Page 15 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 15

oje
                                i kr
                                ř
                                   eslení
                                           i psaní, nechutí
                                          č
                                                               Další  přednáška  pro  rodiče  s  paní  Mgr.  Vlkovou ou
       projeví rychlou únavou při kreslení či psaní, nechutí     Další p ř ednášk a pr o r odi č e s   paní M g r .   Vlk o v
                          v
                chlou úna
       pr
            ví ry
                           ou p
                                                                                            vyzr
                                                                               č
                                                                                 ní a
                                                                                                         je st

                                                                                     sociální
                                                                                                 álost.
                                                                      éma emo
                                                                                                       a
                                                                                                      T
       k e  kr eslení a   ob tíž emi p ř i psaní  v e  šk ole, co ž po-  bude na téma emoční a sociální vyzrálost. Ta je stej-ej-
                                                            bude na t
       ke  kreslení  a  obtížemi  při  psaní ve  škole,  což  po-
                                                                    žitá jak
                                                                 ů
                       ě
                                                                          o znalosti a
       tvrzují i
                           prvního stupn
                                                                d
                                                                                                    ě

                         z
                                                                                      do
                                                                                                     ti, kt
                                                             ě
                                                                  le
                                                                                                         er
                                                            n
               k
                                            základní šk
       tvrzují  i  kolegyně  z  prvního  stupně  základní  školy.   ně důležitá jako znalosti a dovednosti. Děti, které se é se
                                                                                          ednosti. D
                                                       ol
                                                         y
                olegyn
                                                          .
                                                                                         v


                                         ě
       Ab
                                                                        v
                                                                                        vztazích, mají

           chom t
       Abychom  těmto  potížím  předcházeli,  je  potřeba,   cítí jisté ve svých emocích a vztazích, mají větší šan-
                           tížím p
         y
                                                                    v
                                                            cítí jist
                                                                       s
                    mt
                                                                                                        tší šan-
                                                     ř
                                                      eba,
                                                                     e
                                           eli, je po
                                                    t
                                                                         ý
                                                                                                      v
                                   ř
                  ě
                                                                          ch emocích a
                                   edcház
                      o po
                                                                  é
                                                                                                       ě
                                                                                          v

                        ě
                    ali v
                                                                                   šk
                                                                       šn
                                                                           start
                                                                                v
                                                                                 e
                                                            ci na úsp
                                ornost už od nástupu do

                          tší po
                                                                     ě
                                                                         ý
                                                                                     ole i
                               z
                                                                                                t
          s
                                                                                            živ
                                                                                                  . J
         y
                                                                                                 ě
              v
                 no
               ě
           t
            e
                                                                                               o
       abyste věnovali větší pozornost už od nástupu do   ci na úspěšný start ve škole i v životě. Jak podpořit it
       ab
                                                                                                              ř
                                                                                                    ak
                                                                                                       podpo
                   v
       mat e ř sk é šk ol y  spr á vnému úchopu tužky       emoční a sociální vyzrálost si přijďte poslechnout 22.
       mateřské školy správnému úchopu tužky, podpo-, podpo-
                                                                                              t
                                                                                              e
                                                                                                poslechnout 22.

                                                                      sociální
                                                                                  álost si p
                                                            emo
                                                                 č
                                                                              vyzr
                                                                                           ij
                                                                  ní a
                                                                                            ď
                                                                                           ř
          e jemnou mo
                                                   ,
                                                  y
                                                    trhání

       rujte  jemnou  motoriku  (mačkání  plastelíny,  trhání   dubna 2025 v 16:30 hodin. 16:30 hodin.
                                    k
                                     ání plast
                                              elín
       rujt
                                   č
                                                            dubna 2025
                        t
                                                                        v
                         oriku (ma
                                                                 eji
                                                                     ám kr
                                                                ř
       papíru, zapínání kno fl  ík ů , na vlék ání k o r álk ů , st ř íhání  Přeji vám krásné jarní dny..
       papíru, zapínání knofl íků, navlékání korálků, stříhání
                                                                    v
                                                                          ásné jarní dn
                                                               P
                                                                                       y
       at d.) a   poh ybo v é  aktivity .  V aše podpor a je pr o d ě ti                        Lucie Drejčková,
                                                                                                        ej
                                                                                                L
                                                                                                             v
                                                                                                          ko
                                                                                                         č
                                                                                                              á,
       atd.) a pohybové aktivity. Vaše podpora je pro děti
                                                                                                 ucie Dr
       velmi důležitá.
       v elmi d ů le žitá.                                                  z ástupkyn ě  pr o p ř edškolní vz d ě l á v
                                                                            zástupkyně pro předškolní vzdělávání ání
                                                                               V
                                                                      á
                                                                                               át na Hallo
                                                                     ík

                                                                                                           een.
                                                                                      , po
                                                                                                         w
                                                                                  „A
                                                                                   dy
                                                                                         ď
                                                                         délce
                                                                                           sa hr
                                                                                :
                                                            Eliška J. říká Adélce V: „Ady, poď sa hrát na Halloween.“ “
                                                                 a J
                                                                        A
                                                                   .
                                                            Elišk
                                                                    ř
                     T a k o vý  sk ř iv an jak
                     Takový skřivan jako nic, o nic,
                                                            Aduš: „Eli, nezlob sa na mňa, ale ty si úplně trefená.“
                                      vidíš
                       ani ho sk
                                 o ne
                       ani ho skoro nevidíš                 A duš: „Eli, ne zlob sa na m ň a, ale ty  si úpln ě  tr ef ená. “
                               or
                       a   on si letí ješt ě  vý š
                       a on si letí ještě výš
                                                                                                              o
                                                                         „N
                                                                            o dok
                                                             asmínk
                                                                                  once už
                                                                      V
                                                                    a
                                                            J
                                                                                            enku padá sníh, t
                                                                                           v
                                                                        :

                    a tráva si stoupá na špičky             Jasmínka  V:  „No  dokonce  už  venku  padá  sníh,  to
                    a
                     tr
                              oupá na špi
                                           ky
                       á
                                          č
                        v
                         a si st
                                                            bude moje maminka čučet.“
                        posílá mu hubi
                      a posílá mu hubičky. .                bude moje mamink   a  č u č et. “
                                        ky

                      a
                                       č
                                                                          č
                                                                                      y
                                                                       ubí
                                                                                         ost
                                                                                        l
                                                                   a: „K
                                                              č
                                                            Učitelka: „Kubíčku, ty ses byl ostříhat?“ íhat?“
                                                            U
                                                               it
                                                                                  ses b
                                                                           ku, ty
                                                                                            ř
                                                                elk
       U č it elk a: „D ě ti, k do si  vzpomene, jak é máme druh y  K ubík Š: „J o ,  b yl, od p ů l  na 7 .
       Učitelka: „Děti, kdo si vzpomene, jaké máme druhy   Kubík Š: „Jo, byl, od půl na 7.“ “
       ptáčků?“
       pt á č k ů ?“
       A délk a  V :  „Pani u č it elk o ,  já t o  nem ů žu chápat do  Alžb ě tk a E. uk azuje sesta vu z   gymnastiky . U č it elk a:
       Adélka  V:  „Pani  učitelko,  já  to  nemůžu  chápat  do   Alžbětka E. ukazuje sestavu z gymnastiky. Učitelka:
                                                                 , a
                                                              ě

                                                                     do t
                                                                    k
                                                                ty
                                   e
                  druh
                                     k
                                               ypeme do
                                      dyž jim s

                        Ale
                       .
                      y
                             vím, ž
                                                                           tr
                                                            „B
                                                                         ě
       mozku, ty druhy. Ale vím, že když jim sypeme do  „Běty, a kdo tě trénuje?“ ?“
       mo

          zku, ty
                                                                            énuje
                                                                    a: „N
                                                                                               je tr
                                                                                                        a.
                                                                  tk
                                                                                                  enérk
                                                                                             e
       krmítk a, tak jsou na nás ti p t á č ci hr dí. “     Alžbětka: „No mamka předstírá, že je trenérka.“ “
                                                                                   ř
                                                                                a p
       krmítka, tak jsou na nás ti ptáčci hrdí.“
                                                                                    edstír
                                                                        o mamk
                                                                                         á, ž
                                                                 ě
                                                            Alžb
                                                                                                       a
                                                                                                        V
                                                                                                          :

                                                                      l
                                                                                 ř
                                                                         jsme zví
                                                                       y
                                                                                 átka z
                                                                     a
                                                                                                asmínk

                                                                                        papíru. J
                                                                 iho
                                                                 ř
                                                                t
       Učitelka: „A nezapomeňte se vyčůrat.“
       U č it elk a: „A   ne zapome ň t e  se  vy čů rat . “   Vystřihovaly jsme zvířátka z papíru. Jasmínka V: „Pani „Pani
                                                            Vys
                                                                    v
                                                            učitelko, tak už mám myš bez ocasu. Nó výborně,
       Eliška J: „Já už take cvakam.“
       Elišk a  J: „J á už tak e c v ak am. “               u č it elk o ,  tak už mám m y š  be z ocasu. N ó   výborn ě ,
                                                            zase sem zajíco vi ust ř ihla uši.  A   pr ase bude t eda be
                                                            zase sem zajícovi ustřihla uši. A prase bude teda bez z
                                                                              íšt
                          it
                           elk
                                                                             ř
                                                                         a, p
                         č

                                                            č
                                                                                    bude lepší, ž
                                                                                  t
                                 m
                                                                                  o
                                     máme doma t
                                   y
                                                                                ě
                              o
                                                      elon
                                                   e
                               ,
                                                    v
       Kubíček Š: „Pani učitelko, my máme doma tevelon  čumáku. Neva, příště to bude lepší, že?“  ?“
                                                                        v
           č
                                                                                                e
        ubí
                                                                       e
                                                             umáku. N
       K
            ek Š: „Pani u
       a tevelizu.“ (telefon a televizu)
       a   t e v elizu. “ (t elef on a   t ele vizu)
                                                                                                     ě
                                                                                             :
                                                              i mikulášsk
                                                                                           V
                                                                                                       sa úpln
                                                                                    A
                                                                                     délk
                                                            P
                                                                                         a
                                                                                                              ě
                                                            Při mikulášské nadílce. Adélka V: „No mě sa úplně
                                                                                              „N
                                                              ř
                                                                         é nadílce.
                                                                                                o m
                                  ešt
                                ,
       Lukášek H: „Pani učitelko, eště že spíme na lehát--  t třepú nohy.“
                           it
         k
          ášek H: „Pani u
                          č
       L
                               o
        u
                            elk
                                                                       .
                                                                      y
                                                                       “
                                                             ř
                                                              epú noh
                                          spíme na lehát
                                        e
                                       ž
                                     ě
                             sme spali na st
                                                     o
        ách, pr
                                                        b
                          y
                       dyb
                                                         y
                 o
       kách, protože kdyby sme spali na stole, tak to by   Eliška J: „Když sem byla malejší, tak ten jeden čert Eliška J: „Když sem byla malejší, tak ten jeden čert
                  ž
                                            ole, tak t
                   e
               o
                t
       k
                      k
             ě
                                                                                              o
              kná kr
                                                                                                 hr
       byla pěkná krávovina.“                               mě viděl pod tym stolem, no byla to hrůza.“ “
       b
                                                                 vid
                                                                    l
                                                                   ě
                                                                                                  ů
        yla p
                                                                                                    za.
                                                                      pod tym st
                                                              ě
                            “
                                                                                olem, no b
                        vina.
                                                                                          yla t
                      o
                                                            m
                    á
                     v
                                             ch
                         č
                                ,
                                                č
                           it
                                                      úpl
                                                 ert
                            elk
              a S: „Pani u
       Lindušk
                                                            Děti cvičí cvik svíčka. Učitelka: „Tak stačí, konec sví-
       Linduška S: „Pani učitelko, já sem sa tych čertů úpl--  D ě ti c v i č í c vik s v í č k a. U č it elk a: „ T ak sta č í, k onec s ví-
                               o
                                                    ů
                                  já sem sa ty
       n
       ně oděsila.“                                         ček.“
                                                            č
                                                             ek.
              sila.
            ě
                 “
        ě
                                                                “
          od
                                                            Julink a H: „N o já sem už st ejn ě  doho ř ela.
                                                            Julinka H: „No já sem už stejně dohořela.“ “
                                                                elk
                                                               it
                                                                                      vlk?“
                                                                   a: „D
                                                                           č
                                                                            ím se živí
                                                            U
                                                                        ě
                                                              č
       Kubík Š: „My máme doma kocúrika a menuje sa ko--
       K ubík Š: „My  máme doma k ocúrik a a   menuje sa k o  Učitelka: „Děti, čím se živí vlk?“
                                                                         ti,
          “
                                                            Mat
                                                                                 ou.
          .
       cúr
       cúr.“                                                Matoušek E: „Karkulkou.“
                                                                oušek E: „Karkulk
                                                                                    “
                                                                                                             15
                                                                                                             15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20