Page 6 - Praha3_04_duben_09
P. 6

Fokus  Nákladové nádraží:



        Trojka chce živou





        a prostupnou čtvrť



































                                         Rezidence Nádraží Žižkov

        V lokalitě kolem bývalého nákladového nádraží se

        pomalu rodí nová obytná čtvrť. Plánovanou výstavbu

        provázejí velká očekávání, ale i obavy.




          Text     Zdánlivě opuštěný brownfield kolem bývalého   územního plánu a za Prahu 3 si klademe pod-
           Anežka Hesová a Natálie Bartlová  o tom, že doba, kdy místo ožije jako nová čtvrť   financování výstavby mateřských a základních
                                                               mínku, aby se před schválením takto významné
                   nákladového nádraží je zatím z větší části pod
                                                               změny developer zavázal, že se bude podílet na
                   zámkem stavební uzávěry. Živá diskuze svědčí ale
                                                               škol,“ říká místostarosta Tomáš Mikeska. Cílem
                   pro téměř 25 tisíc obyvatel, se blíží.
                                                               je podle něj připravit smlouvy, které umožní zís-
                                                               kat obecní infrastrukturu v hodnotě zhruba dvě
                   Zastupitelstvo Prahy 3 schválilo na únorovém
                                                               miliardy korun. Konkrétně se to týká výstavby
                   zasedání připomínky ke změně územního plánu
                   Z2600, která má umožnit zásadní proměny toho-
                                                               dvou základních a devíti mateřských škol, veřej-
                   to rozsáhlého areálu. Pro městskou část je dů-
                   ležité, aby vznikající čtvrť byla místem vhodným
                                                               vybudování Jarovské třídy a tramvajové trati
                                                               Olšanská—Habrová—Spojovací.
                   pro rezidenční bydlení, zároveň ale klade důraz   ných parků a hřiště. Další podmínkou je právě
                   na to, aby celá oblast byla volně průchozí a pří-
                   nosná i pro obyvatele okolí. Požadavky radnice
                   se proto týkají především záruk dostatečné ve-  Nádražní budova
                   řejné vybavenosti, přístupných parků a přijatel-
                   ného dopravního řešení.                     se stane kulturním
                   Mezi priority Prahy 3 patří etapizace rozvoje loka-  a společenským centrem
                   lity. Ta souvisí s výstavbou Jarovské třídy, která
                   má zajistit dopravní obslužnost území. Výstavba
                   obytné čtvrti by měla být regulována tak, aby
                   neohrožovala plynulost dopravy na přilehlých   Dominantou budoucí obytné čtvrti je památko-
                   komunikacích ještě před dokončením Jarovské   vě chráněná funkcionalistická budova bývalého
     — 6           třídy. „V současné době probíhá jednání o změně   nákladového nádraží, která vznikla v letech 1934
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11