Page 12 - Zpravodaj ZLÍN_Hotový
P. 12
Doprava
REALITNÍ KANCELÁŘ S TRADICÍ
Systém povolování uzavírek pro stavby ve Zlíně OD ROKU 1992
V období letních prázdnin stavby by taktéž překračoval hlukové limity noč-
město opět čekají největší ního klidu, a ačkoliv by mohli být uspokojeni ři-
diči, noční práce v zastavěném území nepovolí VYUŽIJTE AKTUÁLNÍ VÝHODNÉ SITUACE
dopravní omezení.
hygienická stanice. AKCE!
Stavby omezující dopravu ve městě jsou v čase NA TRHU A PRODEJTE ZA NEJLEPŠÍ CENU!
prázdnin prováděny z důvodů menšího provo- „Stavba trvá dlouho, myslím, že by to měli
zu, který je způsobený školními prázdninami, stihnout za poloviční dobu.“ Tržní odhad ZDARMA Plánek nemovitosti PRODEJTE
lidmi odcestovanými na dovolených, zavede- Pokud se jedná o stavby v zastavěném území,
ním letního jízdního řádu MHD, ale především tak se většinou musí před samotným zahájením 3D SCAN nemovitosti Homestaging S NÁMI
se jedná o období, kdy vrcholí stavební sezona. stavby provést i nutné přeložky inženýrských sítí, NEMOVITOST
„Jsem rád, že na magistrátu vznikla pozice následně bourací nebo výkopové práce samotné
koordinátora dopravních staveb. Tuto pozici stavby. Délka stavebních prací se odvíjí od složi- Profesionální foto Vyřízení hypotéky A ZÍSKEJTE
považuji za jednu z klíčových. Do budoucna V rámci uzavírek a dopravních staveb obecně tosti stavby, kdy se musí také dodržet technolo- nemovitosti TABLET
očekávám, že se městu podaří lépe skloubit padají tyto nejčastější dotazy: gické postupy.
investiční záměry města, soukromých společ- Podrobné podmínky
ností i jednotlivců a společností zajišťujících „Proč se nepracovalo v době pandemie?“ „Nepracují o víkendu.“ ÚSPĚŠNĚ PRODANÉ NEMOVITOSTI: naleznete na www.zvonek.cz
služby pro město, např. VaK Zlín, Teplo Zlín aj.,“ Od prvního „lockdownu“ město proinvestovalo Termín odevzdání finální stavby je smluvně ur-
okomentoval systém města radní pro dopravu v dopravních stavbách zhruba 150 milionů korun. čen na základě hrubého časového harmonogra-
Michal Čížek. Všechny složky, které se podíle- Finanční prostředky Rada města Zlína uvolňuje mu, který je součástí nabídky firem v rámci výbě- 2.490.000 Kč 6.290.000 Kč 7.500.000 Kč 3.530.000 Kč 530.000 Kč
jí na stanovování dopravního značení, mají za v měsíci březnu a následně lze soutěžit zhotovi- rových řízení na zhotovitele staveb. Přesný plán
cíl co nejmenší dopravní omezení. Stavba ale tele stavby, jehož výběr trvá přibližně 2 měsíce. organizace výstavby poté stanoví společnost,
musí být také proveditelná z hlediska techno- Plná stavební sezona většinou začíná od konce která vyhrála výběrové řízení. V případě nutnosti
logických postupů stavby. Díky pandemické května daného roku. Nicméně v době pandemie technologické přestávky je společnosti směřují
situaci si přijíždějící lidé z okolních obcí odvykli mnohé společnosti měly také omezený provoz na víkendy, kdy také společnosti dodávající ba- Byt 1+kk Zlín - Ševcovská Byt 6+kk Zlín - Lazy Jednodomek Zlín - Letná Pozemek Zlín - Velíková Garáž Zlín - Malenovice
využívání veřejné linkové dopravy a při dojíždě- většinou z důvodů nemocnosti pracovníků. licí materiál (asfaltovou směs) nebo betonárky makléř Kateřina Kolomazníková makléř Mgr. Anna Zvonková makléř Michal Bartl makléř Lucien Vaculín makléř Mgr. Miroslav Zvonek
ní za prací začali užívat osobní automobily. nejsou v provozu.
„Návrat cestujících k osobním automobilům je „Nemuselo se to ještě opravovat.“
bohužel jedním z klíčových problémů, jelikož Ačkoliv se veřejnosti může zdát povrch vozovky „Jak takovou stavbu mohl někdo povolit?“ www.zvonek.cz 603 246 680
dochází k zahlcování dopravy a přílivu vozidel relativně dobrý, nemusí tomu tak být. Včasnou Dopravní značení může navrhovat jen specia-
na nezpoplatněných ulicích, které mají sloužit opravou asfaltového povrchu se dá zabránit dal- lizovaná firma. Vyjadřují se k ní dotčené orgány
občanům bydlícím ve Zlíně. Město tedy chystá šímu znehodnocení spodních vrstev komunika- státní správy, kterými jsou dopravní inspektorát
tzv. modré zóny, které zaručí občanům parko- ce, čímž se eliminuje náročnější oprava spojená Policie ČR, silniční správní úřad a také vlastník
vací místa u domů. Dále je v plánu vybudování s dlouhodobější uzavírkou. komunikace. Nejedná se tedy o rozhodnutí jed-
záchytných parkovišť na okrajích města s dal- notlivého úřadu nebo odboru. Navrhnout objízd-
ším využitím MHD, na kterou statutární město „Mají stavět v noci a přes den pustit provoz.“ nou trasu není jednoduché a trasy jsou pak plá-
Zlín ročně přispívá 150 mil. korun ze svého roz- Z hlediska technologického postupu, potažmo novány po stávajících komunikacích. To má pak
počtu,“ sdělil hlavní myšlenku radní. ceny díla je tato možnost nereálná. Zhotovitel
za následek zaplnění objízdných tras.
Postup při plánování uzavírek od roku 2021:
1. Plánování: Koordinátor staveb komunikuje se
společnostmi (např. ŘSD, ŘSZK, VaK Zlín, Teplo
Zlín aj.) a sbírá informace týkající se investičních
plánů v daném roce. Před samotnou realizací se
projednává návrh dopravního značení a posuzu-
je se termín realizace v daném roce.
ZLÍNSKÝ KRAJ BUDE 2. Simulace: Plánovaná ulice je uzavřena v do-
OD 1. 7. DO 25. 8. 2021 pravním modelu města, pomocí kterého lze vy-
REALIZOVAT počítat přesměrování dopravy do okolních ulic.
Tento výpočet i plán uzavírek město předává spe-
REKONSTRUKCI
cializované firmě, která řeší koordinaci semaforů
BŘEZNICKÉ ULICE. ve městě, pro provedení případných opatření.
3. Aplikace: Připomínky z výpočtu nebo z terénu
jsou předávány do žádosti o dopravní značení,
přičemž musí být v souladu se zákonem. Vždy
jsou snahy o domluvu mezi zhotovitelem stavby
a objednatelem.
4. Informace: O všech uzavírkách jsou vydávány
tiskové zprávy na oficiálních stránkách města,
jsou plněny sociální sítě a vycházejí novinové
články, stejně jako jsou informovány složky IZS
i dopravní společnost.
5. Cíl: Všichni zúčastnění se snaží, aby omezení
byla co nejmenší a nepotkávaly se v čase celko-
vé uzavírky ulic. /vac/
12