Page 34 - Chytrý zpravodaj - Praha 7 - 02 2022
P. 34

34                    Hyde Park                                                                    Hobulet únor 2022           Hobulet únor 2022                                                            Hyde Park                        35



        Milé čtenářky, milí čtenáři, tato stránka je určena jednotlivým stranám v zastupitelstvu, které střídavě stanovují otázku k diskuzi.
        Možnost odpovědět dostaly všechny strany. Tentokrát se ptá TOP 09 a STAN:
                                                                                                                                         Pro chodce děláme bezbariérové zastávky,   Odlišná hlediska pak někdy vnášejí i dopravní   Argentinská, kdy v těchto pruzích místo stovek
        Jaká má být politika Prahy 7 v oblasti dopravy a parkování?                                                                    nájezdy na chodníky, otevřeli jsme průchod   inženýři, Policie ČR či památkáři.  cyklistů kličkuje jeden kurýr.
                                                                                                                                       z Plynární ulice do Stromovky nebo prostup   Na začátku tohoto volebního období v roce   A stále ještě to vedení radnice z PRAHY 7
                                                                                                                                       Molochovem. Velkým úkolem je propojit Vele-  2018 jsme si v Radě naší městské části sta-  SOBĚ nestačí. Ke zpomalování průjezdu
                                                                                                                                       tržní ulici s Dělnickou. Pro řidiče upravujeme   novili strategické cíle v oblasti dopravy. Naší   ubírají jízdní pruhy, zřejmě proto, abychom
                                                                                                                                       křižovatky – na těch nejvytíženějších zkracuje-  prioritou je zvyšování bezpečnosti především   si mohli dobře prohlédnout typy aut stojící
                                                                                                                                       me přechody, což znamená delší zelenou pro   těch nejzranitelnějších účastníků provozu   v kolonách v ulicích Bubenská, Argentinská,
                                                                                                                                       auta a větší bezpečí chodců. V zónách 30 lze   (chodci, děti, senioři), odstraňování bariér   Plynárenská, Veletržní… O parkování snad
                                                                                                                                       nechat před přechody víc míst pro parkování –   a rozvoj infrastruktury tak, aby si každý mohl   nemá cenu ani mluvit, protože každý rozum-
                                                                                                                                       nemusíme držet striktně pětimetrový odstup   svobodně zvolit pro něj nejvýhodnější způsob   ný člověk ví, že aut neustále přibývá, ale
                                                                                                                                       jako při limitu 50 km/h. Rozhledy před    přepravy. Ve spolupráci s magistrátem řešíme   v P7 se parkovací místa ubírají u křižovatek
                                                                                                                                       přechody jsou ale velmi důležité kvůli    větší projekty, jako je nová čtvrť Bubny-Záto-  i vedlejších komunikací.
                                                                                                                                       dětem i nepozorným dospělým.          ry, výstavba dráhy na Kladno, rekonstrukce   Je smutné sledovat špatně zvolenou
                                                                                                                                         A parkování? Kdo tvrdí, že ho lze vyřešit,   mostů či nová propojení.      koncepci dopravy, kterou předvádí PRAHA 7
                                                                                                                                       ten vám neříká pravdu. Před pěti lety bylo   Věříme, že i nadále by měla dopravní politi-  SOBĚ. V moderních městech je snaha dostat
                                                                                                                                       pod Letenskou plání za miliardu otevřeno   ka Prahy 7 vycházet z těchto priorit a zároveň   dopravu pod zem. Bohužel ani při zástavbě
                                                                                                                                       téměř tisíc parkovacích míst a v ulicích P7 se to   reagovat na nové výzvy a požadavky. Jedním   oblasti Bubny-Zátory se s tím nepočítá. Tunel
                                                                                                                                       bohužel vůbec neprojevilo. To ale nezname-  z nich je například nárůst dopravy za účelem   Blanka je asi na mnoho let poslední opravdu
                                                                                                                                       ná, že na zlepšení nepracujeme. Zřídili jsme   zásobování a dovážkových služeb, která vyža-  skvělá dopravní stavba. ○
                                                                                                                                       parkoviště v Jankovcově, vyjednali parkování   duje více rychlootáčkových parkovacích stání.
                                                                                                                                       pro rezidenty pod Letenskou plání, dohodli   Ta zároveň slouží i rezidentům, kteří potřebují
                                                                                                                                       možnost parkování na Výstavišti zdarma mezi   naložit či vyložit nákup či méně mobilního   Michal Hašek, nezávislý
                                                                                                                                       20. a 8. hodinou. Novinkou je prodloužení   člena rodiny. Je zcela zřejmé, že zejména na
                                                                                                                                       parkování pro rezidenty v OC Stromovka    Letné dostupný veřejný prostor nikdy nebu-  zastupitel
                                                                                                                                       za 23 korun od 20 do 8 hodin a za 33 korun   de stačit potřebě parkovat v bezprostřední
                                                                                                                                       od 20 do 9 hodin na rozšířeném počtu    blízkosti domova. Dolní Holešovice mají širší   Položenou otázku bych rozdělil na parkování
                                              Parkování je též nazýváno jako doprava v kli-  řené P+R parkoviště mohlo vzniknout. V dol-
        Jiří Hejnic a Karel                   du. Ale v P7 to moc v klidu není. K dispozici    ních Holešovicích se nabízí rozsáhlé parkoviště   180 parkovacích míst. Řidiči i cyklisté snad   ulice a nižší hustotu obyvatel, nicméně nová   a dopravu jako takovou v (nejen) Praze 7.
                                                                                                                                                                                                                    Parkování: V oblasti parkování je na tom (nejen)
                                                                                                                                       ocení fakt, že cyklopruh je svébytným
                                                                                                                                                                             výstavba s vysokými normami na parkovací
        Němeček, TOP 09                       je cca 9 500 parkovacích míst a vydáno cca    v areálu Pražské tržnice s vjezdem z Jateční.   pruhem a při předjíždění cyklistů není třeba   místa zahustí dopravu i tam. Dalším faktem je,   Praha 7 špatně. Jsou ulice a oblasti, kde prostě
                                              14 000 parkovacích oprávnění. Zaplatíte stej-
                                                                                       Co se týká samotných dopravních komuni-
                                              ně, pokud parkujete u domu, nebo v odlehlé   kací, slýchávám kritiku na adresu cyklopruhů.   dodržovat nově zavedený odstup 1,5 metru.   že příjmy z parkovacího oprávnění v současné   dopravní prostředek nezaparkujete, ani kdyby
        Stávající politika Prahy 7 je vstřícná pro chodce.   ulici. V roce 2013 mohla ODS koupit dům    Nevhodný a nebezpečný se například jeví cyk-  Tam, kde souhlasila policie, zřídili jsme   době pokryjí zlomek nákladů na nová kapacit-  to bylo například elektrické kolo. Faktem samo-
        Každý nový projekt je v komisi rozvoje pečlivě   pro radnici v Dobrovského ulici na Letné   lopruh na frekventované komunikaci I. třídy   cykloobousměrky. Jako starosta apeluji na   ní parkoviště pro rezidenty, například v ulici   zřejmě zůstává, že počet dopravních prostředků
                                                                                                                                                                             Jankovcova, a výstavba nových ploch naráží
                                                                                                                                       strážníky, aby neukázněné cyklisty a jezdce
                                                                                                                                                                                                                    v (nejen) Praze 7 převyšuje počet parkovacích
        posuzován z hlediska dobré prostupnosti úze-  s 300 parkovacími místy v podzemí! Nekou-  v Argentinské či Veletržní. Podle nových pra-  na koloběžkách, kteří jezdí po chodnících,    kromě prostorových limitů i na limity rozpoč-  ploch a řešit takovou situaci jen v rámci jed-
        mí. I studie rozvojového území Bubny-Zátory   pila. Cca před 3 lety získala P7 SOBĚ objekt   videl silničního provozu platných od začátku   pokutovali. Pro motorky, kola a koloběžky   tu. Odkládání osobních vozů do veřejného   notlivých městských částí je obtížné. Nicméně
        byla připomínkována a upravována tak, aby se   ve vnitrobloku Veverkovy 10 na Letné určený   roku musejí řidiči objíždět cyklisty s odstu-  jsme zřídili stojany a vyhrazená stání tam,    prostoru před domem, které jsme si zvykli   nyní ani není vidět jakákoli snaha o smysluplné
        maximalizovala prostupnost území a budoucí   k parkování. Zprovoznění by stálo cca 600 tis.   pem až 1,5 metru. To sice neplatí pro zmíněné
        ulice navazovaly na stávající uliční síť Letné   Kč. Návratnost investice cca 2 roky. Místo toho   vozovky s vyhrazeným pruhem pro cyklisty,   kde auta stát nesmějí, aby tyto motorky    považovat za samozřejmé, jednoduše není   řešení této problematiky. Slibovaný celoměstský
                                                                                                                                       a koloběžky nezabíraly místa pro auta.
                                                                                                                                                                                                                    systém parkování je v nedohlednu a komunikace
                                                                                                                                                                             se stále ještě rostoucím počtem vlastněných
        i Holešovic a umožňovaly dobrou prostupnost   raději ve Vinařské 1 opravila sklepní místnost   kde se nejedná o předjíždění, ale o souběžnou   Novinkou je Taxík Maxík, který vozí senio-                   městských částí včetně té naší zcela nedostateč-
        od Nádraží Holešovice na Výstaviště. Velmi se   na ateliér pro mladé nadějné umělce za stejné   jízdu, nicméně v tomto uspořádání zůstávají   ry bydlící na Sedmičce tam, kam potřebují.   automobilů a měnícími se nároky obyvatel udr-  ná. Problematika parkování by si zasloužila větší
                                                                                                                                                                             žitelné. Řešením je model, kdy je dlouhodobé
        těšíme na Štvanickou lávku.           peníze! Na poplatcích za parkování, krátko-  cyklisté velice ohrožení motorovou dopravou.   Do příštího volebního období jde PRAHA 7   parkování částečně odsunuto mimo nejhustěji   pozornost naší radnice i hlavního města. Neměl
          Politika v oblasti cyklodopravy se vyznačuje   dobé či roční, se vybere celkem dost peněz.   Jsem cyklista a podporuji alternativní způsob
        poměrně velkou horlivostí v počtu namalova-  A mohlo by se vybrat i víc. Ale kolik se vrátí   dopravy. Proto bych se určitě snažil vytipovat   SOBĚ se závazkem dokončit bezbariérovost   osídlené ulice, a tam je naopak mnohem více   by to být přece takový problém, když radní pro
                                                                                                                                                                                                                    dopravu na magistrátu je členem uskupení
                                                                                                                                                                             místa vyhrazeného na vyložení a naložení ná-
                                                                                                                                       Prahy 7. Ve spolupráci s magistrátem zkoordi-
        ných cyklopruhů, často i v místech, kterým se   zpět do investic na zlepšení situace s parko-  široké chodníky podél rušných komunikací                                                                     PRAHA SOBĚ našeho starosty Jana Čižinského.
        cyklisté spíše vyhýbají a s ohledem na intenzitu   váním? Navíc nově realizované i plánované   s nízkou frekvencí chodců, na které by bylo   nujeme rekonstrukce Libeňského a Hlávkova   kladu či krátké stání. Čistě pro osobní přepravu   Doprava: Bohužel je třeba říci, že (nejen)
                                                                                                                                       mostu. Začala stavba Štvanické lávky, která
                                                                                                                                                                             je pak komfortnější použít jiný prostředek než
        provozu nejspíš vyhýbat budou. Někdy tato   projekty na úpravu ulic ukrajují další a další   možné zmíněné nebezpečné cyklopruhy   nám za 14 měsíců zpřístupní Karlín a jednu   auto. Jen tak může společný prostor sloužit   Praha 7 se v poslední době stala jakousi
        výtvarná díla na silnici spíše komplikují auto-  parkovací místa, aniž nabízejí alternativu.  přemístit. Vhodným příkladem je cyklopruh
        mobilovou dopravu, ale bezpečnosti a klidu   Politika dopravy P7 SOBĚ a SZ, zejména   na chodníku v Ovenecké ulici směrem ke   z nejbližších zelených ploch – Štvanici. Z lávky   všem, kteří ho opravdu potřebují. ○  pastí pro účastníky provozu – povšimněte si
                                                                                                                                       mám obrovskou radost, protože jsme si ji
                                                                                                                                                                                                                    prosím, že nerozděluji účastníky na motoris-
        cyklistům ani automobilistům mnoho nepřiná-  v oblasti parkování, by si dle našeho názoru   Stromovce.                                                                                                      ty a například cyklisty. Jednotlivá dopravní
        šejí (např. úsek mezi Hlávkovým mostem a Ne-  zasloužila výraznější změnu. ○   Závěrem schvaluji uvážlivé umisťování           opravdu odpracovali. Před sedmi lety jsme                                    opatření, jakkoli jsou třeba míněna dobře,
                                                                                                                                       si půjčili pramici a převáželi jsme s Kamilem
        grelliho viaduktem ve směru do Holešovic).                                   zpomalovacích prvků, zvláště v blízkosti MŠ,      Vavřincem Marešem sousedy na ostrov. Po                                      většinou nesplní základní požadavek na ply-
        Naopak některá vytížená místa by si zasloužila                               ZŠ i zdravotnických a sociálních zařízení. ○                                            Petr Kantor, ODS
        úpravu a vylepšení povrchu (např. na nábřeží                                                                                   volbách jsme zřídili přívoz a jeho úspěch vedl                               nulost a bezpečnost všech účastníků provozu.
                                                                                                                                       k odstartování architektonické soutěže na láv-
                                                                                                                                                                                                                    Někdy se zdá, že vedení (nejen) Prahy 7 dává
        mezi Holešovickým železničním mostem –   Lukáš Tůma, STAN                                                                                                            V posledních osmi letech má dopravu v kom-  na odiv, že individuální automobilová doprava
        „přeložkou“ a ulicí Za Elektrárnou u plavebního                                                                                ku, jež se nyní staví. Z toho máme pocit dobře   petenci uskupení PRAHA 7 SOBĚ založené   je špatnost, kterou je třeba vymýtit. Ale
                                                                                                                                       odvedené práce. ○
        kanálu u Stromovky). Do této oblasti bychom                                  Jan Čižinský, starosta P7,                                                              aktivisty Janem Čižinským a jeho kamarády.   vezměte například dvě děti a nákup na rám
        po volbách rádi přinesli více rozumu.  Téma dopravy vnímám jako jeden ze zásadních                                                                                   Když se člověk projde nebo projede autem
          V oblasti MHD je situace v P7 stabilizovaná   problémů P7. Často od sousedů slýchávám, že   PRAHA 7 SOBĚ                                                           po naší městské části, asi ho napadne, zda se   kola! Výsledkem této aktivistické dopravní
        a velmi dobrá dopravní obslužnost je jedním   ve všední den ani v neděli večer není kde zapar-                                 Ondřej Mirovský, radní                nechystá nějaký válečný konflikt. Na vozovkách   politiky (nejen) Prahy 7 je nevraživost, někdy
                                                                                                                                                                                                                    i zuřivost, mezi motoristy a cyklisty. To přece
        z důvodů, proč je Praha 7 vyhledávanou lokalitou.   kovat. Je vydaných více parkovacích oprávnění,   Slovo „doprava“ zní tak nudně, přitom je to                     jsou namalována kromě značek omezujících   nikdo z nás nechce! Cyklistika i motorismus
        Opravu Libeňského mostu bude nutno přetrpět.  než je počet skutečných parkovacích míst, kte-  velký kus našich životů. Když někam jdeme,   pro dopravu, Zelení       rychlost i obrovská kola opět upozorňující   jsou skoro stejně staré a vždy existovaly vedle
          Dílčí zlepšení v individuální automobilové   rý ještě různými zásahy klesá. Proto je potřeba   jedeme autem, MHD, na kole či vlakem, když                          na nejvyšší povolenou rychlost 30 km/h, což
        dopravě snad přinese plánované mimoúrovňové   hledat racionální řešení tohoto dlouhodobého   parkujeme, to všechno je doprava. Ale také   Doprava a parkování jsou jedním z nejsložitěj-  vypadá jako naváděcí terče pro létající drony či   sebe. Jak tedy odpovědět na úvodní otázku?
                                                                                                                                                                                                                    Chce se mi hodně hlasitě zvolat: „Hlavně jinak
        křížení Bubenské s železniční tratí na Klad-  problému. Zajímavé východisko vidím ve   bezpečí v ulicích, bezbariérovost, budování   ších témat komunální politiky, se kterým má   řízené raketové střely. Na to navazují pruhy pro   a lépe než doposud!“ ○
        no, ale zásadnější zlepšení je spíše „v rukou“   výstavbě P+R parkoviště v horních i dolních Ho-  i údržba silnic a chodníků… Toto vše má    každý vlastní zkušenost a na nějž má také svůj   cyklisty vedoucí často odnikud nikam, případně
        Prahy, státu, samospráv a zainteresovaných   lešovicích. Je potřeba vyvolat racionální debatu   v Praze 7 na starosti Ondřej Mirovský a toto   názor. V oblasti dopravy se tak na komunál-  do jednosměrných ulic v protisměru (napří-
        stran, které mají vliv na dostavbu vnějšího   pro nalezení vhodných lokalit. Například před   vše jako PRAHA 7 SOBĚ koordinujeme s magis-  ní úrovni střetávají velmi různé požadavky,   klad Jateční), aby se řidičům opět ztížilo řízení.
        a vnitřního okruhu Prahy. Rozvoj elektromo-  Národním zemědělským muzeem je pronajaté   trátem. A snažíme se, aby doprava fungovala   představy a přání a je nutné hledat mezi   Pamětníkům to může připomínat situaci v roce
        bility, která bude mít jednoznačný pozitivní   soukromé parkoviště, které by mohlo sloužit   pro všechny. Jeden pohled na dopravu a bez-  nimi styčné body či kompromisy. Jiný pohled   1968, kdy se agresorům z Varšavské smlouvy
        efekt na stav ovzduší ve městě, zatím 4 veřej-  obyvatelům Letné. Parkoviště se nachází nad   pečnost mají rodiče malých dětí, jiný senioři,   na sdílený prostor ulice mají živnostníci se   měnily dopravní značky, aby nenašli správnou
        né nabíječky tolik neakcelerují. Určitě bychom   osou Letenského tunelu, bylo by proto nutné   řidiči aut či cyklisté. Ale musí to dohromady   svými provozovnami, jiný větší rodina s často   cestu. Cyklostezky ano, ale naprosto nevhodné   Příspěvky ani ilustrace nevyjadřují názory redakce.
        rádi podpořili rychlejší rozvoj.      provést studii proveditelnosti, zda by zde rozší-  klapat. Doprava nesmí být jen pro jedny.   využívaným automobilem a opět jiný senioři.   jsou například pro silnice Veletržní, Bubenská,   Ilustrace – Alexey Klyuykov
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39