Page 32 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 02/2024
P. 32
4 Letem školním světem
Praha mimoňky, kterou napsala Rachel Renée kenzie líbí. To ji hodně naštve, a proto černé oči. Jeho holou hlavu pokrýval
Russellová. Má mladší sestru Amandu, bude Nikki pomlouvat, ztrapňovat a ze- černý klobouk a mezi lidi chodil v ob-
Navštívil jsem Prahu, ale není to, co bohaté rodiče, psa jménem Fifi a nej- směšňovat. Své chování si neuvědomí leku. Měl především usměvavý a vážný
jsem čekal. Je léto a sluneční paprsky lepší kamarádku Jessica. Její nepřítel- a bude ji šikanovat i nadále… obličej.
spalují vše, čeho se dotknou. Procházím kyně je Nikki Maxwellová a ze všech sil Na Mackenzie se mi líbí její vzhled a na- U svých příznivců byl vnímán především
ulicemi a nemohu ani dýchat, ten puch se jí snaží zničit život. dání ke kreslení, ale chování určitě ne. jako cílevědomý, pokorný, pracovitý
cigaret a odpadků je nesnesitelný. Samí Mackenzie má štíhlou, vysportovanou Myslím si, že její problém je ten, že se a jako muž s dobrým srdcem. Svému
turisti ani jeden čestný člověk, každý se postavu, dlouhé, blonďaté vlasy a ledo- nedokáže smířit s tím, že úplně obyčejní lidu vždy naslouchal a v době prezi-
mě jen snaží okrást. Odpadky všude, vě modré oči. Ráda o sebe dbá, proto lidé mají někdy lepší život než bohatí, dentské funkce mu vždy záleželo na
kam se podívám, a mám krysí chlup nosí umělé řasy, nehty a má umělé opá- kteří si o sobě myslí, že jsou lepší než tom, jaká je v zemi životní úroveň. Už
v mém trdelníku. Je horko a odpadky lení. Má krásně bílé zuby a velké rty. ostatní. Naučila jsem se díky ní, že každý odmalička byl velmi skromný, zdvořilý
hnijí rychleji. Puch se rozšiřuje a sílí me- Její vzhled je sice pěkný, ale chování nemá život naservírovaný na stříbrném a vždy se držel etikety. Už v mladém
zitím co jím svůj předražený kebab, je- pravý opak. Je hodně rozmazlená, drzá podnose a nemůžu být k lidem hnusná věku byl velmi vlastenecký a na své
hož pachuť se line po mém jazyku. Jdu na rodiče, má velké sebevědomí a myslí jen kvůli tomu, z jaké rodiny pochází. vlasti vždy poukazoval jen na to dobré.
po Karlově mostu, rozpálené kameny si, že je lepší než ostatní. Cokoliv si Mackenzie ráda nemám, ale neodkážu Jeho koníčkem byla už od malička jízda
spalují má chodidla jako žhavé uhlíky zamane, jí tatínek splní. Má svou vlastní si tuhle knižní sérii bez ní představit. na koni, která se stala jedním z jeho
a vzduchem zní příšerný zvuk. Orloj! služku, vizážistku, psychiatra, stylistu poznávacích znaků.
Bimbá moc nahlas. Už se sem nikdy a řidiče s limuzínou. Monika Řezníčková, 8. B T. G. Masarykovi se začalo říkat „tatíček
nevrátím, jedu zpět na mou chatičku na Baví ji psaní do deníčku, kreslení a jóga, Masaryk“, protože jeho prezidentování
Moravě. ve které je hodně dobrá. Myslí si, že když Tomáš Garrique Masaryk by mělo být jednoznačně inspirací pro
má tohle všechno, tak je její život do- naše budoucí prezidenty. Ať už díky jeho
Michal Cajthaml, Ondřej Maleček, konalý. Ale jak se říká: Kdo chce víc, Tomáš Garrique Masaryk byl bezpochy- pracovitosti, nebo odhodlání, tak i skvě-
Matěj Šiška, Mattia Baccini, 7. A nemá nic. Nikki je obyčejná dívka z ne by jedna z nejznámějších politických lé reprezentaci všude na světě.
moc bohaté rodiny a daří se jí ve všem osobností moderních českých dějin. Byl
Mackenzie Hollisterová lépe. Mackenzie nedokáže pochopit, štíhlé a vysoké postavy. Měl mohutné Tomáš Fučík, 8. B
proč člověk jako Nikki má takové vousy a knír, které zakrývaly jeho ústa,
Mackenzie Hollisterová je šestnáctiletá úspěchy a ještě se do ní zamiluje Bran- byl téměř plešatý. Nosil tenké kulaté
literární postava z knižní série Deník don Roberts, což je kluk, který se Mac- brýle, přes které šly vidět jeho výrazné
Školní poradenské pracoviště se představuje
Na jiném místě Týneckých listů si mů- Snažím se s dětmi nacházet možnosti, Co je náplní mé práce výchovného po- V praxi se tedy setkávám zejména
žete přečíst rozhovor se školní meto- jak vše zvládnout a najít prostor pro radce? se žáky se speciálními vzdělávacími
dičkou prevence, Mgr. Marií Zdařilovou, jejich individuální potřeby. Starám se o všechny žáky, kteří jsou potřebami.
kterou vyzpovídal pan starosta. Zde Mě osobně nejvíc těší, když vidím, že to v péči specializovaných center jako Pe-
pokračujeme v představení dalších čle- dětem pomáhá a že se ke mně vrací. dagogicko-psychologická poradna, Spe-
nů týmu ŠPP neboli školního pora- Mám práci, která mě baví. Pro hodně dě- ciálně pedagogické centrum, SPC logo-
denského pracoviště. tí je školní psycholog prvním odborní- pedické atd. Dohlížím na to, aby byla
Je to tým lidí, kteří na naší škole řeší vše kem, se kterým se v životě setkají. Chtě- aplikována a dodržována poradnou sta-
od prevence rizikového chování, krizo- la bych, aby to setkání bylo co nejvíce novená podpůrná opatření, v kooperaci
vých situací, výchovných problémů, roz- přirozené. Aby dnešní děti neměly pocit, s třídními učiteli a speciální pedagožkou
voj třídních kolektivů či přihlášek na že chození k psychologovi je projev sla- zajišťuji nákup pomůcek pro tyto žáky.
střední školy a volbu povolání. V této bosti. Dohlížím na tvorbu IVP (individuálních
sekci bychom vám náš tým rádi před- Velmi důležitá je práce s třídními kole- vzdělávacích plánů)a dalších nezbyt-
stavili a stručně popsali, kdy a s čím se ktivy v rámci budování vzájemných po- ných dokumentů. Zajišťuji komunikaci
na ty osoby můžete obrátit. zitivních vztahů ve třídě. Mou náplní s poradnami ohledně stávajících či nově
práce je i poskytování krizových inter- odeslaných dětí. Neboli se snažím o za-
Spolu se školní metodičkou prevence, vencí, individuálních konzultací žákům bezpečení podmínek pro vzdělávání žá-
Mgr. Marií Zdařilovou, kterou vyzpovídal rodičům a pedagogům, poradenství ků se speciálními vzdělávacími potře-
pan starosta, působí na naší škole také a konzultace s rodiči žáků s výukovými bami ve škole, koordinaci poskytování
školní výchovný poradce, Mgr. Kristina a výchovnými obtížemi. poradenských služeb těmto žákům ško-
Bendová, poradenské služby zajišťuje Ve škole pracuji s celým týmem ŠPP lou a školskými poradenskými zaříze-
školní psycholog, Mgr. Jana Coufalová, a společně hledáme cestu, jak pomoci ními.
a školní speciální pedagog, Bc. Natálie a jak preventivně předcházet obtížím. Další velkou oblastí mé práce je karié-
Švédová. Těším se na setkání s vámi a věřím, že rové poradenství. Pro vycházející žáky
pro vás všechny budou moje služby uži- zajišťuji exkurze na Burzu práce, Scho-
Dobrý den, ráda bych se vám předsta- tečné. laris, Úřad práce. Komunikuji s náboráři
vila. Jmenuji se Jana Coufalová a od a také domlouváme exkurze do někte-
září pracuji na ZŠ Milady Petřkové Velký ź ź ź rých podniků. Pomáhám žákům s vý-
Týnec jako školní psycholožka. Chtěla běrem vhodného oboru, zajistím jim ak-
bych vás seznámit se smyslem a náplní tuální Atlas školství s přehledem všech Náplní mé práce je především vedení
mé práce. Dobrý den milí čtenáři, oborů a neustále je seznamuji s novými předmětu speciálně pedagogické péče,
dovolte mi pár slov o mé osobě. Jmenuji informacemi ohledně přihlášek a přijí- ale i spolupráce na tvorbě individuál-
se Kristina Bendová , na naší základní macího řízení. Všechny tyto informace ních vzdělávacích plánů nebo zajištění
škole působím již 12 let jako učitelka poskytuji také rodičům. Následně v koo- speciálních didaktických pomůcek.
českého jazyka, angličtiny a výtvarné peraci s žáky a rodiči se podílím na tvor- Předmět speciálně pedagogické péče
výchovy. Od ledna loňského roku jsem bě přihlášek a snažím se všem pomoci, zaměřuji např. na nápravy v oblasti
také převzala funkci výchovného porad- aby celou (letos zcela novou) situaci ús- logopedických obtíží, specifických po-
ce po paní učitelce Richterové, která pěšně zvládli. ruch učení (dyslexie, dysgrafie, dyskal-
odešla do důchodu. Neustále a velmi intenzivně spolupra- kulie…), rozvoj grafomotoriky, zrako-
cuji s ostatními členy ŠPP, snažíme se vého vnímání, sociální komunikace
o to, aby vše fungovalo a žáci i vyučující a další.
se v naší škole cítili dobře a bezpečně. Proč jsem si vybrala právě odvětví spe-
Pokud nastane nějaký problém, společ- ciální pedagogiky? Práci s dětmi pova-
nými silami se snažíme jej co nejlépe žuji za své životní poslání. Role školního
vyřešit. speciálního pedagoga, ačkoliv není
Své zaměstnání mám ráda, velmi mě snadná a vyžaduje plnou zásobárnu tr-
Žáci se na mě můžou obracet s různými baví práce s dětmi a přeji si, aby do naší pělivosti, je pro mě radostí a splněným
tématy. U dětí se většinou jedná o obtíže školy chodily rády a s důvěrou. snem. Individuální přístup ke každému
spojené s učením, prospěchem, s adap- dítěti je v mé pozici naprosto klíčový
tací ve škole. Spousta lidí si neuvědo- a jsem přesvědčená o tom, že právě to
muje, že děti prochází obtížnými situ- ź ź ź dává mé práci specifické kouzlo. Jsem
acemi jako např. strach z neúspěchu, vděčná za to, jak žáci, ale i mí kolegové,
přijímacích zkoušek, rozpad rodiny, ne- novou pracovní pozici přijali. Děti se na
úplné rodiny, šikana, nízké sebevědomí, Jmenuji se Natálie Švédová a jsem mé hodiny těší, já se těším s nimi, a to je
pocit odlišnosti atd. Jsem ráda, že řada studentkou Univerzity Palackého v Olo- klíčem ke společnému úspěchu.
dětí už mi projevila důvěru a hledá u mě mouci. Od září jsem zároveň součás- Jedním z mých hlavních cílů je v dětech
pomoc a podporu. tí školního poradenského pracoviště rozvíjet nejen motivaci ke vzdělávání,
Je důležité si uvědomit, že psycholo- ZŠ Milady Petřkové, kde vykonávám ale i jejich pozitivní vztah k sobě sa-
gická pomoc patří k životu a má smysl. funkci školního speciálního pedagoga. mému.