Page 9 - Magazín Zlín – SRPEN 2021
P. 9

Aktuálně


       Prohlídkovou trasu ZÓNA ZLÍN prošli

       první zájemci


       Nové pravidelné procházky Zlínem s názvem ZÓNA ZLÍN
       představují návštěvníkům město z větší perspektivy.

       Nejvýznamnější  baťovské  stavby  ukážou,   Od června do září se každou středu od 16 h
       proč se městu říkalo „výstavní síň první re-  a sobotu od 14 h konají procházky po archi-
       publiky“, vedle toho je pozornost věnována   tektuře za doprovodu zasvěcených milovní-
       také modernistickému urbanismu a funkč-  ků  zlínské  architektury.  Prohlídková  trasa
       ním zónám, které jsou ve Zlíně stále rozpo-  je  určena  pro  návštěvníky  města,  ale  také
       znatelné. V neposlední řadě jsou ve struč-  pro místní, kteří se díky ní mohou dozvědět
       nosti  připomenuty  také  nejvýznamnější   nové informace o svém městě.  vedoucí oddělení cestovního ruchu. Na pro-
       osobnosti, které město formovaly.   Procházky pořádá město Zlín ve spolupráci  hlídky  se  mohou  zájemci  registrovat  on-li-
       „Během dvou hodin navštíví zájemci kromě   se spolkem aArchitekturou a Zlínským archi-  ne  na  http://bit.ly/zonazlin,  telefonicky  na
       historického centra tovární areál a seznámí   tektonickým manuálem.      čísle 577 630 270 či osobně v Informačním
       se s výškovými budovami na náměstí Práce.   „Letos  jde  o  pilotní  projekt,  proto  budeme  středisku v budově radnice.
       Představen je i způsob baťovského ubytová-  rádi  za  jakékoliv  odezvy  od  návštěvníků,  „Po dohodě lze uskutečnit prohlídku i mimo
       ní a typické dělnické domky. Procházka kon-  které  budou  sloužit  pro  zlepšování  této  stanovené  termíny,“  doplnila  Pavla  Julino-
       čí návštěvou Památníku Tomáše Bati, jedné   služby. V příštích letech bychom ji rádi roz-  vá, vedoucí Informačního střediska.
       z  nejradikálnějších  staveb  minulého  stole-  šířili  o  další  tematické  okruhy,  např.  o  ba-  Podrobnější informace naleznete na http://
       tí,“ uvádí Lucie Šmardová, autorka trasy.  ťovském bydlení,“ doplňuje Eva Manišová,  bit.ly/zonazlin.   /fab/




       Swajpni se do Zlína – Zlín cílí na mladé cestovatele


       Moderní urbanismus, výjimečná architektura, nové                         jsme proto zacílili na mladé cestovatele, kteří si
                                                                                cíle svých cest vybírají hlavně na Instagramu,“
       gastronomické koncepty, film, motorsport, kultura, umění
                                                                                uvedl primátor Jiří Korec.
       a design každoročně přilákají do Zlína desítky tisíc turistů z Česka     Eva  Manišová,  vedoucí  oddělení  cestovního
       i ze zahraničí.                                                          ruchu  města  Zlína,  doplňuje:  „Kampaň  od-
                                                                                startovala v polovině června spuštěním webu,
       Destinační  společnost  Zlínsko  a  Luhačo-  skvělý výhled na město, a které v běžných   na kterém si mohou cestovatelé sestavit „iti-
       vicko ve spolupráci s městem Zlínem letos   průvodcích nenajdete.        nerář“ svého výletu. Upoutávkou na cestu do
       mimo jiné zacílila na mladou generaci. Po-  Do kampaně jsou zapojeni i místní lidé, kte-  Zlína je také série videí, na kterých se mladý
       mocí nové kampaně Swipe Zlín láká ke strá-  ří  ve  Zlíně  žijí,  milují  ho  a  zachycují  ho  na   pár pomocí swipe (pohyb prstu zprava doleva
       vení prodlouženého víkendu nebo dovolené   fotografiích  nejen  pro  Instagram.  Skupina,   po  displeji  telefonu)  dostane  z  Důlní  oblasti
       ve Zlíně.                           kterou  destinační  společnost  nazývá  Zlin-  Vítkovic,  olomouckého  náměstí  a  z  nábřeží
       „Zatímco na turisty a cestovatele středního   Lovers,  oslovila  s  prosbou  sdílet  své  fotky   Vltavy až do Zlína. Pohyb swipe nebo swajpo-
       věku umí skvěle zacílit Luhačovice se svou   z reálného života ve Zlíně bez marketingo-  vání jsou tak leitmotivem celé kampaně, která
       lázeňskou  a  wellness  nabídkou,  mladším   vých  příkras.  Díky  tomu  vznikl  nejen  web    poběží až do konce léta.“
       cestovatelům jsme letos chtěli přiblížit krásy   Swipezlin.cz,  ale  také  spousta  obsahu  pro   Nabídka pro cestovatele je letos opravdu pes-
       Zlína. Vsadili jsme na neprobádanost města   sociální sítě, kde kampaň poběží.  trá. Mikroregion Valašské Klobucko připravu-
       na samém východě Moravy,“ sdělila mana-  „Zlín má neuvěřitelnou historii a velmi bar-  je sérii autentických zážitkových programů na
       žerka  destinační  společnosti  Jana  Pastyří-  vitou současnost. Areál baťovských závodů   téma  lidové  architektury,  secese  i  řemesel,
       ková.                               považujeme za světový unikát, už díky tomu,   Zlín  nabízí  komentované  prohlídky  městem
       V kampani Swipe Zlín je zahrnuta především   že se pomalu daří ho transformovat v místo   nazvané ZÓNA ZLÍN či Zlínský architektonický
       fenomenální  zlínská  architektura,  téma   plné firem, kaváren a bister, kterým industriál-  manuál. Na další komentované prohlídky zve
       filmu  nebo  tak  zvané  zašívárny,  odkud  je   ní  zóna  dodává  jedinečný  charakter.  Kampaň   i město Luhačovice.   /red/




                           INVESTICE SE VYPLÁCEJÍ TEPLU ZLÍN I ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

       Realizace  úsporných  opatření  z  programu   lizovali dodávky tepla při zachování komfortu   sítě a zvýšení úspor elektrické energie na čer-
       OPPIK,  kterou  v  posledních  letech  proved-  pro zákazníky. Výsledky projektu pro nás byly   pací práci, a tím snížení potřeby nákupu tepla
       la společnost Teplo Zlín, znamenala zásad-  příjemným  překvapením  a  opět  potvrdily,  že   z centrálního zdroje ve Zlíně a nákupu elektric-
       ní finanční úspory i ekologické dopady, šlo   patříme mezi moderně a efektivně řízené tep-  ké energie z distribuční sítě.
       například  o  více  než  1,5  tisíce  nevyprodu-  lárenské společnosti,“ uvedl ředitel Tepla Zlín   Také  díky  těmto  realizovaným  opatřením  do-
       kovaných  tun  CO .  Konstatovala  to  zpráva   Pavel Mačák.             kázalo  Teplo  Zlín  v  loňském  roce  hospodařit
                    2
       nezávislého  energetického  specialisty  při   Realizace projektu byla zaměřena na zvýšení   s rekordním ziskem, aniž by muselo zohledňo-
       vyhodnocení projektu. „Instalovali jsme nové   energetické účinnosti městské soustavy záso-  vat nižší prodeje navýšením výsledné ceny pro
       softwary, upravili měření a regulaci a optima-  bování teplem s cílem snížení tepelných ztrát   zákazníky.   /red/
                                                                                                                 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14