Page 13 - Zpravodaj ZLÍN_Hotový
P. 13

Doprava
                                                                      REALITNÍ KANCELÁŘ S TRADICÍ

 Systém povolování uzavírek pro stavby ve Zlíně                                 OD ROKU 1992


 V období letních prázdnin   stavby by taktéž překračoval hlukové limity noč-
 město opět čekají největší   ního klidu, a ačkoliv by mohli být uspokojeni ři-
 diči, noční práce v zastavěném území nepovolí   VYUŽIJTE AKTUÁLNÍ VÝHODNÉ SITUACE
 dopravní omezení.
 hygienická stanice.                                                           AKCE!
 Stavby omezující dopravu ve městě jsou v čase   NA TRHU A PRODEJTE ZA NEJLEPŠÍ CENU!
 prázdnin prováděny z důvodů menšího provo-  „Stavba trvá dlouho, myslím, že by to měli
 zu, který je způsobený školními prázdninami,   stihnout za poloviční dobu.“  Tržní odhad ZDARMA  Plánek nemovitosti  PRODEJTE
 lidmi  odcestovanými  na  dovolených,  zavede-  Pokud se jedná o stavby v zastavěném území,
 ním letního jízdního řádu MHD, ale především   tak se většinou musí před samotným zahájením   3D SCAN nemovitosti  Homestaging  S NÁMI
 se jedná o období, kdy vrcholí stavební sezona.   stavby provést i nutné přeložky inženýrských sítí,   NEMOVITOST
 „Jsem  rád,  že  na  magistrátu  vznikla  pozice   následně bourací nebo výkopové práce samotné
 koordinátora  dopravních  staveb.  Tuto  pozici   stavby. Délka stavebních prací se odvíjí od složi-  Profesionální foto  Vyřízení hypotéky  A ZÍSKEJTE
 považuji  za  jednu  z  klíčových.  Do  budoucna   V  rámci  uzavírek  a  dopravních  staveb  obecně   tosti stavby, kdy se musí také dodržet technolo-  nemovitosti  TABLET
 očekávám,  že  se  městu  podaří  lépe  skloubit   padají tyto nejčastější dotazy:  gické postupy.
 investiční záměry města, soukromých společ-                                   Podrobné podmínky
 ností  i  jednotlivců  a  společností  zajišťujících   „Proč se nepracovalo v době pandemie?“  „Nepracují o víkendu.“  ÚSPĚŠNĚ PRODANÉ NEMOVITOSTI:  naleznete na www.zvonek.cz
 služby pro město, např. VaK Zlín, Teplo Zlín aj.,“   Od  prvního  „lockdownu“  město  proinvestovalo   Termín odevzdání finální stavby je smluvně ur-
 okomentoval systém města radní pro dopravu   v dopravních stavbách zhruba 150 milionů korun.   čen na základě hrubého časového harmonogra-
 Michal Čížek. Všechny složky, které se podíle-  Finanční prostředky Rada města Zlína uvolňuje   mu, který je součástí nabídky firem v rámci výbě-  2.490.000 Kč  6.290.000 Kč  7.500.000 Kč  3.530.000 Kč  530.000 Kč
 jí na stanovování dopravního značení, mají za   v měsíci březnu a následně lze soutěžit zhotovi-  rových řízení na zhotovitele staveb. Přesný plán
 cíl co nejmenší dopravní omezení. Stavba ale   tele stavby, jehož výběr trvá přibližně 2 měsíce.   organizace  výstavby  poté  stanoví  společnost,
 musí být také proveditelná z hlediska techno-  Plná stavební sezona většinou začíná od konce   která vyhrála výběrové řízení. V případě nutnosti
 logických  postupů  stavby.  Díky  pandemické   května daného roku. Nicméně v době pandemie   technologické přestávky je společnosti směřují
 situaci si přijíždějící lidé z okolních obcí odvykli   mnohé  společnosti  měly  také  omezený  provoz   na víkendy, kdy také společnosti dodávající ba-  Byt 1+kk Zlín - Ševcovská  Byt 6+kk Zlín - Lazy  Jednodomek Zlín - Letná  Pozemek Zlín - Velíková  Garáž Zlín - Malenovice
 využívání veřejné linkové dopravy a při dojíždě-  většinou z důvodů nemocnosti pracovníků.  licí  materiál  (asfaltovou  směs)  nebo  betonárky   makléř Kateřina Kolomazníková  makléř Mgr. Anna Zvonková  makléř Michal Bartl  makléř Lucien Vaculín  makléř Mgr. Miroslav Zvonek
 ní za prací začali užívat osobní automobily.  nejsou v provozu.
 „Návrat cestujících k osobním automobilům je   „Nemuselo se to ještě opravovat.“
 bohužel  jedním  z  klíčových  problémů,  jelikož   Ačkoliv se veřejnosti může zdát povrch vozovky   „Jak takovou stavbu mohl někdo povolit?“  www.zvonek.cz  603 246 680
 dochází k zahlcování dopravy a přílivu vozidel   relativně dobrý, nemusí tomu tak být. Včasnou   Dopravní  značení  může  navrhovat  jen  specia-
 na nezpoplatněných ulicích, které mají sloužit   opravou asfaltového povrchu se dá zabránit dal-  lizovaná firma. Vyjadřují se k ní dotčené orgány
 občanům bydlícím ve Zlíně. Město tedy chystá   šímu znehodnocení spodních vrstev komunika-  státní správy, kterými jsou dopravní inspektorát
 tzv. modré zóny, které zaručí občanům parko-  ce, čímž se eliminuje náročnější oprava spojená   Policie ČR, silniční správní úřad a také vlastník
 vací místa u domů. Dále je v plánu vybudování   s dlouhodobější uzavírkou.  komunikace. Nejedná se tedy o rozhodnutí jed-
 záchytných parkovišť na okrajích města s dal-  notlivého úřadu nebo odboru. Navrhnout objízd-
 ším využitím MHD, na kterou statutární město   „Mají stavět v noci a přes den pustit provoz.“  nou trasu není jednoduché a trasy jsou pak plá-
 Zlín ročně přispívá 150 mil. korun ze svého roz-  Z  hlediska  technologického  postupu,  potažmo   novány po stávajících komunikacích. To má pak
 počtu,“ sdělil hlavní myšlenku radní.  ceny  díla  je  tato  možnost  nereálná.  Zhotovitel
 za následek zaplnění objízdných tras.
 Postup při plánování uzavírek od roku 2021:
 1. Plánování: Koordinátor staveb komunikuje se
 společnostmi (např. ŘSD, ŘSZK, VaK Zlín, Teplo
 Zlín aj.) a sbírá informace týkající se investičních
 plánů v daném roce. Před samotnou realizací se
 projednává návrh dopravního značení a posuzu-
 je se termín realizace v daném roce.
 ZLÍNSKÝ KRAJ BUDE    2. Simulace: Plánovaná ulice je uzavřena v do-
 OD 1. 7. DO 25. 8. 2021    pravním modelu města, pomocí kterého lze vy-
 REALIZOVAT   počítat přesměrování dopravy do okolních ulic.
 Tento výpočet i plán uzavírek město předává spe-
 REKONSTRUKCI
 cializované firmě, která řeší koordinaci semaforů
 BŘEZNICKÉ ULICE.  ve městě, pro provedení případných opatření.
 3. Aplikace: Připomínky z výpočtu nebo z terénu
 jsou předávány do žádosti o dopravní značení,
 přičemž musí být v souladu se zákonem. Vždy
 jsou snahy o domluvu mezi zhotovitelem stavby
 a objednatelem.
 4. Informace: O všech uzavírkách jsou vydávány
 tiskové  zprávy  na  oficiálních  stránkách  města,
 jsou  plněny  sociální  sítě  a  vycházejí  novinové
 články, stejně jako jsou informovány složky IZS
 i dopravní společnost.
 5. Cíl: Všichni zúčastnění se snaží, aby omezení
 byla co nejmenší a nepotkávaly se v čase celko-
 vé uzavírky ulic.   /vac/
 12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18