Page 13 - Chytrý zpravodaj - Most 03/2024
P. 13
březen 2024 školství 13
n moderní pojetí vzdělávání s interaktivní n výchova k ekologii, výlety do přírody, ozdravné n využití interaktivní techniky jako motivačního
technikou pobyty v Krušných horách doplňku v předškolním vzdělávání
n výjezdy do škol v přírodě, ekologicky zaměřené n míčové hry, fotbalové činnosti ve spolupráci n polytechnické vzdělávání ve venkovní učebně,
výlety do přírody s fotbalovým klubem práce s keramickou hlínou
n rozšířená nabídka tělovýchovných aktivit n návštěvy Divadla rozmanitostí, koncertů, n rozšířená nabídka pohybových aktivit – spor-
n návštěvy divadla, výchovné a kulturní akce, knihovny, účast v soutěžích tovní a míčové hry a výuka bruslení ve spolupráci
účast v soutěžích n podpora tradic a svátků ve spolupráci s rodiči se sportovními kluby, výuka plavání
Mgr. Šárka Procházková, ředitelka školy a veřejností n celoroční využívání multifunkčního hřiště na
n spolupráce s MSSS, hasiči, neziskovými zahradě školy
2. mateřská škola, Most, organizacemi n výjezdy dětí do Krušných hor
příspěvková organizace
se sídlem Lidická 44, Most 434 01 Antonína Dvořáka Marie Pujmanové
2msmost@2msmost.cz; školní vzdělávací program Barvínkovy nepo- školní vzdělávací program Putování se
www.2msmost.cz sedné notičky sluníčkem
n statut cvičné školy pro žáky střední pedago- n příprava na bezproblémový vstup dětí do ZŠ,
Mateřská škola zajišťuje: výchovu a vzdělá- gické školy spolupráce se ZŠ
vání pro děti zpravidla od 3 do 6 let. n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ, spolu- n všestranný rozvoj dětské osobnosti
Provoz mateřské školy: 6:00–16:30 h. práce se ZŠ n individuální přístup, respektování osobnosti
n logopedická a grafomotorická prevence dítěte
Školu tvoří 6 pracovišť. Místa poskytova- n rozvoj digitální gramotnosti s využitím interak- n poradenská činnost pro rodiče, spolupráce
ného vzdělávání: tivních pomůcek, robotika s PPP, SPC
n ekologická výchova spojená s výlety do přírody, n preventivní logopedická péče
Lidická ozdravné pobyty n využití venkovní učebny pro badatelské, po-
školní vzdělávací program Šťastná a hravá n výtvarné experimentování, práce s keramickou lytechnické vzdělávání – rozvoj manuálních
planetka hlínou dovedností
n statut cvičné školy pro žáky střední pedago- n rozšířená nabídka pohybových aktivit – ta- n výlety do přírody s ekologickým zaměřením,
gické školy neční výuka, sportovní a míčové hry ozdravné výjezdy
n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ, spolu- a bruslení ve spolupráci se sportovními kluby, vý- n začlenění svátků a tradic do výuky ve spolu-
práce se ZŠ, prevence školní neúspěšnosti uka plavání práci s rodiči a veřejností
n individuální přístup, respektování osobnosti n celoroční využívání multifunkčního hřiště na n rozšířená nabídka pohybových aktivit – spor-
dítěte, inkluzivní vzdělávání zahradě školy tovní a míčové hry a výuka bruslení ve spolupráci
n spolupráce se školskými poradenskými zaříze- n kulturní a společenské akce, aktivní účast se sportovními kluby, výuka plavání
ními – PPP, SPC v soutěžích n návštěvy divadla, kulturní akce, účast v soutě-
n logopedická péče, intervence a rozvoj žích, spolupráce s MSSS
grafomotoriky Zdeňka Fibicha Monika Vydrová Krovová, ředitelka školy
n využití venkovní učebny pro badatelské, po- školní vzdělávací program Kam mě nohy donesou
lytechnické vzdělávání – rozvoj manuálních n statut cvičné školy pro žáky střední pedago- 3. mateřská škola, Most,
dovedností gické školy příspěvková organizace
n využití interaktivní techniky (robotiky) jako n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ, spolu- se sídlem Antonína Sochora 2937,
motivačního doplňku ve vzdělávání práce se ZŠ Most 434 01
n výtvarné experimentování, práce s keramickou n individuální přístup a respektování osobnosti ms.sochora@3msmost.cz;
hlínou dítěte www.3msmost.cz
n ekologické výlety a ozdravné pobyty v přírodě, n logopedická prevence a podpora grafomotoriky
ozdravné výjezdy, spolupráce s ekologickými cen- u dětí Mateřská škola zajišťuje: výchovu a vzdělá-
try, projektové dny n spolupráce s PPP, SPC vání pro děti zpravidla od 3 do 6 let, celodenní
n rozšířená nabídka pohybových aktivit ve n poradenská péče pro děti a rodiče péči dětem od 1 roku do 3 let v jednom oddělení
spolupráci se sportovními kluby – míčové hry n polytechnické vzdělávání jeslí a celodenní péči dětem od 18 měsíců ve 2 dět-
ve sportovní hale, rozvoj základů plaveckých n rozšířená výchova k ekologii spojená s výlety do ských skupinách.
dovedností přírody a okolí, ozdravné pobyty Provoz mateřské školy: 6:00–16:30 h.
n návštěvy Divadla rozmanitostí, koncertů, n rozšířená nabídka pohybových aktivit – spor-
knihovny, kina, planetária tovní a míčové hry ve spolupráci se sportovními Školu tvoří 3 pracoviště. Místa poskytova-
n podpora tradic a svátků ve spolupráci s rodiči kluby, výuka plavání ného vzdělávání:
a veřejností n celoroční využívání multifunkčního hřiště na
zahradě školy Antonína Sochora
Albrechtická 503 n podpora svátků a tradic ve spolupráci s rodiči školní vzdělávací program Co vyprávěly staré
školní vzdělávací program Kouzelný rok a veřejností stromy
n vytváření podmínek i pro práci s dětmi se spe- n návštěvy Divadla rozmanitostí, knihovny, kina, n statut cvičné školy pro střední pedagogickou
ciálními vzdělávacími potřebami planetária školu a vyšší odbornou školu
ve spolupráci se školskými poradenskými zaříze- n spolupráce se ZŠ a školskými poradenskými
ními (PPP, SPC) Vítězslava Nezvala zařízeními (PPP, SPC)
n spolupráce se ZŠ, seznamování s prostředím, školní vzdělávací program Jaro, léto, podzim, n stimulační program pro předškoláky a děti
pohybové činnosti v tělocvičně ZŠ zima s odkladem školní docházky
n individuální přístup a respektování osobnosti n příprava na bezproblémový vstup do ZŠ, pre- n logopedická péče a prevence
dítěte vence školní neúspěšnosti, spolupráce se ZŠ n příprava dětí pro život – vedení ke zdravému
n vzdělávání dětí mladších 3 let n poskytování logopedické prevence i intervence životnímu stylu
n logopedická prevence v MŠ, spolupráce s SPC n projektové vzdělávání a projektové dny s ro-
n poradenská péče pro rodiče n poskytování podpory dětem se speciálními diči, vlastní celoroční projekty
n rozvoj počítačové gramotnosti, využití digitál- vzdělávacími potřebami v běžné třídě n rozvíjení výtvarných schopností a estetického
ních pomůcek, interaktivní tabule n zaměření na rozvoj gramotností cítění