Page 30 - Praha3_04_duben_09
P. 30
Fórum zastupitelů
Průzkum, který Praha 3 nezažila Zklidňujeme dopravu v Biskupcově a okolí
Pavel Křeček (TOP 09 a STAN), radní Ondřej Rut (Zelení a nezávislí), místostarosta
Vytvořit strategický plán města tak, aby od- Díky nové zóně 30 bude Biskupcova a její oko-
rážel postoje a potřeby jeho obyvatel, je úkol, lí o trochu příjemnějším místem pro život.
který jsme si na radnici předsevzali. Součástí Zklidňování dopravy je jednou z našich priorit.
tvorby takové strategie je i reprezentativ- Důvodů je víc — zvýšení bezpečnosti, sníže-
ní průzkum mezi 1 200 respondenty. Kromě ní hluku, omezení tranzitu. Přestože někteří
skladby otázek je klíčové sestavení vzorku význam zavádění „třicítky“ zpochybňují, data
dotazovaných tak, aby věrně odrážel postoje mluví jasně. Právě snížení rychlosti z 50 na
a názory všech obyvatel Prahy 3. Rovnoměrně 30 km/h zásadně zkracuje brzdnou dráhu
musí být zastoupeni mladí i senioři, lidé se zá- a snižuje množství zranění. Jde nám také
kladním vzděláním i vysokou školou a dalšími o pocit bezpečí a větší jistotu, že mě v rezi-
charakteristikami. denční oblasti nikdo (legálně!) neohrozí rych-
lou jízdou.
Snažili jsme se také, aby každá z loka-
lit Prahy 3 (Jarov, Vackov, Balkán, Ohrada, Zóny 30 dnes máme na celém Jarově, byť zde
Pražačka, okolí NNŽ, okolí Komenského ná- o nich stále všichni nevědí. Proto jsme loni
městí, oblast kolem Parukářky a Olšanské, doplnili třicítky přímo na vozovku na každý
Vinohrady kolem nám. Jiřího z Poděbrad, vjezd a přidali zpomalovací polštáře do uli-
Vinohrady kolem Flory a Želivského, dolní ce Na Balkáně. Shodu jsme našli i na třicít-
Žižkov a horní Žižkov) byla mezi vzorkem rov- ce v ulicích Na Parukářce, U Zásobní zahrady
noměrně zastoupena. Získaná data tak bude a Ke Kapslovně.
možné dělit podle těchto lokalit. Očekáváme,
že jiné problémy budou trápit obyvatele dolní- Zóna 30 není jen o značkách, ale i o dopro-
ho Žižkova, Vinohrad, Jarova nebo rozvojových vodných opatřeních. Aktuální nová zóna je
lokalit kolem NNŽ. ohraničena ulicemi Koněvova, Želivského
a Židovskými pecemi. Na některých křižovat-
Dotazníkové šetření probíhá právě teď v uli- kách přibudou stop-čáry zvýrazňující přednost
cích Prahy 3. Ptáme se na různé aspekty zprava. Před přechody na rušné Koněvově
kvality života (doprava a parkování, bezpeč- dochází k zamezení parkování, aby bylo
nost, zeleň, školství, kultura a komunitní ži- lépe vidět na přijíždějící auta. Ulice Jilmová
vot, úklid aj.) a formou vyjádření souhlasu či a Jeseniova bude nově obousměrná pro jízdní
nesouhlasu s výroky zjišťujeme vaše posto- kola, což umožní alternativu hlavním ulicím.
je. Závěrečná část dotazníku se soustřeďu- V průběhu léta tu chystáme doplnit také zákaz
je na priority a to, jaká opatření dotazovaný vjezdu pivním kolům, která se tu minulý rok
podporuje. objevovala. Bilance parkovacích míst je přitom
pozitivní. Několik míst ubylo u přechodů na
Takto rozsáhlý průzkum Praha 3 ve své historii Koněvově, 11 jich ale přibylo na Malešické ulici.
nikdy nepořádala. Získaná data se stanou dů-
ležitou součástí strategického plánu — kom- Za další zónu 30 bojují peticí také lidé
pasu, který bude určovat nejenom investiční z Jeseniovy ulice. Doufám, že jim časem do-
priority naší městské části na příštích 10 let. kážeme vyhovět. Zóny 30 mají smysl ve všech
Více na planujtrojku.cz. ulicích, které nejsou určeny pro průjezd a kde
je obvyklá přednost zprava.
— 30