako je pohanka,
a,
škole, případně v online v aplikaci Strava.cz, přes kte-e-
č
ě
ř
íme z
a
o je pohank
o
vin jak
e
sur
ji v
dy
oup
é objedná
ou se tak
ě
ají ob
vinnost dodrž
bulgur
,
nebo kuskus. P
kr
y
,
y
jáhl
r rou se také objednávají obědy. . kroupy, jáhly, bulgur nebo kuskus. Povinnost dodržo-o-
v
o
ě
K
bar
en
t
em
v
e
ý
salát
ole je chlaz
dispo
šak bude až od zá
vý
zici d
vý
o
šk
K dispozici dětem ve škole je chlazený salátový bar vat přesně nový spotřební koš však bude až od září
v
no
va
ř
t
p
ř
esn
spo
t
ř
í
oš
ě
ební k
s pestrou nabídkou čerstvé zeleniny, salátů a ovoce. 2026. První rok se počítá s tzv. přípravou – postupným
s pestr ou nabídk ou č erstv é z elenin y , salát ů a o v oce. 2026. První r ok se po č ítá s tzv . p ř ípr a v ou – postupn ým
zařazováním nových jídel do jídelníčku, školením per--
Děti ve školce zase dostávají na stůl zásobníky s čers-ers-
D ě ti v e šk olce zase dostá v ají na st ů l zásobníky s č za ř az o v áním no vý ch jídel do jídelní č ku, šk olením per
ájenou z
é si dle chuti
ocem, kt
v
er
olní jídeln
o
sonálu šk
at
nakr
d.
ě
tvě nakrájenou zeleninou a ovocem, které si dle chuti sonálu školní jídelny atd.
y
eleninou a
tv
nabír ají. V ěř íme, ž e i p ř es v ešk er é zm ě n y , kt er é nás č ek ají,
Věříme, že i přes veškeré změny, které nás čekají,
nabírají.
í za
zá
ř
jší jídlo si brzy
ě
íná platit dlouho p
t
č
o
oho
Od t
Od tohoto září začíná platit dlouho připravovaná aná bude dětem stále chutnat a na zdravější jídlo si brzy
na z
o
v
t
em stále chutnat a
ě
bude d
v
ipr
r
ř
d
v
a
a
tzv . zm ě na spo t ř ebního k oše. T a t o no v ela b y m ě zvyknou.
tzv. změna spotřebního koše. Tato novela by měla za-la za-
zvyknou.
á, hospodá
o
ř
ana Hunka
v
J
ě
ch pokrm
ý
nin, celo
zrnn
ř
,
ů
ka škol
lušt
ku více
č
vést do jídelníčku více luštěnin, celozrnných pokrmů, Jana Hunkařová, hospodářka školyy
ést do jídelní
v
ŠKOLNÍ DRUŽINA
de d
ě
ži Hádej, hádej hada
ti tr
as po
V
č
em, k
olní družina je míst
-
č
á
vy
ě
ě
ví
jarní sout
Šk
Školní družina je místem, kde děti tráví čas po vy- V jarní soutěži Hádej, hádej hadači jsme se zamě-
-
i jsme se zam
ř
á
u
.
y
ž
č
ili na spr
ě
a
iv
ř
ání sm
vnou živ
lidsk
o
. V
ka
ě
adostn
y
lo
s
r
učování smysluplně, tvořivě a radostně. V loňském řili na správnou životosprávu a lidské smysly. V kaž-
vu a
sk
é sm
ň
ém
á
ospr
slupln
o
y
v
-
V
o
ě
t
, tv
l
šk olním r o ce jsme pr o d ě ti p ř ipr a vili pestrý pr ogr am dém odd ě lení šk olní družin y si mohl y d ě ti vyzk oušet,
školním roce jsme pro děti připravili pestrý program dém oddělení školní družiny si mohly děti vyzkoušet,
, sout
ý
zajíma
her
ě
ží a
pln
plný her, soutěží a zajímavých aktivit.ch aktivit. ž e není lehk é po znat r ů zné p ř edm ě ty jen za pomoci
vý
že není lehké poznat různé předměty jen za pomoci
ě
ti z
olní družin
lení šk
Na podzim se d
y
hmatu, sluchu a
Na podzim se děti z I. oddělení školní družiny za- za- hmatu, sluchu a chuti.chuti.
ě
I. odd
Hudební nadání mohl
eck
ě
ě
pojil y do výtv arné sout ě ž e Jižní M o r a v a č t e, kt er ou vy Hudební nadání mohly děti předvést v pěvecké
d
y
é
p
v
ř
ést v
pojily do výtvarné soutěže Jižní Morava čte, kterou vy--
edv
ti p
hlásila M o r a v s k á z emsk á kniho vna v Brn ě . V kr ajsk ém sout ě ži Superstar , za kt er ou získ al y diplom a sladk ou
hlásila Moravská zemská knihovna v Brně. V krajském soutěži Superstar, za kterou získaly diplom a sladkou
ř
ě
ě
ole t
odm
é
umístila
em
etím míst
sout
t
ásném t
ž
o
kole této soutěže se na krásném třetím místě umístila odměnu, protože zpívat a vystoupit před obecenstvem
t
o
o
k
oupit p
ž
vy
e
st
zpív
e
ě
se na kr
at a
ř
ed obecenstv
nu, pr
není v
bec snadné. Naše d
ě
v
skv
ů
šak zvládl
ě
K. Sp ě vá k o vá z první t ř ídy , kt er é p ř ejeme hodn ě úsp ě - není vůbec snadné. Naše děti to však zvládly skvěle,
o
le,
K. Spěváková z první třídy, které přejeme hodně úspě-
y
ti t
ž
áz
dalších sout
t
ů
žích.
olním r
v
o
ě
v
chů v dalších soutěžích. protože celým školním rokem nás provázela družinová
o
em nás pr
v
ch
á
cel
pr
k
e
o
ela družino
ým šk
o
V tomto podzimním období v naší družině proběh-h- celor o č ní hr a Cesti č k ou s písni č k ou, v e kt er é d ě ti obje-
pr
ob
o
ě
V
naší družin
ě
o podzimním období
t
celoroční hra Cestičkou s písničkou, ve které děti obje-
v
mt
vova
t hudb
o
y
l ly také čtyři soutěže. Velký úspěch sklidila Vlaštovková vovaly svět hudby. Děti se naučily spoustu známých li-ch li-
k
v
il
ě
l
.
ti se nau
tak
y
ě
D
y
s
v
y
á
č
ř
ty
i sout
o
ž
elký
č
ě
ch sklidila
é
ě
úsp
Vlašt
e. V
v
spoustu znám
ý
soutěž a Kaštanová olympiáda, ve kterých jsme tré-é-
sout ě ž a Kaštano v á ol ympiáda, v e kt erý ch jsme tr do vý ch písni č ek, a tak se r o zvíjel y i po str ánce hudební.
dových písniček, a tak se rozvíjely i po stránce hudební.
edaili za úsp
ě
no v ali zru č nost, ry chlost a p ř esnou tr efu. V sout ě Medaili za úspěšně zvládnutý let na koštěti získaly
y
ošt
al
zvládnutý
ě
ě
novali zručnost, rychlost a přesnou trefu. V soutěži na-ži na-
šn
ti získ
let na k
M
zn
jarní sout
ou pak naše d
ar
r
ti v
ů
zv
ži Pálení
ě
z
zvané Čertí stezkou pak naše děti v různých hrách do-ách do- děti v jarní soutěži Pálení čarodějnic.jnic.
e
ertí st
ě
Č
ti v
č
od
ě
d
ý
ch hr
ané
ě
k
významné ek
y
y
Č
,
zapomn
é
ert
jak jsou šik
o
h
vné a
ologick
ích
ů
o
se
kázaly, jak jsou šikovné a do Čertovské knihy hříchů se Nezapomněli jsme ani na významné ekologické
do
ě
k
ř
li jsme ani na
é knih
v
sk
e
N
ázal
,
esmíme
a
ě
ž
ody
vý
– Den Z
e
m
hodné. N
e
den
y
ě
o
t
o
v
ě
, S
y
s
vým podpisem upsal
v
svým podpisem upsaly, že budou i hodné. Nesmíme dny – Den Země, Světový den vody a Světový den
dn
den
vý
t
budou i
Sv
ochr
o
e
ti v
kt
o
tního pr
v
živ
el, kt
ě
č
ork
é si
však opomenout ani soutěž Piškvorkovou, ve které si včel, kterými jsme děti vedli k ochraně životního pro-
k
v
erými jsme d
ou,
o-
ž Piškv
v
v
edli
ě
an
er
šak opomenout ani sout
ě
a
o
ě
y
středí a chovat se zodpovědně k naší planetě..
vi
s
oc
y
pr
al
é hla
d
děti namáhaly své hlavičky a procvičovaly si tak ma- si tak ma- st ř edí a cho v a t se z odpo v ě dn ě k naší planet ě
č
č
v
v
ti namáhal
vi
ky
ní snahu si d
o
ě
šechnu tut
t tematiku.ematiku. Za všechnu tuto celoroční snahu si děti zasloužily
Za
ti zasloužil
č
y
o celor
v
Zimní období se neslo v duchu Vánoc, děti zpívaly na Den dětí vycházku spojenou s oblíbenou zmrzlinou
Zimní období se neslo v duchu V ánoc, d ě ti zpív al y na Den d ě tí vy cházku spojenou s oblíbenou zmrzlinou
k oledy a vyr áb ě l y v áno č ní dek or ace a p ř ání č k a. T o t o a diplom, kt erým jsme úsp ě šn ě uk on č ili t e nt o šk olní
koledy a vyráběly vánoční dekorace a přáníčka. Toto a diplom, kterým jsme úspěšně ukončili tento školní
v
únoru zpest
č
ním k
naší šk
ok v
v
alem,
r
arne
olní družin
období jsme si
ě
období jsme si v únoru zpestřili tradičním karnevalem, rok v naší školní družině..
ili tr
adi
ř
á, v
v
edoucí vycho
kde nechyběla přehlídka masek, soutěže a tanec.tanec. Věra Hančíková, vedoucí vychovatelkaelka
k
yb
a
de nech
a masek, sout
ě
la p
ř
t
ehlídk
n
a
H
íko
a
č
že
ě
ě
V
ra
v
VÝUKA ANGLICKÉMU JAZYKU
V ZÁKLADNÍ ŠKOLE
ací hodina tý
dn
, v
ě
do
tací 1
to
s
o
č
vyu
k
kolik let, a to s dotací 1 vyučovací hodina týdně, ve
olik let, a
e
v
V souvislosti s novým rámcovým vzdělávacím acím druhé třídě pak dvě hodiny týdně, v páté třídě mají 1 druhé třídě pak dvě hodiny týdně, v páté třídě mají 1
vým
vým r
no
souvislosti s
ámco
ě
d
lá
v
V
vz
programem, který ministerstvo školství letos v lednu hodinu angličtiny navíc, v šestém a sedmém ročníku hodinu angličtiny navíc, v šestém a sedmém ročníku
ogr
lednu
erý
pr
minist
os
o šk
erstv
olství let
amem, kt
v
mají hodinu konverzace v anglickém jazyce povinně
zveřejnilo, se začalo více hovořit, a to nejen v médi-médi-
zv e ř ejnilo , se za č alo více ho v o ř it, a t o nejen v mají hodinu k o n v erzace v anglick ém jazy ce po vinn ě
ích, o tom co bude do budoucna pro současné děti ti a v osmém a devátém ročníku si konverzaci mohou a v osmém a devátém ročníku si konverzaci mohou
ích, o
asné d
č
o sou
om co bude do budoucna pr
ě
t
e
ě
ě
tšin
v
ě
en
výb
í dalších nabíz
ru t
V
ř
ý
olit z
sami zv
ch.
d ů le žit é se v základní šk ole nau č it a pak najít uplat sami zvolit z výběru tří dalších nabízených. Ve většině
důležité se v základní škole naučit a pak najít uplat--
případů třídy dělíme na dvě skupiny, aby byla výuka a
ě
n
nění na trhu práce.áce. p ř ípad ů t ř ídy d ě líme na dv ě skupin y , ab y b yla výuk
ní na trhu pr
Momentálně je pro základní školy závazné začít intenzivnější a žáci i učitel měli více prostoru pro indi-intenzivnější a žáci i učitel měli více prostoru pro indi-
ě
omentáln
M
je pr
v
zá
azné za
ít
č
y
ol
o základní šk
s výukou anglickému jazyku nejpozději od 3. třídy. . vidualizaci učení.vidualizaci učení.
ídy
ému jazyku nejpo
ř
ou anglick
s
ě
z
d
ji od 3. t
výuk
Anglický jazyk umožňuje porozumění skutečnos-
V naší škole mají žáci angličtinu už od třídy první ně--
V naší šk ole mají žáci angli č tinu už od t ř ídy první n ě Anglický jazyk umo ž ň uje por o zum ě ní skut e č nos-
12 12

