Page 11 - Chytrý Zpravodaj - Lukovský-zpravodaj-3-2020
P. 11
prázdniny nebudou, protože být s kamarádkami pro mě zna-
mená hodně.
Anna Jasenská, žákyně 5. třídy
KORONA PRÁZDNINY
Stále jsme doma a upřímně si na to začínám zvykat, ale
25. 5. už nás to čeká, sám ani nevím, jestli se do školy těším
nebo ne, má to výhody i nevýhody. Ale asi už se do školy tě-
ším, protože už nechci dělat úkoly doma, příjde mi to divné
dělat úkoly doma místo školy, radši do té školy půjdu. Ko-
ronavirus už slábne a modlím se, aby nepřišla druhá vlna, ale
my lidi to bohužel neovlivníme. Doma je to stále to samé –
vstanu, nasnídám se, vyčistím zuby, dělám úkoly, a tak se to
opakuje pořád, už by to chtělo změnu. Sice mě trochu štve,
že druhý stupeň nemusí do školy až do září a my jo, né že
bych nechtěl do zaří do školy jako oni, ale oni se můžou válet
doma a my být ve škole, ale snad to bude zábava a že se ne-
budeme moc učit i když máme co dohánět. Hodně mě zajímá,
jak to bude ve škole vypadat, jaká budou opatření, omeze-
ní atd. Já osobně mám taková opatření rád, když například
nosím roušku, cítím se jako nějaký doktor nebo odborník,
takže mě opatření ve škole nějak vadit nebudou, také mě za-
jímá, jak to bude s tělocvikem, jestli budeme chodit ven ne-
bo ho nebudeme mít vůbec, no necháme se překvapit.
s pozdravem
Tom Bobal, žák 5. třídy
KORONAVIROVÉ PRÁZDNINY
Mé koronavirové prázdniny začaly čtrnácti denní karan-
ténou po návratu z Itálie, kde jsme byli lyžovat. Nemohli N. Jarolímová
jsme vycházet z domu ani chodit na procházky. Byl jsem
zavřený doma a nemohl jsem vidět kamarády ani paní
učitelku. Po čtrnácti denní karanténě jsme mohli konečně KORONAVIROVÉ PRÁZDNINY
ven. Ale musel jsem si zvyknout na nošení roušky. Ještě Před asi dvěma měsíci začaly koronavirové prázdniny. Byl
že nežiju ve městě a hned v lese si můžu sundat roušku. to nezvyk být doma a ne ve škole. No, trochu mi to trva-
V roušce se moc dobře nedá dýchat. Došli jsme k Bezední- lo. Ale zvykl jsem si. Je to dobré být doma. Paní učitelka
ku i s naším pejskem a pozorovali jsme velké množství žab. posílá úkoly někdy hodně, někdy středně, nejlepší je když
Nejvíce jsme si oblíbili chodit na místo, odkud je nádherný posílá středně úkolů. To mě baví, ale když je jich moc, tak
výhled na část Lukova. Narozeniny jsem sice nemohl osla- mě to nebaví. Co mi koronavirus vzal nebo dal? No dal
vit s rodinou a kamarády, ale dostal jsem Gekončíky noční, mi prázdniny a dal mi, že můžu být s rodinou víc doma.
které jsem si hodně přál. Rád je pozoruji, je to lepší než I když teda to s mojí malou ségrou je dost na nerva. Cho-
se dívat na televizi. Krmím je cvrčky, které obalujeme ve díme ale dost často ven na procházky do lesa, kde nikdo
vitamínech. Každý den dostáváme mailem úkoly a učení není a je tam klid. Stromy krásně kvetou a mamka mě
od naší paní učitelky, které jí do večera musíme odevzdat. zkouší z přírodopisu. A vzal? Vzal mi kontakty s kamará-
Úkoly dělám hned ráno a dopoledne, abych mohl jít od- dy, to asi nejvíc. Jo a ty roušky mi vadí. Taky se bojím, aby-
poledne ven a mít volno. Snažím se rodičům pomáhat na chom někdo vir nechytli a neumřel, je toho všude nějak
zahradě a naučil jsem se dokonce pracovat se sekačkou moc. Jak nám bylo dobře, když ten korona virus nebyl,
a už pomáhám sekat trávu. V dubnu měla maminka na- nic nám nechybělo.
rozeniny a protože byly zavřené obchody a nemohl jsem
jí nic koupit, tak jsem jí namaloval obrázek s dinosaurem. Těším se docela do školy, protože aspoň nebudu mít hlav-
Teď jsme s celou rodinou spolu více doma a tak častěji gri- ně tolik úkolů.
lujeme. Někdy si hraju se setrou karty, nebo jí pomáhám
s úkoly. Na začátku května přijel bratranec se sestřenicí, A těším se na vás, paní učitelko Verčo. A na jiné žáky se těším
se kterými jsem si konečně mohl celý víkend hrát. Už se a na ta virová pravidla, co budou ve škole, to bude sranda.
moc těším do školy, až uvidím všechny své kamarády
a paní učitelku a také na to, až nebudu muset nosit rouš- No doufám, že to bude dobrý. Ale já věřím, že to dobrý bude.
ku a budu moct jet někam k moři.
Lukáš Kohoutek, žák 5. třídy Míša Hrach, žák 5.třídy
11