Page 32 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 02/2024
P. 32

4                                                                                                       Letem školním světem
                  Praha               mimoňky, kterou napsala Rachel Renée   kenzie líbí. To ji hodně naštve, a proto   černé  oči.  Jeho  holou  hlavu  pokrýval
                                      Russellová. Má mladší sestru Amandu,   bude Nikki pomlouvat, ztrapňovat a ze-  černý klobouk a mezi lidi chodil v ob-
       Navštívil  jsem  Prahu,  ale  není  to,  co   bohaté  rodiče,  psa  jménem  Fifi  a  nej-  směšňovat. Své chování si neuvědomí    leku. Měl především usměvavý a vážný
       jsem čekal. Je léto a sluneční paprsky   lepší  kamarádku  Jessica.  Její  nepřítel-  a bude ji šikanovat i nadále…  obličej.
       spalují vše, čeho se dotknou. Procházím   kyně je Nikki Maxwellová a ze všech sil   Na Mackenzie se mi líbí její vzhled a na-  U svých příznivců byl vnímán především
       ulicemi a nemohu ani dýchat, ten puch   se jí snaží zničit život.  dání ke kreslení, ale chování určitě ne.   jako  cílevědomý,  pokorný,  pracovitý
       cigaret a odpadků je nesnesitelný. Samí   Mackenzie  má  štíhlou,  vysportovanou   Myslím si, že její problém je ten, že se   a  jako  muž  s  dobrým  srdcem.  Svému
       turisti ani jeden čestný člověk, každý se   postavu, dlouhé, blonďaté vlasy a ledo-  nedokáže smířit s tím, že úplně obyčejní   lidu  vždy  naslouchal  a  v  době  prezi-
       mě  jen  snaží  okrást.  Odpadky  všude,   vě modré oči. Ráda o sebe dbá, proto   lidé mají někdy lepší život než bohatí,   dentské  funkce  mu  vždy  záleželo  na
       kam  se  podívám,  a  mám  krysí  chlup      nosí umělé řasy, nehty a má umělé opá-  kteří si o sobě myslí, že jsou lepší než   tom, jaká je v zemi životní úroveň. Už
       v  mém  trdelníku.  Je  horko  a  odpadky   lení. Má krásně bílé zuby a velké rty.   ostatní. Naučila jsem se díky ní, že každý   odmalička byl velmi skromný, zdvořilý
       hnijí rychleji. Puch se rozšiřuje a sílí me-  Její  vzhled  je  sice  pěkný,  ale  chování   nemá život naservírovaný na stříbrném   a  vždy  se  držel  etikety.  Už  v  mladém
       zitím co jím svůj předražený kebab, je-  pravý opak. Je hodně rozmazlená, drzá   podnose a nemůžu být k lidem hnusná   věku  byl  velmi  vlastenecký  a  na  své
       hož pachuť se line po mém jazyku. Jdu   na rodiče, má velké sebevědomí a myslí   jen kvůli tomu, z  jaké rodiny pochází.  vlasti vždy poukazoval jen na to dobré.
       po  Karlově  mostu,  rozpálené  kameny   si,  že  je  lepší  než  ostatní.  Cokoliv  si   Mackenzie ráda nemám, ale neodkážu   Jeho koníčkem byla už od malička jízda
       spalují  má  chodidla  jako  žhavé  uhlíky      zamane, jí tatínek splní. Má svou vlastní   si tuhle knižní sérii bez ní představit.   na  koni,  která  se  stala  jedním  z  jeho
       a  vzduchem  zní  příšerný  zvuk.  Orloj!   služku,  vizážistku,  psychiatra,  stylistu      poznávacích znaků.
       Bimbá  moc  nahlas.  Už  se  sem  nikdy   a řidiče s limuzínou.          Monika Řezníčková, 8. B  T. G. Masarykovi se začalo říkat „tatíček
       nevrátím, jedu zpět na mou chatičku na   Baví ji psaní do deníčku, kreslení a jóga,          Masaryk“, protože jeho prezidentování
       Moravě.                        ve které je hodně dobrá. Myslí si, že když   Tomáš Garrique Masaryk  by mělo být jednoznačně inspirací pro
                                      má tohle všechno, tak je její život do-                       naše budoucí prezidenty. Ať už díky jeho
           Michal Cajthaml, Ondřej Maleček,   konalý.  Ale  jak  se  říká:  Kdo  chce  víc,   Tomáš Garrique Masaryk byl bezpochy-  pracovitosti, nebo odhodlání, tak i skvě-
            Matěj Šiška, Mattia Baccini, 7. A    nemá nic. Nikki je obyčejná dívka z ne   by  jedna  z  nejznámějších  politických   lé reprezentaci všude na světě.
                                      moc bohaté rodiny a daří se jí ve všem   osobností moderních českých dějin. Byl
           Mackenzie Hollisterová     lépe.  Mackenzie  nedokáže  pochopit,   štíhlé  a  vysoké  postavy.  Měl  mohutné   Tomáš Fučík, 8. B
                                      proč  člověk  jako  Nikki  má  takové   vousy a knír, které zakrývaly jeho ústa,
       Mackenzie Hollisterová je šestnáctiletá   úspěchy a ještě se do ní zamiluje Bran-  byl  téměř  plešatý.  Nosil  tenké  kulaté
       literární  postava  z  knižní  série  Deník   don Roberts, což je kluk, který se Mac-  brýle, přes které šly vidět jeho výrazné
                              Školní poradenské pracoviště se představuje


       Na jiném místě Týneckých listů si mů-  Snažím se s dětmi nacházet možnosti,   Co je náplní mé práce výchovného po-  V  praxi  se  tedy  setkávám  zejména
       žete  přečíst  rozhovor  se  školní  meto-  jak  vše  zvládnout  a  najít  prostor  pro   radce?    se  žáky  se  speciálními  vzdělávacími
       dičkou prevence,  Mgr. Marií Zdařilovou,   jejich individuální potřeby.  Starám  se  o  všechny  žáky,  kteří  jsou      potřebami.
       kterou  vyzpovídal  pan  starosta.  Zde   Mě osobně nejvíc těší, když vidím, že to   v péči specializovaných center jako Pe-
       pokračujeme v představení dalších čle-  dětem pomáhá a že se ke mně vrací.  dagogicko-psychologická poradna, Spe-
       nů  týmu  ŠPP  neboli  školního  pora-  Mám práci, která mě baví. Pro hodně dě-  ciálně pedagogické centrum, SPC logo-
       denského pracoviště.           tí  je  školní  psycholog  prvním  odborní-  pedické  atd.  Dohlížím  na  to,  aby  byla
       Je to tým lidí, kteří na naší škole řeší vše   kem, se kterým se v životě setkají. Chtě-  aplikována a dodržována poradnou sta-
       od prevence rizikového chování, krizo-  la bych, aby to setkání bylo co nejvíce   novená podpůrná opatření, v kooperaci
       vých situací, výchovných problémů, roz-  přirozené. Aby dnešní děti neměly pocit,   s třídními učiteli a speciální pedagožkou
       voj  třídních  kolektivů  či  přihlášek  na   že chození k psychologovi je projev sla-  zajišťuji nákup pomůcek pro tyto žáky.
       střední  školy  a  volbu  povolání.  V  této   bosti.         Dohlížím na tvorbu IVP (individuálních
       sekci bychom vám náš tým rádi před-  Velmi důležitá je práce s třídními kole-  vzdělávacích  plánů)a  dalších  nezbyt-
       stavili a stručně popsali, kdy a s čím se   ktivy v rámci budování vzájemných po-  ných  dokumentů.  Zajišťuji  komunikaci
       na ty osoby můžete obrátit.    zitivních  vztahů  ve  třídě.  Mou  náplní   s poradnami ohledně stávajících či nově
                                      práce je i poskytování krizových inter-  odeslaných dětí. Neboli se snažím o za-
       Spolu  se  školní  metodičkou  prevence,    vencí, individuálních konzultací žákům   bezpečení podmínek pro vzdělávání žá-
       Mgr. Marií Zdařilovou, kterou vyzpovídal   rodičům  a  pedagogům,  poradenství      ků  se  speciálními  vzdělávacími  potře-
       pan starosta, působí na naší škole také   a konzultace s  rodiči žáků s výukovými   bami  ve  škole,  koordinaci  poskytování
       školní výchovný poradce, Mgr. Kristina   a výchovnými obtížemi.   poradenských služeb těmto žákům ško-
       Bendová,  poradenské  služby  zajišťuje   Ve  škole  pracuji  s  celým  týmem  ŠPP        lou  a  školskými  poradenskými  zaříze-
       školní psycholog, Mgr. Jana Coufalová,    a společně hledáme cestu, jak pomoci    ními.
       a školní speciální pedagog, Bc. Natálie   a jak preventivně předcházet obtížím.   Další velkou oblastí mé práce je  karié-
       Švédová.                       Těším se na setkání s vámi a věřím, že   rové poradenství. Pro vycházející žáky
                                      pro vás všechny budou moje služby uži-  zajišťuji exkurze na Burzu práce, Scho-
       Dobrý den, ráda bych se vám předsta-  tečné.                  laris, Úřad práce. Komunikuji s náboráři
       vila. Jmenuji se Jana Coufalová  a od                         a také domlouváme exkurze do někte-
       září pracuji na ZŠ Milady Petřkové Velký   ź   ź   ź          rých  podniků.  Pomáhám  žákům  s  vý-
       Týnec  jako  školní  psycholožka.  Chtěla                     běrem vhodného oboru, zajistím jim ak-
       bych vás seznámit se smyslem a náplní                         tuální Atlas školství s přehledem všech   Náplní  mé  práce  je  především  vedení
       mé práce.                      Dobrý den milí čtenáři,        oborů a neustále je seznamuji s novými   předmětu speciálně pedagogické péče,
                                      dovolte mi pár slov o mé osobě. Jmenuji   informacemi  ohledně  přihlášek  a  přijí-  ale  i  spolupráce  na  tvorbě  individuál-
                                      se Kristina Bendová , na naší základní   macího řízení. Všechny tyto informace   ních vzdělávacích plánů nebo zajištění
                                      škole  působím  již  12  let  jako  učitelka   poskytuji také rodičům. Následně v koo-  speciálních  didaktických  pomůcek.
                                      českého  jazyka,  angličtiny  a  výtvarné   peraci s žáky a rodiči se podílím na tvor-  Předmět  speciálně  pedagogické  péče
                                      výchovy. Od ledna loňského roku jsem   bě přihlášek a snažím se všem pomoci,   zaměřuji  např.  na  nápravy  v  oblasti
                                      také převzala funkci výchovného porad-  aby celou (letos zcela novou) situaci ús-  logopedických  obtíží,  specifických  po-
                                      ce  po  paní  učitelce  Richterové,  která   pěšně zvládli.   ruch učení (dyslexie, dysgrafie, dyskal-
                                      odešla do důchodu.             Neustále  a  velmi  intenzivně  spolupra-  kulie…),  rozvoj  grafomotoriky,  zrako-
                                                                     cuji s ostatními členy ŠPP, snažíme se     vého  vnímání,  sociální  komunikace
                                                                     o to, aby vše fungovalo a žáci i vyučující   a další.
                                                                     se v naší škole cítili dobře a bezpečně.   Proč jsem si vybrala právě odvětví spe-
                                                                     Pokud nastane nějaký problém, společ-  ciální pedagogiky? Práci s dětmi pova-
                                                                     nými  silami  se  snažíme  jej  co  nejlépe   žuji za své životní poslání. Role školního
                                                                     vyřešit.                       speciálního  pedagoga,  ačkoliv  není
                                                                     Své  zaměstnání  mám  ráda,  velmi  mě   snadná a vyžaduje plnou zásobárnu tr-
       Žáci se na mě můžou obracet s  různými                        baví práce s dětmi a přeji si, aby do naší   pělivosti, je pro mě radostí a splněným
       tématy. U dětí se většinou jedná o obtíže                     školy chodily rády a s  důvěrou.   snem. Individuální přístup ke každému
       spojené s učením, prospěchem, s  adap-                                                       dítěti  je  v  mé  pozici  naprosto  klíčový
       tací ve škole. Spousta lidí si neuvědo-                                                      a jsem přesvědčená o tom, že právě to
       muje,  že  děti  prochází  obtížnými  situ-                               ź   ź   ź          dává mé práci specifické kouzlo. Jsem
       acemi  jako  např.  strach  z  neúspěchu,                                                    vděčná za to, jak žáci, ale i mí kolegové,
       přijímacích zkoušek, rozpad rodiny, ne-                                                      novou pracovní pozici přijali. Děti se na
       úplné rodiny, šikana, nízké sebevědomí,                       Jmenuji  se  Natálie  Švédová   a  jsem   mé hodiny těší, já se těším s nimi, a to je
       pocit odlišnosti atd. Jsem ráda, že řada                      studentkou Univerzity Palackého v Olo-  klíčem ke společnému úspěchu.
       dětí už mi projevila důvěru a hledá u mě                      mouci.  Od  září  jsem  zároveň  součás-       Jedním z mých hlavních cílů je v dětech
       pomoc a podporu.                                              tí  školního  poradenského  pracoviště     rozvíjet  nejen  motivaci  ke  vzdělávání,
       Je  důležité  si  uvědomit,  že  psycholo-                    ZŠ  Milady  Petřkové,  kde  vykonávám   ale  i  jejich  pozitivní  vztah  k  sobě  sa-
       gická pomoc patří k životu a má smysl.                        funkci  školního  speciálního  pedagoga.   mému.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37