Page 34 - Chytrý zpravodaj - Praha 7 - 02 2022
P. 34
34 Hyde Park Hobulet únor 2022 Hobulet únor 2022 Hyde Park 35
Milé čtenářky, milí čtenáři, tato stránka je určena jednotlivým stranám v zastupitelstvu, které střídavě stanovují otázku k diskuzi.
Možnost odpovědět dostaly všechny strany. Tentokrát se ptá TOP 09 a STAN:
Pro chodce děláme bezbariérové zastávky, Odlišná hlediska pak někdy vnášejí i dopravní Argentinská, kdy v těchto pruzích místo stovek
Jaká má být politika Prahy 7 v oblasti dopravy a parkování? nájezdy na chodníky, otevřeli jsme průchod inženýři, Policie ČR či památkáři. cyklistů kličkuje jeden kurýr.
z Plynární ulice do Stromovky nebo prostup Na začátku tohoto volebního období v roce A stále ještě to vedení radnice z PRAHY 7
Molochovem. Velkým úkolem je propojit Vele- 2018 jsme si v Radě naší městské části sta- SOBĚ nestačí. Ke zpomalování průjezdu
tržní ulici s Dělnickou. Pro řidiče upravujeme novili strategické cíle v oblasti dopravy. Naší ubírají jízdní pruhy, zřejmě proto, abychom
křižovatky – na těch nejvytíženějších zkracuje- prioritou je zvyšování bezpečnosti především si mohli dobře prohlédnout typy aut stojící
me přechody, což znamená delší zelenou pro těch nejzranitelnějších účastníků provozu v kolonách v ulicích Bubenská, Argentinská,
auta a větší bezpečí chodců. V zónách 30 lze (chodci, děti, senioři), odstraňování bariér Plynárenská, Veletržní… O parkování snad
nechat před přechody víc míst pro parkování – a rozvoj infrastruktury tak, aby si každý mohl nemá cenu ani mluvit, protože každý rozum-
nemusíme držet striktně pětimetrový odstup svobodně zvolit pro něj nejvýhodnější způsob ný člověk ví, že aut neustále přibývá, ale
jako při limitu 50 km/h. Rozhledy před přepravy. Ve spolupráci s magistrátem řešíme v P7 se parkovací místa ubírají u křižovatek
přechody jsou ale velmi důležité kvůli větší projekty, jako je nová čtvrť Bubny-Záto- i vedlejších komunikací.
dětem i nepozorným dospělým. ry, výstavba dráhy na Kladno, rekonstrukce Je smutné sledovat špatně zvolenou
A parkování? Kdo tvrdí, že ho lze vyřešit, mostů či nová propojení. koncepci dopravy, kterou předvádí PRAHA 7
ten vám neříká pravdu. Před pěti lety bylo Věříme, že i nadále by měla dopravní politi- SOBĚ. V moderních městech je snaha dostat
pod Letenskou plání za miliardu otevřeno ka Prahy 7 vycházet z těchto priorit a zároveň dopravu pod zem. Bohužel ani při zástavbě
téměř tisíc parkovacích míst a v ulicích P7 se to reagovat na nové výzvy a požadavky. Jedním oblasti Bubny-Zátory se s tím nepočítá. Tunel
bohužel vůbec neprojevilo. To ale nezname- z nich je například nárůst dopravy za účelem Blanka je asi na mnoho let poslední opravdu
ná, že na zlepšení nepracujeme. Zřídili jsme zásobování a dovážkových služeb, která vyža- skvělá dopravní stavba. ○
parkoviště v Jankovcově, vyjednali parkování duje více rychlootáčkových parkovacích stání.
pro rezidenty pod Letenskou plání, dohodli Ta zároveň slouží i rezidentům, kteří potřebují
možnost parkování na Výstavišti zdarma mezi naložit či vyložit nákup či méně mobilního Michal Hašek, nezávislý
20. a 8. hodinou. Novinkou je prodloužení člena rodiny. Je zcela zřejmé, že zejména na
parkování pro rezidenty v OC Stromovka Letné dostupný veřejný prostor nikdy nebu- zastupitel
za 23 korun od 20 do 8 hodin a za 33 korun de stačit potřebě parkovat v bezprostřední
od 20 do 9 hodin na rozšířeném počtu blízkosti domova. Dolní Holešovice mají širší Položenou otázku bych rozdělil na parkování
Parkování je též nazýváno jako doprava v kli- řené P+R parkoviště mohlo vzniknout. V dol-
Jiří Hejnic a Karel du. Ale v P7 to moc v klidu není. K dispozici ních Holešovicích se nabízí rozsáhlé parkoviště 180 parkovacích míst. Řidiči i cyklisté snad ulice a nižší hustotu obyvatel, nicméně nová a dopravu jako takovou v (nejen) Praze 7.
Parkování: V oblasti parkování je na tom (nejen)
ocení fakt, že cyklopruh je svébytným
výstavba s vysokými normami na parkovací
Němeček, TOP 09 je cca 9 500 parkovacích míst a vydáno cca v areálu Pražské tržnice s vjezdem z Jateční. pruhem a při předjíždění cyklistů není třeba místa zahustí dopravu i tam. Dalším faktem je, Praha 7 špatně. Jsou ulice a oblasti, kde prostě
14 000 parkovacích oprávnění. Zaplatíte stej-
Co se týká samotných dopravních komuni-
ně, pokud parkujete u domu, nebo v odlehlé kací, slýchávám kritiku na adresu cyklopruhů. dodržovat nově zavedený odstup 1,5 metru. že příjmy z parkovacího oprávnění v současné dopravní prostředek nezaparkujete, ani kdyby
Stávající politika Prahy 7 je vstřícná pro chodce. ulici. V roce 2013 mohla ODS koupit dům Nevhodný a nebezpečný se například jeví cyk- Tam, kde souhlasila policie, zřídili jsme době pokryjí zlomek nákladů na nová kapacit- to bylo například elektrické kolo. Faktem samo-
Každý nový projekt je v komisi rozvoje pečlivě pro radnici v Dobrovského ulici na Letné lopruh na frekventované komunikaci I. třídy cykloobousměrky. Jako starosta apeluji na ní parkoviště pro rezidenty, například v ulici zřejmě zůstává, že počet dopravních prostředků
Jankovcova, a výstavba nových ploch naráží
strážníky, aby neukázněné cyklisty a jezdce
v (nejen) Praze 7 převyšuje počet parkovacích
posuzován z hlediska dobré prostupnosti úze- s 300 parkovacími místy v podzemí! Nekou- v Argentinské či Veletržní. Podle nových pra- na koloběžkách, kteří jezdí po chodnících, kromě prostorových limitů i na limity rozpoč- ploch a řešit takovou situaci jen v rámci jed-
mí. I studie rozvojového území Bubny-Zátory pila. Cca před 3 lety získala P7 SOBĚ objekt videl silničního provozu platných od začátku pokutovali. Pro motorky, kola a koloběžky tu. Odkládání osobních vozů do veřejného notlivých městských částí je obtížné. Nicméně
byla připomínkována a upravována tak, aby se ve vnitrobloku Veverkovy 10 na Letné určený roku musejí řidiči objíždět cyklisty s odstu- jsme zřídili stojany a vyhrazená stání tam, prostoru před domem, které jsme si zvykli nyní ani není vidět jakákoli snaha o smysluplné
maximalizovala prostupnost území a budoucí k parkování. Zprovoznění by stálo cca 600 tis. pem až 1,5 metru. To sice neplatí pro zmíněné
ulice navazovaly na stávající uliční síť Letné Kč. Návratnost investice cca 2 roky. Místo toho vozovky s vyhrazeným pruhem pro cyklisty, kde auta stát nesmějí, aby tyto motorky považovat za samozřejmé, jednoduše není řešení této problematiky. Slibovaný celoměstský
a koloběžky nezabíraly místa pro auta.
systém parkování je v nedohlednu a komunikace
se stále ještě rostoucím počtem vlastněných
i Holešovic a umožňovaly dobrou prostupnost raději ve Vinařské 1 opravila sklepní místnost kde se nejedná o předjíždění, ale o souběžnou Novinkou je Taxík Maxík, který vozí senio- městských částí včetně té naší zcela nedostateč-
od Nádraží Holešovice na Výstaviště. Velmi se na ateliér pro mladé nadějné umělce za stejné jízdu, nicméně v tomto uspořádání zůstávají ry bydlící na Sedmičce tam, kam potřebují. automobilů a měnícími se nároky obyvatel udr- ná. Problematika parkování by si zasloužila větší
žitelné. Řešením je model, kdy je dlouhodobé
těšíme na Štvanickou lávku. peníze! Na poplatcích za parkování, krátko- cyklisté velice ohrožení motorovou dopravou. Do příštího volebního období jde PRAHA 7 parkování částečně odsunuto mimo nejhustěji pozornost naší radnice i hlavního města. Neměl
Politika v oblasti cyklodopravy se vyznačuje dobé či roční, se vybere celkem dost peněz. Jsem cyklista a podporuji alternativní způsob
poměrně velkou horlivostí v počtu namalova- A mohlo by se vybrat i víc. Ale kolik se vrátí dopravy. Proto bych se určitě snažil vytipovat SOBĚ se závazkem dokončit bezbariérovost osídlené ulice, a tam je naopak mnohem více by to být přece takový problém, když radní pro
dopravu na magistrátu je členem uskupení
místa vyhrazeného na vyložení a naložení ná-
Prahy 7. Ve spolupráci s magistrátem zkoordi-
ných cyklopruhů, často i v místech, kterým se zpět do investic na zlepšení situace s parko- široké chodníky podél rušných komunikací PRAHA SOBĚ našeho starosty Jana Čižinského.
cyklisté spíše vyhýbají a s ohledem na intenzitu váním? Navíc nově realizované i plánované s nízkou frekvencí chodců, na které by bylo nujeme rekonstrukce Libeňského a Hlávkova kladu či krátké stání. Čistě pro osobní přepravu Doprava: Bohužel je třeba říci, že (nejen)
mostu. Začala stavba Štvanické lávky, která
je pak komfortnější použít jiný prostředek než
provozu nejspíš vyhýbat budou. Někdy tato projekty na úpravu ulic ukrajují další a další možné zmíněné nebezpečné cyklopruhy nám za 14 měsíců zpřístupní Karlín a jednu auto. Jen tak může společný prostor sloužit Praha 7 se v poslední době stala jakousi
výtvarná díla na silnici spíše komplikují auto- parkovací místa, aniž nabízejí alternativu. přemístit. Vhodným příkladem je cyklopruh
mobilovou dopravu, ale bezpečnosti a klidu Politika dopravy P7 SOBĚ a SZ, zejména na chodníku v Ovenecké ulici směrem ke z nejbližších zelených ploch – Štvanici. Z lávky všem, kteří ho opravdu potřebují. ○ pastí pro účastníky provozu – povšimněte si
mám obrovskou radost, protože jsme si ji
prosím, že nerozděluji účastníky na motoris-
cyklistům ani automobilistům mnoho nepřiná- v oblasti parkování, by si dle našeho názoru Stromovce. ty a například cyklisty. Jednotlivá dopravní
šejí (např. úsek mezi Hlávkovým mostem a Ne- zasloužila výraznější změnu. ○ Závěrem schvaluji uvážlivé umisťování opravdu odpracovali. Před sedmi lety jsme opatření, jakkoli jsou třeba míněna dobře,
si půjčili pramici a převáželi jsme s Kamilem
grelliho viaduktem ve směru do Holešovic). zpomalovacích prvků, zvláště v blízkosti MŠ, Vavřincem Marešem sousedy na ostrov. Po většinou nesplní základní požadavek na ply-
Naopak některá vytížená místa by si zasloužila ZŠ i zdravotnických a sociálních zařízení. ○ Petr Kantor, ODS
úpravu a vylepšení povrchu (např. na nábřeží volbách jsme zřídili přívoz a jeho úspěch vedl nulost a bezpečnost všech účastníků provozu.
k odstartování architektonické soutěže na láv-
Někdy se zdá, že vedení (nejen) Prahy 7 dává
mezi Holešovickým železničním mostem – Lukáš Tůma, STAN V posledních osmi letech má dopravu v kom- na odiv, že individuální automobilová doprava
„přeložkou“ a ulicí Za Elektrárnou u plavebního ku, jež se nyní staví. Z toho máme pocit dobře petenci uskupení PRAHA 7 SOBĚ založené je špatnost, kterou je třeba vymýtit. Ale
odvedené práce. ○
kanálu u Stromovky). Do této oblasti bychom Jan Čižinský, starosta P7, aktivisty Janem Čižinským a jeho kamarády. vezměte například dvě děti a nákup na rám
po volbách rádi přinesli více rozumu. Téma dopravy vnímám jako jeden ze zásadních Když se člověk projde nebo projede autem
V oblasti MHD je situace v P7 stabilizovaná problémů P7. Často od sousedů slýchávám, že PRAHA 7 SOBĚ po naší městské části, asi ho napadne, zda se kola! Výsledkem této aktivistické dopravní
a velmi dobrá dopravní obslužnost je jedním ve všední den ani v neděli večer není kde zapar- Ondřej Mirovský, radní nechystá nějaký válečný konflikt. Na vozovkách politiky (nejen) Prahy 7 je nevraživost, někdy
i zuřivost, mezi motoristy a cyklisty. To přece
z důvodů, proč je Praha 7 vyhledávanou lokalitou. kovat. Je vydaných více parkovacích oprávnění, Slovo „doprava“ zní tak nudně, přitom je to jsou namalována kromě značek omezujících nikdo z nás nechce! Cyklistika i motorismus
Opravu Libeňského mostu bude nutno přetrpět. než je počet skutečných parkovacích míst, kte- velký kus našich životů. Když někam jdeme, pro dopravu, Zelení rychlost i obrovská kola opět upozorňující jsou skoro stejně staré a vždy existovaly vedle
Dílčí zlepšení v individuální automobilové rý ještě různými zásahy klesá. Proto je potřeba jedeme autem, MHD, na kole či vlakem, když na nejvyšší povolenou rychlost 30 km/h, což
dopravě snad přinese plánované mimoúrovňové hledat racionální řešení tohoto dlouhodobého parkujeme, to všechno je doprava. Ale také Doprava a parkování jsou jedním z nejsložitěj- vypadá jako naváděcí terče pro létající drony či sebe. Jak tedy odpovědět na úvodní otázku?
Chce se mi hodně hlasitě zvolat: „Hlavně jinak
křížení Bubenské s železniční tratí na Klad- problému. Zajímavé východisko vidím ve bezpečí v ulicích, bezbariérovost, budování ších témat komunální politiky, se kterým má řízené raketové střely. Na to navazují pruhy pro a lépe než doposud!“ ○
no, ale zásadnější zlepšení je spíše „v rukou“ výstavbě P+R parkoviště v horních i dolních Ho- i údržba silnic a chodníků… Toto vše má každý vlastní zkušenost a na nějž má také svůj cyklisty vedoucí často odnikud nikam, případně
Prahy, státu, samospráv a zainteresovaných lešovicích. Je potřeba vyvolat racionální debatu v Praze 7 na starosti Ondřej Mirovský a toto názor. V oblasti dopravy se tak na komunál- do jednosměrných ulic v protisměru (napří-
stran, které mají vliv na dostavbu vnějšího pro nalezení vhodných lokalit. Například před vše jako PRAHA 7 SOBĚ koordinujeme s magis- ní úrovni střetávají velmi různé požadavky, klad Jateční), aby se řidičům opět ztížilo řízení.
a vnitřního okruhu Prahy. Rozvoj elektromo- Národním zemědělským muzeem je pronajaté trátem. A snažíme se, aby doprava fungovala představy a přání a je nutné hledat mezi Pamětníkům to může připomínat situaci v roce
bility, která bude mít jednoznačný pozitivní soukromé parkoviště, které by mohlo sloužit pro všechny. Jeden pohled na dopravu a bez- nimi styčné body či kompromisy. Jiný pohled 1968, kdy se agresorům z Varšavské smlouvy
efekt na stav ovzduší ve městě, zatím 4 veřej- obyvatelům Letné. Parkoviště se nachází nad pečnost mají rodiče malých dětí, jiný senioři, na sdílený prostor ulice mají živnostníci se měnily dopravní značky, aby nenašli správnou
né nabíječky tolik neakcelerují. Určitě bychom osou Letenského tunelu, bylo by proto nutné řidiči aut či cyklisté. Ale musí to dohromady svými provozovnami, jiný větší rodina s často cestu. Cyklostezky ano, ale naprosto nevhodné Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
rádi podpořili rychlejší rozvoj. provést studii proveditelnosti, zda by zde rozší- klapat. Doprava nesmí být jen pro jedny. využívaným automobilem a opět jiný senioři. jsou například pro silnice Veletržní, Bubenská, Ilustrace – Alexey Klyuykov