Page 12 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih červen 2021
P. 12

JUNIOR REDAKCE


        JAK VNÍMAJÍ DEVÁŤÁCI NÁVRAT DO ŠKOL?


        Vrátili se do škol a mohou se pravidelně potkávat se svými spolužáky. Převládají tedy u školáků pocity radosti, anebo si
        už zvykli na to, že ke svému životu kolektiv nepotřebují? Je pro ně požehnáním, že mohou trávit čas se svými kamarády,
        že se mohou stále vzdělávat a učit se něco nového, anebo spíše lamentují nad opětovným dřívějším vstáváním? Jedno
        téma, ale různé názory. Inu, posuďte sami…

                                                                                komplikované, aby nám ho učitelé vysvětlili
                                                                                přes počítač. S normálním průběhem hodin
                                                                                se vrací i hluk spolužáků, co si musí povědět,
                                                                                jaké zážitky z  distanční výuky mají. Jestli
                                                                                učení se doma mělo nějaké výhody, tak klid
                                                                                patří mezi ně.
                                                                                  Ale nebudu si lhát, někdy během hodin
                                                                                bylo těžké udržet pozornost a mobil působil
                                                                                mnohdy zajímavěji než učitel, který se snažil
                                                                                vysvětlit nové učivo.
                                                                                          Tereza Pavelková, 9. ročník ZŠ

                                                                                KAŽDÝ TÝDEN VE ŠKOLE BERU
                                                                                JAKO PLUS
                                                                                  Poslední dobou slýchávám, jak je zby-
                                                                                tečné chodit na poslední dva měsíce do
                                                                                školy, jaké to bude peklo, že se budeme
                                                                                v horku péct v třídách. Já však tento ná-
                                                                                zor nesdílím, vzhledem k  tomu, že vím,
                                                                                že na mé budoucí škole budu minimálně
                                                                                v  prváku mít problémy stíhat učení a  do
                                                          Ilustrační foto: ZŠ B. Dvorského
                                                                                toho dělat nějaký sport nebo oblíbené
                                                                                aktivity. Každý týden tedy beru jako plus,
        SPOLUŽÁCI SE BĚHEM DISTANČNÍ        v osm testování na covid a po dlouhých mě-  abych zvládla něco nového, co se naučíme
        VÝUKY TROCHU ODCIZILI               sících distanční výuky opět zpátky k té pre-  a já se to pak nebudu muset učit na příští
          Každý má na návrat do škol jiný názor.   zenční. Zpět k rutině, režimu a pravidelnosti   škole. Rozumím tomu, že už se dětem do
        Někdo je rád, že se konečně uvidí se svými   je po tolika měsících velký šok.  školy  nechce,  ale  vlastně  si  ani  nedokážu
        spolužáky a dopíše všechny testy. Ale jsou   Atmosféra ve škole rozpačitá, ale příjem-  představit, jak bych se po čtyřech měsících
        tady i lidé, kteří se právě tohoto bojí. Testů   ná, každý se chtěl držet pravidel a vše udě-  zvládla vrátit do školy a normálně se učit.
        bude hodně a za tu dobu, co byla distanční   lat co nejlépe. Na povinnost nosit respirátor,   Ve škole se testujeme dvakrát týdně.
        výuka, tak už k sobě spolužáci nemají tak   dbát na zvýšenou a pečlivou hygienu jsme   Sice se mi chce snad pokaždé kýchnout,
        blízko a trochu se odcizili.        už všichni zvyklí.                  ale to mi nevadí, je to přeci jenom otáz-
          Pak jsou tady lidi, kteří si myslí, že je ná-  Za chvíli konec školního roku a s ním při-  ka nějakých 20 minut. Do školy chodíme
        vrat na ty dva měsíce zbytečný. A upřímně,   chází uzavíraní známek a  dohánění nepro-  o  25 minut dříve, abychom se ještě před
        myslím si to i já. Deváťáci už mají po přijí-  braného učiva, které bylo pro pedagogy moc   vyučováním stihli otestovat a abychom se
        mačkách a už jen samotné přijímačky byly   složité vysvětlovat přes počítač. Přijde mi, že   nesetkávali s jinými třídami. Jediné, co mě
        hrozným stresem, takže si myslím, že to po-  jsem se nic moc nenaučil, ale to se dozvím   tak trošku mrzí, že nebudeme mít tělesnou
        slední, co potřebujeme, je se ještě stresovat   později. Doufám a věřím tomu, že to nebude   výchovu, doufám ale, že budeme mít ales-
        ve škole. Takže si myslím, že pro žáky 9. roč-  tak hrozné, jak se na první pohled zdá.  poň venkovní procházku, i kdyby měla být
        níků je to obzvlášť zbytečné.                    Ondřej Sedlář, 9. ročník ZŠ  s rouškami.
          Co se  týče nižších  ročníků,  tak tam  už                              Roušky jsou někdy fakt otrava, blbě se
        mám názor jiný. Nižší ročníky před sebou   VÝHODOU UČENÍ SE DOMA JE KLID  dýchá,  člověk,  když  je  vyvolán,  tak  musí
        mají právě ty zmiňované přijímací zkoušky   Po několika měsících strávených učením   řvát  z  plných  sil,  aby  ho  učitelé  a  zbytek
        a žáci by měli dostat co nejvíce času se na   se u počítačů se vracíme k formě učení, ja-  třídy slyšeli.
        ně připravit. Tím, že jsme byli opravdu dlou-  kou se učilo do doby, než nás začal ovlivňo-  Samozřejmě mi více vyhovovala dis-
        hou dobu na distanční výuce, tak jsme byli   vat všemi známý virus. Při návratu do školy   tanční výuka, nemusela jsem tři hodiny
        okradeni o čas a myslím, že by ho teď nejví-  nám přibyly nové povinnosti, jako je pravi-  před školou vstávat, mohla jsem si udělat
        ce využily 8. ročníky.              delné testování a  nošení roušek, ale přišli   kakao a sednout si na pohodlnou sedačku,
                  Terezie Adamcová, 9. ročník ZŠ  jsme o běžný průběh hodin tělocviku, které   přikrýt se dekou a neřešit, jestli jsem v py-
                                            jsou nahrazeny procházkami venku, i hodi-  žamu nebo v teplákách. Je zas ale pravda,
        CHAOTICKÝ NÁVRAT K PREZENČNÍ        ny hudebky se budou muset obejít bez její   že jsem si z té hodiny moc neodnesla, když
        VÝUCE SKORO PO ROCE DISTANCE        hlavní náplně, zpěvu.               jsem  u  ní  usínala,  tady  máme  otevřená
          Budík o  půl sedmé, snídaně, hygiena,   I přes tyhle omezení můžeme fungovat   okna, čerstvý vzduch a ukecaná děcka.
        s sebou čestné prohlášení o bezinfekčnosti,   jako dřív a dohánět učivo, které bylo příliš   Martina Poláková, 9. ročník ZŠ


                                                           12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17