Page 7 - Chytrý zpravodaj - Moravská Ostrava a Přívoz 02 2022
P. 7

ZE ŠKOL A ŠKOLIČEK                                            7

          Představujeme Mateřskou školu Ostrčilovu



           Mateřská  škola  Ostrčilova  je  nedílnou  sou-
          částí ZŠ a MŠ Ostrčilova 10. Šest zdejších tříd
          může navštěvovat až 140 dětí. Zajímavostí je,
          že MŠ Ostrčilova má hned čtyři bilingvní třídy,
          pouze ve dvou třídách je realizována běžná vý-
          uka v českém jazyce. Dětem se věnuje dvanáct
          pedagogů a asistentka pedagoga spolu se speci-
          álním pedagogem. O bližší informace o chodu
          této mateřské školy se s námi podělila Hana
          Střeláková, zástupkyně ředitelky pro MŠ.

           Jak probíhá vzdělávání dětí
           ve vaší mateřské škole?
           „V bilingvních třídách si děti nenásilnou for-
          mou osvojují základy anglického jazyka apli-
          kací metody Jolly phonics, kdy pak na konci
          povinné předškolní docházky již zvládnou tvo-
          řit jednoduché věty. S pomocí této metody dále
          mohou pokračovat ve výuce na základní škole.
          Bilingvní výuku zajišťují pedagogové ve třídě
          a rodilí mluvčí, kteří do výuky pravidelně do-
          cházejí. Ve všech třídách se snažíme o všestran-
          ný rozvoj u dětí, aplikujeme Metodu dobrého
          startu, logopedickou prevenci a individualizaci
          ve výuce. Velkým benefitem je propojení MŠ
          a ZŠ, kdy děti při přechodu do základní školy
          již znají prostředí a necítí se ztraceny ve „vel-  Třída pro nejmenší děti se pyšní nově vybudovaným vyvýšeným patrem pro hru a relaxaci dětí.
          ké“ škole.“
                                                struujeme a nově vybavujeme jednotlivé třídy,   práce se základní školou, propojení projektové
           Můžete přiblížit vybavení školy?     především  se  zaměřujeme  na  inovaci  výuko-  výuky i spolupráce se speciálním pedagogem
           „Všechny třídy mají nejen moderní edukativ-  vých  pomůcek,  materiálů,  využívání  moder-  a poradenským centrem pro práci s talentova-
          ní pomůcky, hračky, ale i centra aktivit, bada-  ních  postupů  i  IT  technologií  při  badatelsky   nými dětmi.“
          telsky  orientované  koutky,  interaktivní  tabule   orientované  výuce,  environmentální  výchově
          a další pomůcky pro efektivní výuku anglické-  a při výuce anglického jazyka.  Jaké aktivity a kroužky dětem nabízíte?
          ho jazyka. Dále máme environmentální učebnu   V  minulém  školním  roce  byla  plně  zrekon-  „Po celý rok organizujeme mnoho tradičních
          se zoo koutkem s chovem živých zvířat, kera-  struována třída pro nejmenší děti, která se může   akcí, na kterých úzce spolupracujeme s rodiči.
          mickou dílnu a prostor pro pohybové aktivity.   pyšnit zcela novým vybavením, nábytkem. Do-  Pořádáme  workshopy  a  kreativní  dílny,  jsme
          Dvě  třídy  disponují  dokonce  infrasaunami.   minantou tohoto prostoru je nově vybudované   zapojeni do projektu sportovní všestrannosti Se
          Nedílnou součástí je také školní zahrada, která   vyvýšené patro pro hru a relaxaci dětí. Změnilo   sokolem do života, organizujeme zimní a letní
          navazuje na rozsáhlé multifunkční sportoviště   se mnohé také ve výchovně vzdělávacím pro-  školku v přírodě, lyžařský, předplavecký kurz
          a školní hřiště.“                     cesu. Mateřská škola má v tomto školním roce   a spoustu dalších výletů a akcí.
                                                nový školní vzdělávací program „Pojeď s námi   Pro děti pak naši pedagogové nabízejí v odpo-
           Jakými změnami v poslední době       kolem světa aneb cesta za poznáním“ se zamě-  ledních  hodinách  širokou  nabídku  zájmových
           škola prošla?                        řením především na multikulturní výchovu, na   kroužků,  mezi  něž  patří  Keramika  Cvrček,
           „Neustále se snažíme naši mateřskou školku   rozvoj komunikačních dovedností a na rozvoj   Malované mandaly, Šikovné ručičky, Kouzelná
          modernizovat  a  zvelebovat.  Postupně  rekon-  sociálně emoční zralosti dětí. Výborná je spolu-  výtvarka,  Jóga  pro  děti,  chovatelský  kroužek
                                                                                       Máme  rádi  zvířata,  Malý  badatel  a  objevitel,
                                                                                       Hravá  angličtina,  Zvídaví  průzkumníci,  Malí
                                  Hana Střeláková, zástupkyně ředitele pro MŠ Ostrčilova   šikulové, Tvořilky a Logohrátky. Zároveň spo-
                                  začala v  této mateřské škole pracovat jako učitelka v  roce   lupracujeme  se  ZUŠ  Eduarda  Marhuly  a  or-
                                  2018. Od roku 2020 je v pozici zástupkyně ředitelky pro ma-  ganizujeme pololetní kurzy taneční a hudební
                                  teřskou školu. „Cesta k pedagogické práci byla u mě poněkud   přípravy, dokonce i ve spolupráci s SK Ostra-
                                  klikatá a vedla přes studium zahradní architektury a přírodo-  váček a agenturou Rozjeď se! nabízíme dětem
                                  vědeckou fakultu s oborem geoekologie. Následovalo studium,   kroužek  sportovní  všestrannosti  a  atletickou
                                  a především zaměstnání jako pedagoga volného času, což bylo   školičku.“
                                  po dobu 11 let. Během mateřské dovolené – mám dvě děti 7
                                  a 10 let – jsem sbírala zkušenosti a praktické dovednosti v roli   Máte další plány a vize v oblasti
                                                                                        rozvoje této mateřské školy?
                                  vychovatelky, pedagoga dětské skupiny, asistenta pedagoga,   „Určitě chceme pokračovat v dalším profes-
                                  až po předškolního pedagoga. Práce s dětmi je pro mě velice   ním růstu pedagogů, ve sledování nových tren-
            inspirativní a neustále mě učí něčemu novému. Snažím se přijímat výzvy a vytvářet příle-  dů a metodiky, modernizaci a inovaci pomůcek
            žitosti. Díky skvělé kolegiální podpoře mě práce velice naplňuje a motivuje,“ popisuje svou   a materiálů. Především se však budeme snažit
            profesní cestu Hana Střeláková, která odpočinek a odreagování nachází především u své   dále rozvíjet spolupráci se základní školou tak,
            rodiny, v přírodě a mezi dětmi.                                            abychom i nadále zajišťovali kontinuální vzdě-
                                                                                       lávání všem od 3 do 15 let.“
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12