Page 9 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 9
Z ČINNOSTI
ZŠ A MŠ
m
oudu a
plném pr
Na našich webových stránkách se snažíme pocti-
v
y
se
v
r
a
o
už je k
one
n
ě
Jaro už je konečně v plném proudu a my se v ná-ná- Na našich w ebo vý ch str ánk ách se snažíme pocti-
č
J
sledujících ř ádcích pokusíme ohlédnout za upl v ě inf ormo v a t o v šem, co se v e šk ole špitne, tady
sledujících řádcích pokusíme ohlédnout za uplynu-ynu-
vě informovat o všem, co se ve škole špitne, tady se se
ů
tvrtletím a
výtah t
oho nej-
č
žit
ě
le
č
shrneme t
l lým čtvrtletím a shrneme to nejdůležitější, čím mo-ím mo- pokusíme o stručný, ale smysluplný výtah toho nej-
jší,
n
č
stru
ý
slupln
y
, ale sm
ý
pokusíme o
o
ým
nejd
mentálně ve škole žijeme.ole žijeme.
zajíma
v
ě
jšího
mentáln ě v e šk zajímavějšího. .
Za č n ě me od t ě ch nejmladších:
Začněme od těch nejmladších:
PŘEDČÍTÁNÍ S RODIČI A PRARODIČI
V 1. TŘÍDĚ
Březen, měsíc knihy, je ideální příležitostí připome-ipome-
B ř e z en, m ě síc knih y , je ideální p ř íle žit ostí p ř
ítání d
ř
nout si
nout si význam předčítání dětem.
ed
význam p
č
t
em.
ě
V 1. třídě se děti začínají učit číst a psát, ale kouzlo
V 1. t ř íd ě se d ě ti za č ínají u č it č íst a psát, ale k ouzlo
ách – jde o
y
není jen o
t
om, ž
v
je
e
písmenk
knihy je v tom, že není jen o písmenkách – jde o sdíle-sdíle-
knih
ní p ř íb ě h ů a hodno t. P ř ed č ítání r odi čů a pr ar odi čů má
ní příběhů a hodnot. Předčítání rodičů a prarodičů má
elnou r
o období ne
v
v tomto období nezastupitelnou roli.
zastupit
mt
o
oli.
t
ar
e nebo pr
č
odi
em, vytv
ed
č
ř
e p
č
t
ítají d
ě
odi
K
Když rodiče nebo prarodiče předčítají dětem, vytvá-á-
dyž r
zv
a
ejí nejen pr
o
y
o r
vní zásob
ní
o
or
zum
ř řejí nejen prostor pro rozvoj slovní zásoby a porozumění
ost
por
ě
pr
oj slo
ž
opojení. D
ě
ti mají mo
vzájemné pr
t
o
é pr
e
textu, ale také pro vzájemné propojení. Děti mají mož- -
xtu, ale tak
nost slyšet správnou výslovnost, intonaci a poznat, ja-znat, ja-
nost sl y š et spr á vnou vý slo vnost, int onaci a po
kým způsobem se mohou příbě-
kým zp ů sobem se mohou p ř íb ě -
hy interpretovat. Předčítání také
h y int erpr et o v at. P ř ed č ítání tak é
posiluje vztahy mezi generacemi
posiluje vztah y me zi gener acemi
a dává dětem příležitost sdílet
a dá v á d ě t em p ř íle žit ost sdílet
společné chvíle. V rámci březno-
spole č né ch víle. V r ámci b ř e zno-
vého měsíce knihy jsme s dětmi
v ého m ě síce knih y jsme s d ě tmi
v 1. třídě četli knihy, které je nejen
v 1. t ř íd ě č etli knih y , kt er é je nejen
ba vil y , ale tak é jim r o zší ř il y ob z ory .
bavily, ale také jim rozšířily obzory.
Příběhy jako Mach a Šebestová,
P ř íb ě h y jak o Mach a Šebest o v á,
Pipi Dlouhá pun č ocha, T e ta t o
Pipi Dlouhá punčocha, Teta to
plete,
plet e, Kocourek Modroočko
oo
odr
ko
č
M
cour
o
ek
K
nebo fascinující kniha o vesmí-esmí-
nebo f ascinující kniha o v
ru vzbudily v dětech zvědavost
ru vzbudil y v d ě t ech zv ě da v ost
a nadšení pr o po zná v ání no vý ch
a nadšení pro poznávání nových
sv ě t ů . Mno zí r odi č e a pr ar odi č e si
světů. Mnozí rodiče a prarodiče si
také přinesli své oblíbené knihy
tak é p ř inesli s v é oblíbené knih y
z d ě tství, co ž p ř idalo na k ouzlu
z dětství, což přidalo na kouzlu
celé akce. Děti se tak mohly ne-
celé ak ce. D ě ti se tak mohl y ne-
jen seznámit s novými příběhy,
jen se známit s no vými p ř íb ě hy ,
knihami, kt
é r
er
odi
s
ale i
e oslo-
č
ale i s knihami, které rodiče oslo-
vil y , k dyž b yli v jejich v ě ku.
vily, když byli v jejich věku.
Děkujeme všem rodičům
D ě kujeme v šem r odi čů m
a prarodičům za jejich ocho-
a pr ar odi čů m za jejich ocho-
tu zapojit se a sdílet s dětmi své
tu zapojit se a sdílet s d ě tmi s v é
oblíbené knihy. Vaše přítomnost
oblíbené knih y . V aše p ř ít omnost
a podpora jsou pro nás neoceni-o nás neoceni-
a podpor a jsou pr
telné!
t
elné!
J. St ř ižíko v
J. Střižíkováá
9 9