Page 6 - Chytrý Zpravodaj - Lukovský-zpravodaj-3-2020
P. 6
MATEŘSKÁ ŠKOLA
INFORMUJE
POKUS O „NOUZOVÉ“ PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU –
PŘÍŠTĚ BUDEME PŘIPRAVENI, ALE TAJNĚ DOUFÁME, ŽE ŽÁDNÉ PŘÍŠTĚ NEBUDE.
V době, kdy i naše mateřská škola musela být uzavřena v důsledku pandemie koronaviru COVID–19, jsme také hleda-
li způsob, jak dětem alespoň částečně vynahradit a zajistit potřebné předškolní vzdělávání.
Vzdělávací nabídku jsme dětem po- překvapení pro maminku ke Dni matek.
sílaly na e-mailové adresy prostřed- Nápad nám posloužil i jako zpětná vaz-
nictvím krátkých aktivit. Výběr nabí- ba spolupráce mezi rodiči a školkou
zených činností vycházel ze školního při vzdělávání dětí „na dálku“. Z připra-
vzdělávacího programu naší mateř- vených 70 balíčků nakonec v boxu zůsta-
ské školy, jež se realizuje v integrova- lo 24 kusů nevyzvednutého materiálu.
ných blocích. Zařazovaly jsme téma-
ta, kterými se s dětmi běžně zabývá- Vždy nás potěšila zpětná reakce rodičů
me v týdenních intervalech. Aktivity (krátký „mailík“, někdy i s fotografiemi).
byly přizpůsobené jednotlivým věko- Děkujeme jim za spolupráci i motiva-
vým kategoriím. Snažily jsme se při- ci pro nás, že „táhneme za jeden pro-
pravovat vzdělávací nabídku s vědo- vaz“. Přímý kontakt s dětmi, propo-
mím rozvíjet intelektové schopnosti jování spontánních aktivit s řízenými,
i praktické dovednosti dětí a přitom kooperativní učení a především sociál-
nezatěžovat rodiče zajištěním mate- ní učení se zpětnou vazbou od dětí však
riálu a pomůcek. takovým dálkovým způsobem nahradit
nelze. Proto se už všichni moc těšíme,
Jeden z úkolů byl koncipován výhrad- až se zase brzy setkáme. V upravených
ně pro spolupráci dětí s tatínky. Z bo- podmínkách naší náhradní mateřské
xu, uloženého u vchodu do školky, školy to bude nová výzva pro perso-
tatínkové vyzvedli materiál, který jsme nál, děti i rodiče. Čekají nás nová pra-
připravili pro děti na výrobu dárečku – vidla a zvýšená hygienická opatření.
ŠKOLKA SE OTVÍRÁ V NÁHRADNÍM PROVOZU
CENTRA VOLNOČASOVÝCH AKTIVIT (CVA)
Lidové přísloví „všechno zlé je k něčemu
dobré“, opět potvrdilo pravdivost tvrze-
ní. Alespoň z úhlu našeho pohledu.
Období přerušeného kontaktu s dětmi
a běžných denních pracovních povin-
ností vyměnil personál školky za přípra-
vu na obnovení provozu v náhradních
prostorech. Díky „době koronavirové“
byl dostatek času na důkladný úklid tě-
locvičny i jejího zázemí.
Pedagogický personál také nezahálel.
Kromě přípravy vzdělávání dětí na dál-
ku se i učitelky podílely na přípravách
prostředí CVA, vzdělávaly se a některé
také šily roušky. Bylo třeba i vyčerpat
dovolenou zaměstnanců, abychom za- velké tělocvičny pokrytím části podla- Na sociálním zařízení byla redukcemi
jistili prodloužení provozu po celý mě- hové plochy novým zátěžovým kober- přizpůsobena výška toalet a umývadel
síc červenec. cem, podlahová krytina malého sálu výšce dětí, ve sprše bylo třeba zřídit vý-
je chráněna pěnovým povrchem, aby dejnu jídla včetně dřezů a myčky nádobí.
Zřizovatelem bylo zajištěno odhlučnění nebyla poničena nezbytným nábytkem. Jedna z šaten bude sloužit jako jídelna,
6