Page 10 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 10

A co pálí ty nejstarší? nejstarší?
          A   co pálí ty
          PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY

                                                               lepší
                                                                                             é si
            P ř ijímací zk oušky  na st ř ední šk ol y  jsou pr o k a ž -  lepší výsledek,  takže  je  dobré  si  říct,  že  pokud  to
                                                                                   e je dobr
            Přijímací zkoušky na střední školy jsou pro kaž-
                                                                                                       e
                                                                                                         pokud t
                                                                                                  íct, ž
                                                                                                                 o
                                                                                                 ř
                                                                     vý
                                                                       sledek, takž
          dého žáka 9. ročníku velkým a důležitým milníkem.   nevyšlo teď, vyjde to další den. další den.
          dého žák a 9. r o č níku v elkým  a   d ů le žitým milník em.  ne vy šlo t e ď ,  vyjde t o
                      dalším studiu a
                                                         áz

                                                                     am ž
                                                  f
                                                o
                                                  esní dr
                                                                                                      ocent z
                                                           e.
                                                                           e

                                                                                   v
                                                                             se de
                                                                  A
            zhodují o
                                                                                      áci hlásí? 36 pr
           o
                                                                                     ť
                                                                                    á
                                                                    k
          R
                                     budoucí pr
                                                                                                              nich


          Rozhodují o dalším studiu a budoucí profesní dráze.     A  kam  že  se  deváťáci  hlásí?  36  procent  z  nich
                                                                        e
                                                                                                    . P
                                                                                                       odobn
                                                                 edlo
                                                               uv
                                                                                                obor
                                                                                                                vy
                                                                           se hlásí na t
                                                                                      echnický
          Pro mnohé je toto období spojeno se stresem a in-in-
                                                                      , ž
          Pr o mnohé je t o t o  období spojeno se str esem a    uvedlo, že se hlásí na technický obor. Podobně vy--
                                                                                                             ě
                         ou. V
                                                                                v
                                                          na
                                  t
                                                                            o
                                m
                                                                              de
          enzivní p
                                                               sok
                      a
                                                                                   ák
                                   o

                                                                                  á
                                                                                   ť

                                     č
                                                    áme i
                              to
                                                                   é pr
                                                                                        se hlásí na obory
                                                                                                         humanitní
                       v
                                                                      ocent
                    ípr
          t
                                                                                      ů
                   ř
                                      lánku se podív
          tenzivní přípravou. V tomto článku se podíváme i na  soké procento deváťáků se hlásí na obory humanitní



                           vnímají naši de
           , jak p
          t to, jak přijímačky vnímají naši deváťáci, zjistíme, kdo   včetně uměleckých. 21 % deváťáků směruje na eko-o-
                                                                          ě
                        ky
                                                                     ě
                                                                       um
                       č
                  ijíma
                                                                č
                                                                                ch. 21 % de
                                                               v
                                                                           lecký
                 ř
                                                                 etn
                                                          d
                                                                                            á
          o
                                                                                                      ruje na ek
                                                                                                     ě
                                                                                              ák
                                                                                             ť
                                                                                                ů
                                                                                                   sm
                                         v
                                                                                           v
                                            áci, zjistíme, k
                                                            o
                                           á
                                            ť
                  ě
                                                                                                          rn
                                                                                                  r
          jim s výběrem oboru pomáhal a podle čeho se pro  nomické obory a zbytek se téměř rovnoměrně hlásí
               výb
          jim s
                                                                               a
                                                                                               ěř
                                          podle
                    r
                                                  eho se pr
                                                                                                              hlásí
                                                                      é obory
                    em oboru pomáhal
                                                                                                            ě
                                                                                                         ě
                                                                                                  o
                                                 č
                                                                                                   vnom

                                                                                     ek se t

                                                            o
                                                                                   yt
                                                                                           é
                                                                                zb

                                                                                             m
                                                               nomick

                                         a
                     r
                                                                                  dné a
                                                                         p
                              ali.
          dan
                      zhodo
                                                                                        z

                                                                                         d
                                                                                            a
                                                                                           r
                     o
                                                                          ř
                                                                                v
          daný obor rozhodovali.                               na obory přírodovědné a zdravotnické.é.
                                                                                               tnick
                                                                            odo
                                                                                 ě
                                                                                              o
                                                                                             v
                                                               na obory
                             v
             ý
                                                                           ír
               obor
            Zeptali  jsme  se  žáků  na  jejich  názory  pomocí
                                                                  S výběrem oboru většině deváťáků pomáhali ro--
            Z e p tali jsme se žák ů  na jejich náz ory  pomocí   S   výb ě r em oboru  v ě tšin ě  de v á ť ák ů  pomáhali r o
                                               ímo v
                                 erý
                                              ř
                                                               di
                                                                 č
                                                     e
                                                          ole
                                                                  e. Našli se o
                                     vyplnili p
                                                        šk


           átk
                                                                                      tací, kt
                                                                                            e

                                                                              v
                                                                                šem i
              ého do
                                                                                              ř

                                                                                                                ali
                                                                                                            vybr
                                                                                                     j obor
                                                                                              í si s
                                                                                                   v
                                                                                                    ů
          kr
          krátkého  dotazníku,  který  vyplnili  přímo  ve  škole   diče. Našli se ovšem i tací, kteří si svůj obor vybrali
                      tazníku, kt
                                                                                                       zí z
                                                                                                          nich vy
          a nyní vám přinášíme jeho vyhodnocení.vyhodnocení.
                                                                                   adit nenechali. Mno

                                                               sami a
                                                                            oho si r
          a   n yní v ám  p ř inášíme jeho                     sami a od nikoho si radit nenechali. Mnozí z nich vy-

                                                                      od nik
                                                                                                                 -
            71 % de v á ť ák ů  se p ř ipr a vuje k   p ř ijíma č k ám usilo v  cház eli tak é z   inf ormací z e  šk ol y  a   n ě kt e ř í se por adili
                                                               cházeli také z informací ze školy a někteří se poradili
            71 % deváťáků se připravuje k přijímačkám usilov--
          ně a někteří z nich přípravě věnují veškerý svůj volný   s kamarády či prarodiči. A podle čeho se rozhodo-zhodo-
          n ě  a   n ě kt e ř í z   nich p ř ípr a v ě  v ě nují v ešk erý   s v ů j v oln ý  s   k amar ády   č i pr ar odi č i. A   podle  č eho se r o
                                        edcho
                                                                                              cház
                                                                       tšina žák
                                                                                                   eli z
                                                                                                            , co je
                                               zích let, chodí
                                                                                                        t
                                                                                                        oho
                                                                      ě
                                esty

                    ují si r
                                                                                  uv
                          ů

                                                                                    ádí, ž
                                      p
                                                                ali? V
               ypl
          čas. Vyplňují si různé testy z předchozích let, chodí   vali? Většina žáků uvádí, že vycházeli z toho, co je
                                                                                ů
                                                               v
                                     z
          č
                           zné t
                                                                                            vy

           as. V
                   ň
                                        ř
                                                                                          e
          na  doučování  a  v  neposlední  řadě věnují  přípravě  baví a co jim jde. Malé procento z nich zohledňuje
          na dou č o v ání a   v   neposlední  ř ad ě  v ě nují p ř ípr a v ě    ba ví a   co jim jde. Malé pr ocent o  z   nich z ohled ň uje
                                                                                                                 o
                                          v
                                           e
                                                                mo
                                                                             lek z

                                                                                   dané pr

                                                                    žn
                                                                      ý
                                                                        vý
                                                                            ě
                                                                          d
                                               esu a
                                                                                                    zhodo
                                                                                                          v
                                                                                                           ání pr
                                             str
                                                                                            f
                                                                                           o
                                                                                            ese. R

                                                                                                   o
                   ole. I
           as i
                        p

              v
                e
                  šk

                          ř
                           est
                              o se žáci cítí
          čas i ve škole. I přesto se žáci cítí ve stresu a pod tla-pod tla-  i i možný výdělek z dané profese. Rozhodování pro
          č
          kem. Bojí se, že při testu zpanikaří, zapomenou, co  daný obor by pro ně však bylo dle jejich slov snazší,
          k em. Bojí se, ž e  p ř i t estu zpanik a ř í, zapomenou, co    dan ý  obor  b y  pr o n ě   v šak b ylo dle jejich slo v  snazší,
          se nau č ili, ž e  jim dopíše per o ,   č i nenajdou spr á vnou  k dyb y  m ě li  více inf ormací z   dané šk ol y  a ť  už z   w ebu
          se naučili, že jim dopíše pero, či nenajdou správnou   kdyby měli více informací z dané školy ať už z webu
                                                                i z
                                                                             v
                                                               č
                                                                     dne o
                                                                           t
                                                                           e
                                                                   e
                                                                              ř
                                                                                                          více t
                                                                                                    uvítali
                                                                                                  y
          učebnu.
                                                                                                                 r
                                                                                                                e
          u č ebnu.                                            či ze dne otevřených dveří, kde by uvítali více ter--
                                                                                  ch dv
                                                                                 ý
                                                                              en
                                                                                        e
                                                                                             de b
                                                                                          í, k
                                                                                         ř
            V   tak o v ém p ř ípad ě  je ale d ů le žit é zacho v a t klid  mín ů
            V takovém případě je ale důležité zachovat klid   mínů..
                                        elax
                                     é r
            vzpomenout si na n
                                              ní t
                                                  echniky
                                                          od
                                   er
          a
                                 kt
                                                                  Přijímací zkoušky jsou jen jedním z mnoha mil--
          a vzpomenout si na některé relaxační techniky od        P ř ijímací zk oušky  jsou jen jedním z   mnoha mil
                                ě
                                             č

                                            a
          pr áce s   dechem po dr obné pr o taž ení, kt er é se dá  ník ů  v   živ o t ě . D ů le žit é je, ab y  si žáci uv ě domili, ž e
          práce s dechem po drobné protažení, které se dá   níků v životě. Důležité je, aby si žáci uvědomili, že
                      sed
          zvládnout i
                                                               jejich hodno
                     v
          zvládnout i vsedě. Dále je dobré si rozdělit práci na  jejich  hodnota  není  defi nována  výsledkem  testu.
                                                   lit pr
                           . Dále je dobr
                                                                                                             t

                                                       áci na
                                                                                       fi
                                                                                                              estu.
                                                                                           v

                                              o
                                                                                                   sledk
                                               z
                          ě
                                                d
                                                                                         no
                                                                                            ána
                                                                                                        em
                                                                                                 vý
                                                 ě
                                         é si r
                                                                            ta není de
                                                                 ů
          několik  úseků  a  nezabřednout  do  cvičení  na  příliš   Důležitá je snaha, píle a chuť se neustále rozvíjet.zvíjet.

                                                               D
          n
            k
             olik úsek
                                 ednout do c
                                                                                       chu

           ě
                                                                                                         o
                                                                                           ť
                         a
                                                                                             se neustále r
                      ů
                                                                    žitá je snaha, píle a
                                                                  le
                                 ř
                                                          ř
                             zab
                                               i
                                                          íliš
                                                č
                           ne
                                              v
                                                 ení na p
          dlouhou dobu. Navíc se studentům počítá vždy ten                          N e l a  Dv o ř áko v á  a   Ond ř
                                                          e
                                           m po
                                                          t
                            víc se student
                                                                                    Nela Dvořáková a Ondřej Nuzíkej Nuzík
                                                            n
                                          ů
                                                 ítá vž
          dlouhou dobu. Na
                                                č

                                                       dy
                                          ř
                                                                           za jednou z

                                          ed námi, ale ohlédn
           ě

                           xkurzí je ješt
                         e
            tšina výlet
                                         p
                                                              ě
                                       ě
          Většina výletů a exkurzí je ještě před námi, ale ohlédněme se ještě za jednou z prosince:osince:
                      ů
                                                                         ě
                                                                                       pr
                        a
                                                               me se ješt
          V
          PO STOPÁCH NAŠÍ MODULKY
            Do naší modulky přijela koncem listopadu vzácná vzácná  vydali do provozu. Už víme, že vyrobit jeden modul
            Do naší modulky   p ř ijela k oncem list opadu     vy dali do pr o v o zu. Už  víme, ž e   vyr obit jeden modul
          návštěva. Pracovníci KOMY se přijeli podívat, jak se at, jak se  trvá zhruba 7 dnů a jak vzniká. V rámci volby povolání
          ná
                                                                                 a
              t
               ě

             š
                                                                                  jak vznik
                               OMY
                v
                 a. Pr
                                                                               ů
            v
                                                                                                     olb
                                     se p
                                                                                                          po
                         vníci K

                                                                                            V

                                                                                                             v
                                                                                          á.
                                                               trv
                                                                                                              olání
                     aco
                                          ijeli podív
                                                                                                         y
                                                                                               ámci v
                                                                                               r
                                          ř
                                                                 á zhruba 7 dn
          nám poda  ř ilo šk olu zab y dlet a   vyz            jsme m ě li mo žnost  vid ě t r ů zné pr o f ese a   se známit se
          nám podařilo školu zabydlet a vyzdobit. Zajímalo je dobit. Zajímalo je  jsme měli možnost vidět různé profese a seznámit se
                                        ř


                                                                                            ou k
                          v

                                                            o
            é, jak se nám
                                                               s
                                                                                           v

                                            co se nám líbí. P
                           modulech da
                                                                                          a

          také, jak se nám v modulech daří a co se nám líbí. Po   s výrobním procesem i přípravou k němu. Tato zajíma-zajíma-
                                                                   obním pr
                                                                                                         t
                                                                                       ípr
                                                                                                  ě
                                                                                                n
                                                                                                        a
                                                                 výr
                                                                                                   mu. T

                                         í a
                                                                                     p
          tak
                                                                                                          o
                                                                            ocesem i
                                                                                       ř
          pe č liv é pr ohlídce  v šech šk olních pr ost or  pr aco  v á  cesta dala nahlédnout žák ů m do pr áce lidí, kt e ř í se
          pečlivé prohlídce všech školních prostor pracovníci vníci  vá cesta dala nahlédnout žákům do práce lidí, kteří se
                                                                       oblematik
                                                                                         ají.

                    ou atmosf
                                                                                                       si naší šk
                                                                                       ýv
                                          ola má a
                                                   jak pestr
                                                                                             ěř
                                                                                                                 y
                                                            é
                                                                                            V
                                                               t
                              éru naše šk
                                                                                               íme, ž
                                                                out
                                                                   o pr
          ocenili, jak
          ocenili, jakou atmosféru naše škola má a jak pestré  touto problematikou zabývají. Věříme, že si naší školy
                                                                                ou zab
                                                                                                                ol
                                                                                                     e
          a nápadité jsou naše třídy i chodby. Při tomto setkání ání  budou osmáci i deváťáci více vážit.ážit.
                                                o
          a
                                                    o setk

                                                                                   ť

                                                               budou osmáci i
                                                                                  á
                                           .
                                           y
                                    i
                                             P
                                                                                 v

                   é jsou naše t
                                               i t
                                    chodb
                                                                              de
                                ídy
                               ř
                                                                                    áci více v
                                                 mt
                                              ř
           nápadit
          jsme na oplátku dostali po zv ání do  Viz o vic na ná v š t ě -                          Luďka Trechováá
                                                                                                           echo
                                                                                                   Lu
                                                                                                           r
          jsme na oplátku dostali pozvání do Vizovic na návště-
                                                                                                      ď
                                                                                                                v
                                                                                                       ka T
          vu fi rmy KOMA my. Během ně-  -
          vu
                                      ě
                         m
              rm

                  K
                   OMA
                y
             fi
                              ě
                                hem n
                           y
                            . B
           olik
          k
              a dn
          kolika dnů bylo vše domluveno
                         v
                          še domluv
                                    eno
                     ylo
                    b
                  ů
          a 18. 12. se žáci osmé a deváté
          a
                                   e
                                  d

                                    vá
           18. 12. se žáci osmé a

                                      té
                                   elk
          ř
                                      ou
               spolu s

                         paní
          t
                               edit
          třídy  spolu  s  paní  ředitelkou
                               ř
           ídy
                           em
                      olník
                                 dali na
                               vy
          a  panem  školníkem  vydali  na
            panem šk
          a

                    fi
                  e

                      rm
                        ě
                                ě
                          jsme m
          exkurzi. Ve fi rmě jsme měli mož--
                                      ž
          e
                                  li mo
           xkurzi. V
                  ohlédnout administr
          nost si prohlédnout administra-a-
          nost si pr
                                   v
                          á je sesta
                        er
                                     ená
                   vu, kt
          tivní budo
          tivní budovu, která je sestavená
                             pa
                                vilon
                                     Č
                         ila i
                      tv

           modul
                    a
          z
                  ů

                                       R
                       o

          z modulů a tvořila i pavilon ČR
                         ř
          na EXPU v Itálii. V úvodu se nám odu se nám
          na EXPU  v   Itálii. V   úv
          věnoval pan majitel a vedení fi r- r-
          v ě no v a l  pan majit el  a   v edení  fi
               o
            . P
                 om jsme se,
                t
          my. Potom jsme se, vyzbrojeni ojeni
           y
                              vyzbr
          m
          slušivými helmami a     v estami,
          slušivými  helmami  a  vestami,
           10 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15