Page 29 - Chytrý Zpravodaj - Brandýsko - květen 2021
P. 29

29  |  MĚSTSKÉ LISTY                                 Školství                                               KvĚTen
      výsluní v rozjezdu  logopedická osvěta



      Ztichlé chodby našich pavilonů 42 dní čekaly na alespoň částečný   Díky projektu MAP II pro Brandýsko (č. proj. CZ.02.3.68/0.0/0.0/1
      návrat našich žáků. Přesně tolik dní nesměli do školy chodit vů-  7_047/0011529) proběhly během měsíce února tři webináře na
      bec žáci, ani ti nejmenší. nyní se ale vše snad proměňuje.   téma podpory rozvoje řečových dovedností a komunikace u dětí.
                                                                 Setkání bylo určené rodičům mateřských škol zapojených do pro-
      V  pondělí  12.  4.  se  do  školy  dostalo     A snažíme se, aby škola žila i jiný-  jektu, kteří se chtěli dozvědět něco více o tom, jak již od narození
      10 tříd prvního stupně, které další tý-  mi momenty, než jsou jen distribuce   pomoci svým dětem rozvíjet řeč a celkové komunikační schop-
      den  vystřídá  jeho  druhá  polovina,   respirátorů, testů, rukavic nebo pyt-  nosti a také jak předcházet vzniku logopedických vad.
      a  my  také  vyhlížíme  termín,  kdy  se   lů  na  odpady.  V  únoru  jsme  napří-
      alespoň rotačním způsobem vrátí i žá-  klad  rozhýbali  Výsluní  v  rámci  po-  O  webináře  byl   ských škol z území ORP Brandýs nad
      ci  toho  stupně  druhého.  Distanční   hybové výzvy. Po dobu čtyř týdnů se   hned od vyhláše-  Labem-Stará Boleslav, největší část se-
      výuka  se  tak  týká  stále  většiny  žáků,   střídaly  jednotlivé  týdenní  výzvy,   ní  termínu  velký   mináře  byla  věnována  předškolnímu
      ale  pomalu  se  začíná  objevovat  i  ta   které plnili jak žáci, tak pedagogové   zájem,  a  to  pře-  věku a řečovým dovednostem, které by
      prezenční.                   s  pomocí  chytrých  aplikací  zazna-       devším   díky   dítě mělo zvládnout do nástupu do ško-
        Rozhodně  se  ale  nejedná  o  návrat   menávajících  pohyb.  Soutěžilo  se   skvělé  spolupráci  se  zástupci  mateř-  ly. To bylo také téma, které rodiče nejví-
      do normálu. Rotační výuka, kdy jsou   v rámci tříd, kdy se sledovalo, kolik   ských škol. Pozvánky na webinář pro   ce zajímalo v závěrečném prostoru pro
      děti týden ve škole a týden doma, není   žáků  dané  třídy  daný  týden  výzvu   rodiče sdíleli na nástěnkách v šatnách   dotazy. Velký počet dotazů se také týkal
      normální režim. Přesto ho považuji za   splnilo. Počasí přálo, tak jsme mohli   dětí,  na  FB  profilech  a  webových   tipů na procvičování problémových hlá-
      výrazně  lepší  než  představa  uzavře-  zařadit i trasy na běžkách, ale v za-  stránkách  svých  školek.  Původně   sek  u  dětí.  V  praktické  části  webináře
      ných škol do konce června. Pravidelné   dáních  byla  i  chůze  nebo  běh.   jsme měli v plánu jen jeden seminář,   měli  rodiče  možnost  zhlédnout  videa
      testování žáků dvakrát týdně před vý-  Poslední týden bylo úkolem vytvořit   ale pro množství přihlášených rodičů   s  nápady  na  činnosti,  pomocí  kterých
      ukou. To také nikdo v minulosti neza-  zajímavý  obrázek,  který  zachytila   jsme s nadšením přidali dva další ter-  mohou  se  svými  dětmi  hravě  rozvíjet
      žil. Stálé roušky či respirátory po do-  v mapě používaná aplikace sledující   míny. Celkově jsme se nakonec s naší   některé z předškolních dovedností.
      bu  výuky,  to  také  není  žádný  med.   pohyb. A jaké byly výsledky? Na prv-  logopedickou osvětou dostali do bez-  Děkujeme  do  mateřských  škol
      A k tomu patřičná aklimatizace žáků   ním stupni vyhrála nakonec třída 3.   mála devadesáti domácností.   v  Brandýse  nad  Labem-Staré
      na  školní  prostředí,  u  některých  do-  A před 3. D a 2. D. Na druhém stup-  Webinářů  se  zúčastnili  rodiče  dětí   Boleslavi  za  skvělou  spolupráci  na
      konce  po  čtyřech  měsících.  To  jsou   ni zvítězila „sportovka“ 8. C před 8.   napříč věkovými skupinami, téma bylo   projektu  a  propagaci  seminářů  pro
      náročné úkoly, které nyní řeší všechny   D a 7. C. V kategorii dospěláků pak   tedy zaměřené na rozvoj řeči od naroze-  rodiče v rámci mateřských škol.
      školy a samozřejmě také Výsluní.  nejlepší  výsledky  nasbírala  katego-  ní po vstup do základní školy. Vzhledem   Bc. Dita Šimáčková,
        Ale to není důvod ke stěžování. Je   rie  paní  vychovatelek  a  asistentek.   k tomu, že to byli rodiče dětí z mateř-  sdílený logoped projektu
      to  letošní  fakt,  a  to,  že  po  škole  se   Dohromady se do výzvy zapojila vel-
      najednou šíří dobrá nálada a úsměvy   ká  většina  z  naší  tisícovky  žáků,
      dětí opět zaplňují školní chodby a tří-  a tak jsme Výsluní opravdu rozhýba-
      dy,  je  pro  mě  výborná  zpráva.   li. Je třeba ale poděkovat i rodičům,
      Můžeme se tak soustředit plně na to,   protože bez jejich podpory by přede-
      co je naší hlavní činností, a to je vzdě-  vším ty nejmenší děti venkovní akti-
      lávání dětí.                 vity  podnikat  samostatně  nemohly.
                                   A  samozřejmě  dík  i  patří  i  směrem
                                   k  pedagogům  tělocviku  pod  vede-
                                   ním  Hany  Vltavské,  kteří  výzvu  or-
                                   ganizovali.
                                     Během  dubna  zase  zkoušíme
                                   obejít rovník, byť jen virtuálně. Za
                                   první týden urazili naši žáci a peda-
                                   gogové dohromady přes 7 000 km,
                                   další  týden  přibylo  dalších  11  000
                                   km.  Nyní,  v  půlce  dubna,  čekáme,
                                   jestli stihneme celou vzdálenost 40
                                   000  km  urazit  do  konce  dubna.
                                   Jasně,  je  to  jen  hra.  Ale  jakýkoliv
                                   důvod,  který  nabídne  dětem  jinou
      Dominika Laurinová, 6.C      činnost  než  jen  sezení  před  obra-
                                   zovkami počítačů, je prima. I když
                                   právě  vzdělávání  u  počítačů  bude
                                   letos fungovat až do konce školního
                                   roku, byť jen ob jeden týden v rámci
                                   oné rotace.
                                     Zároveň si také přejeme, aby se na-
                                   še  školní  hovory  netočily  jen  kolem
                                   podstatných  jmen  rodu  středního
                                   vzoru  stavení.  Slova  jako  očkování,
                                   testování,  vyhnutí  se  losování  (přeci
                                   jen je doba zápisu), přemlouvání (za-
                                   pni si prosím kameru či mikrofon…)
                                   a podobné rádi doplňujeme také slovy
                                   vzdělávání, usmívání či radování.
                                                       Jan Přibyl,
      Anežka Dovčiaková, 4.D                          ředitel školy
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34