Page 12 - Magazín Zlín – SRPEN 2021
P. 12
Rozhovor
Ředitel Miloslav Regner: Barumkou žije celé město
Profesní život Miloslava Regnera je téměř pětačtyřicet let výrazně elektroauta nebo Start Rally určená historic-
kým vozům.
spjat s významnou mezinárodní automobilovou soutěží Barum
Czech Rally Zlín. Ta má před sebou v závěru srpna jubilejní Jak náročná byla cesta od úvodních ročníků
padesátý ročník. barumky až k letošním kulatým narozeni-
nám?
Nejtěžší bylo probojovat se v osmdesátých le-
tech do mistrovství Evropy. Začínali jsme prak-
ticky od nuly, bez žádného seriálu. Poté jsme
jeli mistrovství republiky, zkoušeli jsme různé
seriály. Prošli jsme si trnitou cestu v Evropě od
nejnižšího koeficientu až po ten nejvyšší. Trvalo
to přesně dvacet let. Byli jsme součástí velmi
kvalitní Intercontinental Rally Challenge. Ra-
llysport šel v té době progresivně nahoru, což
se nelíbilo soutěžím mistrovství světa. Zkrátka
konaly se tady kvalitní podniky a IRC bylo nako-
nec zrušeno. Doba a svět se mění. Dříve jsme
museli ukázat, že něco umíme, a bojovat, dnes
jsou na prvním místě peníze. Pokud zaplatíte
patřičný obnos, jedete.
Jak vidíte budoucnost soutěže v současné
nejisté době ovlivněné pandemií covidu-19?
Je potřeba se podívat, jakým směrem se mo-
torismus bude vyvíjet. Zda cestou moderních
automobilů na elektřinu, což však nevidím jako
správnou cestu. Záleží, co bude pro automobil-
Začínal jako vedoucí rychlostní zkoušky, poté Za rok 2008 jste se stal držitelem Ceny měs- ky zajímavější.
dlouhá léta zastával funkci tajemníka a nyní ji ta Zlína. Co pro vás znamenalo stát se lau-
úspěšně vede přes dvacet let z pozice ředitele reátem této prestižní ceny vedle takových Při oslavě kulatého jubilea počítáte s účastí
rally. Barumka se vypracovala pod jeho vedením osobností, jako jsou Eva Jiřičná, Vladimír Kar- fanoušků. Čekají je během třídenní soutěže
k předním soutěžím seriálu evropského šampi- fík, Miroslav Zikmund nebo Jaroslav Rybka? omezení?
onátu. Samozřejmě velká pocta. Výrazné ocenění ne- Máme připraveno několik variant a vše závisí
jen pro mě, ale pro celý kolektiv spolupracovní- na aktuálním stavu kolem pandemie, zda bude
Pane Regnere, jak jste se dostal k organizo- ků a motoristické hnutí. Letos jedeme padesá- situace příznivá či nikoliv. Je potřeba počítat
vání jedné z nejvýznamnějších motoristických tou barumku, v třicátých letech se tady konal s tím, že do některých lokalit, jako je například
akcí nejen v České republice? populární závod pod názvem Zlínská osma. servisní zóna v Otrokovicích nebo prostory
Rodiče pocházeli z Náchoda a před válkou šli za Snažili jsme se navázat na tuto tradici a kaž- s větší koncentrací diváků, bude vstup pouze
prací do Baťových továren. Zůstali už tady a spo- doročně jedeme městskou Super RZ, která má pro registrované fandy.
lečně se sestrou jsme se stali rodilými Zlíňáky. Při postavenou trať právě ve tvaru číslice osm. His-
barumce jsem začínal v roce 1974 jako vedoucí torie motorismu je tady značná. Na která atraktivní místa byste pozval fa-
rychlostní zkoušky na úseku Komárov, Pohořeli- noušky?
ce. O rok později bylo vyhlášeno výběrové řízení Městská erzeta v ulicích Zlína má neopako- Určitě na městskou erzetu a ještě předtím bě-
na tajemníka rally a vedoucího Barum teamu. vatelné kouzlo. Kde jste hledali inspiraci? hem pátečního dopoledne na kvalifikační RZ
Místa jsem získal a řekl jsem si, že na rok nebo Není řada míst v Evropě, kde se prohání rychlé a shakedown v Malenovicích. Stačí sednout
dva to zkusím. Byl jsem činný v tehdejším VÚ- vozy přímo v centru města. Snad jen formule 1 v centru města na trolejbus a za pár minut
GPT, kde jsem se vyučil konstruktérem podobně na legendárním okruhu v Monte Carlu. A právě jste na místě, kde vás čeká pod hradem pěkný
jako otec. Nabídla se možnost působit v motori- v Monaku jsme si před lety tamní okruh prošli zážitek. V sobotu ať si fandové nenechají uté-
stickém sportu, a ten se stal mým celoživotním a načerpali inspiraci. Teď přichází řada pořada- ct Slušovice. Dále připravujeme v prostorách
koníčkem. V pozici tajemníka jsem zůstal až do telů evropských soutěží za námi a závidí nám, městských parků akci pod názvem Barumka
roku 1997. Na řízení soutěže byly stále větší po- že můžeme jet v centru města a daří se nám sportuje! Cílem akce určené pro sportovní klu-
žadavky a od následujícího roku 1998 následo- zajistit i zajímavá divácká místa. by a oddíly je, aby děti dělaly pohybovou aktivi-
val přechod do funkce ředitele rally. tu, pravidelně sportovaly a neseděly jen doma
Co je pro početné diváky z celé Evropy největ- u počítačů.
Jaký máte za ta dlouhá léta vztah k městu Zlí- ším kouzlem zlínské rally?
nu? Určitě atmosféra a neskutečné nadšení všech S čím budete spokojen v cílové metě padesá-
Velmi kladný. Vyrůstal jsem tady a postupně se lidí. Barumkou žije celé město, zkrátka celé tého ročníku?
zapojoval do všech aktivit. Nikdy jsem neuvažo- Zlínsko. Fanoušky nejvíce láká úvod soutěže, Největší odměnou je přivítat na cílové rampě
val, že bych odsud odešel nebo soutěž přesunul atmosféra na městské rychlostní zkoušce. všechny posádky a slyšet z jejich úst, že jsme
někam jinam. Navíc na Zlínsku je řada firem, kte- Před půlnocí graduje právě v okamžiku, kdy uspořádali krásnou rally se spoustou zážitků
rá se zabývá a živí automobilovým průmyslem, vyráží na trať největší favorité. Navíc je tady pro všechny zúčastněné. Ale velký balvan ze
v čele se společností Continental Barum. Moder- spousta doprovodného programu a divák má mě spadne, až poslední auto opustí závěreč-
ní město nám závidí řada návštěvníků a osobně možnost podívat se na další akce, jako jsou nou rychlostní zkoušku a všichni se vrátíme ve
mě těší, že se tato akce tady pořádá. například Grand Prix Bugatti, Green Rally pro zdraví do svých domovů. /ror/
12