Page 16 - Chytrý zpravodaj - Ondřejov číslo 3 2021
P. 16
16 ECHO Z MATEŘSKÉ ŠKOLY
Prázdniny v mateřské škole aneb malý
rozhovor s několika statečnými
Letošní prázdniny, stejně jako loňské, pro- Bylo něco, co tě mile překvapilo, co jsi nám radily, co máme dělat, hráli jsme pří-
bíhal v mateřské škole provoz, jehož cílem třeba neočekával? běh o tom, jak vyrostlo semínko a ony na-
bylo pomoci rodinám s malými dětmi, které Překvapilo mě, že je v Ondřejově tak příklad věděly, že se musí semínko zalít.
letošní školní rok opět ochromila pande- krásná mateřská škola, a tak krásná pří- Šel by sis znovu podobnou zkušenost
mie. Je to velmi těžké rozhodování, jak se roda, se svojí hvězdárnou a její historií, vyzkoušet?
zachovat, když by paní učitelky v létě měly s jejím krásným prostředím, dalekohledy, No určitě, byl jsem plný zážitků, svým
čerpat dovolenou. Nakonec přišel spásný a že je to Ústav Akademie věd, v parku blízkým a rodině jsem vyprávěl, co
nápad, nabídnout brigádu studentkám jsou sochy. Děti zde vyrůstají vedle umě- jsem s dětmi v mateřské škole zažil. Je
a hercům. Za herce se ozval herec, který ní a soch. Je to dost nebývalé. Také mě úžasné vidět, jaké jsou děti už od malička
hraje v divadle Gong. A protože je málo překvapilo, kolik musí takový dětský učitel osobnosti a jak hierarchie funguje i u tak
obvyklé, aby si roli pana učitele vyzkou- vyplnit dokumentů, do jakých systémů se malých dětí.
šel muž, a ještě k tomu herec, proto jsme musí přihlásit, to jsem nečekal. A pak také
společně udělali krátký rozhovor, a to klobouk dolů, jaká je to práce vyžadující JOANKA MAJIDOVÁ
nejen s Kryštofem. okamžitou přítomnost, soustředění, je to Je studentkou fakulty žurnalistiky má zku-
v lecčems podobné s divadlem. Je také šenosti s dětmi z letních dětských táborů.
KRYŠTOF NOHÝNEK důležité mít stále dobrou náladu, nenechat O prázdninách zastávala práci za školnici.
Jaký vidíš přínos své zkušenosti, při si jí zkazit, být vnímavý, čím více je dětí, Jak se ti v mateřské škole líbilo a jaký
práci s dětmi, pro tvou další divadelní tím náročnější je udržet svou vnímavost ke největší poznatek jsi učinila?
práci? všem dětem. Klobouk dolů před učitelským V mateřské škole se mi moc líbilo a jsem
Vnímám, že dětský svět fantazie je úplně povoláním. To jsem si vyzkoušel poprvé. moc ráda, že jsem mohla celý měsíc
bezbřehý. Je důležité umět děti zaujmout, Zahrál sis roli s naší paní učitelkou, jak strávit v blízkosti dětí. Mým největším po-
a když se to povede, tak vlastně prostředky, jsi vnímal spolupráci s ní? znatkem bylo, že i s malým počtem dětí
kterými musí herec vytvořit jinou postavu, Ohromně vstřícná spolupráce, paní uči- není úplně jednoduché udržet dvě ku-
můžou být naprosto minimální. Dětem sta- telka byla perfektně připravená, sehnala chyňky stále čisté.
čí říct: „Jsem žirafa“, a nemusím si brát kostýmy, překvapilo mě, že hned od rána Co tě v mateřské škole nejvíce zaujalo?
žádný dlouhý krk a je ze mě žirafa. To bylo vítala děti v kostýmu Křemílka. Příběh Velice mě zaujal samotný vzhled mateřské
pro mě to nejdůležitější zjištění. jsme dávali dohromady s dětmi. Čili, ony školy a moc pěkné zázemí pro děti. Dále
také to, jak jsou děti šikovné
a učenlivé, když se jim dospělý
opravdu věnuje, hraje si s nimi
a učí je nové poznatky.
KATEŘINA
KOWALCZYKOVÁ
Vystudovala střední pedago-
gickou školu a poprvé si zkusila
praxi v mateřské škole.
Jsi vystudovaná učitelka před-
školní výchovy, co tě v naší
mateřské škole překvapilo?
Mile mě překvapilo, jak paní
ředitelka (Romana) žije pro
školku. Díky tomu je ve školce
přátelský kolektiv, ve kterém se
cítím dobře. Vím, že když budu
mít problém, mohu se bez obav
obrátit s žádostí o pomoc.
Jak jsi vnímala práci s dětmi?
Jako můj splněný sen. Moje
představa práce učitelky se po-
tvrdila praxí. Hromada legrace
a zábavy, ale též opravdová zod-
povědnost, kterou učitelka nese.
3.12.2021 10:26:48
Ondrejov_3-sloucene.indd 16 3.12.2021 10:26:48
Ondrejov_3-sloucene.indd 16