Page 15 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 15
oje
i kr
ř
eslení
i psaní, nechutí
č
Další přednáška pro rodiče s paní Mgr. Vlkovou ou
projeví rychlou únavou při kreslení či psaní, nechutí Další p ř ednášk a pr o r odi č e s paní M g r . Vlk o v
v
chlou úna
pr
ví ry
ou p
vyzr
č
ní a
je st
sociální
álost.
éma emo
a
T
k e kr eslení a ob tíž emi p ř i psaní v e šk ole, co ž po- bude na téma emoční a sociální vyzrálost. Ta je stej-ej-
bude na t
ke kreslení a obtížemi při psaní ve škole, což po-
žitá jak
ů
ě
o znalosti a
tvrzují i
prvního stupn
d
ě
z
do
ti, kt
ě
le
er
n
k
základní šk
tvrzují i kolegyně z prvního stupně základní školy. ně důležitá jako znalosti a dovednosti. Děti, které se é se
ednosti. D
ol
y
olegyn
.
v
ě
Ab
v
vztazích, mají
chom t
Abychom těmto potížím předcházeli, je potřeba, cítí jisté ve svých emocích a vztazích, mají větší šan-
tížím p
y
v
cítí jist
s
mt
tší šan-
ř
eba,
e
eli, je po
t
ý
v
ř
ě
ch emocích a
edcház
o po
é
ě
v
ě
ali v
šk
šn
start
v
e
ci na úsp
ornost už od nástupu do
tší po
ě
ý
ole i
z
t
s
živ
. J
y
ě
v
no
ě
t
e
o
abyste věnovali větší pozornost už od nástupu do ci na úspěšný start ve škole i v životě. Jak podpořit it
ab
ř
ak
podpo
v
mat e ř sk é šk ol y spr á vnému úchopu tužky emoční a sociální vyzrálost si přijďte poslechnout 22.
mateřské školy správnému úchopu tužky, podpo-, podpo-
t
e
poslechnout 22.
sociální
álost si p
emo
č
vyzr
ij
ní a
ď
ř
e jemnou mo
,
y
trhání
rujte jemnou motoriku (mačkání plastelíny, trhání dubna 2025 v 16:30 hodin. 16:30 hodin.
k
ání plast
elín
rujt
č
dubna 2025
t
v
oriku (ma
eji
ám kr
ř
papíru, zapínání kno fl ík ů , na vlék ání k o r álk ů , st ř íhání Přeji vám krásné jarní dny..
papíru, zapínání knofl íků, navlékání korálků, stříhání
v
ásné jarní dn
P
y
at d.) a poh ybo v é aktivity . V aše podpor a je pr o d ě ti Lucie Drejčková,
ej
L
v
ko
č
á,
atd.) a pohybové aktivity. Vaše podpora je pro děti
ucie Dr
velmi důležitá.
v elmi d ů le žitá. z ástupkyn ě pr o p ř edškolní vz d ě l á v
zástupkyně pro předškolní vzdělávání ání
V
á
át na Hallo
ík
een.
, po
w
„A
dy
ď
délce
sa hr
:
Eliška J. říká Adélce V: „Ady, poď sa hrát na Halloween.“ “
a J
A
.
Elišk
ř
T a k o vý sk ř iv an jak
Takový skřivan jako nic, o nic,
Aduš: „Eli, nezlob sa na mňa, ale ty si úplně trefená.“
vidíš
ani ho sk
o ne
ani ho skoro nevidíš A duš: „Eli, ne zlob sa na m ň a, ale ty si úpln ě tr ef ená. “
or
a on si letí ješt ě vý š
a on si letí ještě výš
o
„N
o dok
asmínk
once už
V
a
J
enku padá sníh, t
v
:
a tráva si stoupá na špičky Jasmínka V: „No dokonce už venku padá sníh, to
a
tr
oupá na špi
ky
á
č
v
a si st
bude moje maminka čučet.“
posílá mu hubi
a posílá mu hubičky. . bude moje mamink a č u č et. “
ky
a
č
č
y
ubí
ost
l
a: „K
č
Učitelka: „Kubíčku, ty ses byl ostříhat?“ íhat?“
U
it
ses b
ku, ty
ř
elk
U č it elk a: „D ě ti, k do si vzpomene, jak é máme druh y K ubík Š: „J o , b yl, od p ů l na 7 .
Učitelka: „Děti, kdo si vzpomene, jaké máme druhy Kubík Š: „Jo, byl, od půl na 7.“ “
ptáčků?“
pt á č k ů ?“
A délk a V : „Pani u č it elk o , já t o nem ů žu chápat do Alžb ě tk a E. uk azuje sesta vu z gymnastiky . U č it elk a:
Adélka V: „Pani učitelko, já to nemůžu chápat do Alžbětka E. ukazuje sestavu z gymnastiky. Učitelka:
, a
ě
do t
k
ty
e
druh
k
ypeme do
dyž jim s
Ale
.
y
vím, ž
tr
„B
ě
mozku, ty druhy. Ale vím, že když jim sypeme do „Běty, a kdo tě trénuje?“ ?“
mo
zku, ty
énuje
a: „N
je tr
a.
tk
enérk
e
krmítk a, tak jsou na nás ti p t á č ci hr dí. “ Alžbětka: „No mamka předstírá, že je trenérka.“ “
ř
a p
krmítka, tak jsou na nás ti ptáčci hrdí.“
edstír
o mamk
á, ž
ě
Alžb
a
V
:
l
ř
jsme zví
y
átka z
a
asmínk
papíru. J
iho
ř
t
Učitelka: „A nezapomeňte se vyčůrat.“
U č it elk a: „A ne zapome ň t e se vy čů rat . “ Vystřihovaly jsme zvířátka z papíru. Jasmínka V: „Pani „Pani
Vys
v
učitelko, tak už mám myš bez ocasu. Nó výborně,
Eliška J: „Já už take cvakam.“
Elišk a J: „J á už tak e c v ak am. “ u č it elk o , tak už mám m y š be z ocasu. N ó výborn ě ,
zase sem zajíco vi ust ř ihla uši. A pr ase bude t eda be
zase sem zajícovi ustřihla uši. A prase bude teda bez z
íšt
it
elk
ř
a, p
č
č
bude lepší, ž
t
m
o
máme doma t
y
ě
o
elon
e
,
v
Kubíček Š: „Pani učitelko, my máme doma tevelon čumáku. Neva, příště to bude lepší, že?“ ?“
v
č
e
ubí
e
umáku. N
K
ek Š: „Pani u
a tevelizu.“ (telefon a televizu)
a t e v elizu. “ (t elef on a t ele vizu)
ě
:
i mikulášsk
V
sa úpln
A
délk
P
a
ě
Při mikulášské nadílce. Adélka V: „No mě sa úplně
„N
ř
é nadílce.
o m
ešt
,
Lukášek H: „Pani učitelko, eště že spíme na lehát-- t třepú nohy.“
it
k
ášek H: „Pani u
č
L
o
u
elk
.
y
“
ř
epú noh
spíme na lehát
e
ž
ě
sme spali na st
o
ách, pr
b
y
dyb
y
o
kách, protože kdyby sme spali na stole, tak to by Eliška J: „Když sem byla malejší, tak ten jeden čert Eliška J: „Když sem byla malejší, tak ten jeden čert
ž
ole, tak t
e
o
t
k
k
ě
o
kná kr
hr
byla pěkná krávovina.“ mě viděl pod tym stolem, no byla to hrůza.“ “
b
vid
l
ě
ů
yla p
za.
pod tym st
ě
“
olem, no b
vina.
yla t
o
m
á
v
ch
č
,
č
it
úpl
ert
elk
a S: „Pani u
Lindušk
Děti cvičí cvik svíčka. Učitelka: „Tak stačí, konec sví-
Linduška S: „Pani učitelko, já sem sa tych čertů úpl-- D ě ti c v i č í c vik s v í č k a. U č it elk a: „ T ak sta č í, k onec s ví-
o
ů
já sem sa ty
n
ně oděsila.“ ček.“
č
ek.
sila.
ě
“
ě
“
od
Julink a H: „N o já sem už st ejn ě doho ř ela.
Julinka H: „No já sem už stejně dohořela.“ “
elk
it
vlk?“
a: „D
č
ím se živí
U
ě
č
Kubík Š: „My máme doma kocúrika a menuje sa ko--
K ubík Š: „My máme doma k ocúrik a a menuje sa k o Učitelka: „Děti, čím se živí vlk?“
ti,
“
Mat
ou.
.
cúr
cúr.“ Matoušek E: „Karkulkou.“
oušek E: „Karkulk
“
15
15