Page 30 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03/2024
P. 30

Školy



         Masarykova ZŠ


          „Masopust držíme, nic se          Slibuji,  že  si  budu  plnit  svoje  sny.   V den vysvědčení jsme si užili skvělé
          nevadíme pospolu….“               Budu šetřit, nechci se zadlužit. Hráli   dvě  hodiny  s Míšou.  Tentokrát  bylo
          Tak  začíná  jedna  z masopustních   jsme  si  na  bohaté  a chudé.  Chtěla   téma  „knížky“,  ale  knížky  na  trochu
                                                                               jiné téma než jsme zvyklí, ale něco, co
                                            bych  být  bohatá.  Bavilo  mě  to.  Pan
          písní,  jejíž  obsah  se  nám  v dobrém   učitel  hezky  a zřetelně  mluvil.  Když   je nám blízké...
          podařilo  naplnit.  Ve  všech  třídách   si  koupím  nějakou  věc,  tak  ji  můžu
          na  prvním  stupni  se  tančilo,  luštilo,   později výhodně prodat. Chce to čas   Citace žáků :
          dovádělo,  jednoduše  řečeno,  užívali   ušetřit tolik peněz. Bylo mi to blízké   Bylo to skvělý. Bavilo mě to. Líbila se
          jsme si masopust.                 -  doma  o financích  hodně  mluvíme.   mi relaxace, na chvilku jsem dokon-
          Program  v jednotlivých  třídách  si   Když  půjdu  do  obchodu,  tak  si  na   ce usnula. Honza našel v knížce kvíz,
          paní  učitelky  přizpůsobily  pro  své   pana  Milana  vzpomenu.  Budu  si  vy-  tak jsme ho vyplňovali a bylo to fajn.
          žáky.  Společná  část  se  odehrávala   mýšlet další a další sny. Bylo to super,   Povídali  jsme  si  o škole,  o emocích,
          v tělocvičně,  kde  bylo  nutné  pro-  klidně bych si to zopakovala.  o myšlenkách.  Bylo  dost  knížek,  ve
          kázat  odvahu,  obratnost,  rychlost   Takže, pane Milane, děkujeme!  kterých jsem se viděl. Líbily se mi tes-
          a zručnost. Ve společných prostorách                                 ty na ADHD a na nerozhodnost, bylo
          budovy  prvního  stupně  probíhalo                                   mi to blízké. Těšila jsem se domů, až
          pátraní po masopustních koblihách.                                   o tom budu vyprávět. Po celou dobu
          Dopoledne jsme si patřičně užili!                                    programu jsem nemluvila, a to proto,
                                                                               že jsem byla zabraná do života, do pří-
                            Kolektiv 1. stupně                                 rody, do emocí, do zvířat, do všeho...
                                                                               bylo to fajn, ráda si to zase zopakuji.
          Neznali jsme - poznali jsme                                          Míšo, děkujeme za hluboký zážitek.
          Jednoho dne se naší škole telefonic-
          ky ozval pan Milan Nemeš. Nabídl pro
          naše čtvrťáky a páťáky přednášku na
          téma  finanční  gramotnost.  Byla  to
          výzva.  Zvědavé  byly  děti  i paní  uči-
          telky. Co se dozvíme? Jak budou děti                Třídy 4.A,B a 5.A,B
          reagovat?  Jak  zběhlí  jsou  naši  žáčci
          v oblasti financí? Obavy byly zbyteč-  Dne  8.  1.  2024  žáci  6.A zavítali  do
          né.  Čas  uběhl  jako  voda  a děti  nás   Městské  knihovny  v  Broumově,  kde
          mile překvapily...                byl pro ně připraven další z programů,
                                            tentokrát na téma „Jak na referát“.
          Citace po ukončení besedy mluví za
          vše:                                                                  5.B, Dana Freiwaldová a Míša Krutilová
          Beseda se mi moc líbila. Vše nám pan
          Milan hezky vysvětlil: řekl, že největ-                              Druháci v Africe
          ší je investovat sám do sebe. Budu se
          učit. Líbily se mi příklady s jabloněmi,                             Poslední  dva  týdny  se  druháci
          grafy, sny. Vše krásně vysvětleno, ale                               seznamují  s Afrikou  a životem  v této
          nechci  na  svoje  peníze  čekat  20  let.                           okouzlující  zemi  plné  exotických
          Řeknu  mamce,  ať  nekupuje  blbosti.                                zvířat.  A jak  se  do  Afriky  tématicky
                                                                               dostali? Díky čtení příběhu o slonech.
                                                                               Školáci  se  dozvídají  mnoho  nových
                                                                               informací  o zajímavých  zvířatech,
                                                                               zhlíží  přírodopisné  dokumenty,  čtou
                                                                               naučné  texty,  pohádky,  bajky,  píší
                                                                               prvotní referáty. V hodinách výtvarné
                                                                               výchovy    a pracovních   činností
                                                                               zkouší  živočichy  ztvárnit.  Jednou
                                                                               z prací  byla  zvířata  (psi,  koně),
                                                                               jejichž hlavu tvořil obrys kontinentu
                                                                               Afriky.  Školáci  ji  museli  nejprve
                                                                               grafickyzpracovat,  poté  dokreslovali
                                                                               tělo. Při práci byli velice kreativní.










                                                                                                    Petra Hašková



         30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35