Page 29 - Chytrý Zpravodaj - Brandýsko - květen 2021
P. 29
29 | MĚSTSKÉ LISTY Školství KvĚTen
výsluní v rozjezdu logopedická osvěta
Ztichlé chodby našich pavilonů 42 dní čekaly na alespoň částečný Díky projektu MAP II pro Brandýsko (č. proj. CZ.02.3.68/0.0/0.0/1
návrat našich žáků. Přesně tolik dní nesměli do školy chodit vů- 7_047/0011529) proběhly během měsíce února tři webináře na
bec žáci, ani ti nejmenší. nyní se ale vše snad proměňuje. téma podpory rozvoje řečových dovedností a komunikace u dětí.
Setkání bylo určené rodičům mateřských škol zapojených do pro-
V pondělí 12. 4. se do školy dostalo A snažíme se, aby škola žila i jiný- jektu, kteří se chtěli dozvědět něco více o tom, jak již od narození
10 tříd prvního stupně, které další tý- mi momenty, než jsou jen distribuce pomoci svým dětem rozvíjet řeč a celkové komunikační schop-
den vystřídá jeho druhá polovina, respirátorů, testů, rukavic nebo pyt- nosti a také jak předcházet vzniku logopedických vad.
a my také vyhlížíme termín, kdy se lů na odpady. V únoru jsme napří-
alespoň rotačním způsobem vrátí i žá- klad rozhýbali Výsluní v rámci po- O webináře byl ských škol z území ORP Brandýs nad
ci toho stupně druhého. Distanční hybové výzvy. Po dobu čtyř týdnů se hned od vyhláše- Labem-Stará Boleslav, největší část se-
výuka se tak týká stále většiny žáků, střídaly jednotlivé týdenní výzvy, ní termínu velký mináře byla věnována předškolnímu
ale pomalu se začíná objevovat i ta které plnili jak žáci, tak pedagogové zájem, a to pře- věku a řečovým dovednostem, které by
prezenční. s pomocí chytrých aplikací zazna- devším díky dítě mělo zvládnout do nástupu do ško-
Rozhodně se ale nejedná o návrat menávajících pohyb. Soutěžilo se skvělé spolupráci se zástupci mateř- ly. To bylo také téma, které rodiče nejví-
do normálu. Rotační výuka, kdy jsou v rámci tříd, kdy se sledovalo, kolik ských škol. Pozvánky na webinář pro ce zajímalo v závěrečném prostoru pro
děti týden ve škole a týden doma, není žáků dané třídy daný týden výzvu rodiče sdíleli na nástěnkách v šatnách dotazy. Velký počet dotazů se také týkal
normální režim. Přesto ho považuji za splnilo. Počasí přálo, tak jsme mohli dětí, na FB profilech a webových tipů na procvičování problémových hlá-
výrazně lepší než představa uzavře- zařadit i trasy na běžkách, ale v za- stránkách svých školek. Původně sek u dětí. V praktické části webináře
ných škol do konce června. Pravidelné dáních byla i chůze nebo běh. jsme měli v plánu jen jeden seminář, měli rodiče možnost zhlédnout videa
testování žáků dvakrát týdně před vý- Poslední týden bylo úkolem vytvořit ale pro množství přihlášených rodičů s nápady na činnosti, pomocí kterých
ukou. To také nikdo v minulosti neza- zajímavý obrázek, který zachytila jsme s nadšením přidali dva další ter- mohou se svými dětmi hravě rozvíjet
žil. Stálé roušky či respirátory po do- v mapě používaná aplikace sledující míny. Celkově jsme se nakonec s naší některé z předškolních dovedností.
bu výuky, to také není žádný med. pohyb. A jaké byly výsledky? Na prv- logopedickou osvětou dostali do bez- Děkujeme do mateřských škol
A k tomu patřičná aklimatizace žáků ním stupni vyhrála nakonec třída 3. mála devadesáti domácností. v Brandýse nad Labem-Staré
na školní prostředí, u některých do- A před 3. D a 2. D. Na druhém stup- Webinářů se zúčastnili rodiče dětí Boleslavi za skvělou spolupráci na
konce po čtyřech měsících. To jsou ni zvítězila „sportovka“ 8. C před 8. napříč věkovými skupinami, téma bylo projektu a propagaci seminářů pro
náročné úkoly, které nyní řeší všechny D a 7. C. V kategorii dospěláků pak tedy zaměřené na rozvoj řeči od naroze- rodiče v rámci mateřských škol.
školy a samozřejmě také Výsluní. nejlepší výsledky nasbírala katego- ní po vstup do základní školy. Vzhledem Bc. Dita Šimáčková,
Ale to není důvod ke stěžování. Je rie paní vychovatelek a asistentek. k tomu, že to byli rodiče dětí z mateř- sdílený logoped projektu
to letošní fakt, a to, že po škole se Dohromady se do výzvy zapojila vel-
najednou šíří dobrá nálada a úsměvy ká většina z naší tisícovky žáků,
dětí opět zaplňují školní chodby a tří- a tak jsme Výsluní opravdu rozhýba-
dy, je pro mě výborná zpráva. li. Je třeba ale poděkovat i rodičům,
Můžeme se tak soustředit plně na to, protože bez jejich podpory by přede-
co je naší hlavní činností, a to je vzdě- vším ty nejmenší děti venkovní akti-
lávání dětí. vity podnikat samostatně nemohly.
A samozřejmě dík i patří i směrem
k pedagogům tělocviku pod vede-
ním Hany Vltavské, kteří výzvu or-
ganizovali.
Během dubna zase zkoušíme
obejít rovník, byť jen virtuálně. Za
první týden urazili naši žáci a peda-
gogové dohromady přes 7 000 km,
další týden přibylo dalších 11 000
km. Nyní, v půlce dubna, čekáme,
jestli stihneme celou vzdálenost 40
000 km urazit do konce dubna.
Jasně, je to jen hra. Ale jakýkoliv
důvod, který nabídne dětem jinou
Dominika Laurinová, 6.C činnost než jen sezení před obra-
zovkami počítačů, je prima. I když
právě vzdělávání u počítačů bude
letos fungovat až do konce školního
roku, byť jen ob jeden týden v rámci
oné rotace.
Zároveň si také přejeme, aby se na-
še školní hovory netočily jen kolem
podstatných jmen rodu středního
vzoru stavení. Slova jako očkování,
testování, vyhnutí se losování (přeci
jen je doba zápisu), přemlouvání (za-
pni si prosím kameru či mikrofon…)
a podobné rádi doplňujeme také slovy
vzdělávání, usmívání či radování.
Jan Přibyl,
Anežka Dovčiaková, 4.D ředitel školy