Page 10 - Magazín Zlín – SRPEN 2021
P. 10
Doprava
Dopravu ve Zlíně omezí několik zásadních uzavírek
I druhý prázdninový měsíc budou na několika místech ka koordinace staveb Odboru dopravy SMZ
Zlína platit uzavírky, které ovlivní dopravu ve městě. Jednou Ivana Hurtová.
z nejzásadnějších je pokračující uzavírka ulice Vodní, kde Dopravní uzavírky v kostce
vzniká kruhová křižovatka. Ulice Vodní, Trávník a Bartošova, výstavba
kruhové křižovatky. Úplná uzavírka potrvá do
30. září 2021. Průjezd stavbou mají povoleny
pouze autobusy veřejné dopravy a vozidla IZS.
Objízdné trasy jsou vyznačeny.
Březnická ulice, rekonstrukce komunikace
II/490 od zimního stadionu po okružní křižo-
vatku U Majáku. Do 25. srpna zde bude zjed-
nosměrněna silnice, a to ve směru ze Zlína.
Doprava směrem do Zlína je vedena po ob-
jízdné trase od okružní křižovatky přes místní
část Kudlov a po silnici III/49026 z Kudlova
do Zlína. Objízdná trasa pro vozidla o hmot-
nosti nad 7,5 tuny vede ve směru Bohuslavi-
ce u Zlína – silnice II/497 - Uherské Hradiště
– silnice I/50 - Staré Město – silnice I/55 -
Otrokovice – silnice I/49 - Zlín. Druhá etapa
bude pak realizována od 6. září za částečné
uzavírky.
Na vzniklé mapě se mohou občané podívat, které ulice jsou uzavřeny, zdroj: mapa-uzavirek.zlin.eu Ulice J. Staši, Světlov, Švermova a Jarolímkovo
náměstí, Zlín-Malenovice, rekonstrukce vodo-
„Celková uzavírka je nutná z důvodu náročnos- Neméně zásadní je i rekonstrukce Březnické vodního přivaděče. Úplná uzavírka potrvá od
ti stavby, technologie prováděných prací, a pře- ulice, kterou provádí Ředitelství silnic Zlínské- začátku do konce srpna 2021. Objízdná trasa
devším z důvodu velkého rozsahu,“ vysvětlil ho kraje. Hlavní část uzavírky potrvá do 25. vede po I. Veselkové, třídě 3. května a ulice
radní za dopravu Michal Čížek. Práce jdou srpna. Kromě velkých silničních staveb, které Masarykova a Švermova.
zatím podle plánu, kruhová křižovatka by měla vyžadují úplné uzavírky, bude město v měsí- Místní komunikace u ZŠ Zlín-Štípa, rekon-
být dokončena do 30. září 2021 a od 1. října ci srpnu provádět také několik drobnějších strukce chodníků a místní komunikace. Práce
bude spuštěn plný provoz. I po tomto termínu úprav, které dopravu nijak zásadně neomezí, si vyžádají úplnou uzavírku místní komunikace
budou ještě pokračovat dokončovací práce, ale přesto jde o důležité stavby. „Patří mezi č. 213/c a částečnou uzavírku silnice III/4912
ale již mimo zprovozněnou křižovatku. Půjde ně například vybudování odvodňovacího žla- v ulici Nová cesta. Uzavírky potrvají do 30. září
o výstavbu chodníků, výsadbu stromů, sadové bu a kolmého napojení kanalizační přípojky 2021. Objízdná trasa není stanovena, obchozí
úpravy a podobně. u Obchodního domu Zlín,“ upřesnila referent- trasa je po místních komunikacích. /frol/
Cykloměstem roku, dle hodnocení účastníků Do práce
na kole, jsou Otrokovice. Zlín se umístil hned druhý
CYKLOMĚSTO je soutěž o město nejpřátelštější k cyklistům Prostřednictvím on-line dotazníku oslovila Nada-
ce Partnerství ve spolupráci se spolkem Auto*-
a pro rok 2021 ji opět po roce vyhrály Otrokovice. Na krásném
Mat účastníky kampaně Do práce na kole 2021,
druhém místě se umístil Zlín a dále České Budějovice kteří odpovídali na 29 otázek. Hodnotit mohli na
a Olomouc. stupnici od jedné do šesti. Čím nižší celkový prů-
měr, tím lepší výsledek. Účastníci letošní výzvy se
O pořadí rozhodl Auto*Mat z. s. Praha na zá- tak například vyjádřili k pocitovému stavu cyklo-
kladě výsledků z CYKLOBAROMETRU MĚST, dopravy ve městě, komfortu na cyklostezkách,
k tomu zohlednil počet zaregistrovaných stavu infrastruktury, změně oproti loňskému
účastníků na počet obyvatel, zda akci ve měs- roku. Města s méně než 15 respondenty nebyla
tě organizuje město nebo neziskový sektor do finálního pořadí zahrnuta.
(ideální je kombinace obojího) a samotnou Nejlepší hodnocení od samotných cyklistů v roce
aktivitu organizátora výzvy Do práce na kole 2021 získaly Otrokovice, dále Zlín, Pardubice
ve městě. a České Budějovice. Zlín letos získal nejlepší
A jak se cítí cyklisté v českých městech? Ve umístění od roku 2016, kdy se začala města v ČR
kterém městě se cítí nejlépe a ve kterém nej- podle CYKLOBAROMETRU posuzovat.
hůře? A jak si města vedla oproti minulému „Jízdní kolo je levný a rychlý dopravní prostředek,
roku? To zjišťuje anketa CYKLOBAROMETR se kterým zlepšíte svou fyzickou kondici,“ konsta-
MĚST v ČR. Využívá metodu podobného prů- tovala Jana Vybíralová, koordinátorka kampaně
zkumu, který pravidelně probíhá v Německu. Do práce na kole v našem regionu. /red/
10