Page 26 - Praha 7 - Hobulet leden 2021
P. 26
26 Hyde Park Hobulet leden 2021 Hobulet leden 2021 Dětem 27
Tři králové
jeho budoucnost neblokuje ani tak nedostatek o opatření, které je využíváno v místech, kde 6. ledna si připomínáme tři krále nebo tři mudrce, kteří hledali jesličky
financí, protože hlavní město si na stavbu Z redakční pošty nebylo možné vybudovat vysazené nástupiště, s Ježíškem. Ušli dlouhou cestu a donesli mu dary – zlato, myrhu a kadidlo.
chce vzít úvěr, ale namítaný nesoulad zadáva- chcete-li mys. Nesouhlasím, že se jedná o ne-
cí dokumentace této megazakázky s platnou bezpečné opatření. Naopak se jedná o opat- Jak vypadali, ale nikdo neví. Poznali byste tři mudrce dnes? A jaké tři dary
legislativou. Vážení, vždy se těším na nové číslo vašeho ča- ření, které má za úkol zvyšovat bezpečnost by dnes byly nejvzácnější? Tihle se jmenují Karel, Milan a Bohumil a cestou
Nepřekvapuje mě, že se hnutí PRAHA 7 sopisu a děkuji tímto za pěkné články a infor- provozu, a domnívám se, že se jedná o opatře-
SOBĚ rozhodlo využít daňový balíček jako mace o dění v naší městské části. Bydlím tady ní úspěšné. Proto jsou také tato opatření pod- si pomíchali oblečení. Když rozstříháš všechny čtverečky, můžeš je poskládat,
strašáka před pravicovou politikou i ODS jako rád a chodím denně na procházky po okolí, porována celopražsky. Co se nedávné úpravy jak patří.
takovou. Nepřítel se v politice hodí, zvlášť po- přes Libeň po vltavském břehu do Troje, novou Zenklovy ulice v Praze 8 týká, zde se měnil celý
kud starosta, magistrátní zastupitel a poslanec lávkou na Císařský ostrov a poté do Stromovky, profil tramvajové trati, což vedlo i ke změnám
Jan Čižinský potřebuje do sněmovních voleb která je v každém ročním období nádherná. osové vzdálenosti kolejí. A právě tato změna je
roztlačit nové celostátní hnutí. Měl by si ale Tak skvělé možnosti má málokterá pražská klíčovou podmínkou, na kterou naši předchůd-
uvědomit, že zůstane-li díky daňovým změ- část. Trochu mě mrzí, že libeňský zámek ci nemysleli při rekonstrukci tratí např. v ulici
nám občanům Prahy 7 víc peněz v peněžence, a okolí již září vánoční výzdobou. Tady u nás, Dělnická. Chování účastníků provozu zcela
bude to mít ve zvýšené poptávce nesporně v dolních Holešovicích, se zřejmě zastavil čas… jednoznačně definuje zákon o provozu na po-
pozitivní efekt pro tolik zkoušenou lokální Snad jediná „výzdoba“ je v Dělnické ulici. Mo- zemních komunikacích. Popisované problémy
ekonomiku. A jestli je něco podstatné pro tvář mentálně k nám raději nikoho nezvu. Přeji vám obvykle vznikají z neznalosti, nerespektování,
Prahy 7, je to právě pestrost místních služeb všem spoustu energie, dalších skvělých nápadů nepozornosti, zkrátka kvůli selhání lidského
a živností. ○ a pohodový vstup do dalšího roku. faktoru, nikoli tím, že jsou zastávky tohoto
Zdraví Petr Tylínek typu budovány.
Ondřej Mirovský, radní pro dopravu
Dobrý den, Ilustrace – David Böhm
Michal Hašek, nezávislý jako rezidenta z Holešovic mě trápí několik
změn, které za poslední dobu v naší čtvrti
zastupitel nastaly v oblasti dopravy. Tou první, kterou
bych chtěl nyní podrobněji zmínit, je nový sys-
Epidemie způsobená čínskou chřipkou tém průjezdových tramvajových ostrůvků. Na
COVID-19 se v roce 2020 podepsala na životě základě vlastních zkušeností je totiž považuji
nás všech. Všichni jsme sledovali „úsilí“ naší za velmi nevhodné a nebezpečné, a to jak pro
vlády o zvládnutí celé situace, a jak špatně cestující MHD, tak pro řidiče. Proč?
to dopadlo, vidíme nyní všichni. Již během Hodně cestujících (obzvlášť nerezidentů
jarních měsíců 2020 bylo jasné, že veřejné Prahy 7) si neuvědomuje, že ostrůvek je část
finance dostanou fatální zásah, a bylo jen silnice, a mají tendence náhle vstupovat do
otázkou času, kdy se výpadky ve financování vozovky (zejména pokud např. telefonují),
projeví i v běžném životě občanů. Do toho kde je může snadno srazit projíždějící vozidlo.
všeho přišel na podzim premiér Babiš s návr- Z pohledu neznalých (či méně ohleduplných)
hem na zrušení superhrubé mzdy, a jako by řidičů pak naopak hrozí sražení cestujících při
toho nebylo málo, pirátský poslanec Ferjenčík nastupování či vystupování z tramvaje, kdy si
navrhl zvýšit odečitatelnou částku. Schválení řidič nemusí uvědomit, že projíždí nástupiš-
této kombinace znamená smrtelný koktejl těm. A to zejména ve chvíli, kdy na ostrůvku
nejen pro státní rozpočet, ale i pro rozpočty již cestující nejsou, ale dveře tramvaje jsou
jednotlivých měst a obcí. U Hnutí ANO dává stále otevřené a někdo se rozhodne vystoupit
návrh premiéra jasný populistický smysl. U Pi- v posledním okamžiku. O výrazném usnadnění
rátů, kteří se během působení ve Sněmovně potenciálního teroristického činu v podobě na-
vyprofilovali v levicovou stranu, to chápu jako jetí vozidlem do nastupujících osob ani nechci
součást boje. Co mne ovšem jako normálního spekulovat. Také jsem byl osobně svědkem
občana více než překvapilo, byla účast ODS na situace, kdy řidič za šera ostrůvek zaznamenal
tomto hlasování. Jsem zvědav, jak vedení této až na poslední chvíli (i když jel relativně po-
tradičně konzervativní strany vysvětlí svým malu), najel na něj jen pravými koly a o hranu
starostům a občanům, kteří je volili, proč obrubníku řádně zbrousil podvozek. Zároveň
se tak stalo a zejména pak v této době. Je to hrozila vážnější nehoda, když leknutím
opravdu velká škoda. Rozpočty jednotlivých strhl řízení.
obcí a měst mohou v době nejistot přinášet Jiné pražské části (např. Praha 8, Praha
stabilizační prvek do hospodaření celé řady 10) tramvajové ostrůvky řeší podobným, ale
podnikatelských subjektů, ale ve chvíli, kdy mnohem praktičtějším způsobem, kdy ostrů-
nebudou peníze „prakticky na nic“ (myšleno vek zasahující do jízdního pruhu nemá nájezd
tím zejména na rozvoj a investice), se musíme a vozidla ho objíždějí po kolejích (tj. v přípa-
my občané smířit se skutečností, že vše na ně- dě tramvaje v zastávce jsou nucena čekat za
jakou dobu zamrzne. Samozřejmě, že si i obce tramvají). Takové ostrůvky minimalizují faktor
mohou půjčit, ale je otázkou, kde a za jakých lidské chyby a mohly by být platným řešením
podmínek a zda zastupitelé budou mít odvahu i u nás, na Sedmičce.
schvalovat zadlužování na úkor budoucnosti. S pozdravem, Ing. Miroslav Liberský
Praha se tak připravuje na možnost půjč-
ky v řádu miliard, ze které chce financovat Řešíte nějaký problém, či vás naopak
například dopravní projekty, infrastrukturu Reakce radnice: něco potěšilo? Napište nám do redakce
a některé sociální aspekty související s epide- Předpokládám, že máte na mysli tramvajové na email: hobulet@praha7.cz. Těšíme
mií. Asi nic jiného nezbývá. Jako občané si jen zastávky vídeňského typu. První takováto se na vaše názory a postřehy.
přejme, aby prostředky z obecních rozpočtů zastávka vznikla v Praze v roce 1996, v Praze 7
byly vynakládány účelně a co nejefektivněji, pak v roce 1999 (Letenské náměstí) a od té Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
ku prospěchu nás všech! ○ doby bylo realizováno mnoho dalších. Jedná se Ilustrace – Alexey Klyuykov