Page 29 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03/2024
P. 29
Školy
Mateřské školy
Masopust v MŠ správná řeč – rádo vypráví, zpívá, poslouchá pohádky,
učí se říkanky.
V průběhu roku seznamujeme děti s nejrůznějšími
celosvětovými tradicemi, ale nejraději se vracíme Pro rozvoj dovednosti psaní má vyspělou grafomotoriku
k našim českým tradicím. V tomto období přibližujeme – správný úchop tužky, bohatou kresbu na detaily. Zájem
dětem masopust. Povídáme si o maskách, hodech, o hru stále přetrvává, ale současně se zajímá o činnosti
muzice a průvodu. Na všech pracovištích MŠ Broumov podobající se školním úkolům, zná početní řadu do 10,
probíhají masopustní karnevaly. Proběhl karneval umí se soustředit a být samostatné a aktivní.
v MŠ Masarykově (Sluníčku) a u nás v MŠ Cihlářské V sociální oblasti se umí odloučit na určitou dobu od ro-
(Veverek). Bohužel z důvodu vysoké nemocnosti dětí diny, kooperovat ve skupině a plnit její požadavky. Umí
a personálu bylo nutné karneval na pracovišti Příčné regulovat svá přání, potřeby i chování.
(Pejskovi a Kočičce) o týden přesunout, aby si mohly Přejeme hodně zdaru u zápisu.
děti karnevalového reje také užít. Děti se moc těšily
a už ráno přicházely do třídy v krásných maskách, kde
celý program započal přehlídkou všech masek. Paní
kuchařka napekla dětem výborné tvarohové masopustní
koblihy a po svačince na děti čekaly pohybové soutěže,
jako jsou: hry s balónky, chytání ocásků, dětmi oblíbená
židličkovaná, kterou bylo nutné opakovat a zasloužená
diskotéka. Celý karnevalový den jsme zakončili
průvodem po Olivětíně se škraboškami, které si děti
vyrobily v předešlých dnech.
Učitelky MŠ Masarykova
„Bavíme se sportem“ v Mateřské škole
Broumov
S novým kalendářním rokem jsme se s dětmi z Mateřské
školy Broumov zapojili do projektu „Bavíme se sportem“.
Z MŠ Příčné tuto nadstandartní aktivitu, pod vede-
ním pana trenéra D. Denygra navštěvuje 13 dětí a z MŠ
Masarykovy 16 dětí.
Pan trenér si každý týden dochází pro děti přímo do
MŠ, odkud si je odvádí do zdejší sokolovny a v případě
Kolektiv MŠ Cihlářské (Veverky) pěkného počasí hodina probíhá na čerstvém vzduchu
na hřišti E. Ratha. Hodiny jsou všeobecně zaměřené tak,
aby děti okusily co nejvíce sportovních aktivit, a to zá-
bavnou formou.
Jak se připravujeme k zápisu do 1. třídy Cílem projektu je dát dětem všeobecný základ, aby
základní školy a co má umět předškolák? mohly v budoucnu dělat jakýkoliv sport a byly dobře
připravené. Velký přínos pro děti má i to, že hodiny cvi-
čení vede trenér – muž, protože ve školství se pohybuje
Pojem školní zralosti zahrnuje celou řadu vzájemně se více učitelek než učitelů. Děti se vrací ze cvičení nadšené
ovlivňujících oblastí. Uveďme jen stručně, jaké doved- a my jsme moc rádi, že můžeme být toho projektu sou-
nosti, schopnosti a vědomosti jsou pro předškoláka částí, a rozvíjet tak všeobecnou pohybovou gramotnost,
důležité pro vstup do 1. třídy. která tu dnes velmi chybí.
Mateřská škola se zaměřuje na vyspělost hrubé motoriky Eliška Ratajská
– dítě běhá, skáče, leze po stromech, hází míčem, jezdí
na odrážedle. Vývoj jemné motoriky je patrný v kresbě inzerce
– napodobuje čáry, geometrické tvary, kreslí a maluje
lidskou a zvířecí figuru. Dovednosti v sebeobsluze –
samo se svlékne, oblékne, obuje si boty, váže tkaničky,
stává se samostatným v jídle, používá příbor.
V oblasti psychické u dítěte dochází k přechodu od
názorného myšlení k logickému. Rozvoj řeči, bohatá
slovní zásoba, eliminace poruch výslovnosti, gramaticky
29