Page 4 - třebíč
P. 4
Doprava ve městě se brzy
Dočká změn
Město třebíč připravuje změny v dopravě, které Dopravní i sociologické průzkumy ukazují největší problé-
mají za cíl zlepšit pohyb po městě chodcům, cyk- my města jako celku, ale i lokálně v bodové koncentraci ne-
listům, autobusům i individuální osobní dopra- gativních i pozitivních názorů. Největší problémy tak, jak
je vnímá celková analýza, jsou absence alternativní trasy
vě. všechno začíná analýzou, proto už začátkem k průtahu městem, tedy silnice I/23, její zatížení nákladní
loňského roku začalo město pracovat na analy- dopravou, komplikovaná geomorfologie města, dlouhodo-
tické části velkého projektu, pod názvem plán bě odstavovaná vozidla na parkovištích, nekompletní cyk-
udržitelné městské mobility. listická infrastruktura, omezené možnosti postihu a nízké
ceny parkování, nízká preference městské dopravy a lokál-
analytická část projektu zahrnovala rozsáhlé průzkumy do- ní body, které lidé vnímají jako nebezpečné.
pravy, sociologické průzkumy dopravního chování domác- Město nyní se všemi analýzami pracuje a připravuje změny
ností i jednotlivců a také pocitovou mapu. Ze všech těchto ve všech oblastech dopravy. V letních měsících přibylo na
analýz vyplývá, jak se lidé nejčastěji po Třebíči pohybují, za silnicích cykloznačení, které vymezí prostor autům a cyk-
jakým účelem, jak využívají kolo nebo autobusy městské do- listům. V přípravě je kompletní úprava parkovací politiky
pravy, která místa vnímají jako bezpečná a naopak. a příprava nových parkovacích ploch. autobusy městské
Dotazníky lidé vyplňovali přímo s dotazovateli v domác- hromadné dopravy budou vybaveny systémem pro komu-
nostech i na webu modernidoprava.trebic.cz, průzkumů se nikaci se semafory na důležitých křižovatkách tak, aby ne-
zúčastnilo více než 1.200 respondentů. V květnu a červnu měly zbytečná zpoždění. Před podepsáním smlouvy je také
letošního roku mohli lidé zaznamenávat do pocitové mapy, zakázka na nové semafory, které budou samy vyhodnoco-
na jakých místech ve městě vnímají problémy jako chodci, vat aktuální situaci a lépe se tak přizpůsobí momentální-
cyklisté nebo řidiči, nebo která místa jsou naopak bezpeč- mu zatížení křižovatek.
ná nebo jim prospěla úprava. Není to všechno, připravují se také další plošné úpravy
Z průzkumů vyplynulo, že nejvíce lidé využívají individu- silnic ve městě i zatraktivnění cest po městě městskou
ální dopravu, tedy vlastní auto, a to v poměru téměř 37 pro- dopravou. O dalších možnostech zlepšení dopravy v na-
cent. Městskou dopravu využívá 13 procent občanů, pěšky šem městě mohou lidé přijít diskutovat s dopravními
chodí 36 procent lidí a jízdní kolo jako dopravní prostředek odborníky i vedením města 10. listopadu v 17 hodin do
využívá 4,5 procent lidí. Pasáže. red
| 4 | doprava | www.trebic.cz |