Page 14 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 14

MATEŘSKÁ ŠKOLA



                                                     odlužu-
              ř
            P
                                                               Téma  přednášky  bylo  chování  dětí,  kde  se  rodiče
            Příroda  se  pomalu  probouzí,  dny  se  prodlužu-  T éma p ř ednášky  b ylo cho v ání d ě tí, k de se r odi č e
               oda se pomalu pr
                                   obouzí, dn
                                             y
                                                se pr
              ír

                                                                                                  ti v
                                        e
                                                    z
                                                                                                 ě
                                                               do
                   ko

                                                                                             o d
                                                                                                             olním
                                                                                                        edšk
                                            olce po
          jí a
                                                                                                       ř
                  č
                                          šk
                                                                                                      p
             sluní
                      z
                        č
                                                                                    ání je pr
          jí a sluníčko začíná více hřát. Ve školce pozorujeme orujeme  dozvěděli,  jaké  chování  je  pro  děti  v  předškolním
                         íná více
                                   ř
                                                                                   v
                                                                             é cho
                                    át.
                                                                    ě
                                                                     d
                                  h
                                                                  zv
                       a
                                                                        li, jak
                                      V
                                                                       ě
                                      a
                                       v
                                           v
                                        do
                                            é
                                                                            v
                                                                             z
                                                                      ě
                                                                       žné (
                                                                              dor
                                                                                      ř
                                                                                      eba samostatnosti, napodo-
                                                                                 , po
                                                                                     t
                                                 .

                                              jar
                                                o
                                                  T
                                                                ě
                                                                 ku b
                                                   o
                                                               v

                          šíme na opr
              ny
          zm
                         ě
                 a
             ě
                   už se t
          změny a už se těšíme na opravdové jaro. To nám do  nám do  věku běžné (vzdor, potřeba samostatnosti, napodo-
          šk olky  p ř iv e z l  pan  v č ela ř , kt erý  pr o d ě ti p ř ipr a vil  int e r  bo v ání…) a   jak jim nasta vit hr anice a   pr a vidla (pr o č
                                                               bování…)  a  jak  jim  nastavit  hranice  a  pravidla  (proč
          školky přivezl pan včelař, který pro děti připravil inter--
                                       é m
                  ogr
                                           ě
                                                        skle-

                                                      e
                                               sebou v
                                            l s
                                                               jsou důležité a jak je nastavit laskavě, ale důsledně).


          aktivní pr
                             elách, kt
                           v
                            č
                                     er
                     am o
          aktivní program o včelách, které měl s sebou ve skle-  jsou d ů le žit é a   jak je nasta vit lask a v ě , ale d ů sledn ě ).
          něném úlu. Včely se v březnu již probouzejí k životu  Zúčastněným rodičům děkujeme za zájem a věřím,
          n ě ném úlu.  V č el y  se  v   b ř e znu již pr obouz ejí k   živ o tu   Zú č astn ě n ým r odi čů m d ě kujeme za zájem a   v ěř ím,
           hledají první jarní kv
                              ě
                                                 ají p
                                                      l
                                                    y
          a
                                       erý
                                      kt
                                   e

                                          ch sbír
                                                               že se jim přednáška líbila.
                                ty
          a hledají první jarní květy, ze kterých sbírají pyl    ž e  se jim p ř ednášk a líbila.
                                 , z
                                                                  V  dopoledních  hodinách  se  paní  Mgr.  Vlková
            a   nektar  pr o obno v ení zásob.                    V    dopoledních hodinách se paní M   g r .    Vlk o v á
            a nektar pro obnovení zásob.
            Také  jsme  společně  oslavili  světový  Den  vody,  věnovala dětem, konkrétně screeningu správného
            T a k é  jsme spole č n ě  osla vili s v ě t o vý  Den   v ody ,   v ě no v ala d ě t em, k onkr étn ě  scr eeningu spr á vného
          který se slaví každý rok 22. března a připomíná nám,  úchopu a grafomotoriky u budoucích prvňáčků, což
          kt erý  se sla ví k a ž d ý  r ok 22. b ř e zna a   p ř ipomíná nám,   úchopu a   gr af omo t oriky  u   budoucích prv ň á č k ů , co ž
                                   o
                                                                                               yb
                         žitá pr
                                                                                                    ruky
                                      na z
                                                                                                 y
                                     t
                               o živ
          jak je
                                                                                   o
          jak je voda důležitá pro život na zemi. Tento den nás  je schopnost dítěte ovládat pohyby ruky a prstů při i
                                                                                    vládat poh
                                                                               ě
                                                                                t
                                                                                 e
                       le
                                               T

               v
                                                               je schopnost dít
                                                                                                                p
                                                                                                              ů
                                                   o den nás
                                                 nt
                                                e
                                                                                                          prst
                oda d
                                                                                                                 ř
                                                                                                         a
                      ů
                                          emi.
          učí, že vodou neplýtváme a měli bychom ji chránit.  kreslení a psaní. Důležité je také, aby ruka byla uvol--
          u č í, ž e   v odou nepl ýtv áme a   m ě li b y chom ji chr ánit.   kr eslení a   psaní. D ů le žit é je tak é, ab y  ruk a b yla uv ol
          Pr o t o jsme s   d ě tmi dopoledne  vyr azili k   nedalek  n ě ná a   poh yb vy cház el   z   r amene a   záp ě stí, ne jen
          Proto jsme s dětmi dopoledne vyrazili k nedalekému ému  něná a pohyb vycházel z ramene a zápěstí, ne jen

                                                                                           y
                                                                                        tšin
                                                                                             d
                                                                                                   sou
                                                                                                       č
                                                                                      ě
                                                                                              ě
                                                                                                                 ě
                                                                                     v
                                                                                               tí v

                                                                                                        asné dob
                                                                      .
                                                                       Ale bohuž
          rybníčku, kde jsme dětem připravili stanoviště s úko-o-
                                                                     ů
                                                               z

                                                                 prst
          rybní č ku, k de jsme d ě t em p ř ipr a vili stano višt ě  s   úk  z prstů. Ale bohužel u většiny dětí v současné době
                                                                                 el
                                                                                    u
                                                                                                           č
                                                                   af
                                                                                                            inou je
                                                                     omo
                                                                                                zvinuta. P
          y
                                                               je gr
                                                                                                         ř
                                                                                                          í
            zam
                ěř
          l ly zaměřující se na vodu. odu.                     je grafomotorika nedostatečně rozvinuta. Příčinou je
                                                                                           n
                            v
                                                                                          č
                                                                          t
                                                                          orik
                                                                                         e
                                                                                               o
                  ující se na
                                                                                               r
                                                                                            ě
                                                                              a nedostat
            V    lednu pr ob ě hla v    mat e ř sk é šk ole p ř ednášk a   neposta č ující r o zv oj jemné a   hrubé mo t oriky  nedo-
            V  lednu  proběhla  v  mateřské  škole  přednáška  nepostačující rozvoj jemné a hrubé motoriky nedo-
                                                                                                         em kr
                                                                     n
                                                                   e
                                                                    č
          s  Mgr. Alenou Vlkovou,  která  pracuje  jako  speciál--
                                                                               ybo
                                                                                  vými aktivitami, tr
                                                               stat
                                                                      ými poh
                                                                                                    énink
          s   M g r .   Alenou  Vlk o v ou, kt er á pr acuje jak o speciál  statečnými pohybovými aktivitami, tréninkem kres-es-
          ní  pedagog,  krizový  intervent  a  metodik  prevence. ence.  lení a manipulace s psacími potřebami. To se pak
          ní pedagog, kriz o v ý  int erv ent a   met odik pr e v  lení a   manipulace s   psacími po t ř ebami.  T o  se pak
           14 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19