Page 6 - Chytrý Zpravodaj - Lukovský-zpravodaj-3-2020
P. 6

MATEŘSKÁ ŠKOLA

          INFORMUJE





          POKUS O „NOUZOVÉ“ PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU –
          PŘÍŠTĚ BUDEME PŘIPRAVENI, ALE TAJNĚ DOUFÁME, ŽE ŽÁDNÉ PŘÍŠTĚ NEBUDE.

          V době, kdy i naše mateřská škola musela být uzavřena v důsledku pandemie koronaviru COVID–19, jsme také hleda-
          li způsob, jak dětem alespoň částečně vynahradit a zajistit potřebné předškolní vzdělávání.

          Vzdělávací nabídku jsme dětem po-  překvapení pro maminku ke Dni matek.
          sílaly na e-mailové adresy prostřed-  Nápad nám posloužil i jako zpětná vaz-
          nictvím krátkých aktivit.  Výběr nabí-  ba spolupráce mezi rodiči a školkou
          zených činností vycházel ze školního   při vzdělávání dětí „na dálku“. Z připra-
          vzdělávacího programu naší mateř-  vených 70 balíčků nakonec v boxu zůsta-
          ské školy, jež se realizuje v integrova-  lo 24 kusů nevyzvednutého materiálu.
          ných blocích. Zařazovaly jsme téma-
          ta, kterými se s dětmi běžně zabývá-   Vždy nás potěšila zpětná reakce rodičů
          me v týdenních intervalech. Aktivity   (krátký „mailík“, někdy i s fotografiemi).
          byly přizpůsobené jednotlivým věko-  Děkujeme jim za spolupráci i motiva-
          vým kategoriím. Snažily jsme se při-  ci pro nás, že „táhneme za jeden pro-
          pravovat vzdělávací nabídku s vědo-  vaz“. Přímý kontakt s dětmi, propo-
          mím rozvíjet intelektové schopnosti     jování spontánních aktivit s řízenými,
          i praktické dovednosti dětí a přitom     kooperativní učení a především sociál-
          nezatěžovat rodiče zajištěním mate-   ní učení se zpětnou vazbou od dětí však
          riálu a pomůcek.                  takovým dálkovým způsobem nahradit
                                            nelze. Proto se už všichni moc těšíme,
          Jeden z úkolů byl koncipován výhrad-   až se zase brzy setkáme. V upravených
          ně pro spolupráci dětí s tatínky. Z bo-   podmínkách naší náhradní mateřské
          xu,  uloženého  u  vchodu  do  školky,   školy to bude nová výzva pro perso-
          tatínkové vyzvedli materiál, který jsme   nál, děti i rodiče. Čekají  nás nová pra-
          připravili pro děti na výrobu dárečku –   vidla a zvýšená hygienická opatření.


          ŠKOLKA SE OTVÍRÁ V NÁHRADNÍM PROVOZU
          CENTRA VOLNOČASOVÝCH AKTIVIT (CVA)

          Lidové přísloví „všechno zlé je k něčemu
          dobré“, opět potvrdilo pravdivost tvrze-
          ní. Alespoň z úhlu našeho pohledu.
          Období přerušeného kontaktu s dětmi
          a běžných denních pracovních povin-
          ností vyměnil personál školky za přípra-
          vu na obnovení provozu v náhradních
          prostorech.  Díky  „době  koronavirové“
          byl dostatek času na důkladný úklid tě-
          locvičny i jejího zázemí.

          Pedagogický personál také nezahálel.
          Kromě přípravy vzdělávání dětí na dál-
          ku se i učitelky podílely na přípravách
          prostředí  CVA, vzdělávaly se a některé
          také šily roušky. Bylo třeba i vyčerpat
          dovolenou zaměstnanců, abychom za-   velké tělocvičny pokrytím části podla-  Na sociálním zařízení byla redukcemi
          jistili prodloužení provozu po celý mě-  hové plochy novým zátěžovým kober-  přizpůsobena výška toalet a umývadel
          síc červenec.                     cem, podlahová krytina malého sálu   výšce dětí, ve sprše bylo třeba zřídit vý-
                                            je chráněna pěnovým povrchem, aby    dejnu jídla včetně dřezů a myčky nádobí.
          Zřizovatelem bylo zajištěno odhlučnění   nebyla poničena nezbytným nábytkem.     Jedna z šaten bude sloužit jako jídelna,

          6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11