Page 26 - Praha 7 - Hobulet leden 2021
P. 26

26                    Hyde Park                                                                   Hobulet leden 2021           Hobulet leden 2021                                                           Dětem                            27



                                                                                                                                       Tři králové

        jeho budoucnost neblokuje ani tak nedostatek                                 o opatření, které je využíváno v místech, kde     6. ledna si připomínáme tři krále nebo tři mudrce, kteří hledali jesličky
        financí, protože hlavní město si na stavbu   Z redakční pošty                nebylo možné vybudovat vysazené nástupiště,       s Ježíškem. Ušli dlouhou cestu a donesli mu dary – zlato, myrhu a kadidlo.
        chce vzít úvěr, ale namítaný nesoulad zadáva-                                chcete-li mys. Nesouhlasím, že se jedná o ne-
        cí dokumentace této megazakázky s platnou                                    bezpečné opatření. Naopak se jedná o opat-        Jak vypadali, ale nikdo neví. Poznali byste tři mudrce dnes? A jaké tři dary
        legislativou.                         Vážení, vždy se těším na nové číslo vašeho ča-  ření, které má za úkol zvyšovat bezpečnost   by dnes byly nejvzácnější? Tihle se jmenují Karel, Milan a Bohumil a cestou
          Nepřekvapuje mě, že se hnutí PRAHA 7   sopisu a děkuji tímto za pěkné články a infor-  provozu, a domnívám se, že se jedná o opatře-
        SOBĚ rozhodlo využít daňový balíček jako   mace o dění v naší městské části. Bydlím tady   ní úspěšné. Proto jsou také tato opatření pod-  si pomíchali oblečení. Když rozstříháš všechny čtverečky, můžeš je poskládat,
        strašáka před pravicovou politikou i ODS jako   rád a chodím denně na procházky po okolí,   porována celopražsky. Co se nedávné úpravy   jak patří.
        takovou. Nepřítel se v politice hodí, zvlášť po-  přes Libeň po vltavském břehu do Troje, novou   Zenklovy ulice v Praze 8 týká, zde se měnil celý
        kud starosta, magistrátní zastupitel a poslanec   lávkou na Císařský ostrov a poté do Stromovky,   profil tramvajové trati, což vedlo i ke změnám
        Jan Čižinský potřebuje do sněmovních voleb   která je v každém ročním období nádherná.   osové vzdálenosti kolejí. A právě tato změna je
        roztlačit nové celostátní hnutí. Měl by si ale   Tak skvělé možnosti má málokterá pražská   klíčovou podmínkou, na kterou naši předchůd-
        uvědomit, že zůstane-li díky daňovým změ-  část. Trochu mě mrzí, že libeňský zámek   ci nemysleli při rekonstrukci tratí např. v ulici
        nám občanům Prahy 7 víc peněz v peněžence,   a okolí již září vánoční výzdobou. Tady u nás,   Dělnická. Chování účastníků provozu zcela
        bude to mít ve zvýšené poptávce nesporně   v dolních Holešovicích, se zřejmě zastavil čas…   jednoznačně definuje zákon o provozu na po-
        pozitivní efekt pro tolik zkoušenou lokální   Snad jediná „výzdoba“ je v Dělnické ulici. Mo-  zemních komunikacích. Popisované problémy
        ekonomiku. A jestli je něco podstatné pro tvář   mentálně k nám raději nikoho nezvu. Přeji vám   obvykle vznikají z neznalosti, nerespektování,
        Prahy 7, je to právě pestrost místních služeb   všem spoustu energie, dalších skvělých nápadů   nepozornosti, zkrátka kvůli selhání lidského
        a živností. ○                         a pohodový vstup do dalšího roku.      faktoru, nikoli tím, že jsou zastávky tohoto
                                              Zdraví Petr Tylínek                    typu budovány.
                                                                                     Ondřej Mirovský, radní pro dopravu

                                              Dobrý den,                                                                               Ilustrace – David Böhm
        Michal Hašek, nezávislý               jako rezidenta z Holešovic mě trápí několik
                                              změn, které za poslední dobu v naší čtvrti
        zastupitel                            nastaly v oblasti dopravy. Tou první, kterou
                                              bych chtěl nyní podrobněji zmínit, je nový sys-
        Epidemie způsobená čínskou chřipkou   tém průjezdových tramvajových ostrůvků. Na
        COVID-19 se v roce 2020 podepsala na životě   základě vlastních zkušeností je totiž považuji
        nás všech. Všichni jsme sledovali „úsilí“ naší   za velmi nevhodné a nebezpečné, a to jak pro
        vlády o zvládnutí celé situace, a jak špatně   cestující MHD, tak pro řidiče. Proč?
        to dopadlo, vidíme nyní všichni. Již během   Hodně cestujících (obzvlášť nerezidentů
        jarních měsíců 2020 bylo jasné, že veřejné   Prahy 7) si neuvědomuje, že ostrůvek je část
        finance dostanou fatální zásah, a bylo jen   silnice, a mají tendence náhle vstupovat do
        otázkou času, kdy se výpadky ve financování   vozovky (zejména pokud např. telefonují),
        projeví i v běžném životě občanů. Do toho   kde je může snadno srazit projíždějící vozidlo.
        všeho přišel na podzim premiér Babiš s návr-  Z pohledu neznalých (či méně ohleduplných)
        hem na zrušení superhrubé mzdy, a jako by   řidičů pak naopak hrozí sražení cestujících při
        toho nebylo málo, pirátský poslanec Ferjenčík   nastupování či vystupování z tramvaje, kdy si
        navrhl zvýšit odečitatelnou částku. Schválení   řidič nemusí uvědomit, že projíždí nástupiš-
        této kombinace znamená smrtelný koktejl   těm. A to zejména ve chvíli, kdy na ostrůvku
        nejen pro státní rozpočet, ale i pro rozpočty   již cestující nejsou, ale dveře tramvaje jsou
        jednotlivých měst a obcí. U Hnutí ANO dává   stále otevřené a někdo se rozhodne vystoupit
        návrh premiéra jasný populistický smysl. U Pi-  v posledním okamžiku. O výrazném usnadnění
        rátů, kteří se během působení ve Sněmovně   potenciálního teroristického činu v podobě na-
        vyprofilovali v levicovou stranu, to chápu jako   jetí vozidlem do nastupujících osob ani nechci
        součást boje. Co mne ovšem jako normálního   spekulovat. Také jsem byl osobně svědkem
        občana více než překvapilo, byla účast ODS na   situace, kdy řidič za šera ostrůvek zaznamenal
        tomto hlasování. Jsem zvědav, jak vedení této   až na poslední chvíli (i když jel relativně po-
        tradičně konzervativní strany vysvětlí svým   malu), najel na něj jen pravými koly a o hranu
        starostům a občanům, kteří je volili, proč   obrubníku řádně zbrousil podvozek. Zároveň
        se tak stalo a zejména pak v této době. Je to   hrozila vážnější nehoda, když leknutím
        opravdu velká škoda. Rozpočty jednotlivých   strhl řízení.
        obcí a měst mohou v době nejistot přinášet   Jiné pražské části (např. Praha 8, Praha
        stabilizační prvek do hospodaření celé řady   10) tramvajové ostrůvky řeší podobným, ale
        podnikatelských subjektů, ale ve chvíli, kdy   mnohem praktičtějším způsobem, kdy ostrů-
        nebudou peníze „prakticky na nic“ (myšleno   vek zasahující do jízdního pruhu nemá nájezd
        tím zejména na rozvoj a investice), se musíme   a vozidla ho objíždějí po kolejích (tj. v přípa-
        my občané smířit se skutečností, že vše na ně-  dě tramvaje v zastávce jsou nucena čekat za
        jakou dobu zamrzne. Samozřejmě, že si i obce   tramvají). Takové ostrůvky minimalizují faktor
        mohou půjčit, ale je otázkou, kde a za jakých   lidské chyby a mohly by být platným řešením
        podmínek a zda zastupitelé budou mít odvahu   i u nás, na Sedmičce.
        schvalovat zadlužování na úkor budoucnosti.   S pozdravem, Ing. Miroslav Liberský
        Praha se tak připravuje na možnost půjč-
        ky v řádu miliard, ze které chce financovat                                  Řešíte nějaký problém, či vás naopak
        například dopravní projekty, infrastrukturu   Reakce radnice:                něco potěšilo? Napište nám do redakce
        a některé sociální aspekty související s epide-  Předpokládám, že máte na mysli tramvajové   na email: hobulet@praha7.cz. Těšíme
        mií. Asi nic jiného nezbývá. Jako občané si jen   zastávky vídeňského typu. První takováto    se na vaše názory a postřehy.
        přejme, aby prostředky z obecních rozpočtů   zastávka vznikla v Praze v roce 1996, v Praze 7
        byly vynakládány účelně a co nejefektivněji,   pak v roce 1999 (Letenské náměstí) a od té   Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
        ku prospěchu nás všech! ○             doby bylo realizováno mnoho dalších. Jedná se   Ilustrace – Alexey Klyuykov
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31