Page 17 - Chytrý zpravodaj - Mnichovice 03/2025
P. 17
Pro děti a rodiče / 17
Přípravný kemp I. – podpora našich deváťáků a přechodu na SŠ
Již delší dobu se snažíme našim deváťákům
usnadnit přechod na střední školu a podpo-
řit je v konkurenčním prostředí přijímacích
zkoušek, které v našem regionu máme. Jako
součást přípravy na přijímačky se ve dnech
6. – 7. března konal ve škole Přípravný
kemp I. Ve dvou dnech si žáci mohli volit
mezi různými workshopy zaměřujícími se
na úlohy z matematiky a českého jazyka.
Také si mohli vyzkoušet pohovor v ang-
ličtině nebo se věnovat své psychohygie- připravujeme Přípravný kemp II., který se všechny mnichovické deváťáky jsou zdar-
ně na workshopech zaměřených na práci bude konat těsně před přijímačkami. ma – shodně jako celoroční semináře z ma-
se stresem, relaxační techniky a art relax. tematiky a z českého jazyka.
O jednotlivé workshopy byl zájem a už Přípravné kempy vedou naši učitelé a pro Dominika Erbeková
Les ve třídě
Ve středu 12. března nás ve třídě 2. B na- zážitkem bylo, když nám pan myslivec
vštívil pan myslivec a přiblížil nám svět zahrál na lesní roh – začali a končili jsme
lesních zvířat. Povídal nám o tom, jak se tak přestávku! Zvuk tohoto krásného ná-
máme v lese chovat, jaká zvířátka tam mů- stroje nakonec přilákal i žáky z ostatních
žeme potkat, a přivezl s sebou spoustu za- tříd. Děkujeme mnohokrát panu Klabano-
jímavostí. Děti si mohly zblízka prohléd- vi za zajímavé dopoledne a těšíme se zase
nout a osahat parohy srnce, daňka i jelena, někdy příště.
stejně jako kůži z lišky a kuny. Velkým Jana Fabiánová
Linka bezpečí naživo
Dne 6. 3. proběhl v naší škole preventivní nebo v pomoci kamarádům. Jedním z hlav-
program ve spolupráci s organizací Linka ních bodů programu bylo posílit schopnost
bezpečí, která poskytuje bezplatnou a ano- dětí rozpoznat a řešit problémy, se kterými
nymní dětskou krizovou linku (116 111). se mohou setkat. Děti se učily, jak efektivně
komunikovat, jak vyjádřit své pocity a jak
Tento program byl určen pro žáky pátých hledat pomoc, když ji potřebují.
tříd a měl za cíl jim poskytnout prostor k za-
myšlení nad důležitými tématy, jako jsou Program také zdůrazňoval důležitost empa-
vztahy a odlišnosti. Projekt byl rozdělen tie a vzájemného respektu, což jsou klíčové
do několika bloků, během kterých se děti hodnoty pro budování zdravých a pozitiv-
seznamovaly s různými způsoby řešení pro- ních vztahů. Linka bezpečí, jako organizace příkladem toho, jak může škola ve spolu-
blémů. Tyto bloky byly sestaveny tak, aby s dlouholetou zkušeností v oblasti krizové práci s odborníky přispět k celkovému roz-
dětem poskytly praktické nástroje a stra- intervence, poskytla dětem cenné informa- voji a pohodě svých žáků.
tegie, které mohou využít ve svém životě ce a podporu. Tento program je skvělým Mgr. Kamila Volíková
Žluté krokusy
Před budovou naší školy opět rozkvetly žluté krokusy, které připomínají oběti holokaus-
tu. Tyto květiny jsme zasadili před dvěma lety v rámci projektu Krokus, do kterého jsme
se zapojili ve spolupráci s Židovským muzeem. Cibulky tehdy sázeli naši bývalí studenti
a od té doby každý rok rozkvetou jako tichá vzpomínka na tragické události minulosti.
Projekt Krokus má za cíl vzdělávat mladé lidi o holokaustu a podporovat diskusi o to-
leranci a respektu. Naše škola si důležitost této historie připomíná také pravidelnými
exkurzemi devátých ročníků do Terezína.
Žluté krokusy před školou tak nejsou jen ozdobou jarního období, ale především důleži-
tým symbolem paměti a úcty k těm, kteří přišli o své životy.
Kristýna Sobotková