Page 8 - Praha3_04_duben_09
P. 8
Fokus Anketa: Je Jarovská třída potřebnou součástí
infrastruktury plánované výstavby v areálu NNŽ?
Pavel Dobeš (TOP a STAN), koaliční zastupitel Martin Chour (Piráti), koaliční zastupitel
Jarovská třída je důležitou spojnicí pro nově se rozvíjející Bez propojení Českobrodské a Malešické si neumím bu-
oblast nákladového nádraží s vnitřním okruhem. Pokud by doucí situaci představit. Na NNŽ přibudou tisíce reziden-
komunikace nebyla postavena, dojde k přetížení Koněvovy tů, kteří by jinak při cestách zatěžovali Jana Želivského
ulice a staré Malešické, která je dnes již v nevyhovujícím a Koněvovu, nebo hůř — ulice na Jarově. Jarovská tří-
stavu. Cílem je, aby výsledná tvář nové ulice byla přívě- da ale bude klasickou městskou ulicí; určitě nepůjde
tivější než první návrhy staré více než 20 let, které navr- o nějakou dálnici. Jde jen o to, napojit novou čtvrť na
hovaly čtyři jízdní pruhy. Chceme, aby Jarovská třída byla Českobrodskou a okruh. Ani zásah do Malešického lesa
standardní městskou ulicí s tramvají, jedním jízdním pru- nebude velký, protože silnice povede zhruba v linii dnešní
hem v každém směru, se stromy, obchody a službami. Její železniční trati. V každém případě je třeba zajistit doprav-
součástí bude také propojení centra Žižkova s Malešickým ní obslužnost předtím, než budou nové byty dokončeny
lesem pro cyklisty a pěší. a prodány, nikoli následně řešit ucpané silnice.
Matěj Michalk Žaloudek (Zelení a nezávislí), Alexander Bellu (Koalice pro Prahu 3), opoziční zastupitel
koaliční zastupitel Debata ohledně výstavby na bývalém nákladovém nádraží
Tvrdí to expertky a experti na dopravu a urbanismus Žižkov se nám hodně rozvířila. Na krajně levicovém webu
z Institutu plánování a rozvoje, kteří k tomu mají mno- A2larm vyšel článek, který velice tvrdě kritizuje plánovanou
hem více dat než my. V případě, že by byl otevřen měst- výstavbu bytů v této lokalitě a hlavně případnou novou
ský okruh bez Jarovské ulice, predikují zhroucení dopra- Jarovskou třídu. Město ale není rigidní záležitost a musí se
vy v Koněvově ulici, potažmo na celém Žižkově. Přesto dále rozvíjet a budovat. Praha je hustotou jedním z nejmé-
podporujeme kvalitní připomínky k územnímu plánu, které ně osídlených měst v Evropě a je možnost zde postavit
připravila Arnika s místními — tohle tvrzení přece hlavní byty pro dalších 300 tisíc lidí. S tím musí jít ruku v ruce
město musí prokázat a doložit. Pokud se tak stane, bude- i výšková výstavba, občanská vybavenost a dopravní infra-
me přesto usilovat o to, aby tu vznikla co možná nejklid- struktura. Jarovská třída s ohledem na budoucnost NNŽ
nější ulice, příjemná hlavně pro pěší, podobně jako o to dává dopravně rozhodně smysl.
usilujeme u všech ulic na Praze 3.
podmínkami pro chodce i samostatnou rekreač- ploch v Praze možná. Výsledná tvář nové ulice
ní promenádou,“ říká místostarosta Ondřej Rut bude ale ještě předmětem dalších jednání s ve-
a připomíná, že ulice bude pro místní obyvatele řejností a hlavním městem. Na příští měsíce
v mnoha ohledech i velkým přínosem — přede- připravuje Institut plánování a rozvoje nejen pro
vším díky kvalitnímu dopravnímu spojení do cen- Jarovskou třídu, ale i pro celé území další par-
tra a propojení s Malešickým lesem. ticipativní akce, aby se do plánování co nejvíce
zapojili místní obyvatelé. Vzhledem k tomu, že
nyní teprve vzniká koncepční studie a projektová
Výsledná tvář nové ulice příprava ještě nebyla zahájena, je zřejmé, že nás
čeká ještě několik let, než se okolí opuštěné že-
bude předmětem dalších lezniční trati skutečně promění.
jednání
Vznik této ulice přesto zneklidňuje některé oby-
vatele Habrové ulice a okolí. Mají totiž strach ze
ztráty klidného prostředí. Jejich obavy zahrnu-
la do svých požadavků organizace Arnika, kte-
rá jako zmocněný zástupce veřejnosti podala
připomínky ke změně územního plánu. V jedné
ze svých námitek požaduje po hlavním městě
detailní prověření různých možností dopravní
obsluhy nové zástavby, aby finální varianta byla
pro místní obyvatele co možná nejpřijatelnější.
Institut plánování a rozvoje se bude připomín-
kami zabývat a komunikaci s obyvateli Prahy 3
i Prahy 10 chce během roku podpořit informač-
ním kontejnerem i dalšími akcemi, které pande-
mická situace dovolí.
Podle Mikesky by bez Jarovské třídy nebyla pro-
— 8 měna jedné z nejvýznamnějších rozvojových Žižkov City