Page 14 - Chytrý zpravodaj - Most 03/2024
P. 14
14 školství
n environmentální výchova Školu tvoří 4 pracoviště. Místa poskytova- n polytechnická výchova – materiálně-technické
n návštěvy divadelních a kouzelnických předsta- ného vzdělávání: zázemí pro pracovní činnosti
vení, koncertů n rozvoj počítačové gramotnosti – výukové pro-
n pořádání výletů a exkurzí Růžová gramy na interaktivní tabuli
n míčové hry ve spolupráci se sportovními kluby, školní vzdělávací program Svět plný sluníček n hrátky s keramickou hlínou
projekty – Se Sokolem do života, Děti na startu n příprava na bezproblémový vstup dětí do ZŠ, n výchova k ekologii s výlety do přírody, chova-
n spolupráce s domovem seniorů v projektu „Dě- spolupráce se ZŠ, poznávání školního prostředí telské činnosti
dečku, babičko, pojď si se mnou hrát“ při společných akcích n bruslení, plavání, míčové hry ve sportovní hale
n heterogenní složení tříd, respektování specific- n návštěvy divadla, koncertů, knihovny
Hutnická kých potřeb dítěte
školní vzdělávací program Co vyprávěly staré n spolupráce se školskými poradenskými zaříze- Františka Malíka
stromy ními (PPP, SPC) školní vzdělávací program Svět plný sluníček
n statut cvičné školy pro střední pedagogickou n logopedická péče – vytipování potíží, individu- n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ – Me-
školu a vyšší odbornou školu ální práce při procvičování toda dobrého startu, Maxík
n spolupráce se ZŠ a školskými poradenskými n nápravy grafomotorických obtíží n spolupráce se ZŠ, střední pedagogickou školou
zařízeními (PPP, SPC) n seznamování s výpočetní technikou (interak- n spolupráce se školskými poradenskými zaříze-
n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ tivní tabule), digitálními technologiemi ními (PPP, SPC)
n individuální přístup a respektování osobnosti n zapojování do projektů pro rozvoj školy n logopedická péče, úzká spolupráce s SPC
dítěte, práce s dětmi se speciálními vzdělávacími n polytechnická a keramická dílna – netradiční n keramická dílna, polytechnická dílna na školní
potřebami, optimální podmínky k rozvoji dětí výtvarné techniky zahradě
včetně kompenzačních pomůcek n ekologická výchova – péče o prostředí, ve kte- n rozvoj počítačové gramotnosti – práce s inter-
n podmínky pro vzdělávání dětí mladších 3 let rém žijeme, příroda živá i neživá aktivní tabulí
n grafomotorická a logopedická prevence n všestranný pohybový rozvoj – plavání (Aqua- n sportovní aktivity, míčové hry ve sportovní
n projektové vzdělávání a projektové dny s rodiči chobotničky), rozšířená tělesná výchova hale, předplavecká výchova
n rozvoj výtvarných schopností a estetického cí- n výlety, turistika, návštěvy divadla n výchova k ekologii s výlety do přírody, koutky
tění, účast ve výtvarných soutěžích n tvořivé dílny s rodiči, udržování tradic a svátků živé přírody ve třídách
n míčové hry ve spolupráci se sportovními kluby, za účasti rodičů n návštěvy divadla, kulturní akce, účast
projekty – Se Sokolem do života, Děti na startu n vedení dětí k účasti na veřejném životě města, v soutěžích
n besedy a odborné poradenství pro rodiče spolupráce s dalšími organizacemi n podpora tradic a svátků ve spolupráci s rodiči
n spolupráce s domovem pro seniory Mgr. Věra Richterová, ředitelka školy
Komořanská
Albrechtická 414 školní vzdělávací program Svět plný sluníček Středisko denní péče pro děti do 3 let věku,
školní vzdělávací program Co vyprávěly staré n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ – Me- Městská správa sociálních služeb, Most,
stromy toda dobrého startu Františka Malíka 973
n statut cvičné školy pro žáky střední pedago- n spolupráce se ZŠ – návštěvy 1. tř., sportovní www.msss-most.cz
gické školy soutěže, seznámení s interaktivní tabulí
n spolupráce se ZŠ, příprava na bezproblémový n spolupráce se školskými poradenskými zaříze- Středisko zajišťuje: poskytování výchovné
vstup do ZŠ ními (PPP, SPC) a zdravotně preventivní péče dětem od 16 měsíců
n spolupráce se školskými poradenskými zaříze- n heterogenní složení tříd, respektování specific- do 3 let věku.
ními (PPP, SPC) kých potřeb dítěte Poskytovatel: Městská správa sociálních služeb
n individuální přístup a respektování osobnosti n všestranný rozvoj dětské osobnosti – příspěvková organizace
dítěte, práce s dětmi se speciálními vzdělávacími n náprava grafomotorických obtíží, logopedická Provoz zařízení: pondělí až pátek 6:00–16:00 h.
potřebami, optimální podmínky k rozvoji dětí péče
včetně kompenzačních pomůcek n poradenská péče pro děti a rodiče, úzká spolu- Cíle:
n podmínky i pro vzdělávání dětí mladších 3 let práce s rodiči n individuální pomoc při začleňování dítěte do
n logopedická a grafomotorická prevence n využití počítačových výukových programů a in- skupiny vrstevníků
n zážitkové seznamování s řemesly (výuka v po- teraktivní tabule n zajištění pocitu bezpečí u dětí laskavým, pod-
lytechnické učebně i v mobilní učebně na školní n míčové hry, předplavecká výchova – Aqua- porujícím a pozitivním přístupem
zahradě), rozvoj tvořivosti dětí chobotničky n rozvoj řeči a fantazie dětí čtením a vyprávěním
n inovace vzdělávání s využitím interaktivní n polytechnická výchova – materiálně-technické pohádek, zpíváním
tabule zázemí pro pracovní činnosti n pomoc při osvojování hygienických návyků
n projektové vzdělávání a projektové dny s rodiči n výlety do přírody n úzká spolupráce s rodiči, společné akce v zaří-
n přírodovědné pozorování a experimenty, za- n návštěvy Divadla rozmanitostí zení, setkávání se seniory
hradničení ve školním skleníku, výchova k ekologii n spolupráce s penzionem pro seniory n poznávání světa kolem nás prostřednictvím vý-
n fotbalové hrátky a míčové hry ve spolupráci se letů do přírody, divadla, knihovny
sportovními kluby, sportovní projekty – Se Soko- Jana Kříže n rozvoj jemné i hrubé motoriky a podporování
lem do života, Děti na startu školní vzdělávací program Svět plný sluníček radosti z pohybu
n besedy a odborné poradenství pro rodiče n heterogenní třídy – individualizace vzdělávání, n plavecké kurzy ve spolupráci s Aquababy Most
Miroslava Samková, ředitelka školy respektování specifických potřeb dítěte Bc. Denisa Benešová, DiS.
n spolupráce se ZŠ – návštěvy, zábavná
4. mateřská škola, Most, dopoledne
příspěvková organizace n spolupráce s odborníky – poradenské konzul- Podrobnější informace o jednotlivých
se sídlem Růžová 1427, Most 434 01 tace s PPP, SPC mateřských školách a kritéria
ms.ruzova@4msmost.cz; n usnadnění adaptace dítěte, partnerská spolu- přijímání k předškolnímu vzdělávání
www.4msmost.cz práce s rodiči lze nalézt na webových stránkách
n logopedická péče, rehabilitační dechová škol, stejně jako odkazy na aplikaci,
Mateřská škola zajišťuje: výchovu a vzdělá- gymnastika kde bude možné podat elektronickou
vání pro děti zpravidla od 3 do 6 let. n nápravy grafomotorických obtíží, Metoda dob- přihlášku.
Provoz mateřské školy: 6:00–16:30 h. rého startu