Page 7 - Chytrý zpravodaj - Moravská Ostrava a Přívoz 02 2022
P. 7
ZE ŠKOL A ŠKOLIČEK 7
Představujeme Mateřskou školu Ostrčilovu
Mateřská škola Ostrčilova je nedílnou sou-
částí ZŠ a MŠ Ostrčilova 10. Šest zdejších tříd
může navštěvovat až 140 dětí. Zajímavostí je,
že MŠ Ostrčilova má hned čtyři bilingvní třídy,
pouze ve dvou třídách je realizována běžná vý-
uka v českém jazyce. Dětem se věnuje dvanáct
pedagogů a asistentka pedagoga spolu se speci-
álním pedagogem. O bližší informace o chodu
této mateřské školy se s námi podělila Hana
Střeláková, zástupkyně ředitelky pro MŠ.
Jak probíhá vzdělávání dětí
ve vaší mateřské škole?
„V bilingvních třídách si děti nenásilnou for-
mou osvojují základy anglického jazyka apli-
kací metody Jolly phonics, kdy pak na konci
povinné předškolní docházky již zvládnou tvo-
řit jednoduché věty. S pomocí této metody dále
mohou pokračovat ve výuce na základní škole.
Bilingvní výuku zajišťují pedagogové ve třídě
a rodilí mluvčí, kteří do výuky pravidelně do-
cházejí. Ve všech třídách se snažíme o všestran-
ný rozvoj u dětí, aplikujeme Metodu dobrého
startu, logopedickou prevenci a individualizaci
ve výuce. Velkým benefitem je propojení MŠ
a ZŠ, kdy děti při přechodu do základní školy
již znají prostředí a necítí se ztraceny ve „vel- Třída pro nejmenší děti se pyšní nově vybudovaným vyvýšeným patrem pro hru a relaxaci dětí.
ké“ škole.“
struujeme a nově vybavujeme jednotlivé třídy, práce se základní školou, propojení projektové
Můžete přiblížit vybavení školy? především se zaměřujeme na inovaci výuko- výuky i spolupráce se speciálním pedagogem
„Všechny třídy mají nejen moderní edukativ- vých pomůcek, materiálů, využívání moder- a poradenským centrem pro práci s talentova-
ní pomůcky, hračky, ale i centra aktivit, bada- ních postupů i IT technologií při badatelsky nými dětmi.“
telsky orientované koutky, interaktivní tabule orientované výuce, environmentální výchově
a další pomůcky pro efektivní výuku anglické- a při výuce anglického jazyka. Jaké aktivity a kroužky dětem nabízíte?
ho jazyka. Dále máme environmentální učebnu V minulém školním roce byla plně zrekon- „Po celý rok organizujeme mnoho tradičních
se zoo koutkem s chovem živých zvířat, kera- struována třída pro nejmenší děti, která se může akcí, na kterých úzce spolupracujeme s rodiči.
mickou dílnu a prostor pro pohybové aktivity. pyšnit zcela novým vybavením, nábytkem. Do- Pořádáme workshopy a kreativní dílny, jsme
Dvě třídy disponují dokonce infrasaunami. minantou tohoto prostoru je nově vybudované zapojeni do projektu sportovní všestrannosti Se
Nedílnou součástí je také školní zahrada, která vyvýšené patro pro hru a relaxaci dětí. Změnilo sokolem do života, organizujeme zimní a letní
navazuje na rozsáhlé multifunkční sportoviště se mnohé také ve výchovně vzdělávacím pro- školku v přírodě, lyžařský, předplavecký kurz
a školní hřiště.“ cesu. Mateřská škola má v tomto školním roce a spoustu dalších výletů a akcí.
nový školní vzdělávací program „Pojeď s námi Pro děti pak naši pedagogové nabízejí v odpo-
Jakými změnami v poslední době kolem světa aneb cesta za poznáním“ se zamě- ledních hodinách širokou nabídku zájmových
škola prošla? řením především na multikulturní výchovu, na kroužků, mezi něž patří Keramika Cvrček,
„Neustále se snažíme naši mateřskou školku rozvoj komunikačních dovedností a na rozvoj Malované mandaly, Šikovné ručičky, Kouzelná
modernizovat a zvelebovat. Postupně rekon- sociálně emoční zralosti dětí. Výborná je spolu- výtvarka, Jóga pro děti, chovatelský kroužek
Máme rádi zvířata, Malý badatel a objevitel,
Hravá angličtina, Zvídaví průzkumníci, Malí
Hana Střeláková, zástupkyně ředitele pro MŠ Ostrčilova šikulové, Tvořilky a Logohrátky. Zároveň spo-
začala v této mateřské škole pracovat jako učitelka v roce lupracujeme se ZUŠ Eduarda Marhuly a or-
2018. Od roku 2020 je v pozici zástupkyně ředitelky pro ma- ganizujeme pololetní kurzy taneční a hudební
teřskou školu. „Cesta k pedagogické práci byla u mě poněkud přípravy, dokonce i ve spolupráci s SK Ostra-
klikatá a vedla přes studium zahradní architektury a přírodo- váček a agenturou Rozjeď se! nabízíme dětem
vědeckou fakultu s oborem geoekologie. Následovalo studium, kroužek sportovní všestrannosti a atletickou
a především zaměstnání jako pedagoga volného času, což bylo školičku.“
po dobu 11 let. Během mateřské dovolené – mám dvě děti 7
a 10 let – jsem sbírala zkušenosti a praktické dovednosti v roli Máte další plány a vize v oblasti
rozvoje této mateřské školy?
vychovatelky, pedagoga dětské skupiny, asistenta pedagoga, „Určitě chceme pokračovat v dalším profes-
až po předškolního pedagoga. Práce s dětmi je pro mě velice ním růstu pedagogů, ve sledování nových tren-
inspirativní a neustále mě učí něčemu novému. Snažím se přijímat výzvy a vytvářet příle- dů a metodiky, modernizaci a inovaci pomůcek
žitosti. Díky skvělé kolegiální podpoře mě práce velice naplňuje a motivuje,“ popisuje svou a materiálů. Především se však budeme snažit
profesní cestu Hana Střeláková, která odpočinek a odreagování nachází především u své dále rozvíjet spolupráci se základní školou tak,
rodiny, v přírodě a mezi dětmi. abychom i nadále zajišťovali kontinuální vzdě-
lávání všem od 3 do 15 let.“