Page 11 - Chytrý zpravodaj - Prušánky 01/2025
P. 11
Ve šk olním klubu t o žije a v e spolupr áci se šk olním
Ve školním klubu to žije a ve spolupráci se školním
parlamentem nás žáci pod vedením týmu „RosTu“ (paní
parlament em nás žáci pod v edením týmu „R os T u“ (paní
Dan
R
Ivy
T
elky
o
v
y
osík
v
v
č
ko
cho
t
)
a
é
u
paní u
elky
č
it
vy
vychovatelky Ivy Rosíkové a paní učitelky Dany Tučkové)
é a
zásobují zába vn ými i pou č n ými ak cemi. Hned po N o v é m
zásobují zábavnými i poučnými akcemi. Hned po Novém
ce jsme se mohli zú
ovo
“
o
roce jsme se mohli zúčastnit Novoročního „běhacího“
r
hacího
ního „b
ě
r
č
astnit
č
o
N
ních zvyk
ů
č
o
ěř
v
r
zam
o
eného na znalosti no
kvízu zaměřeného na znalosti novoročních zvyků. .
kvízu
ce na t
át
nu užili
o
jsme si pr
ě
o zm
Kr
Krátce na to jsme si pro změnu užili Den objímáníDen objímání, jed-, jed-
ná se o celosvětovou akci, která si klade za cíl šířit pozitivní
á si klade za cíl
ší
er
v
it po
ě
ou ak
ná se o
zitivní
ř
ci, kt
t
o
celos
v
z
chick
ps
zi lidmi –
gii a
v
ener
energii a psychickou podporu mezi lidmi – vše samozřej-
ř
ej-
y
ou podporu me
še samo
obod
na bázi dobr
ě
e
a
m
v
mě ve svobodě a na bázi dobrovolného zapojení.
olného zapojení.
s
v
o
v
ě
T ě sn ě p ř SRPDŠ a šk ol y jsme se v šichni
Těsně před plesem ed plesem SRPDŠ a školy jsme se všichni
Dne bláznivý
mohli zú
es
ch ú
mohli zúčastnit Dne bláznivých účesůů a načerpat inspi-erpat inspi-
na
č
a
č
č
astnit
č
é události. Zapojilo se nás
r
ející spole
ensk
raci pro nadcházející společenské události. Zapojilo se nás
o nadcház
aci pr
mnoho a naše kreativita si přišla na své.
mnoho a naše kr eativita si p ř išla na s v é.
Pyžamový den se stal oslavou zdravého spánku a po-
Pyžamo vý den se stal osla v ou z d r a v ého spánku a po-
hodo v é atmosf éry a setk al s v elkým ohlasem. J e p ř íkla-
hodové atmosféry a setkal s velkým ohlasem. Je příkla-
ole
, jak se dá
e
dem toho, jak se dá ve škole vytvořit zábavná a přátelská
dem t
šk
vná a
o
ř
it zába
elsk
á
vytv
oho
át
ř
v
p
zi žáky
it
me
i
a, kt
eli. My
u
y
á zlepší
ér
č
vztah
atmosf
atmosféra, která zlepší vztahy mezi žáky i učiteli. Myslím, že
e
er
slím, ž
my všichni jsme si uvědomili, jak moc je důležité odpočívat
m y v šichni jsme si uv ě domili, jak moc je d ů le žit é odpo č ív at
a pe č ov a t o s v é z d r a ví, a t o nejen v me zinár odní
a pečovat o své zdraví, a to nejen v mezinárodní Den spán-Den spán-
d
, ale k
a
ku
ž
ý
ku, ale každý den. den.
cí je již tr
ve
ů
Zatím poslední pr
ní a
Zatím poslední proběhlou akcí je již tradiční a u žáků vel-
č
u
hlou ak
adi
ě
ob
žák
l-
o
ono
s
mi oblíbený Ponožkový den den, který symbolicky podporuje
podporuje
v
ymbolicky
erý
ý
mi oblíben
, kt
P
ý
žk
nejen po v ě domí o Do wno vu s yndr omu, ale i vnímání r o z -
nejen povědomí o Downovu syndromu, ale i vnímání roz-
dílnosti a výjime č nosti k a ž dého jedno tliv ce v e spole č nosti.
dílnosti a výjimečnosti každého jednotlivce ve společnosti.
Ani ve školní družině se nelení a o zábavu v ní není nou-ní není nou-
Ani v e šk olní družin ě se nelení a o zába vu v
v
šelikým
om
o
pr
ě
z
ze. Kromě pravidelného času tráveného všelikým tvořenímením
ř
e. Kr
á
asu tr
eného
v
videlného
a
č
tv
tským ru
ý
n
o
ě
ch d
o
r
ek, se naši nejmladší
č
v
a rozvojem šikovných dětským ručiček, se naši nejmladší
a
zv
č
ojem šik
i
žáci a žákyn ě mohli zapojit nap ř íklad do Piškv ork o v é sou-
žáci a žákyně mohli zapojit například do Piškvorkové sou-
e
, pr
ojít obdobím
ř
vléci za
a
t těžeže, projít obdobím masopustumasopustu a nakonec se převléci za
onec se p
ě
nak
v
zli
r rozličná stvoření a bytosti v rámci družinového karnevalualu.
o
č
ého
v
t
osti v
r
ámci družino
karne
y
ř
ná stv
o
b
ení a
Poslední týden v únoru se žáci navštěvující školní dru-
P oslední tý den v únoru se žáci na v š t ě vující šk olní dru-
žinu zaobír ali t émat z d ra v ého jídelní č ku , významem Den bl áznivých ú č es ů
žinu zaobírali tématem em zdravého jídelníčku, významem Den bláznivých účesů
Pyžamový den den
Pyž amo vý
11
11