Page 16 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko říjen 2021
P. 16

16  |  MĚSTSKÉ LISTY                                 Školství                                                 Říjen

                                                                   letech  si  však  přeji,  abychom  se   Kapacitu školy, dle mého názoru,
                                                                   vídali  každý  den.  To  platí  i  pro   již nelze navyšovat.
                                                                   ostatní žáky. Tak si držme palce.
                                                                                              3.  Ideálním řešením by byla výstavba
                                                                 Mgr.  iva Moualhi, ředitelka  zŠ   nové školy.
                                                                 stará Boleslav
                                                                 1.  Dvouměsíční  prázdniny  se  nako-  4.  Kolektiv  školy  se  rozrostl  na  83
                                                                   nec ukázaly být krátkými na všech-  pracovníků,  z  toho  10  nepedago-
                                                                   ny  úkoly,  které  jsme  si  vytyčili.   gů. Učitelský sbor prošel další pro-
                                                                   Přesto jsme stihli vybudovat mno-  měnou. Odešlo sedm učitelů a tři
                                                                   hé.  Prvňáčci  usedli  v  budově   asistentky  pedagoga.  Bylo  přijato
                                                                   Školiček na nové židle a do nových   devět  nových  kantorů  a  šest  asis-
                                                                   lavic.  Díky  investici  města  prošly   tentek pedagoga.
                                                                   celkovou rekonstrukcí dívčí a uči-
                                                                   telské toalety. Školní zahrada oží-  5.  Ráda  bych  tomu  věřila.  Události
        ně  je  tomu  ve  všech  obcích.   nemůže  plnohodnotně  nahradit.   vá  novými  herními  prvky,  výuku   posledních dnů mi však napovída-
        Bohužel i v Brandýse nad Labem-  I v naprosto ideálních případech,   světa  práce  a  přírodopisu  zpestří   jí, že stát se může cokoliv.
        Staré Boleslavi. Developeři dostali   kdy děti měly výborné podmínky   žákům  nové  nadzemní  záhony.
        zelenou na stavbu bytových jedno-  pro  učení  (s  nikým  se  nedělily   Jedním z důležitých cílů při reno-  6.  Budu  se  opakovat,  když  říkám,  že
        tek  a  žádnou  povinnost  postavit   o počítač či připojení, s nikým se   vaci  školní  zahrady  bylo  řešení   distanční  výuka  nemůže  být  plno-
        odpovídající  infrastrukturu  –   v  jedné  místnosti  nepřekřikovaly   hospodaření  s  dešťovou  vodou.   hodnotnou náhradou výuky prezen-
        nejen školy. Byty jsou byznys, ško-  u mikrofonů, měly svou místnost   Díky  osazení  retenční  nádrže   ční. Žáci i učitelé si musí na školní
        la nikoli. Zainteresovat developery   a  nemusely  poslouchat  učení   a zbudování vsakovacího tunelu se   režim  znovu  zvyknout.  Vracíme  se
        je další možnost. Také by se mělo   svých  sourozenců  nebo  pracovní   alespoň částečně podařilo odvlhčit   k základům učiva jednotlivých roč-
        zvážit  znovuobnovení  malotříd-  porady svých rodičů, nevypadáva-  školní dílny. Byli jsme nuceni rea-  níků. Kromě toho vnímáme jako zá-
        ních škol v okolí. Například Zápy   lo spojení atd.), kdy byly motivo-  govat na změny ve výuce informa-  sadní  atmosféru  ve  škole,  a  proto
        měly  ještě  relativně  nedávno  zá-  vané a snažily se, kdy měly podpo-  tiky.  Na  hlavní  budově  proběhla   klademe velký důraz na práci s tříd-
        kladní školu. Dnes chybí.     ru  rodičů,  jsme  zaznamenali  ne-  radikální  proměna  počítačových   ními kolektivy. Poctivou práci v této
                                      dostatky,  např.  nepřesný  úchop   učeben.  Staré  objemné  počítače   oblasti odvádí spolu s učiteli školní
      4.  Náš učitelský sbor je v posledních   pera. Paní učitelka to přes počítač   nahradil  systém  tenký  klient.   psycholožka   Mgr.   Kristýna
        letech  poměrně  stabilní.  Během   nevidí a rodiče nejsou pedagogo-  Nezapomínáme ani na své zaměst-  Matoušová. Jsme rádi, že se v rámci
        prázdnin dochází vždy jen k mini-  vé,  aby  si  všimli.  Protože  nejvíce   nance. Na vyučující čekalo překva-  prevence   opět   setkáváme
        málním  změnám.  Nejinak  tomu   znevýhodněni  byli  určitě  prvňáč-  pení  v  podobě  nové  sborovny.   s  Tomášem  Kopřivou,  který  svým
        bylo i letos. Školu opustily dvě pe-  ci,  kteří  se  toho  během  prvního   Probíhají  dokončovací  práce  na   pozitivním přístupem přispívá k po-
        dagožky z důvodu stěhování a je-  školního roku musí naučit oprav-  novém  sekretariátu.  Změn  by  se   hodě ve škole.
        den pedagog. Nově příchozích by-  du  hodně,  rozhodli  jsme  se  jim   našlo mnohem více.
        lo  sedm.  Opět  jsme  se  malinko   pomoci  alespoň  tím,  že  jsme  jim             7.  Můj cíl je velice jednoduchý a při-
        rozrostli.  V  případě  nepedogogů   zmenšili  kolektivy  a  jejich  výuka   2.  Nový  školní  rok  jsme  zahájili   tom smělý – prožít normální školní
        k  žádným  personálním  změnám   bude  více  individuálnější.  Ze  tří   s 850 žáky ve 33 třídách. Do čtyř   rok ve škole plné dětí. A pokud se cíl
        nedošlo. K dnešnímu dni ve škole   prvních  tříd  jsme  letos  vytvořili   1.  tříd  nastoupilo  94  žáčků.   naplní, budu mile překvapena.
        pracuje  celkem  109  osob,  z  toho   čtyři druhé.
        55 učitelů a učitelek, osm vychova-
        telek ve školní družině, 14 asisten-  8.Prvňáčkům už jsem svá přání pro-
        tek  pedagoga  a  32  nepedagogic-  zradil  přímo  prvního  září,  když
        kých zaměstnanců.             jsem je oficiálně vítal u nás ve ško-
                                      le.  Řekl  jsem  jim,  že  bych  chtěl
      5.  Já osobně si myslím, že k žádnému   potkat zlatou rybku, aby mi pro ně
        plošnému uzavření škol by už letos   splnila  tři  přání,  tak  jak  to  bývá
        dojít  nemělo.  Přeci  jen  už  nějaké   v  pohádkách.  Prvním  přáním  by
        informace o covidu a jeho „chová-  bylo to, aby do školy chodili vždy
        ní“ máme, dodržujeme protiepide-  rádi, aby se jim tam líbilo, aby se
        mická pravidla, mnozí jsou očko-  škola pro ně stala dobrým kama-
        vaní, mnozí nemoc prodělali a ma-  rádem, na kterého budou celý ži-
        jí protilátky. Může se však stát, že   vot  v  dobrém  vzpomínat.  Jako
        covidová  situace  právě  v  našem   druhé jsem jim popřál to, aby si,
        regionu bude extrémně nepříznivá   než dokončí povinnou školní do-
        a pak k uzavření školy dojde. V tom   cházku,  mohli  zacvičit  v  nové
        případě by to mělo být jen v řádu   (vlastní)  tělocvičně.  Třetí  přání
        dnů, popřípadě týdnů, nikoli však   bylo  čistě  pragmatické.  Až  do
        měsíců.  Pevně  věřím,  že  má  do-  předloňska  jsem  vždy  tvrdil,  že
        mněnka  bude  reálná,  že  politika   vidět  se  s  ředitelem  je  optimální
        a zájmy zainteresovaných neudají   při slavnostním zahájení povinné
        jiný směr.                    školní docházky v prvním ročníku
                                      a  při  jejím  ukončení  v  devítce,
      6.  Nejprve  je  potřeba  si  ujasnit,  že   protože  každá  návštěva  ředitelny
        o žádné pauzy nešlo. Škola běžela   v sobě vždy skrývá nějakou nepří-
        stále. Jen prezenční výuku nahra-  jemnost,  nějaký  průšvih  či  pro-
        dila distanční. Ta bohužel klasic-  blém.  Po  zkušenostech  s  výukou
        kou  výuku  ve  školních  lavicích   a  lockdowny  v  posledních  dvou
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21