Page 8 - Praha3_04_duben_09
P. 8

Fokus  Anketa: Je Jarovská třída potřebnou součástí


        infrastruktury plánované výstavby v areálu NNŽ?


        Pavel Dobeš (TOP a STAN), koaliční zastupitel        Martin Chour (Piráti), koaliční zastupitel
            Jarovská třída je důležitou spojnicí pro nově se rozvíjející   Bez propojení Českobrodské a Malešické si neumím bu-
            oblast nákladového nádraží s vnitřním okruhem. Pokud by   doucí situaci představit. Na NNŽ přibudou tisíce reziden-
            komunikace nebyla postavena, dojde k přetížení Koněvovy   tů, kteří by jinak při cestách zatěžovali Jana Želivského
            ulice a staré Malešické, která je dnes již v nevyhovujícím   a Koněvovu, nebo hůř — ulice na Jarově. Jarovská tří-
            stavu. Cílem je, aby výsledná tvář nové ulice byla přívě-  da ale bude klasickou městskou ulicí; určitě nepůjde
            tivější než první návrhy staré více než 20 let, které navr-  o nějakou dálnici. Jde jen o to, napojit novou čtvrť na
            hovaly čtyři jízdní pruhy. Chceme, aby Jarovská třída byla   Českobrodskou a okruh. Ani zásah do Malešického lesa
            standardní městskou ulicí s tramvají, jedním jízdním pru-  nebude velký, protože silnice povede zhruba v linii dnešní
            hem v každém směru, se stromy, obchody a službami. Její   železniční trati. V každém případě je třeba zajistit doprav-
            součástí bude také propojení centra Žižkova s Malešickým   ní obslužnost předtím, než budou nové byty dokončeny
            lesem pro cyklisty a pěší.                           a prodány, nikoli následně řešit ucpané silnice.

        Matěj Michalk Žaloudek (Zelení a nezávislí),         Alexander Bellu (Koalice pro Prahu 3), opoziční zastupitel
        koaliční zastupitel                                      Debata ohledně výstavby na bývalém nákladovém nádraží
            Tvrdí to expertky a experti na dopravu a urbanismus   Žižkov se nám hodně rozvířila. Na krajně levicovém webu
            z Institutu plánování a rozvoje, kteří k tomu mají mno-  A2larm vyšel článek, který velice tvrdě kritizuje plánovanou
            hem více dat než my. V případě, že by byl otevřen měst-  výstavbu bytů v této lokalitě a hlavně případnou novou
            ský okruh bez Jarovské ulice, predikují zhroucení dopra-  Jarovskou třídu. Město ale není rigidní záležitost a musí se
            vy v Koněvově ulici, potažmo na celém Žižkově. Přesto   dále rozvíjet a budovat. Praha je hustotou jedním z nejmé-
            podporujeme kvalitní připomínky k územnímu plánu, které   ně osídlených měst v Evropě a je možnost zde postavit
            připravila Arnika s místními — tohle tvrzení přece hlavní   byty pro dalších 300 tisíc lidí. S tím musí jít ruku v ruce
            město musí prokázat a doložit. Pokud se tak stane, bude-  i výšková výstavba, občanská vybavenost a dopravní infra-
            me přesto usilovat o to, aby tu vznikla co možná nejklid-  struktura. Jarovská třída s ohledem na budoucnost NNŽ
            nější ulice, příjemná hlavně pro pěší, podobně jako o to   dává dopravně rozhodně smysl.
            usilujeme u všech ulic na Praze 3.









                   podmínkami pro chodce i samostatnou rekreač-  ploch v Praze možná. Výsledná tvář nové ulice
                   ní promenádou,“ říká místostarosta Ondřej Rut   bude ale ještě předmětem dalších jednání s ve-
                   a připomíná, že ulice bude pro místní obyvatele   řejností a hlavním městem. Na příští měsíce
                   v mnoha ohledech i velkým přínosem — přede-  připravuje Institut plánování a rozvoje nejen pro
                   vším díky kvalitnímu dopravnímu spojení do cen-  Jarovskou třídu, ale i pro celé území další par-
                   tra a propojení s Malešickým lesem.         ticipativní akce, aby se do plánování co nejvíce
                                                               zapojili místní obyvatelé. Vzhledem k tomu, že
                                                               nyní teprve vzniká koncepční studie a projektová
        Výsledná tvář nové ulice                               příprava ještě nebyla zahájena, je zřejmé, že nás
                                                               čeká ještě několik let, než se okolí opuštěné že-
        bude předmětem dalších                                 lezniční trati skutečně promění.

        jednání



                   Vznik této ulice přesto zneklidňuje některé oby-
                   vatele Habrové ulice a okolí. Mají totiž strach ze
                   ztráty klidného prostředí. Jejich obavy zahrnu-
                   la do svých požadavků organizace Arnika, kte-
                   rá jako zmocněný zástupce veřejnosti podala
                   připomínky ke změně územního plánu. V jedné
                   ze svých námitek požaduje po hlavním městě
                   detailní prověření různých možností dopravní
                   obsluhy nové zástavby, aby finální varianta byla
                   pro místní obyvatele co možná nejpřijatelnější.
                   Institut plánování a rozvoje se bude připomín-
                   kami zabývat a komunikaci s obyvateli Prahy 3
                   i Prahy 10 chce během roku podpořit informač-
                   ním kontejnerem i dalšími akcemi, které pande-
                   mická situace dovolí.

                   Podle Mikesky by bez Jarovské třídy nebyla pro-
     — 8           měna jedné z nejvýznamnějších rozvojových   Žižkov City
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13