Page 19 - Chytrý zpravodaj - Broumov 02/2025
P. 19

Různé



          v podobě ptáčka symbolizujícího ono klání si ale brou-  podpořit ekonomický růst a zlepšit kvalitu života míst-
          movští  střelci  nechali  vyrobit  až  v době,  kdy  už  kuše   ních obyvatel. Je to investice do budoucnosti, která se
          počaly  masivně  nahrazovat  palné  zbraně,  tedy  zřejmě   může mnohonásobně vrátit.
          i na samém sklonku éry pořádání střeleb ku ptáku. Kdy
          přesně v Broumově tato tradice zanikla, nevíme, ale do-  Protože jsme si vědomi, že zapojení místních obyvatel do
          mnívám  se,  že  byla  přerušena  vypuknutím  třicetileté   place brandingu je klíčové pro úspěch a autenticitu znač-
          války a po ní už nebyla obnovena, respektive byla nahra-  ky regionu, chtěli bychom vás v následujících měsících
          zena zápolením ve střelbě čistě už jen z ručnic na terče.  pozvat  na  setkání  a workshopy,  požádat  o spolupráci
                                                               v průzkumech a dotaznících. Také uvítáme vaši koope-
          Náš ptáček ve své době jistě až tak unikátní nebyl. Proč   raci na strategii cestovního ruchu tak, aby byla přínosem
          nyní je, objasním v dokončení v příštím čísle.       pro místní.  Poprosíme Vás, abyste se stali ambasadory
                              Karel Franze, Muzeum Broumovska  regionu, a šířili tak pozitivní povědomí o regionu, abyste
                                                               inspirovali ostatní. Poprosíme vás o zamyšlení, zda a proč
                                                               potřebujeme turisty, investory, nové obyvatele regionu.
                                                               Jestli to jsou peníze? Nebo kultura? Vzájemná interak-
          Place Branding: Jeden z klíčů                        ce? My se na oplátku budeme se snažit být transparentní
                                                               a pravidelně  vás  informovat  o pokrocích  a výsledcích
          k rozvoji regionu Broumovsko                         procesu.
                                                               Inspirace je na dosah
                                                               Existuje  mnoho  příkladů  úspěšného  place  brandingu,
          Pozitivní  obraz  regionu  by  měl  ovlivnit  také  život   které mohou sloužit jako inspirace. Za všechny úspěšné
          místních  obyvatel.  Jak  by  podle  vás  mělo  být   příklady můžeme uvést Estonsko a jeho E-government,
          Broumovsko vnímáno?                                  Eindhoven  jako  město  nekonvenční  spolupráce,  start-
          Na  podzim  roku  2024  Společnost  pro  destinační  ma-  -upů a budoucnosti.  Za turistický ruch můžeme ukázat
          nagement  Broumovska  a Strategická  rada  regionu   Faerské  ostrovy,  kde  se  turisté  na  určité  období  změní
          Broumovsko  zorganizovaly  dva  celodenní  workshopy   na  dobrovolníky  a pomáhají  udržovat  turistické  stezky
          na téma Place Branding vedené Tomášem Avratem, od-   chodníky a žijí tam v podstatě jako místní obyvatelé. Ale
          borníkem na dané téma. Place branding, neboli značka   abychom nechodili daleko, také Broumovsko má několik
          místa, je dlouhodobý strategický proces, který využívá   velmi dobrých počinů při práci s budováním pozitivního
          nejen  marketingové  techniky  k vytvoření  a propagaci   place brandingu a dobré praxe. A to například Kartu hos-
          jedinečné identity měst, regionů nebo zemí. Nicméně by   ta a skvěle fungující rezervační systém do Adršpašských
          bylo  krátkozraké  myslet  si,  že  stačí  nové  logo,  báječné   skal, které v rámci České republiky ukazují způsob, jak
          fotky či zajímavý příběh. Cílem je nejen zvýšit atrakti-  lze  řešit  problémy  související  s vysokou  návštěvností
          vitu daného místa pro turisty, investory, nové obyvatele   a zlepšit vnímaní konkrétního místa. Další velmi pozitiv-
          a další  klíčové  skupiny,  ale  také  pro  místní  obyvatele.   ní, dnes již v podstatě značka, je kandidatura Broumova
          Pracovat s pocity jejich hrdosti na region, sounáležitos-  na Evropské hlavní město kultury 2028.
          ti  a smysluplné  spolupráce  v regionu.  Place  branding   Tyto příklady ukazují, že zapojení místních obyvatel do
          opravdu zahrnuje nejen vizuální identitu, ale také hod-  place brandingu může vést k vytvoření silné a autentic-
          noty, příběhy a zážitky, které dané místo nabízí.    ké značky, která přináší výhody nejen pro cestovní ruch,
                                                               ale i pro celkový rozvoj regionu.
          A konkrétněji? Region Broumovsko
          Region  Broumovsko  je  skvělým  příkladem  místa,  které   Na  závěr  bychom  vás  rádi  vyzvali  k malému  zamyšle-
          může těžit z efektivního place brandingu. Tento region   ní.  Co  chcete,  aby  Broumovsko  bylo?  Co  chcete,  aby
          se pyšní bohatou historií, kulturním dědictvím a unikát-  Broumovsko  nebylo?  Samozřejmě,  že  Broumovsko  po-
          ní přírodou. Broumovsko je známé svými pískovcovými   řád  bude  krajem  skal  a barokních  památek  někde  na
          skalními městy, barokními památkami a malebnými ves-  severovýchodě Česka u hranic s Polskem. Ale co dál, co
          nicemi.  Nicméně  pro  Broumovsko  by  place  branding   víc, když hmotné dědictví necháme v tento okamžik na
          mohl  znamenat  nejen  zvýšení  povědomí  o jeho  krá-  chvíli stranou.
          sách  a atraktivitách  a přilákání  více  turistů,  ale  také   Kateřina Profousová, ředitelka Společnosti pro destinační
          by  mohl  vést  k přilákání  investorů  a posílení  místní                  management Broumovska o.p.s.
          ekonomiky.  Pozitivní  obraz  regionu  nejen  jako  místa
          s přírodními  a kulturními  krásami,  ale  také  místa,  kde
          dochází k rozvoji služeb a investic by mohl vést k tomu,
          že se z Broumovska jako místa na skvělý výlet stane mís-
          to pro skvělý život. Místní produkty a řemesla by mohly
          získat větší uznání a podporu, což by vedlo k jejich roz-
          voji a udržitelnosti.
          Pozitivní dopady na život místních obyvatel
          Úspěšný place branding by měl také pozitivně ovlivnit
          život  místních  obyvatel.  Zvýšená  turistická  atraktivita
          a investice mohou vést k lepší infrastruktuře, vyšší kvali-
          tě veřejných služeb a celkovému zlepšení životní úrovně.
          Místní obyvatelé pak mohou být hrdí na svůj region a cí-
          tit se více propojeni s komunitou i místem, kde žijí.
          Place  branding  je  mocný  nástroj,  který  může  přinést
          řadu výhod pro regiony, jako je Broumovsko. Dobře pro-
          myšlený a uchopený pomůže zvýšit atraktivitu regionu,

                                                                                                              19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24