Page 32 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03/2024
P. 32

Školy



          Leden a únor na ZŠ a PrŠ Broumov


          Lyžařský výcvik                   O romské literatuře v městské      projekt  vyvrcholil  tvorbou  masek,

          Dny  17.  až  19.  ledna  jsme  strávili  na   knihovně              koláčů  (z papíru)  a tvorbou  třídního
                                                                               masopustního maskota – klauna.
          lyžařském  výcviku  na  Janovičkách
          u Broumova.  Sjezdovka  právě  na
          Janovičkách byla ideální pro každou
          úroveň  dovedností.  Od  začátečníků,
          kteří  se  učili  první  lyžařské  krůčky,
          až  po  zkušenější  lyžaře.  Krásné
          panoramatické výhledy na okolí byly
          třešničkou  na  dortu.  Mimo  lyžování
          jsme  se  také  procházeli  kouzelnou
          přírodou,  hráli  společenské  hry,
          povídali  si  a stmelovali  kolektiv.
          Dalším velkým zážitkem pro nás bylo
          jídlo. Každý den jsme si vychutnávali
          lahodné  snídaně,  obědy  a večeře
          v útulné  restauraci  Vyhlídka.  Bylo   Žáci  6.  ročníku  navštívili  knihov-
          nám krásně…                       nu, kde pro ně byl připravený velmi
                                            zajímavý program. V knihovně si po-
                                            vídali především o romské literatuře.
                                            Dozvěděli  se,  že  aktuálně  nevychá-
                                            zí  žádné  knihy  v romském  jazyce.
                                            Knihy, které jsou dostupné, jsou psá-
                                            ny   dvojjazyčně   (česko-romsky).   Valentýn: tvoření na I. stupni
                                            Knihovnice žákům pár takových knih   I my už víme, kdo byl svatý Valentýn
                                            představily.  Žáci  četli  jak  česky,  tak   –  biskup,  který  pomáhal  zamilova-
                                            romsky.  Dokonce  si  to  vyzkoušely   ným párům. Aby se na jeho záslužné
                                            i paní  učitelky.  Následně  se  zabývali   činy  nezapomnělo,  připomínáme  si
                                            rozborem  úryvku,  popisem  situace   ho  14.  února  svátkem  všech  zamilo-
                                            i hlavní  postavy.  Také  porovnávali   vaných.  A proto  jsme  si  na  památku
                                            vlastní životy s životem hlavní hrdin-  pro  své  blízké  připravili  v IX.  třídě
                                            ky  příběhu.  Vedli  debatu  na  téma:   valentýnské  ,,hajušky“.  V I.  třídě  se
          Finanční gramotnost ve 3.B        ,,Proč  chodím  do  školy  a čím  chci   pak tvořila valentýnská přáníčka pro
          V rámci  finanční  gramotnosti  se  tří-  být”.                      maminky, tety a babičky. A ve II. třídě
          da 3.B proměnila na malý obchůdek                                    dokonce  valentýnské  šaty  a srdíčka
          s potravinami a drogerií. Žáci si z do-  Masopust v 1. ročníku       na špejli.
          mova přinesli různé obaly na zboží do                                                   Romana Jungová
          obchodu. Nechyběly ani papírové pe-  Druhý  týden  v únoru  byl  v I.  tří-
          níze, nákupní košíky, tašky, pokladna   dě  věnován  projektu  Masopust.
          a cenovky na zboží. Než se začalo na-  Žáci  se  dozvěděli,  od  kdy  se  u nás
          kupovat a prodávat, povídali jsme si,   tento lidový obyčej udržuje, jeho vý-
          jakou hodnotu peníze mají. Každý si   znam  a co  která  maska  představuje.
          mohl  vyzkoušet  počítání  s mincemi,   Také  se  seznámili  s tradičním  ma-
          a osvojit  si  tak  znalosti.  V hodinách   sopustním  pečivem.  Na  konci  týdne
          matematiky  se  procvičovalo  sčítá-
          ní,  odčítání,  násobení  a dělení.  Žáci
          se   snažili   v rámci   nakupování
          a prodávání vzájemně mezi sebou ko-
          munikovat.  Rádi  se  střídali  ve  svých
          rolích a navzájem si pomáhali, bavili
          se, a tím se učili.


















         32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37