Page 11 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 03/2025
P. 11
v
č
o
e
není nik
v
ody
ost
edí i
ř
iš
dost. K
zne
dy
ť
tu prostředí i vody není nikdy dost. Ke znečišťování ání
tu pr
planety mj. p ř ispív ají v e v elk ém i ze m ě s nižším ek
planety mj. přispívají ve velkém i země s nižším eko-o-
nomickým statuse. V t ě cht o z
nomickým statuse. V těchto zemích trpí spousta lidí emích trpí spousta lidí
chudobou a d ě ti č ast o nemají p ř ístup ani k e vz d ě lání
chudobou a děti často nemají přístup ani ke vzdělání
a na pom ů cky . V p ř ipomínce na t o t o si d ě ti v te n t o
a na pomůcky. V připomínce na toto si děti v tento
ě
em-
den měly přinést svoje školní věci netradičně v čem-
inést s
ci netr
ř
olní
p
ly
ě
v
ě
č
v
den m
č
oje šk
adi
n
v
ejn
k
k
sv
v
o
é
st
tak u
ž akt
koli jiném než aktovkách a stejně tak u své svačinky
oli jiném ne
č
ě
sva
inky
ách a
em
jejím jednor
mohl
p
y
ř
áz
v
o
šlet o
ý
mohly přemýšlet o jejím jednorázovém balení. ém balení.
- Den Slunce
- Den Slunce
adi
ní osla
le
v
ů
č
žit
d
a
Netradiční oslava důležitosti a významu pro život.
o živ
e
N
o
osti a
významu pr
t.
tr
Opustit školu, protáhnout se a udělat něco dobrého ého
Opustit šk olu, pr o táhnout se a ud ě lat n ě co dobr
elk
lo!
ak jsme sla
o s
v
pr
vili na naší šk
v
ole. O
pro své tělo! Tak jsme slavili na naší škole. O velké
ě
é t
é
T
ě
ř
y
p
přestávce si před budovou staré školy děti společně
ti spole
ed budo
d
ol
v
está
é šk
ou star
ě
e si p
č
c
n
v
ř
ili jógo
č
d
z
vý
vi
o
“P
. T
paní u
u
v
č
”
.
č
Slunce
o
v
s paní uč. Tučkovou zacvičili jógový “Pozdrav Slunce”.
k
a
s
r
ou zac
e
l
azy
k
ev
- Crazy day – den převleků
- Cr
ř
day
ů
– den p
V r ámci t oho t o t ematick ého dne mohl y d ě ti p ř ijít
V rámci tohoto tematického dne mohly děti přijít
do školy v čemkoli, co je napadlo. A proč? Protože
do šk ol y v č emk oli, co je napadlo . A pr o č ? Pr o t o ž e
áz
ě
šíme, a
t
pr
prázdniny se blíží a všichni se už těšíme, a protože
ože
o
y
šichni se už t
se blíží a
p
v
r
dnin
tak trošku všichni blázníme radostí. adostí.
tak tr ošku v šichni blázníme r
Na pravidelných schůzkách děti vyjadřovali své
Na pr a videln ý ch sch ů zk ách d ě ti vyjad ř o v ali s v é
výb
ě
re
způsobem chtěli propojit formální vzdělávání s méně
ru a
-
ané náz
v
, r
ory
o
ost
i i zprostředkované názory, rozhodovali o výběru a re- zp ů sobem cht ě li pr opojit f ormální vz d ě lá v ání s mén ě
ř
zpr
edk
ali o
v
o
zhodo
alizaci ak cí. Č leno v é posílili s v ou schopnost k formálním.
alizaci akcí. Členové posílili svou schopnost komuni-omuni-
f
ormálním.
k a ce, or ganizace, týmo v á spolupr áce a pr e z V p ř íštím šk olním r o ce je našim cílem pokr
kace, organizace, týmová spolupráce a prezentace.entace.
V příštím školním roce je našim cílem pokra-a-
Spolupr ací s v edením šk ol y se nám poda ř
Spoluprací s vedením školy se nám podařilo ilo čování činnosti školního parlamentu na naší škole. čování činnosti školního parlamentu na naší škole.
v šechn y napláno v ané ak ce pr o let ošní r ok r ealiz o v
všechny naplánované akce pro letošní rok realizovat. at. Spolupráce se žáky a vedením školy. Podpora aktiv-Spolupráce se žáky a vedením školy. Podpora aktiv-
ního přístupu žáků, tvorba tematických i zábavných
P ř i t ematický ch dnech jsme se snažili nejen o ního p ř ístupu žák ů , tv orba t ematický ch i zába vn ý ch
Při tematických dnech jsme se snažili nejen o ne-ne-
, tak zam
ormálním pr
opojení jak me
zi žáky
f
ě
formálním propojení jak mezi žáky, tak zaměstnanci stnanci dnů ve škole, které přispívají k celkové pohodě. dnů ve škole, které přispívají k celkové pohodě.
vycho
á,
v
a
t
v
ament – Iv
a
Školní parl
osíko
a R
Z
školy (včetně provozních). Zároveň jsme netradičním ním Za Školní parlament – Iva Rosíková, vychovatelkaelka
pr
o
v
č
etn
ě
o
e
ň
jsme netr
zních). Zár
o
v
adi
ol
č
šk
(
v
y
NAŠE ŠKOLNÍ JÍDELNA
Šk olní jídelna je v elmi výhodn ý bene fi t, kt erý Jídeln y , k de d ě ti za minimální peníz e dostá v ají t eplé
Školní jídelna je velmi výhodný benefi t, který Jídelny, kde děti za minimální peníze dostávají teplé
v Č esku máme. V mnoha z emích musí r odi č e s vým jídlo , ne znají. Pr o t o jsme r ádi, ž e naše jídelna dob ř e
v Česku máme. V mnoha zemích musí rodiče svým jídlo, neznají. Proto jsme rádi, že naše jídelna dobře
dětem do školy chystat obědy nebo větší svačiny. funguje a taky se snažíme, aby dětem chutnalo a byly
d ě t em do šk ol y ch y stat ob ě dy nebo v ě tší s v a č in y . funguje a taky se snažíme, ab y d ě t em chutnalo a by l y
v jídeln ě spok ojené.
v jídelně spokojené.
o
v
O zájmu o školní stravování vypovídá pár čísel. ísel.
ání
vypo
v
O
zájmu o
šk
a
olní str
č
vídá pár
V uplynulém školním roce se z celkového počtu 236
V upl ynulém šk olním r o ce se z celk o v ého po č tu 236
dětí naší základní školy stravovalo ve školní jídelně 222 222
d ě tí naší základní šk ol y str a v o v alo v e šk olní jídeln ě
tí, z
t
ě
83 d
oho 139 d
d
tí prvního stupn
ě
ě
ě
dětí, z toho 139 dětí prvního stupně a 83 dětí druhého tí druhého
a
stupn ě . Dále pak naše paní kucha ř ky a pan kucha ř
stupně. Dále pak naše paní kuchařky a pan kuchař
ě
tí mat
é ch
er
pr
é šk
ol
,
y
e
y
ř
o kt
sk
va
ili pr
o 88 d
ř
vařili pro 88 dětí mateřské školy, pro které chystají stají
denně i přesnídávky a svačinky. Jídelnu navštěvuje vuje
denn ě i p ř esnídá vky a sva č inky . Jídelnu na v š t ě
ě
é v
více ne
stnanc
a
ř
íme pr
tak
ů
a
ž 50 našich zam
více než 50 našich zaměstnanců a také vaříme pro o
cizí str á vníky – naše seniory , pr o kt er é jídlo r o zv
cizí strávníky – naše seniory, pro které jídlo rozváží áží
obecní ú ř ad, pr o fi rmu T ermor eg a pr o další lidi, kt e ř í
obecní úřad, pro fi rmu Termoreg a pro další lidi, kteří
si ob ě dy v naší jídeln ě vyzv edá v ají. V n ě kt er é dn y
si obědy v naší jídelně vyzvedávají. V některé dny se se
ř
va
vaří i 380 obědů..
ě
ů
d
380 ob
í i
ení
y
ř
ají k
využív
va
Zam
olní jídeln
ě
Zaměstnanci naší školní jídelny využívají k vaření
stnanci naší šk
konvektomaty, z nichž jeden byl nově pořízen v pro-
k o n v ekt omaty , z nichž jeden b y l no v ě po ř íz en v pr o-
sinci loňského roku. Konvektomat je multifunkční za-
sinci lo ň sk ého r oku. K o n v ekt omat je multifunk č ní za-
udrž
ání a
ení k
č
ení, dušení, grilo
va
v
ř
ání
ř
řízení k vaření, pečení, dušení, grilování a udržování
ení, pe
o
íz
v
chleji,
it ry
pokrm
. Díky
ů
ty
t teploty pokrmů. Díky těmto zařízením lze vařit rychleji,
eplo
e
ením lz
íz
ř
o za
ě
ř
t
v
mt
a
zdravěji, šetřit energii a vodu, a navíc zachovat v pokr-
zd r a v ě ji, šet ř it ener gii a v odu, a na víc zacho v a t v pokr -
mech více živin. Zam ě stnanci b yli tak é doda v a t elem
mech více živin. Zaměstnanci byli také dodavatelem
11
11

