Page 30 - rn3_10_rijen
P. 30
Fórum zastupitelů naplněna. Arogance politiky za zády občanů rozšiřujeme na další školy, které se do projektu
Prahy 3 naopak pokračuje. Nedivme se pak, že
přihlásily. Všechny děti na šesti z našich dese
ti škol tak budou mít na prvním i na druhém
se lidé obracejí k populistům a extremistům.
stupni příležitost projít výukou s rodilým mluv
čím. Zapojeným školám také vybavíme učebny
videokonferenční technikou a další moderní
elektronikou, s níž se žáci rovněž musí sezná
mit, aby v životě uspěli.
Počet příměstských táborů, kde jsou instruk
tory rodilí mluvčí, také roste. Zvýšil se ze dvou
turnusů na sedm. Příští prázdniny počítáme
V Chlumově ulici otevírá recyklační centrum na s tím, že se jejich počet opět zvýší. Stejně tak
podporu umění odpolední kurzy s rodilým mluvčím pro žáky
Pavel Křeček (TOP 09 a STAN), radní druhého stupně se zdvojnásobí z 15 na 30 sku
pin. Proto jsme museli přistoupit k zavedení
Na Žižkově vznikne Art re use centrum! Před spoluúčasti 500 Kč na pololetí. Kurzy jsou však
více než půl rokem se na radnici obrátily spol stále z větší části dotovány a sociálně slabším
ky ArtMap a Skutek s projektem podporujícím rodinám spoluúčast promineme.
výtvarnou uměleckou komunitu. Inspirací byla
již mnoho let fungující newyorská organiza Závěrem zmíním, že se nám podařilo vyslat
ce Material for the Arts, kterou zřizuje samo na zahraniční kurz prvního učitele angličtiny,
město. Po půl roce příprav a jednání, která a to i přes covidové restrikce a velmi složitou
se mnou táhl hlavně kolega Michal Vronský, byrokracii. Je však nutné, aby učitelé měli pří
byl tento záměr dovršen zářijovým slavnost ležitosti udržovat a zlepšovat vlastní jazykové
ním otevřením centra v budově našeho skladu dovednosti a držet krok s trendy ve vzdělává
v Chlumově ulici 8, již jsme pro tento účel po ní. Věřím, že příští prázdniny vycestují další
skytli spolkům za symbolické nájemné. zájemci. Se ZŠ Lupáčova a ZŠ náměstí Jiřího
z Poděbrad také pilně připravujeme bilingvní
V budově vznikne nejen sklad uměleckého ma třídy, které chceme v září 2022 otevřít prvním
teriálu, ale i sdílené dílny s nabídkou edukač žákům.
ního programu se zaměřením na ekologii
a recyklaci. Vznikne tak hlavní komunikační
bod v recyklaci, distribuci a transformaci ne
užitečného galerijního, divadelního a obecně
výtvarného materiálu na užitečný. Projektem
tak minimalizujeme odpad z kulturního pro
vozu a zároveň podpoříme umělce, studen
ty, neziskové a veřejně prospěšné projekty,
galerie, divadla nebo umělecké školy, které si
nemohou z finančních důvodů dovolit nakupo Proč je ta Praha pořád tak zacpaná?!
vat nový materiál na své realizace. Materiál je Martina Chmelová (Zelení a nezávislí),
umělcům k dispozici zdarma s jedinou podmín koaliční zastupitelka
kou — aby se vrátil zpět do kulturního provozu.
Máteli přebytečný materiál, kontaktujte spolek Proč je Koněvova rozkopaná tolikrát za se
ArtMap na reuse.artmap.cz. bou? A ještě k tomu Želivského? Proč to sakra
někdo nezkoordinuje, aby se všechno udělalo
Díky projektu Art re use centra vzniká na kul najednou? Primátor Hřib se hájí, že opravy ulic,
turní mapě významný bod celoměstského vý mostů a infrastruktury byly dlouhá léta podfi
znamu, kterým přispíváme nejen k šetrnějšímu nancované a Praha to teď dohání. Musíme teď
zacházení s výstavním materiálem, ale podpo opravit spoustu věcí najednou, protože ti před
říme tím i realizaci mnoha zajímavých umělec námi na to kašlali. Trocha pravdy na tom je.
kých projektů. Pravá příčina špatné koordinace je ale jiná.
Ulice spravuje a o opravách rozhoduje řada
subjektů, které fungují autonomně. Praha svě
řila správu tramvajových tratí, vodovodů, kana
lizací a rozvodů společnostem, které spolu ne
dokážou nebo nechtějí kooperovat, a to i když
patří městu. A město (TSK) nemá kompetence,
nástroje a sílu koordinaci zvládnout.
Všechny naše děti mohou mluvit plynně anglicky Když město plánuje opravu třeba Želivského
už po základní škole! ulice, není to jen o vozovce a chodnících (TSK),
Štěpán Štrébl (Piráti), místostarosta ale i o tramvajové trati (Dopravní podnik), vý
měně osvětlení (THMP), kanalizace a vodovo
Pilotní programy městské části na podpo du (PVS), plynovodu (PPD), elektrického vedení
ru jazykové výuky se pomalu stávají plošný (PRE) či umístění optických kabelů, které pro
mi. Možná si pamatujete, že jsme společně se vozují soukromí vlastníci. Zmíněné podfinanco
ZŠ Jeseniova v minulém školním roce spustili vání vede k tomu, že opravy se často dějí ne na
program interaktivní tandemové výuky ang základě plánu, ale v režimu havárie. Třeba ne
ličtiny s rodilými mluvčími — kvalifikovaný dávné opravy plynu a vodovodu na Želivského.
— 30 mi učiteli z USA. Díky dobré zpětné vazbě jej Tichý asfalt se zase musel rychle položit kvůli