Page 17 - Chytrý zpravodaj - Třešť 04/2025
P. 17
Ze školních lavic 17
konal večer s čelovkami, což byl pro Jaký byl osud židovských rodin tích tříd zúčastnili besedy na téma jménem František, což dětem umož-
mnohé neopakovatelný zážitek. Kro- z Třeště? Kde přesně se nachází židov- prevence dětských úrazů. Tato tří- nilo získat základní dovednosti v po-
mě sportovního programu si žáci užili ská čtvrť v Třešti? Tyto i další otázky hodinová akce měla za cíl zvýšit po- skytování první pomoci. Takovéto ak-
i příjemné chvíle na ubytování, kde zodpověděla paní učitelka Helena vědomí dětí o možných nebezpečích tivity jsou součástí dlouhodobé snahy
je čekala nejen skvělá atmosféra, ale Štumarová dětem z 5. C. Připravila v jejich okolí a naučit je, jak správně školy o bezpečnost a zdraví žáků. Po-
i výborná kuchyně. Celý kurz se nesl si pro děti velmi zajímavé povídání reagovat v případě zdravotních pro- dobně jako jiné školy i naše škola se
v duchu radosti z pohybu, nových do- o životě židovských rodin doplněné blémů. Během besedy se děti sezná- zaměřuje na prevenci a osvětu v ob-
vedností a nezapomenutelných vzpo- dobovými fotografiemi i filmovým mily s rizikovými situacemi, které lasti bezpečnosti. Celá akce byla pro
mínek. záznamem. Společně s paní učitelkou mohou nastat doma, ve škole nebo třeťáky přínosnou zkušeností, která
si děti prohlédly synagogu i židov- při volnočasových aktivitách. Lek- jim poskytla důležité informace a do-
V úterý 11. března se v třešťské spor- skou čtvrť. Žáci se dozvěděli spoustu torka jim poskytla informace o první vednosti pro jejich bezpečný a zdravý
tovní hale uskutečnil regionální tur- nových informací a toto téma je velmi pomoci a zdůraznila důležitost rychlé život.
naj florbalových mužstev starších zaujalo. Moc děkujeme. a správné reakce při úrazech. Prak- Václav TRNKA
žáků. V konkurenci pěti týmů obsadi- tickou částí programu byla možnost ředitel ZŠ Třešť
li chlapci naší školy pěkné třetí místo. Ve dnech 11. a 12. března se žáci tře- vyzkoušet si resuscitaci na trenažéru
Mateřská škola Třešť
Na návštěvě u Sluníček čím dál více vnímáme, jak je potřeba
Naše třída se jmenuje Sluníčka a na- o této problematice hovořit.
jdete nás na odloučeném pracovišti
v 1. poschodí budovy základní školy Děti a elektronika:
v ulici Barvířská. Ve třídě máme za- Přínos, nebo hrozba?
psaných 29 dětí, třída je věkově smí- V dnešní digitální době se elektronic-
šená. Jedním z hlavních pilířů naší ká zařízení stala neoddělitelnou sou-
práce je respektující přístup a efektiv- částí našich životů. Tablety, chytré te-
ní komunikace. Díky tomu se vytváří lefony a televize jsou běžnou součástí
důvěrné prostředí, kde se děti mohou domácností a děti se s nimi setkávají
otevřeně vyjadřovat. Dalším důleži- již od útlého věku.
tým prvkem v naší třídě je artefileti- Elektronická zařízení mohou být
ka, která má pozitivní vliv na rozvoj užitečná při rozvoji dětí. Vzdělávací
celé osobnosti dítěte a podporuje jeho aplikace podporují učení, rozvoj jazy-
kreativitu a fantazii. S kolegyněmi nás kových dovedností a logického myšle-
práce baví, zdá se, že radost z ní je ní. Mnohé pohádky a interaktivní hry
nakažlivá. Sledujeme pokroky u dětí rozvíjejí kreativitu a pomáhají dětem
a společně se radujeme z vydařených objevovat svět.
projektů a chvil ve školce. Jsme pře- Nadměrné používání elektroniky ní podněty na obrazovce učí mozek 3. Společné sledování – Sdílejte s dět-
svědčené, že za naši práci hovoří činy, u dětí předškolního věku však může přeskakovat mezi informacemi místo mi jejich digitální zážitky a disku-
ne slova. Informace o nás jsou dohle- negativně ovlivnit jejich schopnost toho, aby se soustředil na jednu čin- tujte o tom, co vidí.
datelné na webu MŠ, ale nyní bychom soustředění a koncentrace. Napříč nost. Děti si pak obtížněji udrží po- 4. Rovnováha s jinými aktivitami –
rády využily tento prostor k vyjádření celou mateřskou školou s kolegyněmi zornost při běžných aktivitách, jako Děti by měly mít dostatek pohybu,
našeho názoru na užívání elektroniky pozorujeme zhoršenou koncentraci jsou hra, kreslení nebo poslech příbě- hry venku a kontaktu s vrstevníky.
u dětí předškolního věku, poněvadž u dětí. Neustále se měnící vizuál- hů. To může vést k neklidu, impulzivi- 5. Digitální detox – Stanovte si pra-
tě a problémům s učením v pozdějším vidla, kdy elektroniku nepoužívat,
Mateřská škola Třešť, příspěvková organizace, Luční 88/21, 589 01 Třešť, věku. Proto je důležité nastavit jasná například při jídle nebo před spa-
vyhlašuje: pravidla pro používání elektroniky ním.
a podporovat aktivity, které rozvíje-
Zápis k předškolnímu vzdělávání jí trpělivost a soustředění, například Role rodičů
pro školní rok 2025/2026 čtení, stavebnice či pohybové hry. Děti se učí především nápodobou.
Pokud vidí, že rodiče tráví většinu
Časté vystavení obrazovkám může
také vést k problémům s komunikací volného času na mobilu, budou chtít
ve dnech 5. a 6. května 2025: 8.00–11.00 a 12.00–15.30 hod. a sociálními dovednostmi. dělat totéž. Buďme tedy sami příkla-
dem a ukažme dětem, že svět není jen
Pro elektronický předzápis prosím využijte odkaz pro rezervaci umístěný na webo-
vých stránkách školy: www.mstrest.cz, který bude spuštěn od 28. dubna do 6. květ- Jak najít rovnováhu? za obrazovkou.
na 2025 (elektronický předzápis vám výrazně urychlí zápis vašeho dítěte do MŠ). Odborníci doporučují několik zásad Elektronika je skvělý sluha, ale
Zápis je organizován za osobní přítomnosti rodičů i dětí v kanceláři MŠ, Luční 88/21. pro zdravé používání elektroniky: špatný pán. Najděme rovnováhu mezi
K zápisu rodiče přinesou rodný list dítěte, občanský průkaz zákonného zástupce 1. Časové omezení – U dětí předškol- moderními technologiemi a zdravým
(možný je i digitální stejnopis OP) nebo pobyt rezidenta a z elektronického předzápisu ního věku by denní doba strávená vývojem našich dětí. Je na nás, jaký
vyplněné a vytištěné tiskopisy: Žádost o přijetí k předškolnímu vzdělávání, Potvrzení u obrazovek neměla přesáhnout základ jim do života dáme.
od praktického lékaře. Při zápisu bude žádosti přiřazeno registrační číslo, pod kterým
bude vyvěšeno Oznámení o přijetí. jednu hodinu.
2. Kvalitní obsah – Vybírejte vzdělá- Ivana HERKNER
E-mail: reditelka@mstrest.cz Tel.: 567 224 305, 734 233 477 vací a interaktivní programy, které Eva LENIKUSOVÁ
dítěti skutečně něco přinesou. MŠ Třešť, třída Sluníčka