Page 18 - Chytrý Zpravodaj - Pilníkov - číslo 2 2021
P. 18

Pilníkovský zpravodaj




          škola
                                            pilníkovem spolu Jdeme, procháZku
                                            si užiJeme.

                                            Zábavná stezka plná her, úkolů a zvukových hádanek.

                                            Vážení občané,
                                            jak jste si mohli všimnout, na konci března se v různých koutech Pilníkova objevily
                                            cedule s QR kódy a nejrůznějšími úkoly. Tyto cedule jsou součástí zábavné a vzdě-
                                            lávací stezky pro děti. Stezku tvoří dvacet stanovišť. Seznam stanovišť naleznete
                                            na dveřích MŠ Pilníkov, webových stránkách města Pilníkov a MŠ a také na vý-
                děti objevují stanoviště naučné stezky.  věsní tabuli na náměstí.
                           Foto: a. masopustová




         Hlavním  pilířem  zábavné  stezky  jsou   Děkuji  všem  občanům,  že  vyvěšené  ce-  otevření školek zažívají znovu adaptační
         zvukové  hádanky,  které  lze  přehrát  po-  dule  nepoškozují.  V  případě,  že  byste   období, podobně jako tomu bývá v září.
         mocí  QR  kódu  na  vašem  mobilním  za-  někde narazili na poškozenou ceduli, na-  Nezapomínejme  prosím  na  to,  že  před-
         řízení.  Zvukové  hádanky  ukrývají  zvuky   hlaste to prosím v MŠ Pilníkov.  školní vzdělávání je velmi důležitou sou-
         zvířat z celého světa a vaším úkolem je                               částí života dítěte. Kdo se domnívá, že si
         uhádnout, kterému zvířeti daný zvuk pa-  Tato stezka byla pilotním projektem, vě-  děti ve školce s paní učitelkou jen hrají,
         tří.  Mimo  zvukové  hádanky  najdete  na   řím tomu, že se bude v budoucnosti opa-  velmi se mýlí. Vzhledem k povinnostem,
         každém stanovišti nejrůznější informace,   kovat více takovýchto projektů, nejen pro   které děti ve školce čekají, může být pro
         náměty na hry nebo úkoly. Úkoly jsou na-  děti. Chtěla bych poděkovat paní ředitel-  některé z nich návrat do školky vyčerpá-
         vrženy tak, aby u dětí rozvíjely všechny   ce Mgr. Iloně Skořepové a panu starostovi   vající a náročný, je na nás učitelích a ro-
         vzdělávací  oblasti  (biologickou,  psycho-  Josefu Červenému za podporu při tvorbě   dičích dětem návrat co nejvíce usnadnit.
         logickou,  interpersonální,  sociokulturní   a  realizaci  stezky  a  paní  učitelce  Jiřině   Věříme, že se nám to podaří. Abych pod-
         a environmentální).                Malé za pomoc s instalací stanovišť. Dále   trhla důležitost předškolního vzdělávání
                                            děkuji paní Aleně Gondekové za udělení   a rozvoje dětí předškolního věku, končím
         Zábavná stezka vznikla za účelem zpes-  souhlasu s využitím jejích QR kódů. Nej-  své  povídání  slovy  Roberta  Fulghuma:
         tření  distanční  výuky  předškoláků.  Na-  větší dík patří všem rodičům, prarodičům   „Všechno,  co  opravdu  potřebuju  znát,
         konec  jsem  stezku  poupravila,  aby  byla   a  dětem,  kteří  na  stezku  vyrazili  a  dali   jsem se naučil v mateřské školce.“
         vhodná  pro  děti  od  2  do  8  let.  Jedním   tak najevo, že mají zájem o nové projekty
         z  důvodů  rozšíření  věkové  hranice  bylo   a aktivity.                              Bc. aneta masopustová,
         učinit stezku atraktivnější a lákavější pro                                                učitelka, sluníčka
         mladší  i  starší  sourozence  našich  Slu-  Na  závěr  bych  chtěla  poděkovat  také
         níček.  Dalším  cílem  stezky  bylo  dostat   všem, co se v době uzavření školek a škol
         děti, popřípadě celé rodiny ven, poznávat   podíleli na distanční výuce, ať už to byli
         okolí  svého  domova,  strávit  čas  s  rodiči   rodiče, děti, nebo učitelé a další. Za mě   recenZe Zábavné steZky:
         něčím příjemnějším, než bylo plnění do-  a  mou  kolegyni  Nikolu  Kuncovou,  DiS.,
         mácích úkolů, a popřípadě se setkat s dal-  můžeme říci, že distanční výuka ve třídě   „moc děkujeme za hru, všichni jsme
         šími dětmi.                        Sluníček probíhala velmi dobře. Zapojo-  si ji krásně užili.“ (maminka, Sluníčka)
                                            vali  se  i  rodiče  mladších  dětí,  které  ne-
         Když  jsem  stezku  připravovala,  říkala   měly  povinnou  výuku.  Distanční  výuky   „Úkoly děti plnily vzorně, užili jsme si
         jsem si, že pokud jí projde alespoň jedno   se  nakonec  zúčastnily  všechny  děti  ze   to všichni na vzduchu a s pohybem a
         dítě s rodiči, bude to úspěch. Domnívala   třídy Sluníček, některé dokonce vymysle-  kopou srandy. Za nás jedině pochva-
         jsem se, že rodiče i děti jsou příliš vyčer-  ly vlastní úkoly. I přes skvělou spolupráci   la, je to super nápad a příprava mu-
         páni  pracovními  povinnostmi,  distanční   rodičů dětem chyběl kontakt s vrstevníky   sela dát hodně práce. Zlepšovat asi
         výukou a opatřeními souvisejícími s co-  a  paním  učitelkám  děti,  protože  pohled   není co, budeme se těšit příště, po-
         videm-19 a nebudou mít chuť ani energii   na školku bez dětí byl velmi frustrující, a   kud ještě do prázdnin něco vymys-
         pouštět  se  do  dalších  úkolů. Velmi  mile   tak jsme moc rády, že už je školka opět   líte. díky moc za vaši obětavost, bylo
         mě potěšilo, když pár hodin po nainstalo-  otevřená. V době uzavření školky ovšem   to zkrátka super.“ (tatínek, Sluníčka)
         vání stezky přišly první pozitivní recen-  nezahálely ani paní učitelky, které kromě
         ze a fotografie od rodičů. Nakonec měla   zajišťování distančního vzdělávání chys-  „dobrý  den,  moc vám  děkujeme, že
         stezka dle zpětných vazeb veliký úspěch.   taly náměty pro menší děti, pracovaly na   jste vytvořila  úžasnou  hru  pro  děti,
         Jsem šťastná, že se podařilo dětem a je-  administrativních záležitostech, vyráběly   dneska jsme se synem našli 3.stano-
         jich  doprovodům  zpestřit  procházky   didaktické pomůcky, chystaly projektové   viště, když jsme šli na procházku, tak
         Pilníkovem,  rozšířit  dětské  znalosti   dny a akce, které se budou realizovat po   jsme prošli kolem školky a četli jsme
         a  dovednosti  či  vnést  trochu  zábavy  do   otevření školky, vyráběly pedagogické zá-  to  na  dveřích.  Funguje  to  skvěle  a
         náročné covidové doby. Stezka byla nain-  sobníky či pracovní listy, chystaly výzdo-  syna to moc bavilo. děkujeme moc.“
         stalována před Velikonocemi, aby rodiče   bu školky, inspirovaly se novými náměty   (maminka, Berušky)
         mohli k procházkám využít sváteční dny.   na práci, dále se vzdělávaly apod. Věřte,
         Jelikož  měla  stezka  úspěch,  zůstane  in-  že  to  bylo  náročné  období  pro  všechny,
         stalována do konce letních prázdnin.   obzvlášť pro naše nejmenší, kteří nyní po


                                                          = 18 =
   13   14   15   16   17   18   19   20