Page 10 - Zpravodaj ZLÍN_Hotový
P. 10

Doprava                                                                                                                                                                                                           Doprava






































       Město má hotovou studii proveditelnosti pro druhou                                                                                                         Dále bude komunikace vedena přes křižo-  „Zbudování  komunikace  bude  důležitým  kro-
                                                                                                                                                                  vatku  ulic  Přímá  a  Nábřeží  podél  průmys-  kem v dopravě. Tato stavba má přímou návaz-
       část kapacitní pravobřežní komunikace                                                                                                                      lového  areálu  na  Chmelnici  směrem  do   nost na další strategickou stavbu, tzv. Pršten-
                                                                                                                                                                                                       skou příčku, která bude spojovat třídu Tomáše
                                                                                                                                                                  Louk.  Na  trase  mají  vzniknout  další  dvě
                                                                                                                                                                  světelně  řízené  křižovatky  v  místní  části   Bati s ulicemi L. Váchy a Nábřeží,“ uvedl radní.
       Statutární město Zlín má vytvořenou studii proveditelnosti               ní budoucí obsluhy územní studie řeší také                                        Louky. Studie vedení komunikace vyúsťuje   Obě  akce  jsou  významné,  jelikož  v  rámci
                                                                                autobusové  zastávky  MHD.  Plánovaná  pra-                                       u  obchodního  řetězce  Uni  Hobby  a  Terno.   dlouhodobě  připravované  stavby  Moderni-
       pro druhou část vedení pravobřežní komunikace v úseku
                                                                                vobřežní  komunikace  počítá  po  celé  délce                                     Zde je napojení navrženo na silnici I/49 tří-  zace  a  elektrizace  železniční  trati  Otrokovi-
       Prštné – Louky.                                                             s chodníky a smíšenou stezkou pro pěší                                         dy Tomáše Bati a na místní komunikaci na   ce-Zlín-Vizovice  má  být  změněno  dopravní
                                                                                      i cyklisty včetně přechodů pro chod-                                        ulici Zadní Luhy v Loukách, kde současně   napojení do místní části Prštné. Novým na-
       Cílem  záměru  bylo  prověření  vedení  kapa-  po  Louky.  Zadání  bude  zpraco-  ce. Součástí budou také nové láv-                                        končí katastrální území města Zlína.  pojením bude vyřešena doprava v této části.
       citní komunikace podél pravého břehu řeky   váno  ještě  v  letošním  roce,“     ky pro cyklisty a chodce.                                                 Celá stavba kapacitní pravobřežní komuni-  „V případě, že ve Zlíně budujeme nové stav-
       Dřevnice od hranice katastru Tečovice a Lou-  uvedl Michal Čížek.                 Nová  kapacitní  komunikace  na-                                         kace v délce od části Podbaba až po úsek   by,  počítáme  u  nich  s  kompletním  řešením
       ky nad Dřevnicí až za křižovatku ul. Nábřeží   Tak  jako  studie  první  části    hradí stávající místní komunikaci                                        v  Loukách  je  strategickou  stavbou,  jejímž   dopravní  obslužnosti,  která  zahrnuje  hro-
       s ul. Přímá, kde plynule navazuje na „Studii   Podbaba – Prštné, tak i druhá      a  povede  podél  areálu  Rybníky    vatkou světelnou, tak aby mohla být koordi-  cílem  je  ulevit  silnici  I/49,  která  protíná   madnou dopravu, pěší i cyklistickou. Nejinak
       vedení kapacitní komunikace v úseku Prštné   část Prštné – Louky řeší šířko-     v ulicích Nábřeží, Přímá a v části    novaně řízena s novou mimoúrovňovou kři-  město a je páteřní spojnicí Zlína s dalšími   je tomu v plánu budování pravobřežní komu-
       – Podbaba“.                         vé  uspořádání  komunikace  na              ulic  Gahurova  a  Mladcovská.  Pů-    žovatkou na silnici I/49 třídy Tomáše Bati.  městy.                      nikace,“ uzavírá radní.       /vac/
       „Odhadovaná cena nákladů pro stavbu pra-  základě intenzity provozu a kapa-   vodní záměr vedení komunikace přes
       vobřežní komunikace v celé délce je 1 mld.   citního posouzení jednotlivých křižova-  areál Rybníky se ukázal jako velmi kompli-                                                                                             inzerce
       korun včetně DPH. Aktuálně bude město za-  tek.                          kovaný a drahý skrz soukromé vlastnictví po-
       dávat další stupeň projektu – dokumentaci   Pravobřežní  komunikace  v  celé  délce  na-  zemků. Navržená trasa byla proto upravena
       pro územní rozhodnutí, které bude obsaho-  vrhuje  ucelenou  dopravní  síť  řešící  pohyb   a povede tak podél celého rybnického areá-
       vat komplexní vedení kapacitní komunikace,   pěších  a  cyklistů.  Nedílnou  součástí  jsou   lu.  Současně  byl  upraven  záměr  na  stavbu
       tedy od části pod Jižními Svahy Podbaba až   i  návrhy  přechodů  pro  chodce.  Pro  zajiště-  okružní křižovatky, který byl nahrazen křižo-












                                                                                                                                                                                                                   KONCERTY
                                                                                                                                                                                                                A FESTIVALY
                                                                                                                                                                                                               V OLOMOUCI






       10                                                                                                                                                                                                                               11
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15