Page 32 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03/2024
P. 32
Školy
Leden a únor na ZŠ a PrŠ Broumov
Lyžařský výcvik O romské literatuře v městské projekt vyvrcholil tvorbou masek,
Dny 17. až 19. ledna jsme strávili na knihovně koláčů (z papíru) a tvorbou třídního
masopustního maskota – klauna.
lyžařském výcviku na Janovičkách
u Broumova. Sjezdovka právě na
Janovičkách byla ideální pro každou
úroveň dovedností. Od začátečníků,
kteří se učili první lyžařské krůčky,
až po zkušenější lyžaře. Krásné
panoramatické výhledy na okolí byly
třešničkou na dortu. Mimo lyžování
jsme se také procházeli kouzelnou
přírodou, hráli společenské hry,
povídali si a stmelovali kolektiv.
Dalším velkým zážitkem pro nás bylo
jídlo. Každý den jsme si vychutnávali
lahodné snídaně, obědy a večeře
v útulné restauraci Vyhlídka. Bylo Žáci 6. ročníku navštívili knihov-
nám krásně… nu, kde pro ně byl připravený velmi
zajímavý program. V knihovně si po-
vídali především o romské literatuře.
Dozvěděli se, že aktuálně nevychá-
zí žádné knihy v romském jazyce.
Knihy, které jsou dostupné, jsou psá-
ny dvojjazyčně (česko-romsky). Valentýn: tvoření na I. stupni
Knihovnice žákům pár takových knih I my už víme, kdo byl svatý Valentýn
představily. Žáci četli jak česky, tak – biskup, který pomáhal zamilova-
romsky. Dokonce si to vyzkoušely ným párům. Aby se na jeho záslužné
i paní učitelky. Následně se zabývali činy nezapomnělo, připomínáme si
rozborem úryvku, popisem situace ho 14. února svátkem všech zamilo-
i hlavní postavy. Také porovnávali vaných. A proto jsme si na památku
vlastní životy s životem hlavní hrdin- pro své blízké připravili v IX. třídě
ky příběhu. Vedli debatu na téma: valentýnské ,,hajušky“. V I. třídě se
Finanční gramotnost ve 3.B ,,Proč chodím do školy a čím chci pak tvořila valentýnská přáníčka pro
V rámci finanční gramotnosti se tří- být”. maminky, tety a babičky. A ve II. třídě
da 3.B proměnila na malý obchůdek dokonce valentýnské šaty a srdíčka
s potravinami a drogerií. Žáci si z do- Masopust v 1. ročníku na špejli.
mova přinesli různé obaly na zboží do Romana Jungová
obchodu. Nechyběly ani papírové pe- Druhý týden v únoru byl v I. tří-
níze, nákupní košíky, tašky, pokladna dě věnován projektu Masopust.
a cenovky na zboží. Než se začalo na- Žáci se dozvěděli, od kdy se u nás
kupovat a prodávat, povídali jsme si, tento lidový obyčej udržuje, jeho vý-
jakou hodnotu peníze mají. Každý si znam a co která maska představuje.
mohl vyzkoušet počítání s mincemi, Také se seznámili s tradičním ma-
a osvojit si tak znalosti. V hodinách sopustním pečivem. Na konci týdne
matematiky se procvičovalo sčítá-
ní, odčítání, násobení a dělení. Žáci
se snažili v rámci nakupování
a prodávání vzájemně mezi sebou ko-
munikovat. Rádi se střídali ve svých
rolích a navzájem si pomáhali, bavili
se, a tím se učili.
32