Page 29 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03/2024
P. 29

Školy



          Mateřské školy


          Masopust v MŠ                                        správná řeč – rádo vypráví, zpívá, poslouchá pohádky,
                                                               učí se říkanky.
         V průběhu  roku  seznamujeme  děti  s nejrůznějšími
         celosvětovými  tradicemi,  ale  nejraději  se  vracíme   Pro rozvoj dovednosti psaní má vyspělou grafomotoriku
         k našim českým tradicím. V tomto období přibližujeme   – správný úchop tužky, bohatou kresbu na detaily. Zájem
         dětem  masopust.  Povídáme  si  o maskách,  hodech,   o hru stále přetrvává, ale současně se zajímá o činnosti
         muzice a průvodu. Na všech pracovištích MŠ Broumov    podobající se školním úkolům, zná početní řadu do 10,
         probíhají  masopustní  karnevaly.  Proběhl  karneval   umí se soustředit a být samostatné a aktivní.
         v MŠ  Masarykově  (Sluníčku)  a u nás  v MŠ  Cihlářské   V sociální oblasti se umí odloučit na určitou dobu od ro-
         (Veverek).  Bohužel  z důvodu  vysoké  nemocnosti  dětí   diny, kooperovat ve skupině a plnit její požadavky. Umí
         a personálu  bylo  nutné  karneval  na  pracovišti  Příčné   regulovat svá přání, potřeby i chování.
         (Pejskovi  a Kočičce)  o týden  přesunout,  aby  si  mohly   Přejeme hodně zdaru u zápisu.
         děti  karnevalového  reje  také  užít.  Děti  se  moc  těšily
         a už ráno přicházely do třídy v krásných maskách, kde
         celý  program  započal  přehlídkou  všech  masek.  Paní
         kuchařka napekla dětem výborné tvarohové masopustní
         koblihy a po svačince na děti čekaly pohybové soutěže,
         jako jsou: hry s balónky, chytání ocásků, dětmi oblíbená
         židličkovaná,  kterou  bylo  nutné  opakovat  a zasloužená
         diskotéka.  Celý  karnevalový  den  jsme  zakončili
         průvodem  po  Olivětíně  se  škraboškami,  které  si  děti
         vyrobily v předešlých dnech.






                                                                                            Učitelky MŠ Masarykova




                                                               „Bavíme se sportem“ v Mateřské škole
                                                               Broumov

                                                               S novým kalendářním rokem jsme se s dětmi z Mateřské
                                                               školy Broumov zapojili do projektu „Bavíme se sportem“.
                                                               Z MŠ  Příčné  tuto  nadstandartní  aktivitu,  pod  vede-
                                                               ním pana trenéra D. Denygra navštěvuje 13 dětí a z MŠ
                                                               Masarykovy 16 dětí.
                                                               Pan  trenér  si  každý  týden  dochází  pro  děti  přímo  do
                                                               MŠ, odkud si je odvádí do zdejší sokolovny a v případě
                                 Kolektiv MŠ Cihlářské (Veverky)  pěkného  počasí  hodina  probíhá  na  čerstvém  vzduchu
                                                               na hřišti E. Ratha. Hodiny jsou všeobecně zaměřené tak,
                                                               aby děti okusily co nejvíce sportovních aktivit, a to zá-
                                                               bavnou formou.
         Jak se připravujeme k zápisu do 1. třídy              Cílem  projektu  je  dát  dětem  všeobecný  základ,  aby
         základní školy a co má umět předškolák?               mohly  v budoucnu  dělat  jakýkoliv  sport  a byly  dobře
                                                               připravené. Velký přínos pro děti má i to, že hodiny cvi-
                                                               čení vede trenér – muž, protože ve školství se pohybuje
         Pojem  školní  zralosti  zahrnuje  celou  řadu  vzájemně  se   více učitelek než učitelů. Děti se vrací ze cvičení nadšené
         ovlivňujících oblastí. Uveďme jen stručně, jaké doved-  a my jsme moc rádi, že můžeme být toho projektu sou-
         nosti,  schopnosti  a vědomosti  jsou  pro  předškoláka   částí, a rozvíjet tak všeobecnou pohybovou gramotnost,
         důležité pro vstup do 1. třídy.                       která tu dnes velmi chybí.
         Mateřská škola se zaměřuje na vyspělost hrubé motoriky                                    Eliška Ratajská
         – dítě běhá, skáče, leze po stromech, hází míčem, jezdí
         na odrážedle. Vývoj jemné motoriky je patrný v kresbě                                            inzerce
         –  napodobuje  čáry,  geometrické  tvary,  kreslí  a maluje
         lidskou  a zvířecí  figuru.  Dovednosti  v sebeobsluze  –
         samo se svlékne, oblékne, obuje si boty, váže tkaničky,
         stává se samostatným v jídle, používá příbor.
         V oblasti  psychické  u dítěte  dochází  k přechodu  od
         názorného  myšlení  k logickému.  Rozvoj  řeči,    bohatá
         slovní zásoba, eliminace poruch výslovnosti, gramaticky


                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34