Page 5 - třebíč
P. 5
v třebíči zjišťovali názory
cHoDců, cyklistů i řiDičů
více než sedm set respondentů se zapojilo vyjádřením svého názo- silnici jezdí i cyklisté a že je potřeba
ru a pocitu na dopravní infrastrukturu třebíče pomocí online po- dávat pozor.
citové mapy. odborníci vyhodnotili celkem 7.584 záznamů, které palec naHoru Dostal
mohli občané dva měsíce zaznamenávat. nejvíce pozornosti získa- poDcHoD poD ulicí sucHeniova
la křižovatka ulic 9. května, Račerovická, u kuchyňky a u obůr- Přestože lidé častěji upozorňují na
ky. nejlépe hodnoceným dopravním počinem z pohledu občanů se negativa, je dobré se také podívat na
ukázala světelná signalizace v Hrotovické ulici, kde jsou na dvou to, co funguje. V pocitové mapě lidé
místech semafory. označili více než 300 míst, kde se
cítí bezpečně a jejichž rekonstruk-
„Výsledky pocitové mapy nám ukáza- ce či úprava všem výrazně pomohla.
ly názory a postřehy řidičů, chodců plán uDržitelné Velmi kladně hodnotili podchod pod
i cyklistů. společně s dalšími průzku- městské mobility ulicí sucheniova, multimodální uzel
my tyto údaje mapují aktuální stav (puMM, anglicky sustainable u železniční stanice Třebíč, semafo-
mobility v Třebíči. spousta připomí- urban Mobility plan – suMp) ry v Hrotovické ulici, nebo kruhový
nek nám potvrdila to, co radnice vní- Je strategický dokument, který po- objezd v křižovatce ulic Velkomezi-
má a aktuálně řeší nebo plánuje řešit,“ píše současný stav veškeré dopravy říčská, Cyrilometodějská a Brněnská.
říká starosta Třebíče Pavel Pacal a do- ve městě a v blízkém okolí, popíše Pozitivně lidé hodnotili také veřejná
dává, že z pocitové mapy překvapivě největší nedostatky a vyzdvihne prostranství jako parky a městskou
vychází, že si řidiči nestěžují nejvíce příležitosti, a především navrhne zeleň.
na to, že nemohou někde projet, ale taková opatření, která současnou
zaměřují se na bezpečnost. situaci dílčích módů dopravy zlepší. liDé vybrali silnice,
První částí je analýza současného které by se měly opravit
problematické křižovatky stavu, na ni pak budou navazovat Špatný stav silnice vnímají lidé hlavně
jsou u Hlavní pošty, část strategická (vize, cíle, opatření u krajské komunikace v ulici 9. května,
u kucHyňky a u Hotelu atom a plán realizace). Cílem celého pro- dalšími označenými ulicemi, vhodný-
Nejčastěji zmiňovaným problematic- jektu je určit taková opatření, která mi k opravě byly Demlova, Čelakovské-
kým místem je křižovatka před hlav- povedou ke skutečně udržitelnému ho, Dobrovského nebo silnice kolem
ní poštou v centru města. Jako místo, rozvoji města v oblasti dopravy. školy v Bartuškově ulici. „Jednáme
kde se necítí bezpečně, ji označují řidi- Projekt je financován z Operačního s krajem o opravě asfaltového povrchu
či i chodci. Za kritickou ji považují pře- programu zaměstnanost v rámci v ulici 9. května. V plánu třebíčského
devším kvůli špatným rozhledovým projektu Třebíč na cestě ke smart odboru dopravy je na příští rok opra-
poměrům. Podle vedoucího odboru City II. va Demlovy ulice a celého Dělnického
dopravy aleše Kratiny zde během náměstí až nad školu ZŠ Bartuškova,“
příštího roku přibydou semafory. doplnil starosta Pavel Pacal.
Často zmiňovaná byla i křižovatka cyklistům cHybí
u Kuchyňky. V tomto případě se všech- infrastruktura. v listopaDu
ny odpovědi věnovaly bezpečnosti, to se ale postupně mění buDou zástupci města
přetíženosti a přechodům pro chodce. Pro cyklisty jsou kromě křižovatek Diskutovat s veřejností
Za problematickou označili lidé také problematické také některé úseky. Nad výsledky pocitové mapy se se-
křižovatku u hotelu atom. Řidiči mají „Celé úseky jsou pak i výrazně četněj- jdou zástupci města a veřejnost ve
výhrady k přehlednosti, rozhledovým šími reakcemi. Nejčastěji je problé- středu 10. listopadu od 17 hodin v Pa-
poměrům, obecně bezpečnosti a ka- mem obecná bezpečnost nebo chybě- sáži. Bude zde prostor pro další po-
pacitě křižovatky. Novou křižovatku jící infrastruktura. Jedná se například střehy, názory a komentáře. setkání
u Jihlavské brány považují řidiči za o úseky v ulici Táborské, most přes se zúčastní také dopravní specialisté.
nepřehlednou, ale ne za nebezpečnou. řeku Jihlavu v ulici 9. května, ulice Podle starosty Pavla Pacala je Třebíč
Modřínová či Bráfova třída. Bodové městem pro všechny, proto v dopravě
a liniové problémy se však vyskytu- mají své místo vedle řidičů také chod-
jí v celém městě,“ popisuje dopravní ci a cyklisté.
specialista a člen týmu zpracovatelů Pocitovou mapu vyplnilo celkem 730
Plánu udržitelné městské mobility respondentů a bylo sesbíráno celkem
Roman Dostál. Pro zlepšení situace 7.584 vkladů. Průměrný věk respon-
a zejména zvýšení bezpečnosti všech denta byl 38,72 let. Celkem odpovědě-
účastníků silničního provozu se rad- lo 336 žen, 389 mužů a 5 respondentů
nice pustila do nových opatření přímo nevyplnilo pohlaví. Pocitová mapa je
pocitovou mapu najdete na
www.modernidoprava.trebic.cz v ulicích. Především se jedná o pikto- součástí zpracování Plánu udržitelné
gramy, které upozorňují řidiče, že po městské mobility. eva fruhwirtová
dopra
v
| 5 | aktuálně | www.trebic.cz |
| 5 |
.tr
ebic.cz |
a
| www