Page 17 - Chytrý zpravodaj - Třešť 04/2025
P. 17

Ze školních lavic                                                                                                    17






        konal večer s  čelovkami, což byl pro   Jaký byl osud  židovských rodin   tích tříd zúčastnili besedy na téma   jménem František, což dětem umož-
        mnohé neopakovatelný zážitek. Kro-  z Třeště? Kde přesně se nachází židov-  prevence dětských úrazů. Tato tří-  nilo získat základní dovednosti v po-
        mě sportovního programu si žáci užili   ská čtvrť v Třešti? Tyto i další otázky   hodinová akce měla za cíl zvýšit po-  skytování první pomoci. Takovéto ak-
        i  příjemné chvíle na ubytování, kde   zodpověděla  paní  učitelka  Helena   vědomí dětí o možných nebezpečích   tivity jsou součástí dlouhodobé snahy
        je čekala nejen skvělá atmosféra, ale   Štumarová dětem z  5. C. Připravila   v jejich okolí a naučit je, jak správně   školy o bezpečnost a zdraví žáků. Po-
        i výborná kuchyně. Celý kurz se nesl   si pro děti velmi zajímavé povídání   reagovat v  případě zdravotních pro-  dobně jako jiné školy i naše škola se
        v duchu radosti z pohybu, nových do-  o  životě  židovských rodin  doplněné   blémů. Během besedy se děti sezná-  zaměřuje na prevenci a osvětu v ob-
        vedností a nezapomenutelných vzpo-  dobovými fotografiemi i  filmovým   mily s  rizikovými situacemi, které   lasti bezpečnosti. Celá akce byla pro
        mínek.                       záznamem. Společně s paní učitelkou   mohou  nastat  doma,  ve  škole  nebo   třeťáky přínosnou zkušeností, která
                                     si děti prohlédly synagogu i  židov-  při  volnočasových  aktivitách.  Lek-  jim poskytla důležité informace a do-
        V úterý 11. března se v třešťské spor-  skou čtvrť. Žáci se dozvěděli spoustu   torka jim poskytla informace o první   vednosti pro jejich bezpečný a zdravý
        tovní hale uskutečnil regionální tur-  nových informací a toto téma je velmi   pomoci a zdůraznila důležitost rychlé   život.
        naj florbalových mužstev starších   zaujalo. Moc děkujeme.  a  správné reakce při úrazech. Prak-         Václav TRNKA
        žáků. V konkurenci pěti týmů obsadi-                      tickou  částí programu byla možnost            ředitel ZŠ Třešť
        li chlapci naší školy pěkné třetí místo.  Ve dnech 11. a 12. března se žáci tře-  vyzkoušet si resuscitaci na trenažéru
       Mateřská škola Třešť




        Na návštěvě u Sluníček       čím dál více vnímáme, jak je potřeba
       Naše třída se jmenuje Sluníčka a na-  o této problematice hovořit.
       jdete nás na odloučeném pracovišti
       v 1. poschodí budovy základní školy   Děti a elektronika:
       v ulici Barvířská. Ve třídě máme za-  Přínos, nebo hrozba?
       psaných 29 dětí, třída je věkově smí-  V dnešní digitální době se elektronic-
       šená. Jedním z  hlavních pilířů naší   ká zařízení stala neoddělitelnou sou-
       práce je respektující přístup a efektiv-  částí našich životů. Tablety, chytré te-
       ní komunikace. Díky tomu se vytváří   lefony a televize jsou běžnou součástí
       důvěrné prostředí, kde se děti mohou   domácností a děti se s nimi setkávají
       otevřeně vyjadřovat. Dalším důleži-  již od útlého věku.
       tým prvkem v naší třídě je artefileti-  Elektronická zařízení mohou být
       ka, která má pozitivní vliv na rozvoj   užitečná při rozvoji dětí. Vzdělávací
       celé osobnosti dítěte a podporuje jeho   aplikace podporují učení, rozvoj jazy-
       kreativitu a fantazii. S kolegyněmi nás   kových dovedností a logického myšle-
       práce  baví,  zdá  se,  že  radost  z  ní  je   ní. Mnohé pohádky a interaktivní hry
       nakažlivá. Sledujeme pokroky u  dětí   rozvíjejí kreativitu a pomáhají dětem
       a společně se radujeme z vydařených   objevovat svět.
       projektů a chvil ve školce. Jsme pře-  Nadměrné používání elektroniky   ní podněty na obrazovce učí mozek   3. Společné sledování – Sdílejte s dět-
       svědčené, že za naši práci hovoří činy,   u dětí předškolního věku však může   přeskakovat mezi informacemi místo   mi jejich digitální zážitky a disku-
       ne slova. Informace o nás jsou dohle-  negativně ovlivnit jejich schopnost   toho, aby se soustředil na jednu čin-  tujte o tom, co vidí.
       datelné na webu MŠ, ale nyní bychom   soustředění a  koncentrace. Napříč   nost. Děti si pak obtížněji udrží po-  4. Rovnováha s jinými aktivitami –
       rády využily tento prostor k vyjádření   celou mateřskou školou s kolegyněmi   zornost při běžných aktivitách, jako   Děti by měly mít dostatek pohybu,
       našeho názoru na užívání elektroniky   pozorujeme  zhoršenou  koncentraci   jsou hra, kreslení nebo poslech příbě-  hry venku a kontaktu s vrstevníky.
       u  dětí předškolního věku, poněvadž   u  dětí. Neustále se měnící vizuál-  hů. To může vést k neklidu, impulzivi-  5. Digitální detox – Stanovte si pra-
                                                                  tě a problémům s učením v pozdějším   vidla, kdy elektroniku nepoužívat,
          Mateřská škola Třešť, příspěvková organizace, Luční 88/21, 589 01 Třešť,  věku. Proto je důležité nastavit jasná   například při jídle nebo před spa-
                                vyhlašuje:                        pravidla pro používání elektroniky   ním.
                                                                  a  podporovat aktivity, které rozvíje-
                  Zápis k předškolnímu vzdělávání                 jí trpělivost a  soustředění, například   Role rodičů
                      pro školní rok 2025/2026                    čtení, stavebnice či pohybové hry.   Děti se učí především nápodobou.
                                                                                                Pokud vidí, že rodiče tráví většinu
                                                                  Časté vystavení obrazovkám může
                                                                  také vést k problémům s komunikací   volného času na mobilu, budou chtít
          ve dnech 5. a 6. května 2025: 8.00–11.00 a 12.00–15.30 hod.  a sociálními dovednostmi.  dělat totéž. Buďme tedy sami příkla-
                                                                                                dem a ukažme dětem, že svět není jen
          Pro elektronický předzápis prosím využijte odkaz pro rezervaci umístěný na webo-
         vých stránkách školy: www.mstrest.cz, který bude spuštěn od 28. dubna do 6. květ-  Jak najít rovnováhu?  za obrazovkou.
          na 2025 (elektronický předzápis vám výrazně urychlí zápis vašeho dítěte do MŠ).  Odborníci doporučují několik zásad   Elektronika je skvělý sluha, ale
           Zápis je organizován za osobní přítomnosti rodičů i dětí v kanceláři MŠ, Luční 88/21.  pro zdravé používání elektroniky:  špatný pán. Najděme rovnováhu mezi
           K zápisu rodiče přinesou rodný list dítěte, občanský průkaz zákonného zástupce   1. Časové omezení – U dětí předškol-  moderními technologiemi a zdravým
         (možný je i digitální stejnopis OP) nebo pobyt rezidenta a z elektronického předzápisu   ního věku by denní doba strávená   vývojem našich dětí. Je na nás, jaký
          vyplněné a vytištěné tiskopisy: Žádost o přijetí k předškolnímu vzdělávání, Potvrzení   u  obrazovek neměla přesáhnout   základ jim do života dáme.
          od praktického lékaře. Při zápisu bude žádosti přiřazeno registrační číslo, pod kterým
                         bude vyvěšeno Oznámení o přijetí.          jednu hodinu.
                                                                  2. Kvalitní obsah – Vybírejte vzdělá-        Ivana HERKNER
         E-mail: reditelka@mstrest.cz       Tel.: 567 224 305, 734 233 477  vací a interaktivní programy, které   Eva LENIKUSOVÁ
                                                                    dítěti skutečně něco přinesou.          MŠ Třešť, třída Sluníčka
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22