Page 17 - Chytrý zpravodaj - Husinec 02/2022
P. 17

NAŠE  ŠK OLA  RECYKL UJE  HR OU



       Děti do  školní  družiny  chodí nejen  287 m³ vody. A roční spotřeba může  si krátký příběh o recyklaci a povídali   OLKA
       si pohrát s  kamarády, navázat přátel-  činit i 2,3 bazénů vody, což je 660 m³  si o předmětech na baterie, které den-
       ství s novými kamarády, ale zapojit se  vody.                          ně používají. Zkusili najít důvod, proč
       i do dalších aktivit a to nejen sportov-  Další úkol byl nazván „Lovci a sbě-  jsou nabíjecí baterie lepší než baterie
       ních. Jednou z činností, do které je naše  rači aneb mamutí dopad mobilů na ži-  na jedno použití. No jo, ale co s  těmi
       školní družina společně se základní  votní prostředí“. Páťáci v  rámci výuky  vybitými bateriemi, které už jsou k ni-  OLA A ŠK
       a mateřskou školou zapojena, je Recyk-  IT vytvořili plakátek s  výzvou sběru  čemu? Vyhodíme je do koše? Řešení
       lohraní. I v letošním školním roce jsme  mobilních telefonů. Do sběru zapojili  hledali v úkolu „závody naruby“. Ke hře
       se s chutí pustili do práce. První větší  nejen  spolužáky,  ale  oslovili  i  občany  si děti vyrobily figurky, každý byl za ně-
       úkol  zněl „spočítej  svou  denní vodní  obce. Podařilo se sebrat 67 ks starých  jaký spotřebič – lednice, mobil, baterie,   ŠK
       stopu“, a tak se starší žáci dali do počí-  mobilních  telefonů.  Druháci vybádali,  tablet,  mikrovlnka  a počítač. Společně
       tání. Věděli jste, že na získání jednoho  co vše je potřeba na výrobu 1 mobilního  si vysvětlili pravidla hry a hru pořád-
       kilogramu hovězího masa je zapotřebí  telefonu. Do ekologického batohu na-  ně užili. Vyhrála figurka počítač, která
       přibližně 15 500 l vody, na 1 kg kuřecí-  skládali primární suroviny, drahé kovy,  vydržela ve hře jako poslední. K tématu
       ho masa 4 300 l a na 1 kg brambor téměř  vodu a další.  Váha batohu se rovná váze  četli knihu Planeta je prga o zápasech
       300 l, na jedno tričko 2 500 l, na jedny  dospělého člověka cca 75 kg.   s neekologickými monstry, jaká nebez-
       rifle 8 000 l vody. Zjistili jsme, že men-  Do třetího úkolu se s  největší ver-  pečí překonala a jaká přátelství vznikla.  
       ší bazén 25 metrů dlouhý má obsah asi  vou pustili žáci z první třídy. Vyslechli   Čtvrtým úkolem bylo vytvořit pre-
                                                                              zentaci o získávání pitné vody v  obci
                                                                              a její následné čištění v čistírně odpad-
                                                                              ních vod. Do tohoto úkolu se zapojila
                                                                              i mateřská škola.  Děti z mateřské školy
                                                                              a žáci z první a druhé třídy vyplňova-
                                                                              li pracovní listy. Žáci třetího a čtvrté-
                                                                              ho ročníku se podíleli na vypracování
                                                                              prezentace, nejvíce času této činnosti
                                                                              věnovali Luděk Hnilička a Max Kocur.
                                                                              Věděli jste, že bereme pitnou vodu z asi
                                                                              25 km vzdálené Mělnické Vrutice?
                                                                                Posledním letošním úkolem byla
                                                                              „velká kompostová výzva“. Na splnění
                                                                              posledního úkolu jsme měli krátkou
                                                                              dobu, ale ani to nás neodradilo a pustili
                                                                              jsme se do díla. Ve třetím oddělení ŠD
                                                                              žáci vytvořili kreslenou koláž kompostu,
                                                                              s  obrázky znázorňujícími, co do kom-
                                                                              postu patří a nepatří. Druhé oddělení
                                                                              ŠD nashromáždilo zbytky z  kuchyně,
                                                                              přidali něco od svačiny a celá družina
                                                                              si jedno odpoledne na školní zahradě   17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22