Page 16 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko říjen 2021
P. 16
16 | MĚSTSKÉ LISTY Školství Říjen
letech si však přeji, abychom se Kapacitu školy, dle mého názoru,
vídali každý den. To platí i pro již nelze navyšovat.
ostatní žáky. Tak si držme palce.
3. Ideálním řešením by byla výstavba
Mgr. iva Moualhi, ředitelka zŠ nové školy.
stará Boleslav
1. Dvouměsíční prázdniny se nako- 4. Kolektiv školy se rozrostl na 83
nec ukázaly být krátkými na všech- pracovníků, z toho 10 nepedago-
ny úkoly, které jsme si vytyčili. gů. Učitelský sbor prošel další pro-
Přesto jsme stihli vybudovat mno- měnou. Odešlo sedm učitelů a tři
hé. Prvňáčci usedli v budově asistentky pedagoga. Bylo přijato
Školiček na nové židle a do nových devět nových kantorů a šest asis-
lavic. Díky investici města prošly tentek pedagoga.
celkovou rekonstrukcí dívčí a uči-
telské toalety. Školní zahrada oží- 5. Ráda bych tomu věřila. Události
ně je tomu ve všech obcích. nemůže plnohodnotně nahradit. vá novými herními prvky, výuku posledních dnů mi však napovída-
Bohužel i v Brandýse nad Labem- I v naprosto ideálních případech, světa práce a přírodopisu zpestří jí, že stát se může cokoliv.
Staré Boleslavi. Developeři dostali kdy děti měly výborné podmínky žákům nové nadzemní záhony.
zelenou na stavbu bytových jedno- pro učení (s nikým se nedělily Jedním z důležitých cílů při reno- 6. Budu se opakovat, když říkám, že
tek a žádnou povinnost postavit o počítač či připojení, s nikým se vaci školní zahrady bylo řešení distanční výuka nemůže být plno-
odpovídající infrastrukturu – v jedné místnosti nepřekřikovaly hospodaření s dešťovou vodou. hodnotnou náhradou výuky prezen-
nejen školy. Byty jsou byznys, ško- u mikrofonů, měly svou místnost Díky osazení retenční nádrže ční. Žáci i učitelé si musí na školní
la nikoli. Zainteresovat developery a nemusely poslouchat učení a zbudování vsakovacího tunelu se režim znovu zvyknout. Vracíme se
je další možnost. Také by se mělo svých sourozenců nebo pracovní alespoň částečně podařilo odvlhčit k základům učiva jednotlivých roč-
zvážit znovuobnovení malotříd- porady svých rodičů, nevypadáva- školní dílny. Byli jsme nuceni rea- níků. Kromě toho vnímáme jako zá-
ních škol v okolí. Například Zápy lo spojení atd.), kdy byly motivo- govat na změny ve výuce informa- sadní atmosféru ve škole, a proto
měly ještě relativně nedávno zá- vané a snažily se, kdy měly podpo- tiky. Na hlavní budově proběhla klademe velký důraz na práci s tříd-
kladní školu. Dnes chybí. ru rodičů, jsme zaznamenali ne- radikální proměna počítačových ními kolektivy. Poctivou práci v této
dostatky, např. nepřesný úchop učeben. Staré objemné počítače oblasti odvádí spolu s učiteli školní
4. Náš učitelský sbor je v posledních pera. Paní učitelka to přes počítač nahradil systém tenký klient. psycholožka Mgr. Kristýna
letech poměrně stabilní. Během nevidí a rodiče nejsou pedagogo- Nezapomínáme ani na své zaměst- Matoušová. Jsme rádi, že se v rámci
prázdnin dochází vždy jen k mini- vé, aby si všimli. Protože nejvíce nance. Na vyučující čekalo překva- prevence opět setkáváme
málním změnám. Nejinak tomu znevýhodněni byli určitě prvňáč- pení v podobě nové sborovny. s Tomášem Kopřivou, který svým
bylo i letos. Školu opustily dvě pe- ci, kteří se toho během prvního Probíhají dokončovací práce na pozitivním přístupem přispívá k po-
dagožky z důvodu stěhování a je- školního roku musí naučit oprav- novém sekretariátu. Změn by se hodě ve škole.
den pedagog. Nově příchozích by- du hodně, rozhodli jsme se jim našlo mnohem více.
lo sedm. Opět jsme se malinko pomoci alespoň tím, že jsme jim 7. Můj cíl je velice jednoduchý a při-
rozrostli. V případě nepedogogů zmenšili kolektivy a jejich výuka 2. Nový školní rok jsme zahájili tom smělý – prožít normální školní
k žádným personálním změnám bude více individuálnější. Ze tří s 850 žáky ve 33 třídách. Do čtyř rok ve škole plné dětí. A pokud se cíl
nedošlo. K dnešnímu dni ve škole prvních tříd jsme letos vytvořili 1. tříd nastoupilo 94 žáčků. naplní, budu mile překvapena.
pracuje celkem 109 osob, z toho čtyři druhé.
55 učitelů a učitelek, osm vychova-
telek ve školní družině, 14 asisten- 8.Prvňáčkům už jsem svá přání pro-
tek pedagoga a 32 nepedagogic- zradil přímo prvního září, když
kých zaměstnanců. jsem je oficiálně vítal u nás ve ško-
le. Řekl jsem jim, že bych chtěl
5. Já osobně si myslím, že k žádnému potkat zlatou rybku, aby mi pro ně
plošnému uzavření škol by už letos splnila tři přání, tak jak to bývá
dojít nemělo. Přeci jen už nějaké v pohádkách. Prvním přáním by
informace o covidu a jeho „chová- bylo to, aby do školy chodili vždy
ní“ máme, dodržujeme protiepide- rádi, aby se jim tam líbilo, aby se
mická pravidla, mnozí jsou očko- škola pro ně stala dobrým kama-
vaní, mnozí nemoc prodělali a ma- rádem, na kterého budou celý ži-
jí protilátky. Může se však stát, že vot v dobrém vzpomínat. Jako
covidová situace právě v našem druhé jsem jim popřál to, aby si,
regionu bude extrémně nepříznivá než dokončí povinnou školní do-
a pak k uzavření školy dojde. V tom cházku, mohli zacvičit v nové
případě by to mělo být jen v řádu (vlastní) tělocvičně. Třetí přání
dnů, popřípadě týdnů, nikoli však bylo čistě pragmatické. Až do
měsíců. Pevně věřím, že má do- předloňska jsem vždy tvrdil, že
mněnka bude reálná, že politika vidět se s ředitelem je optimální
a zájmy zainteresovaných neudají při slavnostním zahájení povinné
jiný směr. školní docházky v prvním ročníku
a při jejím ukončení v devítce,
6. Nejprve je potřeba si ujasnit, že protože každá návštěva ředitelny
o žádné pauzy nešlo. Škola běžela v sobě vždy skrývá nějakou nepří-
stále. Jen prezenční výuku nahra- jemnost, nějaký průšvih či pro-
dila distanční. Ta bohužel klasic- blém. Po zkušenostech s výukou
kou výuku ve školních lavicích a lockdowny v posledních dvou