Page 16 - Praha3_04_duben_09
P. 16

Dialog

































                   Podporujete také žižkovský podnik Pracovna ve   chodí ne kvůli alkoholu, ale kvůli společnosti a je-
                   Vlkově ulici. Proč?                         jich kultuře. Teď se ukazuje, že jsme pořád sociální
                   Bydlím nedaleko a Pracovnu a její provozovatele   tvorové a nedokážeme být zavření doma a sami.
                   jsem si oblíbil. A stejně to má můj kamarád a ko-  Žádná TV a internet to nenahradí. To je vlastně do-
                   lega z Národního David Matásek, který také bydlí   cela podstatné zjištění 21. století.
                   kousek odsud. Během první vlny byla Pracovna
                   na pokraji krachu a vybírala peníze na HitHitu. Šéf   Máte za sebou filmové i seriálové role. Televizní
                   Pavel Železný nechtěl jen škemrat, a tak jsme pro   diváci vás znají asi hlavně z kriminálního seriálu
                   přispěvatele vymysleli internetový seriál Pracanti.   Polda. Mohou se na vás diváci těšit v něčem
                   Hrajeme dva herce, kteří přijdou o práci v divadle,   dalším? Na čem pracujete?
                   a tak se rozhodnou „skutečně pracovat“. Získají bri-  Paradoxně se teď hodně natáčí v divadlech. Už
                   gádu za barem, kde se postupně učí vařit kávu, to-  potřetí začínáme v Národním divadle zkoušet
                   čit pivo a podobně, a vůbec jim to nejde. Peníze se   Dostojevského Idiota a vzhledem k okolnostem
                   podařilo vybrat, ale jak to dopadne teď, nikdo neví.   z něj nakonec nebude divadelní představení, ale
                                                               film. Jinak jsem točil s Verunkou Kubařovou ro-
        Když z Vítkova shlížím                                 mantickou komedii Jedině Tereza a také jsme pro
                                                               Českou televizi točili seriál Devadesátky, kde detek-
                                                               tivové řeší reálné a dobře známé kauzy z 90. let.
        na Prahu, ten pohled mě                                Vám bylo v roce 1990 sedm let. Kde jste vlastně

        uklidní                                                vyrůstal?
                                                               Narodil jsem se v Podolí a bydleli jsme na Pankráci.
                                                               Chodil jsem na skvělé Gymnázium Budějovická.
                                                               Děda je sice Bosenský Srb, ale žije na Kačerově,
                   Máte informace o tom, co dělají vaši herečtí   takže jsem vyrůstal na Praze 4. Babička byla zase
                   kolegové, když se v divadlech nehraje ani   téměř Polka, takže se ve mně mísí i tahle krev.
                   nezkouší?                                   Hodně času jsem trávil u ní na východní Moravě.
                   Co vím, tak se snaží nějak pracovat, normálně se
                   protloukají. Bohužel hodně kolegů opravdu brigád-
                   ničí, rozvážejí jídlo a chodí třeba na stavbu. Kdo
                   má štěstí, ten natáčí. My, herci z angažmá, máme
                   plat a někde se pořád zkouší „do šuplíku“. Zároveň
                   hodně herců uvítalo i nucený odpočinek, protože
                   v běžném provozu je pracovat mnoho let v kuse
                   někdy vážně masakr. Dost kolegů odjelo na chalupy
                   a tráví čas s rodinou. Třeba David Prachař vyřezává
                   překrásné věci ze dřeva. Ale už to pro všechny trvá
                   moc dlouho. Nejvíc je mi líto muzikantů.

                   Zavřená divadla i galerie, zrušené koncerty.
                   Je možné kulturu oželet?
                   Myslím si, že ne. Lidé potřebují duševní potravu.
                   Třeba moje maminka denně chodila do diva-
                   dla a na výstavy. Teď tráví hodně času doma a je
                   z toho docela špatná. Takže kultura lidem chy-
                   bí, a to nemluvím jen o divadle či výstavách, ale
     — 16  — 16    i o hospodách. Vždyť mnoho štamgastů do nich
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21