Page 9 - Magazín Zlín – SRPEN 2021
P. 9
Aktuálně
Prohlídkovou trasu ZÓNA ZLÍN prošli
první zájemci
Nové pravidelné procházky Zlínem s názvem ZÓNA ZLÍN
představují návštěvníkům město z větší perspektivy.
Nejvýznamnější baťovské stavby ukážou, Od června do září se každou středu od 16 h
proč se městu říkalo „výstavní síň první re- a sobotu od 14 h konají procházky po archi-
publiky“, vedle toho je pozornost věnována tektuře za doprovodu zasvěcených milovní-
také modernistickému urbanismu a funkč- ků zlínské architektury. Prohlídková trasa
ním zónám, které jsou ve Zlíně stále rozpo- je určena pro návštěvníky města, ale také
znatelné. V neposlední řadě jsou ve struč- pro místní, kteří se díky ní mohou dozvědět
nosti připomenuty také nejvýznamnější nové informace o svém městě. vedoucí oddělení cestovního ruchu. Na pro-
osobnosti, které město formovaly. Procházky pořádá město Zlín ve spolupráci hlídky se mohou zájemci registrovat on-li-
„Během dvou hodin navštíví zájemci kromě se spolkem aArchitekturou a Zlínským archi- ne na http://bit.ly/zonazlin, telefonicky na
historického centra tovární areál a seznámí tektonickým manuálem. čísle 577 630 270 či osobně v Informačním
se s výškovými budovami na náměstí Práce. „Letos jde o pilotní projekt, proto budeme středisku v budově radnice.
Představen je i způsob baťovského ubytová- rádi za jakékoliv odezvy od návštěvníků, „Po dohodě lze uskutečnit prohlídku i mimo
ní a typické dělnické domky. Procházka kon- které budou sloužit pro zlepšování této stanovené termíny,“ doplnila Pavla Julino-
čí návštěvou Památníku Tomáše Bati, jedné služby. V příštích letech bychom ji rádi roz- vá, vedoucí Informačního střediska.
z nejradikálnějších staveb minulého stole- šířili o další tematické okruhy, např. o ba- Podrobnější informace naleznete na http://
tí,“ uvádí Lucie Šmardová, autorka trasy. ťovském bydlení,“ doplňuje Eva Manišová, bit.ly/zonazlin. /fab/
Swajpni se do Zlína – Zlín cílí na mladé cestovatele
Moderní urbanismus, výjimečná architektura, nové jsme proto zacílili na mladé cestovatele, kteří si
cíle svých cest vybírají hlavně na Instagramu,“
gastronomické koncepty, film, motorsport, kultura, umění
uvedl primátor Jiří Korec.
a design každoročně přilákají do Zlína desítky tisíc turistů z Česka Eva Manišová, vedoucí oddělení cestovního
i ze zahraničí. ruchu města Zlína, doplňuje: „Kampaň od-
startovala v polovině června spuštěním webu,
Destinační společnost Zlínsko a Luhačo- skvělý výhled na město, a které v běžných na kterém si mohou cestovatelé sestavit „iti-
vicko ve spolupráci s městem Zlínem letos průvodcích nenajdete. nerář“ svého výletu. Upoutávkou na cestu do
mimo jiné zacílila na mladou generaci. Po- Do kampaně jsou zapojeni i místní lidé, kte- Zlína je také série videí, na kterých se mladý
mocí nové kampaně Swipe Zlín láká ke strá- ří ve Zlíně žijí, milují ho a zachycují ho na pár pomocí swipe (pohyb prstu zprava doleva
vení prodlouženého víkendu nebo dovolené fotografiích nejen pro Instagram. Skupina, po displeji telefonu) dostane z Důlní oblasti
ve Zlíně. kterou destinační společnost nazývá Zlin- Vítkovic, olomouckého náměstí a z nábřeží
„Zatímco na turisty a cestovatele středního Lovers, oslovila s prosbou sdílet své fotky Vltavy až do Zlína. Pohyb swipe nebo swajpo-
věku umí skvěle zacílit Luhačovice se svou z reálného života ve Zlíně bez marketingo- vání jsou tak leitmotivem celé kampaně, která
lázeňskou a wellness nabídkou, mladším vých příkras. Díky tomu vznikl nejen web poběží až do konce léta.“
cestovatelům jsme letos chtěli přiblížit krásy Swipezlin.cz, ale také spousta obsahu pro Nabídka pro cestovatele je letos opravdu pes-
Zlína. Vsadili jsme na neprobádanost města sociální sítě, kde kampaň poběží. trá. Mikroregion Valašské Klobucko připravu-
na samém východě Moravy,“ sdělila mana- „Zlín má neuvěřitelnou historii a velmi bar- je sérii autentických zážitkových programů na
žerka destinační společnosti Jana Pastyří- vitou současnost. Areál baťovských závodů téma lidové architektury, secese i řemesel,
ková. považujeme za světový unikát, už díky tomu, Zlín nabízí komentované prohlídky městem
V kampani Swipe Zlín je zahrnuta především že se pomalu daří ho transformovat v místo nazvané ZÓNA ZLÍN či Zlínský architektonický
fenomenální zlínská architektura, téma plné firem, kaváren a bister, kterým industriál- manuál. Na další komentované prohlídky zve
filmu nebo tak zvané zašívárny, odkud je ní zóna dodává jedinečný charakter. Kampaň i město Luhačovice. /red/
INVESTICE SE VYPLÁCEJÍ TEPLU ZLÍN I ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Realizace úsporných opatření z programu lizovali dodávky tepla při zachování komfortu sítě a zvýšení úspor elektrické energie na čer-
OPPIK, kterou v posledních letech proved- pro zákazníky. Výsledky projektu pro nás byly pací práci, a tím snížení potřeby nákupu tepla
la společnost Teplo Zlín, znamenala zásad- příjemným překvapením a opět potvrdily, že z centrálního zdroje ve Zlíně a nákupu elektric-
ní finanční úspory i ekologické dopady, šlo patříme mezi moderně a efektivně řízené tep- ké energie z distribuční sítě.
například o více než 1,5 tisíce nevyprodu- lárenské společnosti,“ uvedl ředitel Tepla Zlín Také díky těmto realizovaným opatřením do-
kovaných tun CO . Konstatovala to zpráva Pavel Mačák. kázalo Teplo Zlín v loňském roce hospodařit
2
nezávislého energetického specialisty při Realizace projektu byla zaměřena na zvýšení s rekordním ziskem, aniž by muselo zohledňo-
vyhodnocení projektu. „Instalovali jsme nové energetické účinnosti městské soustavy záso- vat nižší prodeje navýšením výsledné ceny pro
softwary, upravili měření a regulaci a optima- bování teplem s cílem snížení tepelných ztrát zákazníky. /red/
9