Page 38 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 02/2024
P. 38

2    TÝNECKÉ LISTY                                                                                                PŘESAHY
           55 minut s Pavlou a Michalem Nýdrlovými

                                      Občas musíme sladit rychlost

       Prodali velmi úspěšnou reklamní agen-
       turu  a  vydali  se  na  plachetnici  kolem
       světa.  V  Karibiku  ztroskotali,  bojovali
       o život. A sotva vystoupili na pevninu,
       zavolali  do  Prahy,  naskočili  na  rychlík
       prezidentských  voleb  a  kampaň  Petra
       Pavla  dovedli  do  vítězného  konce.  Co
       dělají dnes Pavla a Michal Nýdrlovi?

       Každý podnikatel prodej firmy pro-
       žívá  jinak.  Vystoupit  z  rozjetého
       a úspěšného podnikání není zrovna
       lehké, že?
       Pavla: A není to také okamžité. Po pod-
       pisu kupní smlouvy nás čekaly ještě tři
       roky tvrdé práce. Šlo o to, aby převzetí
       firmy  proběhlo  pokud  možno  v  klidu
       a bez ztrát, aby to zvládl management
       a  lidi  neztratili  práci  a  ano  také,  aby-
       chom dostali peníze, na kterých jsme se
       dohodli. Takže jsme dál makali, ale vě-
       děli jsme, že se nejpozději na konci roku
       2021 sebereme a jedeme okolo světa.
       Po letech práce jsme chtěli být s dětmi,
       chtěli jsme jim vrátit tu spoustu času,
       kdy  jsme  kvůli  byznysu  nemohli  být
       spolu. Firma je prostě závazek.
       Michal: Objet zeměkouli na plachetnici
       byl sen, na který jsme se připravovali od
       roku 2013. Velmi systematicky, prostě
       jsme to chtěli. A když se pak v roce 2018
       objevila možnost prodeje firmy, přišlo to
       jako na zavolanou. Rozhodli jsme se to                                                                        Tomáš Nosil
       rozetnout, ale nebudu nic zastírat, bylo
       to těžké. Ta firma bylo moje baby, budo-  Pavla Nýdrle Byla už ve firmě partnerem a spolumajitelem, pra-  Michal Nýdrle „Jsou tři druhy hodnot, které potřebujete
       val jsem ji od roku 2002.       covala  i  pro  nadnárodní  korporace.  Jak  říká,  každá  zkušenost  se   v jakékoli práci na světě: kapitál, vědomosti a svoboda.“
                                       počítá. Jejím krédem je staré surfařské přísloví: „If you do not go, you   Tenhle citát Tomáše Bati provázel Michala od dětství. Vy-
       Takže jste podnikal od dvaceti? To   do not know“. Vystudovala Vysokou školu ekonomickou, pokračovala   růstal totiž v rodině podnikatelů, kteří jej brali jako své krédo,
       byl poměrně brzký start.        ve studiu v Anglii a Belgii, aby se pak doma vrhla do marketingových   a to zůstalo i jejich synovi. První podnik založil těsně před
       Michal:  Jsem  totální  samorost.  Nikdy   vod.  Z  pozice  account  direktora  v  nadnárodní  síťové  agentuře   dvacátými narozeninami a jeho společnosti Nydrle a Red
       jsem nefungoval pod žádným manaže-  Young&Rubicam přeskočila do agentury Nydrle, kterou založil Michal   Media, které tvořily jádro budoucí skupiny Kindred, se brzy
       rem, nikdy jsem neměl šéfa. A pak – jen   Nýdrle. A jak to tak občas bývá, z obchodních partnerů se stali part-  etablovaly jako digitální a reklamní lídři střední a východní
       si to představte – po dvaceti letech jsme   neři životní. Komunikační firmy, které vybudovali ještě s několika dal-  Evropy. V roce 2019 spolu se svými partnery provedl skupinu
       se  při  prodeji  firmy  dohodli  na  nové   šími partnery, prodali nakonec manželé Nýdrlovi nadnárodní skupině   Kindred Group úspěšným exitem.
       struktuře řízení. Jako původní šéf jsem   Publicis Groupe a posléze vyrazili s dvěma dětmi na cestu okolo světa   Po celou dobu aktivně investoval jak na akciových trzích, tak
                                                                                        do rizikového kapitálu, ale i do nemovitostí, které mu pomá-
                                       na  plachetnici.  Po  9  měsících  se  jim  ale  na  moři  zlomil  stěžen,
       šel stranou, vedle nového generálního   naštěstí se zachránili. Tato zkušenost a začátek války na Ukrajině je   hají vyvažovat jeho mediální aktivity. Společně se svou že-
       ředitele, jemuž reportovali Pavla a Lu-  přiměly vrátit se do České republiky a nabídnout podporu prezident-  nou se účastnil prezidentské kampaně Petra Pavla a podílí se
       káš, šéf naší druhé divize. Byl jsem tam
                                       skému kandidátovi Petru Pavlovi. Pavla se stala volební manažerkou      také na dalších aktivitách, které mají za cíl zachovat lokální
       tedy  i  nebyl,  chodil  jsem  na  boardy          a jak to dopadlo, víme všichni. Dnes se věnuje správě rodinného   bohatství.
       a mohl se vyjadřovat, mít chytré nápa-  portfolia a marketingovým konzultacím.
       dy, ale vlastně mě nikdo neposlouchal.
       To mi vydrželo asi tři čtvrtě roku a pak   firmě 250 lidí. A když jsme se spojili, bylo   Jak vás tak poslouchám, jste velmi   ská, nechává mě si myslet, že to řídím.
       jsem si řekl, že už jen mrhám tím, co   fér, že stanovili podmínky pro všechny   propojeni,  doplňujete  se.  To  není
       umím, a naopak se nutím do aktivit, kte-  stejné. Tedy v praxi se manažerem týmu   zrovna častý rodinný model.  A nedělá právě tohle problémy při
       ré mi nejsou úplně blízké. Jako lev v  kle-  mohl stát kdokoliv – od nás i od nich. Ne-  Michal: Já jsem v rodině neviděl nikdy ji-  řízení ostatních lidí?
       ci. Jo, tak jsem si přesně připadal. Ode-  báli se pustit naše lidi do klíčových po-  ný model. Třeba děda jezdil celý život po   Pavla: No… když jsem po Michalovi pře-
       šel jsem po roce a Pavla s Lukášem to   zic. Doteď je ve firmě spousta lidí, kteří   ambasádách, babička byla stále s ním,   bírala vedení první agentury, protože už
       tam ještě rok a půl dotahovali.   ještě pracovali s námi. I když jim asi víc   vlastně mu dělala sekretářku. Sekretář-  chtěl  rozvíjet  další  projekty,  nebylo  to
                                      vyhovovala  majitelská  firma,  korporát   ku… To zní hrozně, že?   zrovna  lehké.  Už  jen  se  tam  postavit
       A dotáhli jste to tam, kam jste chtě-  jim dal zase globální jméno a globální   Pavla:  Děkuju,  konečně  vím,  jak  to   místo chlapíka, co dělal vždycky dobrou
       li?                            zakázky. A to je také velmi důležité.  mám!                   náladu, byl pozitivní, zvyklý elegantně
       Michal: Deal byl postavený tak, že ku-                        Michal: Děda byl obchodní atašé v   Ří-  a otevřeně pojmenovávat i negativní té-
       pující vypočetli na základě čísel z roku   Jenom se mi to zdá, anebo ještě pře-  mě, Libanonu, Vietnamu, v Alžíru, různě   mata,  bylo  náročné.  A  pak  jsme  ještě
       2017 určitou trajektorii a dohodli jsme   ce jen máte za agenturu smutek?  po světě, babička mu pomáhala s agen-  museli přiznat, že spolu randíme. Bylo
       se, že když v přechodových třech letech   Michal: Chvílemi se mnou cloumaly po-  dou. To zní líp, ne? Vždyť víte, co chci   jasné, jak se na mne budou dívat. Že to
       firma poroste, dosáhneme také maxima   city, které drtí otce, když předává dceru   říct.  Prostě  celý  život  spolupracovali.   všechno  mám  jen  tak,  zadarmo.  Něco
       dohodnuté  prodejní  ceny.  Svázali  nás   do rukou ženicha. Nicméně s odstupem   Máma se svým mužem, mým otčímem,   podobného jsem si pak ještě prožila ve
       tím  vlastně  do  svého  korporátního  fi-  doby musím říct, že ten ženich byl princ.   také podnikala – věnovali se rodinnému   volebním týmu Petra Pavla. Michal mě
       nančního řízení, přičemž ale neutlumili   Ale v tu dobu jsem to tak neviděl. V den,   rezidenčnímu  developmentu.  Kupovali   doporučil  Tomášovi  Richtrovi  a  ten  to
       energii a apetit pro inovace, které naši   kdy jsme to podepsali, jsem chtěl sezvat   staré  domy,  opravovali  je,  prodávali.   prezentoval  asi  takhle:  „Lidi,  mám
       firmu celé roky posunovaly kupředu. Ve   všechny lidi, kteří s námi během dvaceti   Viděl  jsem  tedy  tuhle  „komplemen-  výborného volebního lídra, je to manžel-
       výsledku to znamenalo, že Pavla stano-  let pracovali, a uspořádat obrovský mej-  taritu“  ve  všech  pádech.  A  když  jsem   ka jednoho donora.“ A teď všichni: „No
       vená kritéria přeplnila, zisky se navýšily.   dan. Jenže v momentě, kdy jsem pode-  potkal  Pavlu  a  přesvědčil  ji,  aby  pra-  ty jo, to bude strašný, paní přijde s ka-
       To byl obrovský efekt, a proto také spou-  psal smlouvu, se mi udělalo špatně. Jel   covala v mé firmě, bylo jasné, že bude-  belkou a bude se chtít jenom fotit.“ Pros-
       sta lidí ve firmě zůstala. To se v tak zva-  jsem domů a tři měsíce doktoři nevě-  me dělat spolu.   tě manželka to občas nemá jednoduché.
       ném  intelektuálním  byznysu  nestává   děli, co mi je, rvali do mě zleva, zprava            Musí nejdříve obhájit, že si to všechno
       moc často. Pro mě je to až k nevíře. My-  antibiotika. Stres se vyplavil ven.  A jak to tedy děláte?  zaslouží.
       slel jsem si, že lidi odejdou, protože ne-  Pavla: Michal měl těžkou úlohu v tom, že   Pavla: Když Michal určí směr, já si zač-
       budou chtít být v korporátu, protože ma-  se firma skládala z více agentur a tedy   nu  představovat,  co  všechno  musím   Jak jste se obhajovala?
       jí radši osobnější přístup, protože plat je   bylo víc partnerů, které musel přesvěd-  udělat, abych se tam dostala. Jsem víc v    Pavla: V týmu se brzy ukáže, kdo to mys-
       sice  pro  ně  důležitý,  ale  důležitější  je   čit, že je dobré všechny ve stejný mo-  exekuci.  lí  dobře  a  jestli  chce  pracovat  jako
       prostředí, vztahy a osobní rozvoj.   ment prodat. Většina agentur byla při-  Michal: Občas mi Pavla říká: „Ty vidíš, co   ostatní, nebo ne. Vždycky jsem si to od-
                                      tom  na  vrcholu,  nikdo  nechápal,  proč   je za kopcem, ale já jsem ještě pod kop-  makala. Nechat to na někom, to nefun-
       Kolik lidí ve vaší agentuře před pro-  chceme prodávat. Jenže Michal prostě   cem. Nech mě tam dojít.“ A to mě roz-  guje. A mě pracovat a podnikat vždycky
       dejem pracovalo?               ovládá umění odejít v pravý čas. To má-  čiluje, zdržuje. Musíme tedy sladit rych-  bavilo.
       Pavla: U nás to bylo 150 lidí, v kupující   lokdo umí.        lost.  Každopádně  Pavla  je  chytrá  žen-
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43