Page 10 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 10
A co pálí ty nejstarší? nejstarší?
A co pálí ty
PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY
lepší
é si
P ř ijímací zk oušky na st ř ední šk ol y jsou pr o k a ž - lepší výsledek, takže je dobré si říct, že pokud to
e je dobr
Přijímací zkoušky na střední školy jsou pro kaž-
e
pokud t
íct, ž
o
ř
vý
sledek, takž
dého žáka 9. ročníku velkým a důležitým milníkem. nevyšlo teď, vyjde to další den. další den.
dého žák a 9. r o č níku v elkým a d ů le žitým milník em. ne vy šlo t e ď , vyjde t o
dalším studiu a
áz
am ž
f
o
esní dr
ocent z
e.
e
v
se de
A
zhodují o
áci hlásí? 36 pr
o
ť
á
k
R
budoucí pr
nich
Rozhodují o dalším studiu a budoucí profesní dráze. A kam že se deváťáci hlásí? 36 procent z nich
e
. P
odobn
edlo
uv
obor
vy
se hlásí na t
echnický
Pro mnohé je toto období spojeno se stresem a in-in-
, ž
Pr o mnohé je t o t o období spojeno se str esem a uvedlo, že se hlásí na technický obor. Podobně vy--
ě
ou. V
v
na
t
o
m
de
enzivní p
sok
a
ák
o
á
ť
č
áme i
to
é pr
se hlásí na obory
humanitní
v
ocent
ípr
t
ů
ř
lánku se podív
tenzivní přípravou. V tomto článku se podíváme i na soké procento deváťáků se hlásí na obory humanitní
vnímají naši de
, jak p
t to, jak přijímačky vnímají naši deváťáci, zjistíme, kdo včetně uměleckých. 21 % deváťáků směruje na eko-o-
ě
ky
ě
um
č
ijíma
č
ch. 21 % de
v
lecký
ř
etn
d
á
o
ruje na ek
ě
ák
ť
ů
sm
v
v
áci, zjistíme, k
o
á
ť
ě
rn
r
jim s výběrem oboru pomáhal a podle čeho se pro nomické obory a zbytek se téměř rovnoměrně hlásí
výb
jim s
a
ěř
podle
r
eho se pr
hlásí
é obory
em oboru pomáhal
ě
ě
o
č
vnom
ek se t
o
yt
é
zb
m
nomick
a
r
dné a
p
ali.
dan
zhodo
z
d
a
r
o
ř
v
daný obor rozhodovali. na obory přírodovědné a zdravotnické.é.
tnick
odo
ě
o
v
na obory
v
ý
ír
obor
Zeptali jsme se žáků na jejich názory pomocí
S výběrem oboru většině deváťáků pomáhali ro--
Z e p tali jsme se žák ů na jejich náz ory pomocí S výb ě r em oboru v ě tšin ě de v á ť ák ů pomáhali r o
ímo v
erý
ř
di
č
e
ole
e. Našli se o
vyplnili p
šk
átk
tací, kt
e
v
šem i
ého do
ř
ali
vybr
j obor
í si s
v
ů
kr
krátkého dotazníku, který vyplnili přímo ve škole diče. Našli se ovšem i tací, kteří si svůj obor vybrali
tazníku, kt
zí z
nich vy
a nyní vám přinášíme jeho vyhodnocení.vyhodnocení.
adit nenechali. Mno
sami a
oho si r
a n yní v ám p ř inášíme jeho sami a od nikoho si radit nenechali. Mnozí z nich vy-
od nik
-
71 % de v á ť ák ů se p ř ipr a vuje k p ř ijíma č k ám usilo v cház eli tak é z inf ormací z e šk ol y a n ě kt e ř í se por adili
cházeli také z informací ze školy a někteří se poradili
71 % deváťáků se připravuje k přijímačkám usilov--
ně a někteří z nich přípravě věnují veškerý svůj volný s kamarády či prarodiči. A podle čeho se rozhodo-zhodo-
n ě a n ě kt e ř í z nich p ř ípr a v ě v ě nují v ešk erý s v ů j v oln ý s k amar ády č i pr ar odi č i. A podle č eho se r o
edcho
cház
tšina žák
eli z
, co je
zích let, chodí
t
oho
ě
esty
ují si r
uv
ů
ádí, ž
p
ali? V
ypl
čas. Vyplňují si různé testy z předchozích let, chodí vali? Většina žáků uvádí, že vycházeli z toho, co je
ů
v
z
č
zné t
vy
as. V
ň
ř
e
na doučování a v neposlední řadě věnují přípravě baví a co jim jde. Malé procento z nich zohledňuje
na dou č o v ání a v neposlední ř ad ě v ě nují p ř ípr a v ě ba ví a co jim jde. Malé pr ocent o z nich z ohled ň uje
o
v
e
mo
lek z
dané pr
žn
ý
vý
ě
d
esu a
zhodo
v
ání pr
str
f
o
ese. R
o
ole. I
as i
p
v
e
šk
ř
est
o se žáci cítí
čas i ve škole. I přesto se žáci cítí ve stresu a pod tla-pod tla- i i možný výdělek z dané profese. Rozhodování pro
č
kem. Bojí se, že při testu zpanikaří, zapomenou, co daný obor by pro ně však bylo dle jejich slov snazší,
k em. Bojí se, ž e p ř i t estu zpanik a ř í, zapomenou, co dan ý obor b y pr o n ě v šak b ylo dle jejich slo v snazší,
se nau č ili, ž e jim dopíše per o , č i nenajdou spr á vnou k dyb y m ě li více inf ormací z dané šk ol y a ť už z w ebu
se naučili, že jim dopíše pero, či nenajdou správnou kdyby měli více informací z dané školy ať už z webu
i z
v
č
dne o
t
e
e
ř
více t
uvítali
y
učebnu.
r
e
u č ebnu. či ze dne otevřených dveří, kde by uvítali více ter--
ch dv
ý
en
e
de b
í, k
ř
V tak o v ém p ř ípad ě je ale d ů le žit é zacho v a t klid mín ů
V takovém případě je ale důležité zachovat klid mínů..
elax
é r
vzpomenout si na n
ní t
echniky
od
er
a
kt
Přijímací zkoušky jsou jen jedním z mnoha mil--
a vzpomenout si na některé relaxační techniky od P ř ijímací zk oušky jsou jen jedním z mnoha mil
ě
č
a
pr áce s dechem po dr obné pr o taž ení, kt er é se dá ník ů v živ o t ě . D ů le žit é je, ab y si žáci uv ě domili, ž e
práce s dechem po drobné protažení, které se dá níků v životě. Důležité je, aby si žáci uvědomili, že
sed
zvládnout i
jejich hodno
v
zvládnout i vsedě. Dále je dobré si rozdělit práci na jejich hodnota není defi nována výsledkem testu.
lit pr
. Dále je dobr
t
áci na
fi
estu.
v
o
sledk
z
ě
d
no
ána
em
vý
ě
é si r
ta není de
ů
několik úseků a nezabřednout do cvičení na příliš Důležitá je snaha, píle a chuť se neustále rozvíjet.zvíjet.
D
n
k
olik úsek
ednout do c
chu
ě
o
ť
a
se neustále r
ů
žitá je snaha, píle a
le
ř
ř
zab
i
íliš
č
ne
v
ení na p
dlouhou dobu. Navíc se studentům počítá vždy ten N e l a Dv o ř áko v á a Ond ř
e
m po
t
víc se student
Nela Dvořáková a Ondřej Nuzíkej Nuzík
n
ů
ítá vž
dlouhou dobu. Na
č
dy
ř
za jednou z
ed námi, ale ohlédn
ě
xkurzí je ješt
e
tšina výlet
p
ě
ě
Většina výletů a exkurzí je ještě před námi, ale ohlédněme se ještě za jednou z prosince:osince:
ů
ě
pr
a
me se ješt
V
PO STOPÁCH NAŠÍ MODULKY
Do naší modulky přijela koncem listopadu vzácná vzácná vydali do provozu. Už víme, že vyrobit jeden modul
Do naší modulky p ř ijela k oncem list opadu vy dali do pr o v o zu. Už víme, ž e vyr obit jeden modul
návštěva. Pracovníci KOMY se přijeli podívat, jak se at, jak se trvá zhruba 7 dnů a jak vzniká. V rámci volby povolání
ná
a
t
ě
š
jak vznik
OMY
v
a. Pr
ů
v
olb
se p
po
vníci K
V
v
á.
trv
olání
aco
ijeli podív
y
ámci v
r
ř
á zhruba 7 dn
nám poda ř ilo šk olu zab y dlet a vyz jsme m ě li mo žnost vid ě t r ů zné pr o f ese a se známit se
nám podařilo školu zabydlet a vyzdobit. Zajímalo je dobit. Zajímalo je jsme měli možnost vidět různé profese a seznámit se
ř
ou k
v
o
é, jak se nám
s
v
co se nám líbí. P
modulech da
a
také, jak se nám v modulech daří a co se nám líbí. Po s výrobním procesem i přípravou k němu. Tato zajíma-zajíma-
obním pr
t
ípr
ě
n
a
výr
mu. T
í a
p
tak
o
ocesem i
ř
pe č liv é pr ohlídce v šech šk olních pr ost or pr aco v á cesta dala nahlédnout žák ů m do pr áce lidí, kt e ř í se
pečlivé prohlídce všech školních prostor pracovníci vníci vá cesta dala nahlédnout žákům do práce lidí, kteří se
oblematik
ají.
ou atmosf
si naší šk
ýv
ola má a
jak pestr
ěř
y
é
V
t
éru naše šk
íme, ž
out
o pr
ocenili, jak
ocenili, jakou atmosféru naše škola má a jak pestré touto problematikou zabývají. Věříme, že si naší školy
ou zab
ol
e
a nápadité jsou naše třídy i chodby. Při tomto setkání ání budou osmáci i deváťáci více vážit.ážit.
o
a
o setk
ť
budou osmáci i
á
.
y
i
P
v
é jsou naše t
i t
chodb
de
ídy
ř
áci více v
mt
ř
nápadit
jsme na oplátku dostali po zv ání do Viz o vic na ná v š t ě - Luďka Trechováá
echo
Lu
r
jsme na oplátku dostali pozvání do Vizovic na návště-
ď
v
ka T
vu fi rmy KOMA my. Během ně- -
vu
ě
m
rm
K
OMA
y
fi
ě
hem n
y
. B
olik
k
a dn
kolika dnů bylo vše domluveno
v
še domluv
eno
ylo
b
ů
a 18. 12. se žáci osmé a deváté
a
e
d
vá
18. 12. se žáci osmé a
té
elk
ř
ou
spolu s
paní
t
edit
třídy spolu s paní ředitelkou
ř
ídy
em
olník
dali na
vy
a panem školníkem vydali na
panem šk
a
fi
e
rm
ě
ě
jsme m
exkurzi. Ve fi rmě jsme měli mož--
ž
e
li mo
xkurzi. V
ohlédnout administr
nost si prohlédnout administra-a-
nost si pr
v
á je sesta
er
ená
vu, kt
tivní budo
tivní budovu, která je sestavená
pa
vilon
Č
ila i
tv
modul
a
z
ů
R
o
z modulů a tvořila i pavilon ČR
ř
na EXPU v Itálii. V úvodu se nám odu se nám
na EXPU v Itálii. V úv
věnoval pan majitel a vedení fi r- r-
v ě no v a l pan majit el a v edení fi
o
. P
om jsme se,
t
my. Potom jsme se, vyzbrojeni ojeni
y
vyzbr
m
slušivými helmami a v estami,
slušivými helmami a vestami,
10 10