Page 11 - Zpravodaj ZLÍN_Hotový
P. 11
Doprava Doprava
Město má hotovou studii proveditelnosti pro druhou Dále bude komunikace vedena přes křižo- „Zbudování komunikace bude důležitým kro-
vatku ulic Přímá a Nábřeží podél průmys- kem v dopravě. Tato stavba má přímou návaz-
část kapacitní pravobřežní komunikace lového areálu na Chmelnici směrem do nost na další strategickou stavbu, tzv. Pršten-
skou příčku, která bude spojovat třídu Tomáše
Louk. Na trase mají vzniknout další dvě
světelně řízené křižovatky v místní části Bati s ulicemi L. Váchy a Nábřeží,“ uvedl radní.
Statutární město Zlín má vytvořenou studii proveditelnosti ní budoucí obsluhy územní studie řeší také Louky. Studie vedení komunikace vyúsťuje Obě akce jsou významné, jelikož v rámci
autobusové zastávky MHD. Plánovaná pra- u obchodního řetězce Uni Hobby a Terno. dlouhodobě připravované stavby Moderni-
pro druhou část vedení pravobřežní komunikace v úseku
vobřežní komunikace počítá po celé délce Zde je napojení navrženo na silnici I/49 tří- zace a elektrizace železniční trati Otrokovi-
Prštné – Louky. s chodníky a smíšenou stezkou pro pěší dy Tomáše Bati a na místní komunikaci na ce-Zlín-Vizovice má být změněno dopravní
i cyklisty včetně přechodů pro chod- ulici Zadní Luhy v Loukách, kde současně napojení do místní části Prštné. Novým na-
Cílem záměru bylo prověření vedení kapa- po Louky. Zadání bude zpraco- ce. Součástí budou také nové láv- končí katastrální území města Zlína. pojením bude vyřešena doprava v této části.
citní komunikace podél pravého břehu řeky váno ještě v letošním roce,“ ky pro cyklisty a chodce. Celá stavba kapacitní pravobřežní komuni- „V případě, že ve Zlíně budujeme nové stav-
Dřevnice od hranice katastru Tečovice a Lou- uvedl Michal Čížek. Nová kapacitní komunikace na- kace v délce od části Podbaba až po úsek by, počítáme u nich s kompletním řešením
ky nad Dřevnicí až za křižovatku ul. Nábřeží Tak jako studie první části hradí stávající místní komunikaci v Loukách je strategickou stavbou, jejímž dopravní obslužnosti, která zahrnuje hro-
s ul. Přímá, kde plynule navazuje na „Studii Podbaba – Prštné, tak i druhá a povede podél areálu Rybníky vatkou světelnou, tak aby mohla být koordi- cílem je ulevit silnici I/49, která protíná madnou dopravu, pěší i cyklistickou. Nejinak
vedení kapacitní komunikace v úseku Prštné část Prštné – Louky řeší šířko- v ulicích Nábřeží, Přímá a v části novaně řízena s novou mimoúrovňovou kři- město a je páteřní spojnicí Zlína s dalšími je tomu v plánu budování pravobřežní komu-
– Podbaba“. vé uspořádání komunikace na ulic Gahurova a Mladcovská. Pů- žovatkou na silnici I/49 třídy Tomáše Bati. městy. nikace,“ uzavírá radní. /vac/
„Odhadovaná cena nákladů pro stavbu pra- základě intenzity provozu a kapa- vodní záměr vedení komunikace přes
vobřežní komunikace v celé délce je 1 mld. citního posouzení jednotlivých křižova- areál Rybníky se ukázal jako velmi kompli- inzerce
korun včetně DPH. Aktuálně bude město za- tek. kovaný a drahý skrz soukromé vlastnictví po-
dávat další stupeň projektu – dokumentaci Pravobřežní komunikace v celé délce na- zemků. Navržená trasa byla proto upravena
pro územní rozhodnutí, které bude obsaho- vrhuje ucelenou dopravní síť řešící pohyb a povede tak podél celého rybnického areá-
vat komplexní vedení kapacitní komunikace, pěších a cyklistů. Nedílnou součástí jsou lu. Současně byl upraven záměr na stavbu
tedy od části pod Jižními Svahy Podbaba až i návrhy přechodů pro chodce. Pro zajiště- okružní křižovatky, který byl nahrazen křižo-
KONCERTY
A FESTIVALY
V OLOMOUCI
10 11