Page 30 - Chytrý zpravodaj - Broumov 03/2024
P. 30
Školy
Masarykova ZŠ
„Masopust držíme, nic se Slibuji, že si budu plnit svoje sny. V den vysvědčení jsme si užili skvělé
nevadíme pospolu….“ Budu šetřit, nechci se zadlužit. Hráli dvě hodiny s Míšou. Tentokrát bylo
Tak začíná jedna z masopustních jsme si na bohaté a chudé. Chtěla téma „knížky“, ale knížky na trochu
jiné téma než jsme zvyklí, ale něco, co
bych být bohatá. Bavilo mě to. Pan
písní, jejíž obsah se nám v dobrém učitel hezky a zřetelně mluvil. Když je nám blízké...
podařilo naplnit. Ve všech třídách si koupím nějakou věc, tak ji můžu
na prvním stupni se tančilo, luštilo, později výhodně prodat. Chce to čas Citace žáků :
dovádělo, jednoduše řečeno, užívali ušetřit tolik peněz. Bylo mi to blízké Bylo to skvělý. Bavilo mě to. Líbila se
jsme si masopust. - doma o financích hodně mluvíme. mi relaxace, na chvilku jsem dokon-
Program v jednotlivých třídách si Když půjdu do obchodu, tak si na ce usnula. Honza našel v knížce kvíz,
paní učitelky přizpůsobily pro své pana Milana vzpomenu. Budu si vy- tak jsme ho vyplňovali a bylo to fajn.
žáky. Společná část se odehrávala mýšlet další a další sny. Bylo to super, Povídali jsme si o škole, o emocích,
v tělocvičně, kde bylo nutné pro- klidně bych si to zopakovala. o myšlenkách. Bylo dost knížek, ve
kázat odvahu, obratnost, rychlost Takže, pane Milane, děkujeme! kterých jsem se viděl. Líbily se mi tes-
a zručnost. Ve společných prostorách ty na ADHD a na nerozhodnost, bylo
budovy prvního stupně probíhalo mi to blízké. Těšila jsem se domů, až
pátraní po masopustních koblihách. o tom budu vyprávět. Po celou dobu
Dopoledne jsme si patřičně užili! programu jsem nemluvila, a to proto,
že jsem byla zabraná do života, do pří-
Kolektiv 1. stupně rody, do emocí, do zvířat, do všeho...
bylo to fajn, ráda si to zase zopakuji.
Neznali jsme - poznali jsme Míšo, děkujeme za hluboký zážitek.
Jednoho dne se naší škole telefonic-
ky ozval pan Milan Nemeš. Nabídl pro
naše čtvrťáky a páťáky přednášku na
téma finanční gramotnost. Byla to
výzva. Zvědavé byly děti i paní uči-
telky. Co se dozvíme? Jak budou děti Třídy 4.A,B a 5.A,B
reagovat? Jak zběhlí jsou naši žáčci
v oblasti financí? Obavy byly zbyteč- Dne 8. 1. 2024 žáci 6.A zavítali do
né. Čas uběhl jako voda a děti nás Městské knihovny v Broumově, kde
mile překvapily... byl pro ně připraven další z programů,
tentokrát na téma „Jak na referát“.
Citace po ukončení besedy mluví za
vše: 5.B, Dana Freiwaldová a Míša Krutilová
Beseda se mi moc líbila. Vše nám pan
Milan hezky vysvětlil: řekl, že největ- Druháci v Africe
ší je investovat sám do sebe. Budu se
učit. Líbily se mi příklady s jabloněmi, Poslední dva týdny se druháci
grafy, sny. Vše krásně vysvětleno, ale seznamují s Afrikou a životem v této
nechci na svoje peníze čekat 20 let. okouzlující zemi plné exotických
Řeknu mamce, ať nekupuje blbosti. zvířat. A jak se do Afriky tématicky
dostali? Díky čtení příběhu o slonech.
Školáci se dozvídají mnoho nových
informací o zajímavých zvířatech,
zhlíží přírodopisné dokumenty, čtou
naučné texty, pohádky, bajky, píší
prvotní referáty. V hodinách výtvarné
výchovy a pracovních činností
zkouší živočichy ztvárnit. Jednou
z prací byla zvířata (psi, koně),
jejichž hlavu tvořil obrys kontinentu
Afriky. Školáci ji museli nejprve
grafickyzpracovat, poté dokreslovali
tělo. Při práci byli velice kreativní.
Petra Hašková
30