Page 17 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko říjen 2021
P. 17

17  |  MĚSTSKÉ LISTY                                 Školství                                                 Říjen
      anketa pro ředitele středních škol



      Obdobné dotazy jsme položili i ředitelce Gymnázia j. S. Machara
      Miroslavě Zachariášové a řediteli SZeŠ Michalu Ornstovi.

      1.  Co všechno jste přes prázdniny   s námi chce kdokoliv pustit do prá-
        udělali pro vylepšení vnitřních   ce nebo se jen přijít podívat, uvítá-
        prostor a školního areálu?    me ho v sobotu 16. října dopoledne.
      2.  Kolik a  jak početné první ročníky
        budete otevírat a kolik žáků by mě-  2.  V letošním roce zahájily své vzdě-
        la mít vaše škola? Byl o vaši školu   lávání dvě skupiny nových žáků –
        v přijímacím řízení zájem?    30  nových  žáků  primy  a  30  žáků
      3.  K jakým změnám došlo v profesor-  1.  A.  První  školní  dny  strávili  na
        ském sboru? Kolik pedagogických   adaptačních  kurzech,  kde  se  po-
        a  nepedagogických pracovníků   stupně  navzájem  seznamovali.
        v současné době máte?         Zájem v přijímacím řízení projevi-
      4.  Věříte, že celý školní rok se odučí   lo  daleko  více  uchazečů,  což  nás
        v  normálním režimu od září do   samozřejmě  velice  těší,  ale  bohu-
        června, aniž by došlo k nějaké výlu-  žel nelze vyhovět všem.   Gymnázium J. S. Machara, Královická 668, Brandýs nad Labem
        ce či přerušení prezenční výuky?                          Vás zve na komunitní setkání, burzu květin a pomoc při práci na
      5.  Jak jsou studenti a žáci po korona-  3.  Náš pracovní kolektiv je stabilní, roz-  zahradě školy.
        virových pauzách na výuku připra-  rostl se o tři nové kolegy a také o rodi-  Kde: zahrada areálu školy
        veni. Musejí hodně dohánět?   lé mluvčí pro hodiny konverzace.           Kdy: 16. 10. od 9:00 do 13:00

      6.  Byli jste nuceni organizovat oprav-                     Jde již o druhé setkání při tvorbě revitalizovaného areálu zahrady.
        né maturity? Pokud ano, kolika   4.  Často  žertuji  na  téma  věštění   Můžete pomoci při úpravě zeleně. Součástí akce bude i burza
        studentů se to týkalo?        z  křišťálové  koule,  nicméně  ani   květin a semen rostlin, které můžete přinést a vložit do burzy
      7.  Máte pro tento rok nějakou novin-  moje  skleněné  těžítko  v  současné   nebo si je také můžete odnést. Naše zahrada bude v budoucnu
        ku či zajímavý cíl?           době  neukazuje,  co  nás  čeká.    laděná do barev bílé růžové, fialové a modré.
      8.  Co byste studentům a  žákům, ze-  Doufáme  však,  že  letos  to  bude   Těšíme se na všechny žáky současné i minulé, na rodiče
        jména těm nově nastupujícím, po-  běžný  prezenční  školní  rok.           a všechny přátele školy
        přáli do nového školního roku?   Epidemiologická  situace  je  u  nás
                                      klidná, prošli jsme testováním po-  z práce, aby nás škola bavila, a čas   nali  počet  200  žáků  a  předpoklá-
      Ing. Miroslava  zachariášová, ředi-  mocí PCR testů, jejichž vyhodno-  pro sebe i ostatní, abychom si užili   dáme,  že  do  dvou  let  bude  naše
      telka Gymnázia J. s. Machara    cování pro nás zajišťovala společ-  každý den.             kapacita (240) zcela zaplněna.
      1.  Prázdniny jsme věnovali především   nost  Aeskulab,  nezachytili  jsme
        pracím uvnitř budovy. Navenek ne-  žádný pozitivní výsledek.   ing. Michal  ornst, ředitel  střední   3.  Jsme malá, já často a rád uvádím,
        nápadnou,  avšak  významnou  pro-                        zemědělské školy Brandýs  nad   rodinná škola. Všichni učitelé, za-
        měnou postupně prošlo počítačové   5.  Dopady  distanční  výuky  budeme   labem-stará Boleslav  městnanci  i  studenti  se  potkávají
        vybavení,  server,  síť  a  tiskárny.   mapovat  ještě  dlouho.  Nejde  jen   1.  O  prázdninách  se  tradičně  obno-  v našem malém areálu a navzájem
        Desítky  hodin  pečlivé  a  občas  až   o  zameškanou  výuku,  ale  také   vovaly  učebny  pro  první  ročníky   se dobře znají, což je velká výhoda.
        mravenčí práce znamenají zlepšení   o  změny  v  pracovních  návycích,   tak, aby noví studenti přišli do pěk-  Máme  celkem  17  pedagogických
        pro  všechny  žáky  i  učitele,  kteří   úbytek  motivace.  Některým  žá-  ného prostředí. Ve škole se malo-  a čtyři nepedagogické zaměstnan-
        s  technikou  každodenně  pracují.   kům  distanční  výuka  vyhovovala   valo,  pokládaly  se  nové  podlahy   ce. Pedagogický sbor je mnoho let
        Větší zásah zaznamenala školní za-  více  než  prezenční  a  nyní  se  hůř   a byly dokončeny práce na nových   stabilní  a  dochází  jen  k  malým
        hrada. Zde jsme za významné po-  vyrovnávají  s  návratem  k  běžné   učebnách  a  přednáškovém  sále   změnám,  letos  na  pozici  angličti-
        moci těžké techniky začali s úpra-  školní rutině.         v podkroví. Školní zahradu se po-  nářů. Jedna kolegyně odešla mimo
        vami,  které  postupně  povedou                            dařilo  během  obnovených  praxí   školství a dvě nové kolegyně jsme
        k  přeměně  zahrady  na  venkovně-  6.  Opravné  maturity  se  týkaly  dvou   opět  přivést  do  kondice  tak,  aby   v  našem  kolektivu  přivítali.  Další
        -komunitní  centrum.  Další  větší   žáků,  a  to  především  ze  zdravot-  plnila výukovou a relaxační funkci.   nová kolegyně nastoupila na pozi-
        akcí bude „Podzimní den ve školní   ních důvodů.                                         ci učitele odborných předmětů.
        zahradě“ spojený s burzou rostlin.                       2.  Otevíráme  každoročně  dvě  třídy
        Rádi  bychom  požádali  všechny   7.  Náš  cíl  pro  letošní  rok  je  jasný  –   prvního  ročníku  –  jedna  třída  je
        místní zahrádkáře, zda by se s námi   věnovat se naplno své práci se žáky   obor Agropodnikání s podoborem   4.  Věříme, co nám taky jiného zbývá.
        nepodělili o svoje rostlinné přebyt-  včetně všech akcí, které činí školní   Chov koní a jezdectví a druhá třída   Přesto  jsme  připraveni  v  nutných
        ky.  Vycházíme  z  předpokladu,  že   rok  zajímavějším  a  pestřejším.   je obor Ekologie a životní prostře-  případech  okamžitě  přejít  na
        rostlinám, které zde v okolí už ros-  Máme  naplánovanou  celou  řadu   dí. Oba první ročníky jsou naplně-  distanční  výuku  např.  pro  třídy
        tou,  se  bude  i  po  přesazení  dobře   exkurzí, projektových dnů ve škole   ny na 100 procent, tedy 30, respek-  v  karanténě  nebo  na  případnou
        dařit v naší zahradě. Uvítáme saze-  i mimo ni, sportovní kurzy… Vedle   tive  31  studentů.  V  posledních   výuku  rotační,  kterou  jsme  si  vy-
        nice a odkopky především trvalek,   toho máme v plánu velkou rekon-  dvou  letech,  s  nástupem  silných   zkoušeli vloni před Vánocemi. To,
        jako jsou například hortenzie, ven-  strukci komplexu učeben chemie,   ročníků na střední školy, jsme za-  co jsme se spolu s našimi studenty
        kovní ibišky, stračky ostrožky, růže,   podobně jako tomu bylo u fyziky.   znamenali  enormní  nárůst  zájmu   v  době  uzavření  škol  naučili  při
        dlužichy  atd.,  zkrátka  všechno,  co   Také zahradě věnujeme pozornost,   o studium na naší škole. Tradičně   distanční výuce, budeme využívat
        kvete bíle, modře, růžově či fialově,   v rámci jednotlivých ročních obdo-  máme  velký  převis  zájmu  o  chov   v rozumných mezích i během pre-
        ale máme prostor i pro okrasné tra-  bí  budeme  realizovat  dílčí  etapy   koní, ale letos byl zájem o všechny   zenční výuky. Jedná se o využívání
        viny a sukulentní rostliny a netřes-  projektu.  Postupně  do  zahrady   obory.  Počet  přihlášek  ke  studiu   různých IT technologií, programů,
        ky. Z případných přebytků vybudu-  přesunujeme více výuky.   letos  zaznamenal  rekordní  počet   aplikací apod.
        jeme  zásobní  rostlinnou  banku   8.  Co  přejeme  našim  žákům  i  sobě   116  s  rovnoměrným  rozložením
        a při další akci na jaře je nabídneme   navzájem?  Zdraví,  abychom  se   na oba obory. Počet žáků ve škole   5.  Velmi dlouhá absence pravidelné-
        v rámci rostlinné štafety. Pokud se   mohli  společně  potkávat,  radost   pozvolna stoupá, letos jsme překo-  ho režimu, chybějící sociální kon-
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22