Page 11 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 11

Ve   šk olním klubu  t o  žije a   v e  spolupr áci se šk olním
          Ve školním klubu to žije a ve spolupráci se školním
       parlamentem  nás  žáci  pod vedením  týmu  „RosTu“  (paní
       parlament em nás žáci pod  v edením týmu „R os T u“ (paní
                                             Dan
                      R
                   Ivy
                                                  T
               elky
                           o
                            v
                                                y

                        osík
                                                       v
            v
                                                    č
                                                     ko
         cho
              t
                                                         )
             a
                                                        é
                                                   u
                                 paní u

                                        elky
                                      č
                                        it
       vy
       vychovatelky Ivy Rosíkové a paní učitelky Dany Tučkové)
                             é a
       zásobují zába vn ými i   pou č n ými ak cemi. Hned po N o v é m
       zásobují zábavnými i poučnými akcemi. Hned po Novém
        ce jsme se mohli zú
                                    ovo
                                                         “
       o
       roce  jsme  se  mohli  zúčastnit  Novoročního  „běhacího“
       r
                                                   hacího
                                           ního „b
                                                  ě
                                        r
                                          č
                             astnit
                            č
                                        o
                                   N
                                         ních zvyk
                                                 ů
                                        č
                                     o
                ěř
                                    v
                                      r
             zam
                                       o
                  eného na znalosti no
       kvízu zaměřeného na znalosti novoročních zvyků. .
       kvízu
             ce na t
           át
                                   nu užili
                   o
                     jsme si pr
                                 ě
                             o zm
          Kr
          Krátce na to jsme si pro změnu užili Den objímáníDen objímání, jed-, jed-
       ná se o celosvětovou akci, která si klade za cíl šířit pozitivní
                                  á si klade za cíl

                                                ší
                                er
                      v
                                                 it po
                   ě
                       ou ak
       ná se o
                                                     zitivní
                                                 ř
                            ci, kt
                     t
                     o
              celos
                  v
                                                      z

                  chick
               ps
                                     zi lidmi –
           gii a
                                             v
       ener
       energii a psychickou podporu mezi lidmi – vše samozřej-
                                                       ř
                                                        ej-
                 y
                       ou podporu me
                                              še samo
               obod
                       na bázi dobr

                   ě
           e
                      a
       m
           v
       mě ve svobodě a na bázi dobrovolného zapojení.
                                    olného zapojení.
             s
              v
                                 o
                                   v
         ě

          T ě sn ě  p ř      SRPDŠ  a   šk ol y  jsme se  v šichni
          Těsně  před  plesem ed plesem  SRPDŠ  a  školy  jsme  se  všichni
                     Dne bláznivý
       mohli zú
                                       es
                                 ch ú
       mohli zúčastnit Dne bláznivých účesůů a načerpat inspi-erpat inspi-
                                             na
                                     č
                                           a
              č
                                               č

                astnit
                              č
                                   é události. Zapojilo se nás
       r
                     ející spole
                               ensk
       raci pro nadcházející společenské události. Zapojilo se nás
            o nadcház
       aci pr
       mnoho a naše kreativita si přišla na své.
       mnoho a   naše kr eativita si p ř išla na s v é.
          Pyžamový den se stal oslavou zdravého spánku a po-
          Pyžamo vý  den  se stal  osla v ou z d r a v ého spánku a   po-
       hodo v é  atmosf éry  a   setk al  s   v elkým ohlasem.  J e  p ř íkla-
       hodové atmosféry a setkal s velkým ohlasem. Je příkla-
                              ole
               , jak se dá
                          e
       dem toho, jak se dá ve škole vytvořit zábavná a přátelská
       dem t
                            šk
                                            vná a
                                     o
                                      ř
                                       it zába
                                                     elsk
                                                         á
                                 vytv
            oho
                                                    át
                                                   ř
                         v
                                                  p

                                    zi žáky
                                             it
                                 me
                                           i
               a, kt
                                              eli. My
                                           u
                               y

                    á zlepší
             ér
                                            č
                           vztah
       atmosf
       atmosféra, která zlepší vztahy mezi žáky i učiteli. Myslím, že
                                                         e
                  er
                                                   slím, ž
       my všichni jsme si uvědomili, jak moc je důležité odpočívat
       m y   v šichni jsme si uv ě domili, jak moc je d ů le žit é odpo č ív at
       a   pe č ov a t  o   s v é z d r a ví, a   t o  nejen  v   me zinár odní
       a pečovat o své zdraví, a to nejen v mezinárodní Den spán-Den spán-
                d
         , ale k
              a
       ku
               ž
                 ý
       ku, ale každý den. den.
                                   cí je již tr
                                                       ve
                                                     ů
          Zatím poslední pr
                                             ní a
          Zatím poslední proběhlou akcí je již tradiční a u žáků vel-
                                            č

                                                u
                            hlou ak
                                          adi
                           ě
                         ob

                                                  žák
                                                         l-
                        o
                   ono
                                      s
       mi oblíbený  Ponožkový den den, který symbolicky podporuje
                                                 podporuje
                          v
                                       ymbolicky
                                   erý
                           ý
       mi oblíben
                                , kt
                  P
                ý
                      žk
       nejen po v ě domí o   Do wno vu s yndr omu, ale i   vnímání r o z -
       nejen povědomí o Downovu syndromu, ale i vnímání roz-
       dílnosti a   výjime č nosti k a ž dého jedno tliv ce  v e  spole č nosti.
       dílnosti a výjimečnosti každého jednotlivce ve společnosti.
          Ani ve  školní družině se nelení a o zábavu v ní není nou-ní není nou-
          Ani v e šk olní družin ě  se nelení a   o   zába vu v
                                         v
                                          šelikým
           om
                                                   o
                pr
              ě
       z
       ze. Kromě pravidelného času tráveného všelikým tvořenímením
                                                     ř
        e. Kr
                                 á
                             asu tr
                                   eného
                                  v
                   videlného
                  a
                            č
                                                  tv
                             tským ru
                       ý
                      n
                   o
                            ě

                        ch d
         o
        r
                                       ek, se naši nejmladší
                                      č
                     v
       a rozvojem šikovných dětským ručiček, se naši nejmladší
       a
          zv
                                     č
            ojem šik
                                      i
       žáci a   žákyn ě  mohli zapojit nap ř íklad do  Piškv ork o v é  sou-
       žáci a žákyně mohli zapojit například do Piškvorkové sou-
                                                  e
           , pr
             ojít obdobím
                                                  ř
                                                   vléci za

                                     a
       t těžeže, projít obdobím masopustumasopustu a nakonec se převléci za
                                         onec se p
       ě
                                      nak
                                                     v
        zli
       r rozličná stvoření a bytosti v rámci družinového karnevalualu.
       o
          č
                                            ého
                                           v
                         t
                          osti v
                               r
                               ámci družino
                                               karne

                        y
                  ř
           ná stv
                o
                       b

                  ení a
          Poslední týden v únoru se žáci navštěvující školní dru-
          P oslední tý den  v   únoru se žáci na v š t ě vující šk olní dru-
       žinu zaobír ali t émat  z d ra v ého jídelní č ku , významem  Den bl áznivých ú č es ů
       žinu zaobírali tématem em zdravého jídelníčku, významem   Den bláznivých účesů
       Pyžamový den den
       Pyž amo vý
                                                                                                             11
                                                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16