Page 10 - Chytrý Zpravodaj - Lukovský-zpravodaj-3-2020
P. 10

Angličtina online
                                                              ku podělila o některé postřehy a zážitky, které provázely
          Od 11. března letošního roku nastala mimořádná situace, se   výuku anglického jazyka u žáků 4. a 5. třídy. Pro naše žáky
          kterou se každý z nás vyrovnával, jak nejlépe v dané chvíli   jsme zvolili formu online výuky prostřednictvím výukové-
          bylo možné. Zvedla se obrovská vlna solidarity a občan-  ho programu Online jazyky, ve kterém děti pracovaly již
          ské sounáležitosti, ať už šitím roušek či obrovskou pomocí    v předchozích třech letech společně s prezenční výukou.
          našim seniorům. Na tuto situaci samozřejmě co nejrychleji     Program je u dětí oblíbený a velmi dobře se v něm orientu-
          a nejefektivněji musela zareagovat rovněž všechna školská   jí. Společnost Online jazyky nabídla své výukové programy
          zařízení. Ráda bych se s Vámi prostřednictvím tohoto člán-   všem školám zdarma. Této možnosti jsme využili a také dle
                                                              zpětné vazby rodičů i žáků se tento způsob výuky osvědčil.
                                                              Zároveň využíváme pro distanční výuku Skype konverzace,
                                                              kde mají žáci možnost procvičovat anglickou konverzaci
                                                              a mluvené slovo přímo s učitelem. Dovoluji si citovat několik
                                                              reakcí žáků, které ke mně dorazily prostřednictvím e-mailů:



                                                               “Ta angličtina online mě jde dobře, jen mě k tomu musí
                                                               mamka popohánět.“

                                                               „Děkuju, že se s vámi můžu učit alespoň přes skype. Na za-
                                                               čátku jsem se bála, ale potom jsem zjistila, že se nemám
                                                               čeho bát, protože je to skvělé.“

                                                                                          M. Zapletalová, učitelka AJ


          Ze slohových sešitů                                 KORONAVIROVÉ PRÁZDNINY
                                                              Je to nemoc, která tu ještě nebyla, je to taková zlá nemoc,
                                                              že jsme museli zůstat doma. A velmi doufám že to nepostih-
                                                              ne moji rodinu.

                                                              Co mi to vzalo: Chození do školy a stýkání se s kamarády
                                                              omezení času s prarodiči. A taky mám méně úkolů. :-(

                                                              Co mi to dalo: Více času s rodiči a lépe se mi dělají úkoly.

                                                              Nelíbí se mi: Musíme nosit roušky, ale je to potřeba. V tele-
                                                              vizi je pořád jen koronavirus.

                                                              Líbí se mi: Že je v televizi pořad pro školáky UčiTelka. Brzo
                                                              půjdeme do školy. Naučil jsem se šít roušky.

                                                              Jak se cítím: Je mi smutno po kamarádech a po paní učitel-
                                                              ce, už se těším do školy.
                                                                                        Stanislav Januška, žák 5. třídy



                                                              KORONAVIROVÉ PRÁZDNINY
                                                              Koronavirové prázdniny mi vzaly to, že nevídám svoje kama-
                                                              rádky každý den, jako jsem je vídala ve škole a nemůžeme
                                                              o státních svátcích nikam vyrazit. Ale má to i své světlé strán-
                                                              ky, třeba že jsem více s maminkou a naučila jsem se pár věcí,
                                                              které se mi při vaření budou hodit. Můžu spát dlouho, učení
                                                              mi zabere mnohem méně času, takže si potom můžu hrát
                                                              mnohem déle než po škole, můžu si vybrat jestli začnu češ-
                                                              tinou, matematikou a nebo přírodovědou a už umím i více
                                                              pracovat s počítačem a jinou elektronikou. Je to ale škoda,
                                                              že nemůžu chodit do školy, protože v šesté třídě už neuvi-
                                                              dím svoje kamarádky z lukovské školy a to je škoda. Kdybych
                                                E. Jarolímová  si mohla vybrat jestli by byly nebo nebyly tak koronavirové

          10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15