Page 17 - Chytrý Zpravodaj - Pilníkov - číslo 2 2021
P. 17
1 9 . r očník / čer venec 2 0 2 1
deváťáci sestavují venkovní sety. Foto: i. skořepová
sestavuJeme venkovní poseZení
Tak jsem s deváťáky nazvala naši projektovou akci, do které jsme se v rámci „Podnikavé školy“ pustili. Dva roky se inten-
zivně zabývám britskou metodikou rozvoje měkkých dovedností, tzv. Skills Builder. Co to jsou měkké dovednosti? 1. Rozvoj
komunikace 2. Týmová spolupráce 3. Cílevědomost, dotáhnout věci do konce 4. Pozitivní nastavení 5. Nápaditost, kreativita,
aktivita 6. Naslouchání 7. Umět se prosadit 8. Schopnost řešit problémy. Všechno toto jsou velmi důležité dovednosti do
praktického života.
Z ušetřených finančních prostředků, kte- šikovně. Posezení vzniklo, je na školním • Bavilo mě natáčet video o stavění
ré jsme získali na školních akademiích, hřišti. Přečtěte si, co o téhle akcičce de- venkovního posezení, bavilo mě mon-
jsme zakoupili čtyři sety venkovního po- váťáci řekli: tování a super spolupráce. Bylo to
sezení. Vše přišlo ve stavu „rozebraném“ dobré do budoucnosti. (Matěj a Denis)
a bylo třeba posezení sestavit do podoby • Jsme rádi, že jsme pomohli škole.
kulturní, kdy se v pohodě můžete posadit. Naučili jsme se pomáhat navzájem. • Byla dobrá spolupráce, komunikace
Napadlo mě, že oslovím deváťáky, zda do (Lukáš a Patrik) mezi sebou, naslouchání si a pomá-
toho se mnou a s panem učitelem Mgr. J. hání si. (Jonáš)
Kolářem nechtějí jít a pustit se do mon- • Při stavění jsme spolupracovali i přes
tování. A představte si, že do toho s námi to, že jsme to museli asi 2x přemonto- • Velmi nás to bavilo, jsme rádi, že jsme
šli a pustili se do práce aktivně a velmi vat, tak jsme se nasmáli. (Ája) si utvrdili týmovou práci a vyzkouše-
li si něco jiného než se jen učit. Jsme
moc rádi, že jsme s holkama zvládly
lavičku postavit. (Kája a Natka)
• Skládání jsme si velice užili a naučili
jsme se spolupracovat. (Verča a Vojta)
• Bylo to zábavné, naučili jsme se spo-
lupráci a také bylo super, že jsme strá-
vili chvíle na čerstvém vzduchu a měli
jsme spoustu legrace. (Kája a Bára)
• Bavilo mě to, byli jsme spolu, bylo
třeba zapojit trpělivost. (Míša)
• Bylo to velmi těžké, ale nakonec se
nám to povedlo. Ze začátku jsem ne-
věděl, jak to sestavit, ale potom jsme
na to naštěstí přišli. (Pepa)
Tak co na to říkáte? Takovéto aktivity
mají opravdu smysl a naučí mladé doved-
nosti do praktického života.
deváťáci sestavují venkovní sety ii. Foto: i. skořepová mgr. ilona skořepová
= 17 =