Page 18 - Chytrý Zpravodaj - Pilníkov - číslo 2 2021
P. 18
Pilníkovský zpravodaj
škola
pilníkovem spolu Jdeme, procháZku
si užiJeme.
Zábavná stezka plná her, úkolů a zvukových hádanek.
Vážení občané,
jak jste si mohli všimnout, na konci března se v různých koutech Pilníkova objevily
cedule s QR kódy a nejrůznějšími úkoly. Tyto cedule jsou součástí zábavné a vzdě-
lávací stezky pro děti. Stezku tvoří dvacet stanovišť. Seznam stanovišť naleznete
na dveřích MŠ Pilníkov, webových stránkách města Pilníkov a MŠ a také na vý-
děti objevují stanoviště naučné stezky. věsní tabuli na náměstí.
Foto: a. masopustová
Hlavním pilířem zábavné stezky jsou Děkuji všem občanům, že vyvěšené ce- otevření školek zažívají znovu adaptační
zvukové hádanky, které lze přehrát po- dule nepoškozují. V případě, že byste období, podobně jako tomu bývá v září.
mocí QR kódu na vašem mobilním za- někde narazili na poškozenou ceduli, na- Nezapomínejme prosím na to, že před-
řízení. Zvukové hádanky ukrývají zvuky hlaste to prosím v MŠ Pilníkov. školní vzdělávání je velmi důležitou sou-
zvířat z celého světa a vaším úkolem je částí života dítěte. Kdo se domnívá, že si
uhádnout, kterému zvířeti daný zvuk pa- Tato stezka byla pilotním projektem, vě- děti ve školce s paní učitelkou jen hrají,
tří. Mimo zvukové hádanky najdete na řím tomu, že se bude v budoucnosti opa- velmi se mýlí. Vzhledem k povinnostem,
každém stanovišti nejrůznější informace, kovat více takovýchto projektů, nejen pro které děti ve školce čekají, může být pro
náměty na hry nebo úkoly. Úkoly jsou na- děti. Chtěla bych poděkovat paní ředitel- některé z nich návrat do školky vyčerpá-
vrženy tak, aby u dětí rozvíjely všechny ce Mgr. Iloně Skořepové a panu starostovi vající a náročný, je na nás učitelích a ro-
vzdělávací oblasti (biologickou, psycho- Josefu Červenému za podporu při tvorbě dičích dětem návrat co nejvíce usnadnit.
logickou, interpersonální, sociokulturní a realizaci stezky a paní učitelce Jiřině Věříme, že se nám to podaří. Abych pod-
a environmentální). Malé za pomoc s instalací stanovišť. Dále trhla důležitost předškolního vzdělávání
děkuji paní Aleně Gondekové za udělení a rozvoje dětí předškolního věku, končím
Zábavná stezka vznikla za účelem zpes- souhlasu s využitím jejích QR kódů. Nej- své povídání slovy Roberta Fulghuma:
tření distanční výuky předškoláků. Na- větší dík patří všem rodičům, prarodičům „Všechno, co opravdu potřebuju znát,
konec jsem stezku poupravila, aby byla a dětem, kteří na stezku vyrazili a dali jsem se naučil v mateřské školce.“
vhodná pro děti od 2 do 8 let. Jedním tak najevo, že mají zájem o nové projekty
z důvodů rozšíření věkové hranice bylo a aktivity. Bc. aneta masopustová,
učinit stezku atraktivnější a lákavější pro učitelka, sluníčka
mladší i starší sourozence našich Slu- Na závěr bych chtěla poděkovat také
níček. Dalším cílem stezky bylo dostat všem, co se v době uzavření školek a škol
děti, popřípadě celé rodiny ven, poznávat podíleli na distanční výuce, ať už to byli
okolí svého domova, strávit čas s rodiči rodiče, děti, nebo učitelé a další. Za mě recenZe Zábavné steZky:
něčím příjemnějším, než bylo plnění do- a mou kolegyni Nikolu Kuncovou, DiS.,
mácích úkolů, a popřípadě se setkat s dal- můžeme říci, že distanční výuka ve třídě „moc děkujeme za hru, všichni jsme
šími dětmi. Sluníček probíhala velmi dobře. Zapojo- si ji krásně užili.“ (maminka, Sluníčka)
vali se i rodiče mladších dětí, které ne-
Když jsem stezku připravovala, říkala měly povinnou výuku. Distanční výuky „Úkoly děti plnily vzorně, užili jsme si
jsem si, že pokud jí projde alespoň jedno se nakonec zúčastnily všechny děti ze to všichni na vzduchu a s pohybem a
dítě s rodiči, bude to úspěch. Domnívala třídy Sluníček, některé dokonce vymysle- kopou srandy. Za nás jedině pochva-
jsem se, že rodiče i děti jsou příliš vyčer- ly vlastní úkoly. I přes skvělou spolupráci la, je to super nápad a příprava mu-
páni pracovními povinnostmi, distanční rodičů dětem chyběl kontakt s vrstevníky sela dát hodně práce. Zlepšovat asi
výukou a opatřeními souvisejícími s co- a paním učitelkám děti, protože pohled není co, budeme se těšit příště, po-
videm-19 a nebudou mít chuť ani energii na školku bez dětí byl velmi frustrující, a kud ještě do prázdnin něco vymys-
pouštět se do dalších úkolů. Velmi mile tak jsme moc rády, že už je školka opět líte. díky moc za vaši obětavost, bylo
mě potěšilo, když pár hodin po nainstalo- otevřená. V době uzavření školky ovšem to zkrátka super.“ (tatínek, Sluníčka)
vání stezky přišly první pozitivní recen- nezahálely ani paní učitelky, které kromě
ze a fotografie od rodičů. Nakonec měla zajišťování distančního vzdělávání chys- „dobrý den, moc vám děkujeme, že
stezka dle zpětných vazeb veliký úspěch. taly náměty pro menší děti, pracovaly na jste vytvořila úžasnou hru pro děti,
Jsem šťastná, že se podařilo dětem a je- administrativních záležitostech, vyráběly dneska jsme se synem našli 3.stano-
jich doprovodům zpestřit procházky didaktické pomůcky, chystaly projektové viště, když jsme šli na procházku, tak
Pilníkovem, rozšířit dětské znalosti dny a akce, které se budou realizovat po jsme prošli kolem školky a četli jsme
a dovednosti či vnést trochu zábavy do otevření školky, vyráběly pedagogické zá- to na dveřích. Funguje to skvěle a
náročné covidové doby. Stezka byla nain- sobníky či pracovní listy, chystaly výzdo- syna to moc bavilo. děkujeme moc.“
stalována před Velikonocemi, aby rodiče bu školky, inspirovaly se novými náměty (maminka, Berušky)
mohli k procházkám využít sváteční dny. na práci, dále se vzdělávaly apod. Věřte,
Jelikož měla stezka úspěch, zůstane in- že to bylo náročné období pro všechny,
stalována do konce letních prázdnin. obzvlášť pro naše nejmenší, kteří nyní po
= 18 =