Page 14 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 14
MATEŘSKÁ ŠKOLA
odlužu-
ř
P
Téma přednášky bylo chování dětí, kde se rodiče
Příroda se pomalu probouzí, dny se prodlužu- T éma p ř ednášky b ylo cho v ání d ě tí, k de se r odi č e
oda se pomalu pr
obouzí, dn
y
se pr
ír
ti v
e
z
ě
do
ko
o d
olním
edšk
olce po
jí a
ř
č
šk
p
sluní
z
č
ání je pr
jí a sluníčko začíná více hřát. Ve školce pozorujeme orujeme dozvěděli, jaké chování je pro děti v předškolním
íná více
ř
v
é cho
át.
ě
d
h
zv
a
li, jak
V
ě
a
v
v
do
é
v
z
ě
žné (
dor
ř
eba samostatnosti, napodo-
, po
t
.
jar
o
T
ě
ku b
o
v
šíme na opr
ny
zm
ě
a
ě
už se t
změny a už se těšíme na opravdové jaro. To nám do nám do věku běžné (vzdor, potřeba samostatnosti, napodo-
šk olky p ř iv e z l pan v č ela ř , kt erý pr o d ě ti p ř ipr a vil int e r bo v ání…) a jak jim nasta vit hr anice a pr a vidla (pr o č
bování…) a jak jim nastavit hranice a pravidla (proč
školky přivezl pan včelař, který pro děti připravil inter--
é m
ogr
ě
skle-
e
sebou v
l s
jsou důležité a jak je nastavit laskavě, ale důsledně).
aktivní pr
elách, kt
v
č
er
am o
aktivní program o včelách, které měl s sebou ve skle- jsou d ů le žit é a jak je nasta vit lask a v ě , ale d ů sledn ě ).
něném úlu. Včely se v březnu již probouzejí k životu Zúčastněným rodičům děkujeme za zájem a věřím,
n ě ném úlu. V č el y se v b ř e znu již pr obouz ejí k živ o tu Zú č astn ě n ým r odi čů m d ě kujeme za zájem a v ěř ím,
hledají první jarní kv
ě
ají p
l
y
a
erý
kt
e
ch sbír
že se jim přednáška líbila.
ty
a hledají první jarní květy, ze kterých sbírají pyl ž e se jim p ř ednášk a líbila.
, z
V dopoledních hodinách se paní Mgr. Vlková
a nektar pr o obno v ení zásob. V dopoledních hodinách se paní M g r . Vlk o v á
a nektar pro obnovení zásob.
Také jsme společně oslavili světový Den vody, věnovala dětem, konkrétně screeningu správného
T a k é jsme spole č n ě osla vili s v ě t o vý Den v ody , v ě no v ala d ě t em, k onkr étn ě scr eeningu spr á vného
který se slaví každý rok 22. března a připomíná nám, úchopu a grafomotoriky u budoucích prvňáčků, což
kt erý se sla ví k a ž d ý r ok 22. b ř e zna a p ř ipomíná nám, úchopu a gr af omo t oriky u budoucích prv ň á č k ů , co ž
o
yb
žitá pr
ruky
na z
y
t
o živ
jak je
o
jak je voda důležitá pro život na zemi. Tento den nás je schopnost dítěte ovládat pohyby ruky a prstů při i
vládat poh
ě
t
e
le
T
v
je schopnost dít
p
ů
o den nás
nt
e
prst
oda d
ř
a
ů
emi.
učí, že vodou neplýtváme a měli bychom ji chránit. kreslení a psaní. Důležité je také, aby ruka byla uvol--
u č í, ž e v odou nepl ýtv áme a m ě li b y chom ji chr ánit. kr eslení a psaní. D ů le žit é je tak é, ab y ruk a b yla uv ol
Pr o t o jsme s d ě tmi dopoledne vyr azili k nedalek n ě ná a poh yb vy cház el z r amene a záp ě stí, ne jen
Proto jsme s dětmi dopoledne vyrazili k nedalekému ému něná a pohyb vycházel z ramene a zápěstí, ne jen
y
tšin
d
sou
č
ě
ě
ě
v
tí v
asné dob
.
Ale bohuž
rybníčku, kde jsme dětem připravili stanoviště s úko-o-
ů
z
prst
rybní č ku, k de jsme d ě t em p ř ipr a vili stano višt ě s úk z prstů. Ale bohužel u většiny dětí v současné době
el
u
č
af
inou je
omo
zvinuta. P
y
je gr
ř
í
zam
ěř
l ly zaměřující se na vodu. odu. je grafomotorika nedostatečně rozvinuta. Příčinou je
n
v
č
t
orik
e
o
ující se na
r
ě
a nedostat
V lednu pr ob ě hla v mat e ř sk é šk ole p ř ednášk a neposta č ující r o zv oj jemné a hrubé mo t oriky nedo-
V lednu proběhla v mateřské škole přednáška nepostačující rozvoj jemné a hrubé motoriky nedo-
em kr
n
e
č
s Mgr. Alenou Vlkovou, která pracuje jako speciál--
ybo
vými aktivitami, tr
stat
ými poh
énink
s M g r . Alenou Vlk o v ou, kt er á pr acuje jak o speciál statečnými pohybovými aktivitami, tréninkem kres-es-
ní pedagog, krizový intervent a metodik prevence. ence. lení a manipulace s psacími potřebami. To se pak
ní pedagog, kriz o v ý int erv ent a met odik pr e v lení a manipulace s psacími po t ř ebami. T o se pak
14 14