Page 12 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih červen 2021
P. 12
JUNIOR REDAKCE
JAK VNÍMAJÍ DEVÁŤÁCI NÁVRAT DO ŠKOL?
Vrátili se do škol a mohou se pravidelně potkávat se svými spolužáky. Převládají tedy u školáků pocity radosti, anebo si
už zvykli na to, že ke svému životu kolektiv nepotřebují? Je pro ně požehnáním, že mohou trávit čas se svými kamarády,
že se mohou stále vzdělávat a učit se něco nového, anebo spíše lamentují nad opětovným dřívějším vstáváním? Jedno
téma, ale různé názory. Inu, posuďte sami…
komplikované, aby nám ho učitelé vysvětlili
přes počítač. S normálním průběhem hodin
se vrací i hluk spolužáků, co si musí povědět,
jaké zážitky z distanční výuky mají. Jestli
učení se doma mělo nějaké výhody, tak klid
patří mezi ně.
Ale nebudu si lhát, někdy během hodin
bylo těžké udržet pozornost a mobil působil
mnohdy zajímavěji než učitel, který se snažil
vysvětlit nové učivo.
Tereza Pavelková, 9. ročník ZŠ
KAŽDÝ TÝDEN VE ŠKOLE BERU
JAKO PLUS
Poslední dobou slýchávám, jak je zby-
tečné chodit na poslední dva měsíce do
školy, jaké to bude peklo, že se budeme
v horku péct v třídách. Já však tento ná-
zor nesdílím, vzhledem k tomu, že vím,
že na mé budoucí škole budu minimálně
v prváku mít problémy stíhat učení a do
Ilustrační foto: ZŠ B. Dvorského
toho dělat nějaký sport nebo oblíbené
aktivity. Každý týden tedy beru jako plus,
SPOLUŽÁCI SE BĚHEM DISTANČNÍ v osm testování na covid a po dlouhých mě- abych zvládla něco nového, co se naučíme
VÝUKY TROCHU ODCIZILI sících distanční výuky opět zpátky k té pre- a já se to pak nebudu muset učit na příští
Každý má na návrat do škol jiný názor. zenční. Zpět k rutině, režimu a pravidelnosti škole. Rozumím tomu, že už se dětem do
Někdo je rád, že se konečně uvidí se svými je po tolika měsících velký šok. školy nechce, ale vlastně si ani nedokážu
spolužáky a dopíše všechny testy. Ale jsou Atmosféra ve škole rozpačitá, ale příjem- představit, jak bych se po čtyřech měsících
tady i lidé, kteří se právě tohoto bojí. Testů ná, každý se chtěl držet pravidel a vše udě- zvládla vrátit do školy a normálně se učit.
bude hodně a za tu dobu, co byla distanční lat co nejlépe. Na povinnost nosit respirátor, Ve škole se testujeme dvakrát týdně.
výuka, tak už k sobě spolužáci nemají tak dbát na zvýšenou a pečlivou hygienu jsme Sice se mi chce snad pokaždé kýchnout,
blízko a trochu se odcizili. už všichni zvyklí. ale to mi nevadí, je to přeci jenom otáz-
Pak jsou tady lidi, kteří si myslí, že je ná- Za chvíli konec školního roku a s ním při- ka nějakých 20 minut. Do školy chodíme
vrat na ty dva měsíce zbytečný. A upřímně, chází uzavíraní známek a dohánění nepro- o 25 minut dříve, abychom se ještě před
myslím si to i já. Deváťáci už mají po přijí- braného učiva, které bylo pro pedagogy moc vyučováním stihli otestovat a abychom se
mačkách a už jen samotné přijímačky byly složité vysvětlovat přes počítač. Přijde mi, že nesetkávali s jinými třídami. Jediné, co mě
hrozným stresem, takže si myslím, že to po- jsem se nic moc nenaučil, ale to se dozvím tak trošku mrzí, že nebudeme mít tělesnou
slední, co potřebujeme, je se ještě stresovat později. Doufám a věřím tomu, že to nebude výchovu, doufám ale, že budeme mít ales-
ve škole. Takže si myslím, že pro žáky 9. roč- tak hrozné, jak se na první pohled zdá. poň venkovní procházku, i kdyby měla být
níků je to obzvlášť zbytečné. Ondřej Sedlář, 9. ročník ZŠ s rouškami.
Co se týče nižších ročníků, tak tam už Roušky jsou někdy fakt otrava, blbě se
mám názor jiný. Nižší ročníky před sebou VÝHODOU UČENÍ SE DOMA JE KLID dýchá, člověk, když je vyvolán, tak musí
mají právě ty zmiňované přijímací zkoušky Po několika měsících strávených učením řvát z plných sil, aby ho učitelé a zbytek
a žáci by měli dostat co nejvíce času se na se u počítačů se vracíme k formě učení, ja- třídy slyšeli.
ně připravit. Tím, že jsme byli opravdu dlou- kou se učilo do doby, než nás začal ovlivňo- Samozřejmě mi více vyhovovala dis-
hou dobu na distanční výuce, tak jsme byli vat všemi známý virus. Při návratu do školy tanční výuka, nemusela jsem tři hodiny
okradeni o čas a myslím, že by ho teď nejví- nám přibyly nové povinnosti, jako je pravi- před školou vstávat, mohla jsem si udělat
ce využily 8. ročníky. delné testování a nošení roušek, ale přišli kakao a sednout si na pohodlnou sedačku,
Terezie Adamcová, 9. ročník ZŠ jsme o běžný průběh hodin tělocviku, které přikrýt se dekou a neřešit, jestli jsem v py-
jsou nahrazeny procházkami venku, i hodi- žamu nebo v teplákách. Je zas ale pravda,
CHAOTICKÝ NÁVRAT K PREZENČNÍ ny hudebky se budou muset obejít bez její že jsem si z té hodiny moc neodnesla, když
VÝUCE SKORO PO ROCE DISTANCE hlavní náplně, zpěvu. jsem u ní usínala, tady máme otevřená
Budík o půl sedmé, snídaně, hygiena, I přes tyhle omezení můžeme fungovat okna, čerstvý vzduch a ukecaná děcka.
s sebou čestné prohlášení o bezinfekčnosti, jako dřív a dohánět učivo, které bylo příliš Martina Poláková, 9. ročník ZŠ
12