Page 27 - Praha 7 - Hobulet leden 2021
P. 27

26  Hyde Park  Hobulet leden 2021  Hobulet leden 2021                               Dětem                            27



        Tři králové

 jeho budoucnost neblokuje ani tak nedostatek   o opatření, které je využíváno v místech, kde   6. ledna si připomínáme tři krále nebo tři mudrce, kteří hledali jesličky
 financí, protože hlavní město si na stavbu   Z redakční pošty   nebylo možné vybudovat vysazené nástupiště,   s Ježíškem. Ušli dlouhou cestu a donesli mu dary – zlato, myrhu a kadidlo.
 chce vzít úvěr, ale namítaný nesoulad zadáva-  chcete-li mys. Nesouhlasím, že se jedná o ne-
 cí dokumentace této megazakázky s platnou      bezpečné opatření. Naopak se jedná o opat-  Jak vypadali, ale nikdo neví. Poznali byste tři mudrce dnes? A jaké tři dary
 legislativou.  Vážení, vždy se těším na nové číslo vašeho ča-  ření, které má za úkol zvyšovat bezpečnost   by dnes byly nejvzácnější? Tihle se jmenují Karel, Milan a Bohumil a cestou
 Nepřekvapuje mě, že se hnutí PRAHA 7   sopisu a děkuji tímto za pěkné články a infor-  provozu, a domnívám se, že se jedná o opatře-
 SOBĚ rozhodlo využít daňový balíček jako   mace o dění v naší městské části. Bydlím tady   ní úspěšné. Proto jsou také tato opatření pod-  si pomíchali oblečení. Když rozstříháš všechny čtverečky, můžeš je poskládat,
 strašáka před pravicovou politikou i ODS jako   rád a chodím denně na procházky po okolí,   porována celopražsky. Co se nedávné úpravy   jak patří.
 takovou. Nepřítel se v politice hodí, zvlášť po-  přes Libeň po vltavském břehu do Troje, novou   Zenklovy ulice v Praze 8 týká, zde se měnil celý
 kud starosta, magistrátní zastupitel a poslanec   lávkou na Císařský ostrov a poté do Stromovky,   profil tramvajové trati, což vedlo i ke změnám
 Jan Čižinský potřebuje do sněmovních voleb   která je v každém ročním období nádherná.   osové vzdálenosti kolejí. A právě tato změna je
 roztlačit nové celostátní hnutí. Měl by si ale   Tak skvělé možnosti má málokterá pražská   klíčovou podmínkou, na kterou naši předchůd-
 uvědomit, že zůstane-li díky daňovým změ-  část. Trochu mě mrzí, že libeňský zámek   ci nemysleli při rekonstrukci tratí např. v ulici
 nám občanům Prahy 7 víc peněz v peněžence,   a okolí již září vánoční výzdobou. Tady u nás,   Dělnická. Chování účastníků provozu zcela
 bude to mít ve zvýšené poptávce nesporně   v dolních Holešovicích, se zřejmě zastavil čas…   jednoznačně definuje zákon o provozu na po-
 pozitivní efekt pro tolik zkoušenou lokální   Snad jediná „výzdoba“ je v Dělnické ulici. Mo-  zemních komunikacích. Popisované problémy
 ekonomiku. A jestli je něco podstatné pro tvář   mentálně k nám raději nikoho nezvu. Přeji vám   obvykle vznikají z neznalosti, nerespektování,
 Prahy 7, je to právě pestrost místních služeb   všem spoustu energie, dalších skvělých nápadů   nepozornosti, zkrátka kvůli selhání lidského
 a živností. ○   a pohodový vstup do dalšího roku.  faktoru, nikoli tím, že jsou zastávky tohoto
 Zdraví Petr Tylínek  typu budovány.
    Ondřej Mirovský, radní pro dopravu

 Dobrý den,   Ilustrace – David Böhm
 Michal Hašek, nezávislý   jako rezidenta z Holešovic mě trápí několik
 změn, které za poslední dobu v naší čtvrti
 zastupitel  nastaly v oblasti dopravy. Tou první, kterou
 bych chtěl nyní podrobněji zmínit, je nový sys-
 Epidemie způsobená čínskou chřipkou   tém průjezdových tramvajových ostrůvků. Na
 COVID-19 se v roce 2020 podepsala na životě   základě vlastních zkušeností je totiž považuji
 nás všech. Všichni jsme sledovali „úsilí“ naší   za velmi nevhodné a nebezpečné, a to jak pro
 vlády o zvládnutí celé situace, a jak špatně   cestující MHD, tak pro řidiče. Proč?
 to dopadlo, vidíme nyní všichni. Již během   Hodně cestujících (obzvlášť nerezidentů
 jarních měsíců 2020 bylo jasné, že veřejné   Prahy 7) si neuvědomuje, že ostrůvek je část
 finance dostanou fatální zásah, a bylo jen   silnice, a mají tendence náhle vstupovat do
 otázkou času, kdy se výpadky ve financování   vozovky (zejména pokud např. telefonují),
 projeví i v běžném životě občanů. Do toho   kde je může snadno srazit projíždějící vozidlo.
 všeho přišel na podzim premiér Babiš s návr-  Z pohledu neznalých (či méně ohleduplných)
 hem na zrušení superhrubé mzdy, a jako by   řidičů pak naopak hrozí sražení cestujících při
 toho nebylo málo, pirátský poslanec Ferjenčík   nastupování či vystupování z tramvaje, kdy si
 navrhl zvýšit odečitatelnou částku. Schválení   řidič nemusí uvědomit, že projíždí nástupiš-
 této kombinace znamená smrtelný koktejl   těm. A to zejména ve chvíli, kdy na ostrůvku
 nejen pro státní rozpočet, ale i pro rozpočty   již cestující nejsou, ale dveře tramvaje jsou
 jednotlivých měst a obcí. U Hnutí ANO dává   stále otevřené a někdo se rozhodne vystoupit
 návrh premiéra jasný populistický smysl. U Pi-  v posledním okamžiku. O výrazném usnadnění
 rátů, kteří se během působení ve Sněmovně   potenciálního teroristického činu v podobě na-
 vyprofilovali v levicovou stranu, to chápu jako   jetí vozidlem do nastupujících osob ani nechci
 součást boje. Co mne ovšem jako normálního   spekulovat. Také jsem byl osobně svědkem
 občana více než překvapilo, byla účast ODS na   situace, kdy řidič za šera ostrůvek zaznamenal
 tomto hlasování. Jsem zvědav, jak vedení této   až na poslední chvíli (i když jel relativně po-
 tradičně konzervativní strany vysvětlí svým   malu), najel na něj jen pravými koly a o hranu
 starostům a občanům, kteří je volili, proč   obrubníku řádně zbrousil podvozek. Zároveň
 se tak stalo a zejména pak v této době. Je to   hrozila vážnější nehoda, když leknutím
 opravdu velká škoda. Rozpočty jednotlivých   strhl řízení.
 obcí a měst mohou v době nejistot přinášet   Jiné pražské části (např. Praha 8, Praha
 stabilizační prvek do hospodaření celé řady   10) tramvajové ostrůvky řeší podobným, ale
 podnikatelských subjektů, ale ve chvíli, kdy   mnohem praktičtějším způsobem, kdy ostrů-
 nebudou peníze „prakticky na nic“ (myšleno   vek zasahující do jízdního pruhu nemá nájezd
 tím zejména na rozvoj a investice), se musíme   a vozidla ho objíždějí po kolejích (tj. v přípa-
 my občané smířit se skutečností, že vše na ně-  dě tramvaje v zastávce jsou nucena čekat za
 jakou dobu zamrzne. Samozřejmě, že si i obce   tramvají). Takové ostrůvky minimalizují faktor
 mohou půjčit, ale je otázkou, kde a za jakých   lidské chyby a mohly by být platným řešením
 podmínek a zda zastupitelé budou mít odvahu   i u nás, na Sedmičce.
 schvalovat zadlužování na úkor budoucnosti.   S pozdravem, Ing. Miroslav Liberský
 Praha se tak připravuje na možnost půjč-
 ky v řádu miliard, ze které chce financovat   Řešíte nějaký problém, či vás naopak
 například dopravní projekty, infrastrukturu   Reakce radnice:  něco potěšilo? Napište nám do redakce
 a některé sociální aspekty související s epide-  Předpokládám, že máte na mysli tramvajové   na email: hobulet@praha7.cz. Těšíme
 mií. Asi nic jiného nezbývá. Jako občané si jen   zastávky vídeňského typu. První takováto    se na vaše názory a postřehy.
 přejme, aby prostředky z obecních rozpočtů   zastávka vznikla v Praze v roce 1996, v Praze 7
 byly vynakládány účelně a co nejefektivněji,   pak v roce 1999 (Letenské náměstí) a od té   Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
 ku prospěchu nás všech! ○   doby bylo realizováno mnoho dalších. Jedná se   Ilustrace – Alexey Klyuykov
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32